تبلیغات

تبلیغات

معرفی ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا

marketcap

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، حتماً عبارت مارکت کپ ارز دیجیتال بارها و بارها به گوشتان خورده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری روی یک ارز، مارکت کپ آن را بررسی می‌کنند. در واقع می‌توان گفت مارکت کپ ارزهای دیجیتال یکی از شاخص‌های مهم در تحلیل بنیادی یا فاندامنتال است. در این مقاله در مورد اینکه مارکت کپ چیست صحبت می‌کنیم و ارزهایی که مارکت کپ بالایی دارند را معرفی می‌کنیم.

مارکت کپ چیست؟

مارکت کپ یا Market Capitalization به معنی ارزش بازار است. در واقع ارزش کل توکن‌ها یا کوین‌های استخراج شده ضرب‌ در قیمت نقدی آن است. مارکت کپ یک ارز نیز به معنی ارزش نقدی آن شرکت در بازار است. مثلاً اگر یک شرکت ۲۰ میلیون کوین یا توکن داشته باشد که ارزش هر کدام ۲ دلار باشد، مارکت کپ آن ۴۰ میلیون دلار خواهد بود.

مارکت کپ ارز دیجیتال اولین چیزی است که یک سرمایه‌گذار ارزیابی می‌کند. سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که دارای مارکت کپ بزرگ‌تر هستند، مطمئن‌تر است؛ زیرا این شرکت‌های معمولاً قوی‌تر هستند و سابقه طولانی‌تری دارند. Market Capitalization می‌تواند یک معیار مهم برای تنوع بخشیدن به سبد پرتفوی شما باشد.

مارکت کپ شرکت‌های بزرگ

شرکت‌های بزرگ معمولاً دارای ارزش بازار ۱۰ میلیارد دلار یا بیشتر هستند. این شرکت‌ها بازیگران اصلی در بازار هستند. سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ لزوماً در مدت زمان کوتاه، بازدهی کلانی را به همراه ندارد. اما در بلندمدت، این شرکت‌ها عموماً سودهای خوبی را به سرمایه‌گذاران خود می‌دهند.

مارکت کپ شرکت‌های متوسط

شرکت‌های با سرمایه متوسط به طور کلی دارای مارکت کپ بین ۲ تا ۱۰ میلیارد دلار هستند. این شرکت‌ها در حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند که انتظار می‌رود رشد سریعی را تجربه کنند. آنها ذاتاً ریسک بالاتری نسبت به شرکت های بزرگ دارند، اما به دلیل پتانسیل رشد خود جذاب هستند.

مارکت کپ شرکت‌های کوچک

شرکت‌هایی که مارکت کپ آنها بین ۳۰۰ میلیون دلار تا ۲ میلیارد دلار است به طور کلی به عنوان شرکت‌های کوچک طبقه‌بندی می‌شوند. سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها به دلیل جوان‌تر بودن و اندازه آنها با ریسک بالاتری همراه است. شرکت‌هایی که مارکت کپ آن‌ها باز هم کوچک‌تر است، ریسک زیادی دارند؛ زیرا یک نهنگ به راحتی می‌تواند قیمت ارز را بالا و پایین کند.

کدام ارزها مارکت کپ بالایی دارند؟

مارکت کپ بالا نشان‌دهنده این است که آن ارز دیجیتال در بازار حضور بیشتری دارد. ممکن است ارزهای دیجیتال قدیمی‌تر در مقایسه با ارزهای دیجیتال جدید و نوپا، پتانسیل رشد کمتری داشته باشند؛ اما آن‌ها می‌توانند جریان درآمدی ثابت‌تری داشته باشند. در ادامه برخی از ارزهایی که دارای مارکت کپ بالا هستند را معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید  چگونه برنامه نویسی با ASP.NET را یاد بگیریم و طراحی سایت انجام بدیم؟

 

معرفی ارزهای دیجیتال

بیت کوین

بیت کوین بزرگترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو ساخته شد. بیت کوین در حال حاضر با داشتن بیش از ۳۲۱ میلیارد دلار مارکت کپ، رتبه اول را دارد. این ارز با هدف تمرکز زدایی در بلاک چین به وجود آمد.بیت کوین در بیشتر صرافی‌های جهان قابل معامله است. در زمان نگارش این مقاله بیت با قیمت حدود ۱۶۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

اتریوم

اتریوم با مارکت کپ ۱۴۴ میلیارد دلار معروف‌ترین ارز دیجیتال بعد از بیت‌کوین است. کوین اتریوم (ETH) به عنوان سوخت در شبکه بلاک چین اتریوم استفاده می‌شود. این ارز بستر را برای قراردادهای هوشمند فراهم کرده و حرکت به سمت دنیای غیرمتمرکز را سرعت بخشیده است. بسیاری از برنامه‌های غیر متمرکز و دیفای روی این پلتفرم انجام می‌شوند. اتریوم در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۱۱۸۰ دلار معامله می‌شود.

تتر

تتر سومین رتبه در داشتن بزرگ‌ترین مارکت کپ به خود اختصاص داده است. میزان Market Capitalization در این ارز حدود ۶۶ میلیارد دلار است. ماهیت تتر کمی با بیت کوین و اتریوم متفاوت است؛ زیرا تتر یک ارز دیجیتال متمرکز است، چیزی که به آن استیبل کوین گفته می‌شود. تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین است و پشتوانه آن دلار آمریکاست؛ بنابراین قیمت آن همیشه ۱ دلار است.

یو‌اس‌دی کوین

مارکت کپ USD Coin چیزی حدود ۴۴ میلیارد دلار است و رتبه دومین استیبل کوین از لحاظ مارکت کپ را دارد. این کوین نیز متمرکز است و پشتوانه آن دلار است؛ بنابراین نوسان قیمتی زیادی را تجربه نمی‌کند.

بایننس کوین

بایننس کوین (BNB) در ابتدا روی شبکه اتریوم اجرا می‌شد، ولی در حال حاضر بر روی بلاک چین خود یعنی بایننس اجرا می‌شود. این ارز متعلق به صرافی بایننس است و برای پرداخت کارمزدها در این صرافی به کار می‌رود. BNB در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد و در حال حاضر مارکت کپ ارز دیجیتال حدود ۳۹ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت BNB حدود ۲۴۷ دلار است.

کلام آخر

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر ریسک و پر نوسان است؛ بنابراین همیشه باید محتاط بود. مارکت کپ ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید قبل از سرمایه‌کذاری در یک ارز بررسی شود. ارزهایی که مارکت کپ بالا دارند برای سرمایه‌گذاری قابل اعتمادترند. در این مقاله سعی کردیم اهمیت مارکت کپ در ارزهای دیجیتال را گوشزد کنیم و چند نمونه ارز دیجیتال با مارکت کپ بالا را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین بخوانید  آموزش سئو داخلی صفحه سایت : راهنمای علمی سئو داخلی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *