تبلیغات

تبلیغات

وام دهی با فوجی دائو به چه معناست

fojo

تغییرات سریع در نرخ بهره، یکی از مشکلات افراد در دنیای دیفای است که همواره ناشی از نوسانات بازار بوده است. علاوه بر این، افزایش نرخ بهره برای آنها، ناخوشایند خواهد بود. پلتفرم فوجی دائو، جزو برنامه‌های تجمیع‌کننده (Aggregator) و یکی از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی است. این پلتفرم، امکان دریافت وام ارز دیجیتال با نرخ بهره پایین را برای کاربران فراهم می‌کند. در این مقاله، به معرفی کامل فوجی دائو و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.

معرفی Fuji DAO

پلتفرم وام‌دهی فوجی دائو، نوعی پروتکل Auti-Refinancing Borrow است. این پروتکل به کاربرانی که برای دریافت وام درخواست داده‌اند، برنامه‌ای را معرفی می‌کند که وامی با کمترین نرخ بهره در اختیار کاربر قرار بگیرد. در حقیقت، کاربران دیفای با دو مشکل اساسی مواجه‌اند، یکی بالارفتن ناگهانی نرخ بهره و دیگری بالارفتن هزینه مدیریت منابع وام‌دهی است. فوجی، هرکدام از این مشکلات را برطرف می‌کند. این پروتکل، به کاربر امکان می‌دهد تا سقف ۷۵ درصد از میزان دارایی خود را وام دریافت کند.

فوجی دائو، همان‌طور که از نامش پیداست، جزو برنامه‌های مبتنی بر دائو (DAO) است. DAO، قراردادی هوشمند است که با تأمین مالی و پیاده‌سازی توسط کدهای برنامه‌نویسی، روی بلاک چین موردنظر پیاده‌سازی می‌شود. این پلتفرم از اتریوم و فانتوم پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند دارایی اتریوم (ETH) خود را به‌عنوان وثیقه نگهداری کنند و در ازای آن، توکن‌های دای، تتر و USDC وام بگیرند. Fuji DAO تلاش می‌کند تا در آینده، از توکن‌های بیشتری پشتیبانی کرده و فرایند ارائه وام‌دهی را تسهیل کند.

اصلی‌ترین ویژگی‌های فوجی دائو

فوجی، نه‌تنها به دلیل فراهم‌کردن نرخ بهره پایین در وام‌دهی، جذابیت زیادی دارد؛ بلکه رابط کاربری بسیار روانی در اختیار کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بدون هیچ پیچیدگی و سردرگمی، از این پلتفرم استفاده کنید و در دنیای ارز دیجیتال، کسب سود کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این پلتفرم، پیداکردن کمترین قیمت ارزهای دیجیتال، در بین صرافی‌های معتبر است. علاوه بر این، کمترین میزان کارمزد را برای تراکنش‌ها به شما معرفی می‌کند. شما می‌توانید با کمک Fuji DAO، نه‌تنها وام بگیرید؛ بلکه خودتان به یک کاربر وام‌دهنده تبدیل شوید.

فوجی دائو چطور کار می‌کند؟

در این بخش قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که فوجی دائو، چگونه وام‌های کم‌بهره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و هزینه تراکنش را برای آنها پایین می‌آورد؟ این پلتفرم، برای ارائه بهترین وام آنی با نرخ بهره کم، تمام پلتفرم‌های لندینگ را مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از آنکه پلتفرمی با کمترین نرخ بهره را پیدا کرد؛ آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نکته جالب اینکه، فوجی، فرایند بازپرداخت را به‌صورت اتومات انجام می‌دهد. این کار باعث می‌شود که هزینه تراکنش‌ها مناسب‌تر شود. علاوه بر این، پلتفرم Fuji DAO، با گردآوری دارایی کاربران در استخرها، باعث کاهش دسترسی به وام شده و جلوی افزایش ناگهانی نرخ بهره را می‌گیرد.

همچنین بخوانید  دانلود ترانزیشن برای پریمیر – پروژه آماده پریمیر اسلایدشو

جذابیت‌ها و مشکلات پروژه Fuji DAO

این پروژه، مزایای زیادی برای کاربران دارد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش هزینه تراکنش‌ها، برطرف‌کردن نگرانی کاربران از پیگیری دائمی نرخ بهره و مدیریت بهتر دارایی برای بازپرداخت وام اشاره کرد. فوجی همچنین هزینه‌های ثابت را تقسیم می‌کند. با این کار، نرخ کارمزد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

از جمله معایب این پلتفرم نیز می‌توان به فرایند لیکوئید شدن اشاره کرد. در این صورت، امکان دارد که ارزش وام شما افزایش پیدا کند؛ بنابراین شما قادر به پوشش بدهی نخواهید بود. در این پلتفرم، پارامتری به نام Health Factor تعریف شده است. هرچقدر این پارامتر به عدد یک نزدیک شود، احتمال لیکوئید شدن افزایش پیدا می‌کند. این پلتفرم برای رفع این مشکل، پوزیشن شما را لیکوئید می‌کند تا بتواند بدهی را پرداخت نماید.

فوجی دائو

روش استفاده از Fuji DAO برای ایرانیان

کاربران ایرانی نیز می‌توانند همچون دیگر کشورها از خدمات این پلتفرم استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به‌جای فروش اتریوم و دریافت USDC، اتریوم را سپرده‌گذاری کنند تا USDC وام بگیرند. با این کار، هم اتریوم و هم USDC خواهید داشت.

برای کار با برنامه فوجی دائو، ابتدا باید وارد وب‌سایت رسمی آن شوید. پس از آن با کلیک روی گزینه APP، وارد صفحه مربوط به کیف پول‌ها می‌شوید تا بتوانید ولت خود را متصل نمایید. در این بخش، ولت‌های مختلفی همچون Trezor، Ledger، MetaMask و WalletConnect قرار دارند. یکی از این ولت‌ها را انتخاب کنید تا دارایی شما به فوجی متصل شود. در مرحله بعد، باید مشخص کنید که قصد دارید از کدام بلاک چین، دارایی قرض بگیرید. برای مثال، دو گزینه اتریوم و فانتوم در این مرحله برای انتخاب وجود دارند.

روش استفاده از فوجی دائو

پس از انتخاب بلاک چین موردنظر، می‌توانید با مراجعه به بخش Borrow، مقداری که برای وام نیاز دارید را مشخص کنید. اگر به پنجره Borrow، دقت کنید، یک فاکتور به نام Health Factor، میزان ریسک دریافت وام شما را نشان می‌دهد. این فاکتور باید همیشه بالای یک باشد.

مدیریت وام

در این پلتفرم، صفحه‌ای برای مدیریت وام‌های شما آماده شده است. شما می‌توانید با مراجعه به بخش My Positions، وام‌ها و نحوه پرداخت آن‌ها را مدیریت کنید. در این بخش، امکان بررسی فاکتور سلامت وام نیز وجود دارد؛ تا با کمک آن بتوانید وام‌های آینده خود را نیز کنترل کنید.

چطور یک پروژه وام‌دهی انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک پلتفرم وام‌دهی، بهتر است به پارامترهایی مثل ریسک پلتفرم، نرخ بهره، هزینه‌های تراکنش، وثیقه، محدودیت‌های جغرافیایی و مدت وام دقت کنید. در حال حاضر، پلتفرم‌های مختلفی برای وام‌دهی در بازار ارز دیجیتال ارائه شده‌اند که دارای ویژگی‌هایی مثل سرعت، وثیقه جایگزین و ایمنی بالا هستند. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به Aqru، BlockfiT، Aave و Nexo اشاره کرد. پلتفرم فوجی دائو نیز، یکی از همین پروژه‌ها است که به دلیل مزیت‌های منحصر‌به‌فردی همچون فراهم‌کردن پایین‌ترین نرخ بهره برای وام، در جایگاه بهتری نسبت به رقبای خود قرار دارد. تحلیل‌گران معتقدند، این پروژه آینده بسیار روشنی خواهد داشت و انتظار می‌رود، در آینده کاربران بتوانند انواع بیشتری از رمزارزها را توسط آن وام بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در وبسایت والکس و منبع این مقاله، بیشتر درباره آن بخوانید.

همچنین بخوانید  حمل بار از چین

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *