تبلیغات

تبلیغات

با عدم پشتیبانی سرویس Google از ویندوز 7 و 8.1، کاربران کروم چه کاری می توانند انجام دهند

What-can-Chrome-users-do-when-Google-services-are-not-supported-on-Windows-7-and-8.1

اگر همچنان از ویندوز های 7 یا 8.1 در رایانه های خود بهره می برید، باید به اطلاع شما برسانیم که سرویس گوگل اعلام نموده است که پشتیبانی از مرورگر کروم خود را در 8 فوریه 2023 متوقف خواهد نمود. اگرچه پس از این تاریخ، مرورگر کروم همچنان قابل استفاده است، اما دیگر به روزرسانی های جدیدی را دریافت نمی کند.

اگر تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته باشید، شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که پس از عدم پشتیبانی سرویس گوگل از این مرورگر، چه گزینه های دیگری را می توان مورد استفاده قرار داد.

خوشبختانه، راه های زیادی وجود دارد که می توان برای مرور ایمن خود استفاده کرد. در این مقاله سعی کرده ایم، با استفاده از سه روش ساده، مسائلی را مورد بررسی قرار دهیم که پس از اتمام پشتیبانی شرکت گوگل، شما همچنان بتوانید از جستجو در اینترنت لذت ببرید.

سیستم عامل خود را به ویندوز 10 ارتقاء دهید

لپ تاپ

تنها پس از گذشت مدت کوتاهی از اعلام شرکت مایکروسافت مبنی بر اینکه پشتیبانی خود را از ویندوز های 7 و 8.1 متوقف خواهد نمود. بسیاری از افراد استفاده از یک سیستم عامل جدید را در پیش گرفته اند. از این رو، اگر شما نیز از ویندوز های قدیمی چون 7 و 8.1 استفاده می کنید، توصیه می شود، قبل از اتمام پشتیبانی به فکر تغییر در پلتفرم مورد استفاده خود باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که سرویس های ویندوز را خریداری کرده اید، می توانید بدون هزینه اضافی، پلتفرم خود را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید. با این حال، اگر همانند بسیاری از افراد دیگر از نسخه کرکی ویندوز بهره می برید، می توانید با استفاده از ابزار Windows Media Creation ویندوز مورد نظر خود را از وب سایت رسمی مایکروسافت دانلود و سپس در رایانه خود نصب نمایید.

از یک مرورگر جایگزین استفاده کنید

مرورگر موزیلا

اگرچه با ادعای گوگل، مرورگر کروم در ویندوز های 7 و 8.1 دیگر پشتیبانی نمی شوند. اما این بدان معنا نیست که تمامی مرورگر ها نیز چنین هدفی را پیش ببرند. بدین ترتیب، اگر به استفاده از کروم وابسته نیستید، می توانید به سادگی از یک مرورگر جایگزین استفاده کنید.

در حال حاظر، تنها مرورگر های کروم و اج به طور رسمی توقف خود در پشتیبانی از ویندوز های 7 و 8.1 را اعلام نموده اند. با این حال، شما همچنان می توانید از مرورگر موزیلا فایرفاکس و اپرا بهره ببرید. هر دوی این سرویس ها از موتور جستجوی کرومیوم بهره می برند، و شما می توانید با سرعت بالا، به جستجوی مطالب خود بپردازید.

همچنین بخوانید  نحوه رفع خطای رجیستری ویندوز 11 - به صورت تصویری

یک رایانه شخصی سازگار با ویندوز 10 بخرید

لپ تاپ ویندوز 11

اگر از رایانه ای استفاده می کنید که امکان ارتقاء به سیستم عامل ویندوز 10 را ندارد. شاید وقت آن رسیده است که سخت افزار رایانه خود را نیز به روز کنید. این موضوع ممکن است از لحاظ مالی کمی نگران کننده به نظر برسد، اما باید بدانید که برای داشتن چنین رایانه ای لزومی ندارد هزینه زیادی را بپردازید. زیرا تمامی رایانه های نسل جدید از ویندوز 10 پشتیبانی می کنند. از این رو، می توانید با هزینه اندک رایانه خود را خریداری نمایید.

آیا حفظ مرورگر کروم ارزش ارتقا ویندوز را دارد

رها کردن سیستم عاملی که سالها از آن استفاده کرده اید،  کمی سخت به نظر می رسد. زیرا ممکن است از ارتقا سیستم خود هراس داشته باشید و یا مجبور به خرید یک رایانه شخصی دیگر شوید. زمانی که دیگر انتخابی ندارید و نمی توانید به روزرسانی های امنیتی برخی از ابزار را نیز دریافت کنید، این کار حتی سخت تر هم می شود. از این رو، توصیه ما به شما این است که در صورت هزینه بر بودن خرید یک رایانه، سیستم عامل ویندوز خود را ارتقا دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *