تبلیغات

تبلیغات

معرفی انوع یونیت و تجهیزات دندانپزشکی در ایران

unit-tajhiz

برای تشخیص دقیق داخل دهانی و همچنین تجویز پروسه درمان به گونه ای قابل توجه ‌ای به کیفیت رادیوگرافی های دندانپزشکی نیاز خواهید داشت. اولین و اصلی ‌ترین رادیوگرافی به دنبال ظهور تصویری جزئی بر روی صفحه ‌ای شیشه‌ای توسط دکتر اتو والکوف در ژانویه ۱۸۹۶ انجام شد. در این تصویر با قرار دادن رادیوگراف به مدت ۲۵ دقیقه در داخل دهان خود اجرا گردید. با توجه به نیاز جامعه‌ ی دندانپزشکی تصویربرداری دندان از آن زمان با پیشرفت گسترده‌ای همراه شد. به این صورت که مشکلات کار با رادیوگرافی های مبتنی بر فیلم از جمله نیاز به تاریکخانه، بهره مندی از مواد شیمیایی مضر و خطاهایی که در زمان انجام این پروسه رخ می داد با پیدایش رادیوگرافی دیجیتال غیر ضروری گردید ودر حال حاضر با توجه به رشد در این صنعت لوازم مختلفی نیز اختراع و ارائه شد که در این میان آر وی جی ، یونیت و اتوکلاو نیز قرار دارد .

 

انوع یونیت

سنسور RVG آر وی جی

سنسور ‌آر وی جی در تصویربرداری دیجیتال مستقیم دارای سه لایه اصلی می باشد که در انواع کیفیت بالا به ۵ لایه ارتقاء داشته است:

لایه سنتیلاتور

سنسور CMOS یا CCD

برد الکترونیک

لایه‌ ضربه‌گیر (Anti-shock)

لایه‌ فیبر نوری (Fibre-optic)

نحوه کار با سنسور RVG

سنسور آر جی وی دندانپزشکی از دو بخش فعال و غیر فعال برخوردار می باشد که جهت عکس برداری می باسیت از قسمت فعال سنسور بهره برداری گردد. بافت مربوطه در معرض اشعه X قرار داشته و نور انعکاسی به وسیله سنسور ضبط می گردد. تصویر سریعا پردازش و با بهره مندی از مبدل ‌های آنالوگ به دیجیتال، به داده‌ های دیجیتال تبدیل خواهند شد. این داده ‌های دیجیتالی به کامپیوتر ارسال و دندانپزشک می ‌تواند به سرعت اسکن را مشاهده نماید. اتصال کابل به سنسور، در قسمت غیرفعال قرار می گیرد.

درست زمانی که طرف غیر فعال سنسور در معرض اشعه X قرار داشته باشد، هیچ تصویری روی صفحه ظاهر نخواهد شد. انتقال تصویر به رایانه توسط کابل USB انجام می شود و می بایست کابل USB به پشت کامپیوتر اتصال داده شود.ژنراتور اشعه ایکس  استفاده شده، لازم است تا بین 60 کیلو ولت تا 70 کیلو ولت کار کند.

کاربرد یونیت

یونیت ها به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی در جهت ارائه بهترین تجربه درمانی ممکن بیماران و دندانپزشکان به شکل یکسان برای بیمار و هم دندانپزشک طراحی شده است. این محصول از تجهیزات کاربردی و ضروری در صنعت پزشکی شناخته می شود . هر صندلی دندانپزشکی در بالاترین سطح تکنولوژی قرار دارد که امکانات ویژه‌ای را در خصوص پاسخگویی به نیازهای مطب و کلینیک های دندانپزشکی در هر اندازه ارائه می کند. به طور کلی این تجهیزات همانند سایر دیگر محصولات شامل پشتیبانی و گارانتی می باشند. یونیت به عنوان تجهیز و ابزار دندانپزشکی و یونیت ارزان و با کیفیت می باشد که در مراکز مختلفی به فروش می رسد.

همچنین بخوانید  باطری ماشین پله ای برای رسیدن به ثروتم بود

 

انوع یونیت

اتوکلاو چیست؟

اتوکلاو از ترکیب دو کلمه Auto در زبان یونانی به معنای خودکار و Clave در زبان لاتین به معنای کلید می باشد که به معنای دستگاهی که درب آن به شکل اتوماتیک بسته می شود، است. دستگاه اتوکلاو صنعتی دارای یک مخزن تحت فشار و بزرگ بوده که در فرآیندهای صنعتی که به دما و فشار بالا نیاز دارند کاربرد دارد.فشار بالایی که درون محفظه به وجود می آید منجر به بسته شدن خودکار (Self-sealing) درب اتوکلاو شده ولی جهت ایمنی بیشتر، دستگاه به شکل دستی از سمت خارج هم قفل خواهد شد. وجود یک شیر کنترل کننده (Safety valve) از افزایش بیش از حد فشار بخار درون محفظه پیشگیری به عمل می آورد. این دستگاه در ظرفیت های مختلفی ارائه می گردد.

نکات مهم در انتخاب دستگاه اتوکلاو

اتوکلاو ها در حجم های مختلفی طراحی و ارائه می گردد و از دما های متفاوتی برخوردار می باشد، لذا می بایست کاربر با توجه به نیاز خود به انتخاب دستگاه اقدام نماید. همچنین دستگاه های اتوکلاو اغلب در یک حوزه کاربرد نداشته و ممکن است در مراکز درمانی یا صنایع گوناگون از اتوکلاو آزمایشگاهی نیز بهره برداری شود، همچنین لازم است ظرفیت دستگاه بر حسب میزان استفاده و کاربری انتخاب گردد. برای انتخاب دستگاه می بایست به ویژگی هایی از جمله رومیزی و ایستاده بودن، نحوه کار، فشار و برق مورد نیاز، میزان مکش هوا و … توجه داشت.

بعضی از اتوکلاو ها از سیستم هشدار، چاپگر برای ثبت عملیات استریل و سیستم Water Clean بهره برداری می شود که برای عدم نیاز به آب مقطر و اتصال مستقیم به لوله کشی آب شهری هستند که در صورت نیاز می بایست به وجود یا عدم وجود این قابلیت ها در دستگاه توجه گردد.

 

انوع یونیت

دنتی شاین Denty Shine به عنوان یکی از مراکز تجارت دندان پزشکی ایران شناخته می شود که در گرایش فروش تجهیزات دندان پزشکی فعالیت دارد. این مجموعه به عنوان یکی از مراکز معتبر و شناخته شده بوده که انواع تجهیزات دندان پزشکی را ارائه می دهد. به طور کلی این محصولات ضمن کیفیت و برخورداری از گارانتی های معتبر از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. همچنین می توانید از طرق وب سایت این مجموعه به نشانی dentyshine.com اقدام به خرید غیر حضوری نموده و اطلاعات جامعی از این تجهیزات کسب نمایید. شایان ذکر است این مجموعه دارای سابقه بالایی در ارائه انواع محصولات و تجهیزات دندان پزشکی بوده و طی این سال ها ثمر و بازخورد تمامی سخت کوشی ها باعث فروش تجهیزات دندان پزشکی در همه ی مراکز استان ها و شهرستان ها شده است. شما می توانید انواع تجهیزات اعم از یونیت وصال گستر و یونیت ارزان را از این مرکز تهیه نمایید.

همچنین بخوانید  با قهوه در مدت زمان 7 ماه توانستم به ثروت برسم

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *