تبلیغات

کسب و کاری که مرا از خط فقر نجات داد

toot-khoshk2

با توجه به اوضاع بد اقتصادی در کشورمان با وجود کار زیادی که انجام می دادم اما به درآمد مطلوبی نمیرسیدم اما بعد از آشنا شدن با دنیای بزرگ تجارت و مشغول شدن در حوزه پرورش انواع توت و عرضه آن به سراسر کشور موجب شد تا از خط فقر نجات یابم و به درآمد های بالایی دست پیدا کنم.

توت خشک

اگر شما هم از طرفداران میوه توت خشک هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویژگیها، مزایا و قیمت عمده توت فرنگی گلخانه ای بیشتر آشنا کنم.

این میوه دارای گونه های متنوعی بوده و اولین نمونه های آن به صورت بوته ای در جنگل رشد کرده اند و قدمت زیادی ندارد.

چون حدود ۲۵۰ سال پیش بوته های آن را از جنگل به مزارع انتقال دادند این میوه در گذشته بیشتر کاربرد دارویی داشت اما بعدا به عنوان یک میوه خوشمزه در آشپزی ایرانی و فرنگی قرار گرفت.

ارزش غذایی و خواص توت فرنگی گلخانه ای در مقایسه با میوه های دیگر بسیار زیاد بوده چون منبع غنی از انواع ویتامینها، آنتی اکسیدان و مواد مغذی دیگر است و برای بهبود و تسکین بسیاری از بیماریها کاربرد دارد.

توت

توت سفید

توت سفید در سلامتی انسان تاثیر زیادی دارد. این میوه شگفت انگیز همچنین دارای مقدار چشمگیری روغن اشباع نشده و ویتامین در دانه های کوچک خود بوده که هر۱۰۰ گرم آن تقریبا ۳۳ کیلوکالری انرژی دارد شاید شنیده باشید.

که فواید توت فرنگی را بیشتر برای زیبایی پوست و مو می دانند اما آزمایشهای نشان داده است که آنتی اکسیدان و پلی فنلهای موجود در ترکیب این میوه قرمز رنگ می تواند به پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی کمک نماید.

وجود ویتامین C در ترکیب توت فرنگی سبب شده که این میوه از بافتهای بدن در برابر بیماری محافظت کرده و همچنین سبب زیبایی و درخشندگی پوست شده و رشد موها را بیشتر کند.

توت

توت سیاه

نکته مهم دیگر در مورد میوه توت سیاه تازه اینکه ماده آنتوسیانین موجود در آن منجر به تنظیم فشار خون شده چون از سیستم گردش خون محافظت کرده و اجازه نمی دهد با ایجاد پلاک فشارخون بالا برود بنابراین پزشکان خوردن این میوه را به افراد با بیماری کم خونی توصیه می کنند چون نقش موثری در خون سازی دارد.

اگر برای خرید میوه اقدام کردید حتما توت فرنگی درختی را نیز در سبد غذایی خودتان قرار دهید چون فواید آن بسیار زیاد بوده و قیمت عمده توت فرنگی از دیگر میوه ها مناسب تر می باشد. این میوه دارای مقدار فراوانی ویتامین C و فیبر خوراکی است که این دو ماده اجزا مختلف دستگاه گوارش را تقویت کرد.

همچنین بخوانید  مزایای تابلو روان در بهتر دیده شدن

همچنین منجر به ایجاد یک ریتم مشخص در سیستم گوارش شما می شوند بنابراین از ابتلا به سرطان روده و معده جلوگیری می کند هزینه خرید توت فرنگی به اندازه و تازگی محصول، میزان رسیدگی میوه و نوع بسته بندی آن بستگی دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *