تبلیغات

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

amozesh-zaban-kodak11

در بین مطالب و محتواهای آموزشی درباره یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان و دانشجویان مطالب زیادی گفته شده است ولی کمتر به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان پرداخته شده است. این در حالی است که یادگیری زبان انگلیسی از سنین 5 تا 7 سالگی می تواند برای آینده ی افراد بسیار مفید و موثر باشد و به همین خاطر بد نیست به آموزش کودکان و فرزندانتان در اینباره بیشتر اهمیت دهید. با آموزش زبان انگلیسی برای سنین پایین می توانیم آنها را با الفبای صحیح انگلیسی آشنا کنیم تا بتوانند در سنین بالاتر مشکلات کمتری در تلفظ و بکار بردن کلمات داشته باشند. در این مطلب ضمن بررسی اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و مزایای آن می خواهیم شما را با برخی نرم افزارها جهت دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بیشتر آشنا کنیم. پس همراه با ما تا انتهای این مطلب باشید.

چرا آموزش زبان انگلیسی برای کودکان مهم است؟

می دانیم وقتی هر آگاهی و اطلاعاتی را از سنین کم و کودکی یاد بگیریم دیگر از ذهن ما بیرون نخواهد رفت و همیشه همراهمان خواهد بود و به همین خاطر می توانیم بگوییم که یادگیری در سنین کودکی بسیار موثرتر از سنین بزرگسالی است و این مورد به خیلی از عوامل بستگی دارد که می توان به کم بودن مشکلات و معضلات زندگی روزمره اشاره کرد. البته در این بین کیفیت یادگیری مباحث زبان انگلیسی بسیار مهم است که از چه مراجع و منابعی استفاده کنیم و پیشنهاد می کنیم برای شروع آموزش زبان انگلیسی از منابع معتبر و شناخته شده استفاده کنید که یکی از این موارد اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که توانسته است در محیطی جذاب و کاربر پسند تمامی اطلاعات و آموزش های مورد نیاز کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی را فراهم کند.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند اشتباه در املای صحیح کلمات و تلفظ درست واژگان است که وقتی در سنین بالاتر کلمه ای را به اشتباه یاد بگیرند دیگر نمی توانیم براحتی نوع صحیح آن را برایشان باز تعریف کنیم و این مشکل همچنان پابرجا خواهد ماند ولی وقتی مطلبی را بدرستی در سنین پایین به کودکانمان آموزش دهیم دیگر مشکلی از بابت اشتباهات در سنین بالاتر نیست و به همین منوال بقیه آموزشها هم ملکه ی ذهن آنها خواهد شد. معمولا سن مناسب برای یادگیری زبان دوم و غیربومی برای کودکان از سنین 2 تا 7 سالگی است که می تواند در رشد فکری بچه ها تاثیر مطلوبی بگذارد و به آنها کمک کند تا با زبان جدید ارتباط خوبی برقرار کنند.

 

آموزش زبان انگلیسی

مهمترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی در کودکی

همانطور که می دانیم زبان انگلیسی در سنین بزرگسالی کاربردهای متعددی برای هر کسی می تواند داشته باشد که اگر این آموزش در سنین کودکی انجام شود می تواند باعث رشد و پیشرفت بهتر افراد شود و موقعیت های خوبی را نصیب آنها کند. به همین خاطر یکی از مزایای مهم آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی و خردسالی این است که افراد در سنین بالاتر و نوجوانی می توانند از امکانات و خدماتی استفاده کنند که دیگر هم سن آنها از آنها بی بهره هستند. بُعد دیگری که می تواند برای این دسته از افراد که با دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش های لازم برای یادگیری این زبان بین المللی را پیگیری کرده اند، نمایان شود مربوط به بهرمندی از فضای کار و تحصیل مناسب است که در آینده شان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

از جمله مزایا و ویژگی های مهمی که برای کودکانی که زبان انگلیسی را شروع کرده اند می توانیم بیان کنیم مربوط به رشد ذهنی و فکری آنهاست تا جاییکه می توانند حافظه ی خود را تقویت کنند و ثابت شده است کسانی که بیش از 1 زبان و بغیر از زبان مادری خود را یاد گرفته اند قدرت فکری و مغزی بالاتری نسبت به همنوعان خود دارند. به همین دلیل به این نتیجه خواهیم رسید که یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بسیار مهم و کاربردی می باشد که می توانند با آموزش های لازم فضای بیشتری برای پیشرفت و ارتقای فردی و اجتماعی داشته باشند.

  • سایر مزایایی که برای یادگیری زبان انگلیسی جهت آموزش کودکان می شناسیم عبارتند از :
  • آموزش طولانی و عمیق تر نسبت به سایر هم سن و سالان
  • توانایی آموزش چندین زبان که باعث کسب توانایی و مهارت های بیشتر می شود.
  •  نگاهی عمیق و بازتر نسبت به محیط اطراف
  • یادگیری زبان برای کودکان جهت افزایش سلامتی مفید است.
  •  یادگیری زبان انگلیسی برای مهارت های ارتباطی کودکان مهم است.

 

آموزش زبان انگلیسی

مهمترین روش های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

این روزها والدین بیش از گذشته به یادگیری و آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خود توجه می کنند و می دانند اگر این مراحل آموزشی در سنین پایین انجام شود تاثیرات بهتری خواهد داشت به همین خاطر می خواهیم برخی از روش های مناسب برای شروع آموزش زبان انگلیسی برای سنین کودکی را بررسی کنیم و در ادامه به معرفی آنها بپردازیم.

با برنامه ریزی مشخص و معین شروع کنید

قبل از هرچیزی باید برای کاری که می خواهیم انجام دهیم برنامه ریزی مشخص و مدونی داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه ی دلخواهمان را بگیریم. برای آموزش زبان انگلیسی مناسب سنین پایین نیز این مورد صدق می کند و باید با حوصله و فکر حساب شده برنامه ریزی انجام دهیم و از مشاورین مربوط به این حوزه درخواست کمک و مشاوره کنیم تا فرزند دلبندتان مشکلی از بابت یادگیری مهارت های جدید نداشته باشد.

خواندن کتاب های انگلیسی هنگام خواب کودکان

یکی از موارد انگیزشی که می تواند برای کودکان بسیار جالب توجه باشد خواندن کتابهای به زبان انگلیسی است که می تواند نقش اولیه ی خوبی جهت آشنایی ابتدایی کودکان با زبان انگلیسی داشته باشد و به همین خاطر پیشنهاد می شود بجای کتاب ها و داستان های فارسی از کتاب های داستان انگلیسی هنگام خواب کودکان استفاده کنید.

کودکان را در طول روز در معرض زبان انگلیسی قرار بدهید

از جمله مواردی که تاثیر بسزایی در شروع یادگیری کودکان دارد این است که هنگام صحبت کردن با کودکان از زبان انگلیسی برای جمله بندی های عامیانه بهره ببرید تا آنها را مجاب کنید تمامی مکالمه ی خود را به زبان انگلیسی بشنوند و بخوانند. این ترفند می تواند کمک کند که آشنایی ابتدایی خوبی با مهارت های درک مطلب و خواندن و شنیدن داشته باشند.

تبدیل آموزش زبان انگلیسی به بازی های کودکانه

به این نکته دقت کنید که حتما نیاز نیست برای شروع یادگیری زبان انگلیسی در فضای خشک و بی روح آموزشی قرار بگیریم تا بهره وری آموزش کاهش پیدا کند، در عوض باید تمامی آموزش های موجود را در فضایی جذاب و همراه با بازی های کودکانه به پیش ببریم تا هم آنها خسته نشوند و هم اینکه برای یادگیری بخش های بعدی لحظه شماری کنند.

 

آموزش زبان انگلیسی

استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

با دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می توانیم روش و شیوه ای جدید را برای شروع فراگیری زبان انگلیسی ایجاد کنیم که می تواند بدون حضور استاد و راهنما مراحل یادگیری این زبان را آغاز کنند. به همین جهت نرم افزارهای متنوع و جذابی که در ادامه معرفی خواهیم کرد کمک بزرگی برای ایجاد حس سرگرمی و گذراندن اوقات مفید برای کودکان خواهد داشت. برنامه های طراحی شده موجود در این حوزه بسیار جذاب و متنوع هستند که در اغلب آنها می توانیم نحوه ی آموزش زبان انگلیسی را در قالب بازی های کامپیوتری مشاهده کنیم که کودکان نه تنها از کار کردن با آنها خسته نمی شوند بلکه همیشه تمایل دارند مسیر آموزش خود را از طریق این نرم افزارها ادامه دهند.

به همین خاطر یکی از روش های مفید و مناسب برای شروع یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه های آموزشی می دانیم که علاوه بر اینکه هزینه ی پایینتری نسبت به کلاس های آموزشگاهی دارند بلکه در هر مکان و زمانی می توانند مراحل یادگیری خود را پیگیری کنند.

از فلش کارت ها غافل نشوید

یکی از روش های کار شده در زمینه ی یادگیری واژگان و لغات جدید استفاده از فلش کارت ها می باشد که می تواند نقش ویژه ای در بخاطر سپردن کلمات جدید زبان انگلیسی برای کودکان داشته باشد و این نوع حفظ کردن همیشه در ذهن آنها پایدار خواهد بود و هیچ وقت براحتی فراموش نخواهند کرد.

استفاده از کارتون ها و انیمیشن های زبان انگلیسی

در کنار خواندن کتاب های انگلیسی زبان می بایست روش دیگری برای ایجاد سرگرمی داشته باشیم که یکی از موارد قابل قبول و مفید مشاهده کارتون ها و انیمیشن های موجود به زبان انگلیسی است که می تواند نقش مهمی در تقویت مهارت شنیداری و گفتاری کودکان داشته باشد. به همین خاطر هیچ وقت از کارتون های دوبله شده استفاده نکنید و همیشه سعی کنید از نسخه ی زبان اصلی برای کودکان دلبندتان بهره ببرید.

بررسی و دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

حال که به معرفی مزایا و روش های اصولی برای یادگیری زبان انگلیسی پرداختیم بد نیست درباره ی برخی از انواع نرم افزارها جهت دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان صحبت کنیم که می تواند راهگشای بسیار از نیازهای والدین جهت آغاز فرآیند فراگیری این زبان بین المللی و پرکاربرد باشد. برای این منظور به بررسی و معرفی بعضی از مهمترین اپلیکیشن های مناسب یادگیری زبان برای کودکان خواهیم پرداخت.

 

آموزش زبان انگلیسی

برنامه آموزش زبان انگلیسی رزتا استون

از جمله نرم افزار قدیمی و پرکاربرد در زمینه ی آموزش زبان های مختلف و معروف در سراسر دنیا مخصوصا زبان انگلیسی، اپلیکیشن رزتا استون می باشد که از آن می توانیم بعنوان آغاز بکار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنیم و در این زمینه نیز نرم افزار رزتا استون توسط کارشناسان مختلفی بعنوان نقطه شروع یادگیری برای کودکان نام برده اند. تکنیک ها و ترفند های جذابی که در این نرم افزار تعبیه شده است کمک خواهد کرد تا والدین بتوانند کودکان خود را با تمامی نکات آموزش زبان انگلیسی آشنا کنند و خیالشان ازین بابت راحت باشد. برای شروع آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن رزتا استون هم اکنون می توانید نسخه ی اندروید و iOS آن را از فروشگاه های معتبر آنها دانلود و استفاده کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

از جمله برنامه هایی که توانسته است با بهره بردن از محیط کاربرپسند و زبان فارسی، کودکان زیادی را مجذوب فیلم های آموزشی خود کند، اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که در حال حاضر یکی از بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی برای کاربران ایرانی می باشد. از جمله دلایل مهم برای این منظور می توان به وجود بیش از 20000 ساعت فیلم آموزشی اشاره کرد که می تواند تمامی مهارت های مورد نیاز زبان انگلیسی شامل شنیدن، خواندن، درک مطلب، صحبت کردن و نوشتن را به کاربران خود ارائه کند. برای شروع یادگیری زبان انگلیسی با بهره بردن از اپلیکیشن آموزشی فرادرس هم اکنون می توانید برای دانلود نسخه های اندرویدی و همچنین نسخه ی مناسب برای گوشی آیفون، آخرین ورژن آن را از لینک زیر دریافت کنید :

برنامه آموزش زبان انگلیسی دولینگو

یکی دیگر از برنامه هایی که می توانیم از آن جهت دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان  بهره ببریم برنامه آموزشی دولینگو می باشد که در حال حاضر یکی از محبوبترین و پرکاربردترین اپلیکیشن های موجود در سراسر جهان می باشد و افراد زیادی در هر سنی می توانند از امکانات و قابلیت های کلیدی این نرم افزار استفاده کنند. وجود بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر دنیا می تواند گواه این ادعا باشد که حجم زیادی از کاربران برای شروع دوره های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از این نرم افزار استفاده می کنند. در حال حاضر برای آغاز دوره آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن دولینگو می توانید آخرین نسخه ی مناسب گوشی های آیفون و اندرویدی را از فروشگاه های رسمی آن تهیه و نصب کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی

برنامه آموزش زبان انگلیسی لرنیت

از جمله نرم افزارهای کاربردی دیگری که توسط طراحان ایرانی توسعه داده شده است و صفر تا صد مراحل آموزش زبان انگلیسی را برای کودکان طراحی کرده است اپلیکیشن آموزشی لرنیت می باشد که می توانیم آن را یکی از بهترین نرم افزارهای موجود برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب برای کودکان نامید. در حال حاضر این نرم افزار بیش از 1 میلیون کاربرد فعال دارد که از این جهت می توانیم بگوییم که نرم افزار محبوبی شمرده می شود. برنامه ی لرنیت بصورت GTM آموزش ها و مطالب زبان انگلیسی را اجرا می کند که برای یادگیری تمامی مفاهیم و دروس بسیار مفید و سودمند هستند. برای شروع آموزش زبان انگلیسی با نرم افزار لرنیت می توانید آخرین نسخه ی آن را از فروشگاه گوگل پلی برای سیستم عامل اندروید دریافت و نصب کنید.

جمع بندی درباره دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

ما در این مطلب سعی کردیم تا درباره نقش و اهمیت زبان انگلیسی برای کودکان بیشتر صحبت کنیم و نسبت به مزایا و ویژگی های مهم یادگیری این زبان کاربردی اطلاعاتی را ارائه کردیم. در بخش بعدی با برخی از روش های اصولی و کاربردی برای شروع آموزش زبان انگلیسی مناسب سنین پایین و کودکان بحث کردیم که یکی از مهمترین آنها بهره بردن از نرم افزارهای مشخصی بود که با دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم. حال برای اینکه بخواهیم برای کودکان و بچه های از سنین 2 تا 7 سال برنامه های آموزشی متنوع و محتوا محور را اجرا کنیم نیاز خواهیم داشت تا از نرم افزاری برجسته و پرکاربرد استفاده کنیم که یکی از این موارد، فیلم های آموزشی فرادرس می باشد که در قالب اپلیکیشن رسمی آن توسط اساتید و کارشناسان طراحی و ارائه شده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *