تبلیغات

تبلیغات

آموزش صفر تا صد پرایس اکشن + فیلم آموزشی

priceaction

بازار بورس بازاری است که بالا و پایین بسیار زیادی دارد و برای کسب درآمد و سود بردن از این بازار، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند کمک کند از بورس سودهای خوبی را به دست آورید، این است که با تحلیل بازار بدانید که چه زمانی باید یک سهام را بخرید و چه زمانی آن را بفروشید و این استراتژی در کوتاه‌مدت می‌تواند سودهای خوبی را به شما برساند. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که سود بردن از این روش به همین راحتی هم نیست و باید بتوانید با روش‌های تحلیل تکنیکال، بر اساس الگوها و نمودارهایی که وجود دارد، یک تحلیل درست و کارآمد داشته باشید و به درآمدهای فوق‌العاده‌ای برسید. پرایس اکشن یکی از بهترین استراتژی‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن، سهم‌های بورسی را تحلیل کنید و متوجه شوید که در آینده قیمت سهام موردنظر چقدر خواهد بود و چه زمانی بهترین زمان برای خرید و یا فروش سهام موردنظر است.

در این مقاله می‌خواهیم با شما در مورد آموزش صفر تا صد پرایس اکشن صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید با استفاده از این استراتژی جالب، تحلیل‌های درست و قابل اتکایی داشته باشید که به شما کمک کنند، سودهای خیلی خوبی را از بازار سهام کسب کنید. اگر به دنبال کسب سودهای خوب و کوتاه‌مدت از بازار بورس هستید و می‌خواهید در مورد پرایس اکشن بیشتر بدانید تا بتوانید با استفاده از این استراتژی تحلیل درست‌تری از بازار سهام داشته باشید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین نکاتی که در مورد آموزش صفر تا صد پرایس اکشن وجود دارند را به شما بگوییم و کمک کنیم موفقیت‌های بیشتری را در بازار بورس کسب کنید.

 

پرایس اکشن

پرایس اکشن چیست؟

قبل از اینکه به سراغ آموزش صفر تا صد پرایس اکشن برویم، بهتر است تعریف مناسبی از این استراتژی داشته باشیم تا بتوانید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. پرایس اکشن یک استراتژی تحلیل بازار سهام است که با توجه به شاخص‌های کلیدی و بررسی الگوهایی که برای یک سهام وجود دارد، کمک می‌کند بتوانید تشخیص دهید و پیش‌بینی کنید که قیمت سهام موردنظر در آینده چطور خواهد بود و بر این اساس بهترین تصمیم‌گیری را برای خرید یا فروش سهام خودتان داشته باشید. پرایس اکشن اگرچه خود یک استراتژی تحلیل تکنیکال است، اما انواع مختلفی دارد که متخصصان بورس با توجه به سهام موردنظر و یا تجربه‌ای که دارند، می‌توانند از انواع مختلف پرایس اکشن استفاده کنند و تحلیل‌های درست‌تر و قابل‌اتکاتری را انجام دهند.

می‌توان گفت به‌صورت کلی پرایس اکشن روشی است که بیشتر بر روی قیمت تمرکز دارد و در این روش سعی می‌شود نقاطی را پیدا کنیم که احتمال ریزش یا افزایش قیمت در آنها وجود دارد و به این سبک می‌توانیم زمان خرید و یا فروش مناسب را برای هر سهامی تشخیص دهیم و از این طریق سودهای خوبی را کسب کنیم.

تحلیل به روش پرایس اکشن در چه بازارهایی بیشتر کاربرد دارد؟

اگر در بازار بورس ایران فعالیت کرده باشید، احتمالاً خوب می‌دانید که بالا و پایین بازار بورس ایران بسیار شدید است و این موضوع باعث می‌شود که نتوانید از اکثر تکنیک‌های تحلیل تکنیکال استفاده کنید و پیش‌بینی درستی را از بازار داشته باشید. نه‌تنها پرایس اکشن نتایج قابل استنادی در بازار بورس ایران ندارد بلکه روش‌های دیگر نیز نمی‌توانند پیش‌بینی خیلی درستی از این بازار داشته باشند. اما فارکس بازار بورس جهانی است که در آن شما می‌توانید معاملات خود را در سطح بین‌المللی انجام دهید.

بازار فارکس بالا و پایین بسیار کمی دارد و هرگز سقوط سنگین و یا رشد سنگینی را در سهام تجربه نخواهید کرد، این امنیت موجود در بازار فارکس باعث شده است که پرایس اکشن در این بازار طرفداران زیادی داشته باشد و اکثر افرادی که در فارکس فعالیت می‌کنند، برای تحلیل تکنیکال از پرایس اکشن استفاده می‌کنند. البته در بازار بورس ایران هم می‌توانید از این روش استفاده کنید و مشکلی بابت این موضوع وجود ندارد، اما بهتر است که از چند استراتژی پرایس اکشن استفاده کنید تا بتوانید نتیجه قابل استنادتری را کسب کنید و در پیش‌بینی خودتان میزان خطا را کمتر کنید. برای شروع آموزش‌های مربوط به آموزش صفر تا صد پرایس اکشن می‌توانید به مجموعه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال فرادرس مراجعه کنید.

برترین استراتژی‌های پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال چه هستند؟

در ادامه آموزش صفر تا صد پرایس اکشن، باید بدانید که برترین استراتژی‌هایی که در این روش تحلیل تکنیکال وجود دارند چه هستند تا بتوانید با آنها آشنا شوید و تشخیص دهید که چه استراتژی برای شما بهتر است؛ سپس باهم برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های موجود در پرایس اکشن که کاربرد زیادی دارند را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید و به خوبی از آنها استفاده کنید.

ترند تریدینگ

اولین استراتژی که برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است و کمک می‌کند که بتوانند از تجربیات افراد باسابقه‌تر استفاده کنند، ترند تریدینگ است. این روش همان‌طور که از نامش پیداست، به این موضوع توجه می‌کند که چه سهم‌هایی ترند هستند و نقاط ریزش و یا رشد این سهم‌ها را مشخص می‌کند تا افراد تازه‌کار بتوانند فعالیت خود را راحت‌تر شروع کنند و سودهای مناسبی را کسب کنند.

 

پرایس اکشن

پین بار

استراتژی دوم که در آموزش صفر تا صد پرایس اکشن می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، پین بار نام دارد. این استراتژی شکل یک شمع را دارد که دارای سایه نیز هست و با رسم آن روی نمودار قیمت‌ها، می‌توانید پیش‌بینی مناسبی را انجام دهید. این استراتژی باتوجه‌به شکل سایه شمع پیش‌بینی را انجام می‌دهد و مثلاً اگر سایه شمع کوتاه باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت‌های بالا طرف‌داران زیادی ندارند و قیمت به‌زودی ریزش خواهد کرد.

اینساید بار

سومین استراتژی که در پرایس اکشن کاربرد زیادی دارد، اینساید بار نام دارد. این استراتژی مانند روش قبلی است با این تفاوت که در آن دو شمع وجود دارند که یک شمع در داخل قرار دارد و کوچک‌تر است و شمعی در بیرون قرار دارد و بزرگ‌تر است. طبق این استراتژی شمع داخلی معین می‌کند که قیمت‌ها به چه سمتی خواهند رفت و در آینده چه اتفاقی برای قیمت‌های موجود خواهد افتاد. اکثر تحلیل گران حرفه‌ای به‌راحتی این الگو را تشخیص می‌دهند و می‌توانند یک تحلیل تکنیکال حرفه‌ای انجام دهند.

دنبال‌کردن شروع روند جدید

چهارمین استراتژی در آموزش صفر تا صد پرایس اکشن، به این صورت عمل می‌کند که شما بدون هیچ‌گونه تحلیل پیچیده و خاصی، می‌توانید روندهای موجود را دنبال کنید و بر اساس آنها تصمیم‌گیری خودتان را انجام دهید. مثلاً اگر قیمت‌ها درحال‌رشد هستند، در شروع این رشد می‌توانید به دنبال موقعیتی باشید که سهام موردنظر را خریداری کنید و اگر حس کردید سهام در حال ریزش است، می‌توانید در شروع ریزش به دنبال موقعیتی برای فروش باشید. این استراتژی بسیار ساده است و هرکسی می‌توانید با مشاهده نمودارها به‌راحتی از آن استفاده کند، تنها نکته مهم در این استراتژی این است که در شروع هر روند اقدامات لازم را انجام دهید تا بتوانید در زمان مناسب اقدامی مناسبی را انجام دهید.

دنبال‌کردن جهش و نقاط شکست

یکی دیگر از استراتژی‌های پرکاربرد که افراد تحلیل‌گر در بازار بورس از آن استفاده می‌کنند، دنبال‌کردن جهش و نقاط شکست سهم‌ها است. این استراتژی به‌صورت پیش‌فرض می‌گوید که بعد از هر رشدی، یک شکست وجود دارد و بعد از هر شکستی هم یک رشد وجود خواهد داشت. به همین دلیل در این استراتژی روی نمودار یک خط حمایتی کشیده می‌شود که اگر قیمت سهام از آن خط بالاتر برود، می‌توانید برای خرید سهام موردنظر اقدام کنید و اگر نزدیک به آن خط شود و پایین بیاید، بهتر است برای فروش اقدام کنید تا بتوانید خرید خودتان را بدون ضرر و با سود مناسب پشت سر بگذارید.

 

پرایس اکشن

استراتژی سر و شانه

در ادامه آموزش صفر تا صد پرایس اکشن، الگوی سر و شانه وجود دارد که می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌ها در پرایس اکشن است و می‌توانید با استفاده از آن، به‌راحتی وارد بازار شده و با سود مناسبی از آن خارج شوید. الگویی که این استراتژی می‌گوید این‌طور است که ابتدا قیمت‌ها افزایش می‌یابند، سپس کاهش می‌یابند، سپس مجدداً بیشتر می‌شوند که قبل از بیشترشدن و بعد از روند نزولی بهترین زمان برای ورود به بازار است. سپس مجدداً کاهش می‌یابند که در این نقطه می‌توان حد ضرر را در معامله موردنظر تعیین کرد و سپس به بالاترین حد خود می‌رسند که در این نقطه بهترین مکان برای فروش و سود بردن زیاد است و پس از آن نیز یک افت متوسط را تجربه می‌کنند. با این استراتژی می‌توانید به‌راحتی پیش‌بینی بازار را انجام دهید و خریدوفروش را در زمان مناسب و با سود مناسبی انجام دهید و خودتان را در بازار بورس به سودهای خوبی برسانید.

تعداد بالا و پایین

آخرین استراتژی پرکاربرد پرایس اکشن که می‌خواهیم در آموزش صفر تا صد پرایس اکشن به شما معرفی کنیم، تعدد بالا و پایین قیمت است. این استراتژی می‌گویید زمانی که معاملات مربوط به یک سهام در قیمت بالا انجام می‌شود، احتمالاً قیمت سهام موردنظر بالاتر خواهد رفت و رشد خواهد داشت. اما برعکس آن اگر معاملات یک سهام در قیمت پایین انجام می‌شود، احتمالاً سهام موردنظر ریزش خواهد داشت و در این حالت شما می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که خرید یا فروش را در زمان مناسب انجام دهید. البته این استراتژی مشابه نمونه اول است و بیشتر به روندهای موجود در بازار توجه می‌کند. برای دریافت آموزش های حرفه ای در زمینه تحلیل تکنیکال بازارهای مالی، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

چطور بهتر از پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

همان‌طور که در بخش قبلی باهم استراتژی‌های مهم را در پرایس اکشن بررسی کردیم، احتمالاً متوجه شده‌اید که این روش تحلیل بر اساس شکلی که در نمودارها وجود دارد، استراتژی‌های مختلفی را نیز دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به همین خاطر بهتر است که به‌جای استفاده مکرر از یک استراتژی خاص، سعی کنید از استراتژی‌های مختلف استفاده کنید و یک الگو را راحت‌تر تحلیل کرده و تشخیص دهید که قرار است ریزش و یا افزایش داشته باشد.

وقتی تحلیل خودتان را تنها با یک روش خاص انجام دهید، احتمالاً اشتباه کردن بسیار زیاد است و این موضوع باعث می‌شود که گاهی اوقات ضرر کنید، اما زمانی که با استفاده از چند استراتژی مختلف تحلیل خودتان را انجام دهید، درصد خطا را کاهش می‌دهید و می‌توانید با اطمینان بیشتری سرمایه‌گذاری و معاملات خودتان را انجام دهید. یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که پرایس اکشن برای ورود به بازار در حین یک حرکت خاص کمی ضعیف عمل می‌کند، به این صورت که اگر در حین یک رشد بازار و یا یک ریزش بازار وارد آن شوید، ممکن است نتوانید به‌درستی تشخیص خود را انجام دهید و این موضوع باعث می‌شود که عملکرد مناسبی نداشته باشید. پس نیاز است که به این موضوع نیز آگاه باشید و به روندهای بازار زمان وارد شدن خودتان دقت کنید.

 

پرایس اکشن

جمع بندی آموزش صفر تا صد پرایس اکشن

در این مقاله در مورد آموزش صفر تا صد پرایس اکشن صحبت کردیم و گفتیم که پرایس اکشن چیست و چطور کمک می‌کند که بتوانید تحلیل تکنیکال قوی‌تر و قابل استنادتری در بازار بورس داشته باشید و بتوانید بهترین سودها را از این بازار بزرگ کسب کنید. در ادامه باهم بررسی کردیم که پرایس اکشن بیشتر در چه نوع بازارهایی کاربرد دارد و گفتیم که چرا در فارکس طرفداران این استراتژی بیشتر هستند. در ادامه نیز برخی از پرکاربردترین استراتژی‌های پرایس اکشن را به شما معرفی کردیم که بتوانید با آنها آشنا شوید و تحلیل‌های مناسبی را در این بازار انجام دهید. در مرحله آخر نیز گفتیم چطور می‌توانید استفاده بهتری از پرایس اکشن داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با پرایس اکشن آشنا شوید و برای آموزش صفر تا صد پرایس اکشن اقدام کنید تا بتوانید تحلیل‌های درستی را از بازار بورس داشته باشید. برای اینکه بتوانید تحلیل‌های موفق‌تری از بازارهای مالی مخصوصاً بورس ایران داشته باشید، نیاز است که آموزش‌های حرفه‌ای که در زمینه پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال وجود دارند را مشاهده کنید تا بتوانید با سبک‌های تحلیل بیشتر آشنا شوید و نتایج بهتری را در بازارهای مالی دریافت کنید. برای دریافت چنین آموزش‌هایی، می‌توانید به لینک زیر در فرادرس مراجعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *