تبلیغات

تبلیغات

نکاتی درباره دکوراسیون دفاتر کاری کوچک

decorasion

‌‌یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در جذب مشتری تاثیر به‌خصوصی داشته باشد دکوراسیون دفتر کاری شماست. شرکت‌های خصوصی به‌علت محدود بودن بودجه کاری‌شان در فضاهای کوچک مشغول به‌کار هستند. دیزاین دفاتر کاری کوچک به‌دلیل محدود بودن فضای طراحی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارمندان و مدیران بوده است.

بعضی از کسب‌وکارهای کوچک نیازی به دفاتر کاری بزرگ ندارند. در موارد گوناگون به‌دلیل عدم وجود بودجه کافی، مجبور به خرید یا اجاره دفاتر کوچک هستند.

به همین دلیل باید به طراحی داخلی آن بسیار توجه کرد. با توجه به محدود بودن فضا و لوازم مختلف نباید از جذابیت فضا کاسته شود. برای خرید میز کنفرانس باید بسیار دقت کرد تا متناسب یا ابعاد دفتر کوچک باشد.

دکوراسیون دفاتر کاری

نمونه طراحی دفتر کار کوچک

یکی از مراحل اولیه در شروع یک کسب‌وکار طراحی حرفه‌ای فضای کار است. این فضاها به‌دلیل اینکه دارای محدودیت مکانی هستند،  برای طراحان می‌تواند سخت باشد. نکته مهم این است که طراحی آنها باید هوشمندانه انجام شود.

  • طراحی دفاتر کوچک در خانه با ساده‌ترین دکوراسیون زیبا می‌شوند. استفاده از رنگ‌های تیره، روشن و استفاده نکردن از رنگ‌های تند باعث می‌شود تمرکز شما برهم نخورد.
  • با استفاده از قفسه‌های کتاب و لوازم می‌توانید دکوری جذا‌ب‌تر را برای دفاترکوچک خانگی داشته باشید.
  • فضای دفاتر کار کوچک را با میز و صندلی چوبی جذاب و خاص کنید.
  • گل و گیاه، نور مناسب، انتخاب رنگ دفاتر کاری کوچک می‌تواند بر روی جذابیت و کیفیت آن تاثیرگذار باشد.
  • نیازی به طراحی و چیدمان پیچیده نیست می‌توانید با لوازم دکوراتیو ساده محیط کار را زیبا کنید.
  • دکوراسیون دفتر کاری کوچک باید با کار شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • برای دکوراسیون اتاق کار کوچک می‌توان از کمدها، قفسه کتاب و ساعت برای جذابیت بیش‌تر استفاده نمود.
  • برای زیبا بودن میز خود یک گلدان کوچک یا آواژور در کنار آن قرار دهید.
  • یکی دیگر از ایده‌ها برای دفترکار مدرن کوچک قرار دادن میز کارکنان رو به‌روی هم است.
  • برای داشتن جذابیت از لوازم چوبی مثل میز و ویترین با بعدهای کوچک استفاده کنید. 
  • صندلی‌های چرخ‌دار و میزهایی با مساحت کم برای فضای کوچک مورد استفاده می‌باشند.
  • در خرید میز  و صندلی کارمندی خود دقت کنید، نباید به اندازه‌ای باشد که فضای اتاق را اشغال کند.

نیاز ها و خواسته ها را بسنجید

شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز و تعیین خواسته‌های مشتری و این‌ که قرار است چه نوع کسب‌وکاری را شروع کنید نوع طراحی خود را باید انتخاب کنید.

به‌طور مثال طراحی دفاتر تجاری با طراحی دفتری که اداره خصوصی است کاملا متفاوت است. بر اساس نیازهای این نوع کسب‌وکارها طراحی داخلی انجام می‌شود درعین حال شاهد بیش‌ترین استفاده از فضا و طراحی آن در شرکت می‌توان بود.

همچنین بخوانید  سئو کلاه خاکستری چیست و چه تکنیک ها و روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟

دکوراسیون دفاتر کاری

انتخاب سبک مناسب برای طراحی دفتر کار

هر فضایی برای چیدمان وسایل خود باید سبک خاصی داشته باشد. برای طراحی دفتر کار باید به سلیقه مدیران و نوع کسب‌وکار توجه داشت. در دفتر کاری کوچک و مدرن استفاده از وسایل به‌روز از اهمیت بسیاری برخوردار است. این سبک در دفاتر کاری کوچک باعث ایجاد فضایی دل‌انگیز و زیبا شده است.

استفاده وسایل بر اساس ابعاد محیط

تناسب تجهیزات و مبلمان با ابعاد کوچک برای این نوع فضاها مهم‌ترین سردرگمی را برای مدیران دارد. می‌توان با استفاده از مبل‌های شناور یا میزهای ال شکل یا میزهای دارای قفسه‌بندی، این مشکل را حل کنید.

طراحی این میز و صندلی فضای کمی را اشغال می‌کند و تمام نیاز هر شرکت را برطرف کرده است. شما می‌توانید در دفتر کار کوچک از صندلی‌هایی مدرن، مینیمال و ساده استفاده کنید.

استفاده از پارتیشن‌بندی مناسب

قسمت‌بندی به‌صورت درست از اساسی‌ترین پایه‌ها در طراحی یک دفتر کار کوچک است. اگر این پایه به بهترین شکل انجام شود هیچ مشکلی در رابطه با فضای کوچک نخواهید داشت.

شما با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای و پارتیشن اداری به جای دیوار می‌توانید زیبایی خاصی به دفتر خود ببخشید. از مزیت های این نوع پارتیشن جابه‌جایی سریع آنها در محیط کار و انعطاف پذیری است. 

با استفاده از پارتیشن‌‌بندی شیشه‌ای هم حریم خصوصی کارکنان شما حفظ می‌شود، هم می‌توان جذابیت خاصی به دفتر بخشید. بیش‌تر شرکت‌ها واداراتی که طراحی مدرن استفاده کرده‌اند از این ایده استفاده می‌کنند. 

قفسه‌بندی دیوارها در دفاتر کاری کوچک

 استفاده از قفسه می‌تواند مهم‌ترین بخش در فضای دفاترکوچک باشد. می‌توانید با نصب انواع قفسه‌ها یا المان‌هایی در دیوار فضایی جادار و در عین حال منظم داشته باشید. این امر باعث می‌شود شما به‌راحتی بتوانید به هر فایل یا کتاب دسترسی راحت داشته باشید.

دکوراسیون دفاتر کاری

جمع‌بندی

طراحی و دکوراسیون مناسب برای دفاتر کوچک از مهم‌ترین نگرانی‌ها برای مدیران شرکت است. اگر طراحی این دفاتر به‌صورت اساسی انجام شود می‌توانید فضایی زیبا و در عین حال کاربردی داشته باشید.

شما قبل از انجام هرکاری باید سبک مناسب شرکت خود را پیدا کنید. با استفاده از لوازم و ابزار مختلف در ابعاد درست و به‌جا زیبایی خاصی به شرکت بدهید. استفاده از گل‌ و گیاه مختلف در دکوراسیون دفتر شما تاثیر مثبتی می‌گذارد. در پایان با در نظر گرفتن خواسته‌های کارمندان و روحیات و سبک فعالیت آنها می‌توانید طراحی زیبا و ایده‌آل خود را به‌دست بیاورید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *