تبلیغات

تبلیغات

آموزش و یادگیری کارکنان با بروزترین متدهای آموزشی

amozesh-faradars

با یکی از مطالب مهم در حوزه آموزش و یادگیری کارکنان همراه شما هستیم تا مسئولین سازمان ها، رئیسان و مدیران شرکت های خصوصی و دولتی بتوانند از این متدها برای آموزش کارکنان و کارمندان خود استفاده کرده و بازدهی و عملکرد مجموعه های خود را افزایش دهند. هر مقدار که کارکنان هر بخشی بتوانند دانش و اطلاعات خود را بروز کنند می توانند در واحدهای سازمانی مختلف و موقعیت های بهتر قرار بگیرند. باید در نظر داشته باشیم در هر سازمانی که میزان معلومات کارکنان و مدیران آنها با بروزترین اطلاعات همراه باشد می توانند به درجات بهتری از فرآیند کاری و شغلی خود برسند. در ادامه می خواهیم درباره بهترین شیوه های آموزش و یادگیری کارکنان در سازمان ها با شما صحبت کنیم.

 

آموزش

آشنایی با آموزش و یادگیری کارکنان

تا چند سال پیش اگر یادتان باشد آموزش‌هایی که در مدارس و آموزشگاه‌های سراسر کشور انجام می‌گرفت به‌صورت نظام قدیم و به روال سنتی خود بود و به این صورت دانش آموزان و دانشجویان را آموزش می‌دادند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه بسیاری از تکنولوژی‌های جدید و نوین به عرصه آمدند و توانستند با ورود سیستم‌های کامپیوتری روش هوشمندی برای آموزش‌های کلاسی به دانش آموزان جهت یادگیری انواع علوم و فنون مختلف ارائه کنند. البته بسیاری از هنرآموزان نیز از این روش استقبال کردند و مدیران آموزشگاه‌ها و مدارس سعی کردند زمینه‌های آموزشی مخصوص در این زمینه برای ارائه مطالب مختلف را بر اساس این روش پیاده سازی کنند.

نتیجه‌ی این تغییر باعث ایجاد یک شیوه‌ی جدید با استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی شد که توانست فرآیند و شیوه یادگیری را متحول کند و برای کلیه‌ی کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف پیاده سازی و اجرایی شود. این شرایط در حالتی به وقوع پیوست که تا همین چند سال گذشته بسیاری از شیوه‌های آموزشی مورد استفاده از نوع قدیمی و سنتی بوده و بازدهی مورد انتظاری برای مدیران خود نداشته است. حال که با بهره بردن از متدهای نوین یادگیری می‌توانیم آموزش و یادگیری کارکنان در شرکت‌ها و سازمان‌ها را متحول کنیم شاهد بهبود فرآیند اداری و فنی در بسیاری از شرکت‌ها و ادارات خواهیم بود.

احتمالاً در سازمان و شرکتتان که به‌عنوان یک کارمند مشغول بکار هستید هنوز از سیستم‌های قدیمی و کاغذبازی برای ارائه آموزش به شما استفاده می‌شود که نیاز به تغییر در نحوه انجام و نوع اجرای آن احساس می‌شود. اگر هم شما به‌عنوان مدیر و مسئول یک سازمان مشغول به فعالیت هستید برای اینکه بهره‌وری و بازدهی مورد انتظارتان را از کارکنان خود بخواهید باید شیوه اجرای آموزش‌های سازمانی را به متدهای پیشرفته و هوشمند امروزی تغییر دهید. برای این منظور مجموعه آموزشی فرادرس توانسته است با ارائه طرح نوینی با عنوان آموزش سازمانی فرادرس تلاش کند متد و شیوه‌ی جدیدی را برای آموزش و یادگیری کارمندان ارائه کرده تا ضمن توجه لازم به مسئولیت اجتماعی خود محیطی را فراهم کند تا جامعه‌ی کارمندی کشور بتوانند با استفاده از آموزش‌های فرادرس در زمینه‌های مختلفی، توانایی و مهارت‌های خود را به طرز قابل توجهی توسعه و بهبود دهند. برای دریافت مجموعه آموزش مهارت های بازار کار فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید:

افزایش بهره وری با آموزش کارکنان

شکی نیست برای هر سازمان و شرکتی که شما در آن مشغول به کار هستید مهم است تا بهره‌وری و کارایی مدنظر مدیران و مسئولین را داشته باشید و در ضمن بتوانید به خواسته‌های مورد تقاضا بر اساس معیارهای موجود پاسخ درستی دهید. از طرفی محیط یک شرکت و سازمان باید به‌قدری برای کارکنان آن دارای آرامش و رفاه کاری باشد تا در هنگام انجام فعالیت‌های روزمره رضایت کارمندان را به دنبال داشته باشد. پس همان‌طور که می‌بینیم شما باید در ازای کار و فعالیتی که انجام می‌دهید، به کار خود علاقه‌مند باشید و ارتباط خوبی با سایر کارکنان و کارمندان برقرار کنید.

می‌توانیم اثبات کنیم که از دلایل افزایش بهره‌وری و رضایت شغلی کارمندان بعد از انجام فعالیت‌هایشان، ایجاد فضایی برای آموزش و یادگیری کارکنان است تا بتوانند به‌درستی تمامی خواسته‌های یک شرکت و سازمان را برآورده کنند. از طرفی مدیران سازمان‌ها اگر بخواهند تعامل و ارتباط مؤثری را با کارکنان خود داشته باشند باید به نکات مهمی دقت کنند تا بازدهی آنها در هنگام فعالیت در شرکت افزایش پیدا کند.

 

آموزش

راه های بهبود عملکرد کارکنان و کارمندان

همان‌طور که گفتیم برای اثر گذاشتن بر روی کار و فعالیت کارمندان باید بتوانیم شیوه‌ی آموزش و یادگیری را تغییر دهیم تا بازدهی و بهره‌وری کلی یک سازمان و یا شرکت افزایش پیدا کند. لازم است به این مورد مهم اشاره کنیم که به هر میزان فردی در یک سازمان به رشد دانش و اطلاعات خود توجه کند می‌تواند مسیر پیشرفت کاری خود را بهتر و سریع‌تر طی کند. برای پاسخ به نیازهای مدیران یک سازمان و شرکت می‌خواهیم راه‌هایی را پیشنهاد کنیم که می‌توانید با انجام آنها راه‌های بهبود عملکرد کارکنان و کارمندان خود را افزایش دهید، به‌صورت کلی این راه‌ها در چند زمینه‌ی مختلف به ما کمک خواهد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

ایجاد اعتماد به نفس در کارکنان و کارمندان

چه کسی می‌تواند ارزش اعتماد به نفس افراد را در هر کاری کتمان کند؟! در مورد کارکنان یک مجموعه سازمانی و شرکت‌های دولتی و خصوصی هم این ویژگی بسیار مهم است و با آموزش و یادگیری کارکنان می‌توانیم سطح اعتماد به نفس و رضایت شغلی آنها را افزایش دهیم. این ویژگی می‌تواند به کارکنان شما کمک تا بتوانند از کاری که انجام می‌دهند و وظایفی که بر عهده آنهاست رضایت کافی داشته باشند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

کسب مهارت های سودمند و جدید

مدیران و مسئولین عزیز، وقتی که به دانش و اطلاعات کارکنانتان اهمیت دهید می‌توانید مشاهده کنید که این مهارت‌ها در آنها پرورش داده می‌شود و از این بابت احساس خوشایندی در مورد این مهارت‌ها به‌دست خواهد آمد که رضایت شغلی را در پی خواهد داشت. البته این آموزش‌ها در هر حالت می‌تواند با استفاده از فرآیند و تکنولوژی‌های جدید صورت بگیرد تا بازدهی مورد نظر را ایجاد کند.

عدم نیاز به آموزش های حضوری

امروزه برگزاری کلاس‌هایی که افراد ملزم به حضور در آنها باشند دیگر مورد توجه و محبوبیت نیست و در وهله‌ی اول هزینه‌ی اجرای کلاس‌های حضوری بیشتر از کلاس‌های آنلاین و غیرحضوری است که می‌تواند در افزایش هزینه‌های یک سازمان اثر سوء داشته باشد و در ادامه نیز حضور در کلاس‌ها زمان‌بر می‌باشد که در کنار ساعات کاری کارکنان، نمی‌تواند بهره‌وری خوبی را داشته باشد. در این حالت پس استفاده از کلاس‌های غیرحضوری انعطاف پذیری بیشتری را برای کارکنان و همچنین کاهش هزینه را برای مدیران و صاحبان کسب و کارها در پی خواهد داشت.

 

آموزش

بهترین متدها برای آموزش و یادگیری کارکنان

حال شاید از خودتان بپرسید که حالا که فهمیده‌ایم آموزش و یادگیری کارکنان این‌قدر مهم است چطور باید این کارها را انجام دهیم تا بهترین بازدهی را داشته باشیم؟ و یا اینکه بهترین شیوه‌ها برای آموزش کارکنان را چگونه باید پیاده سازی کنیم تا بهترین نتیجه حاصل شود.

تشویق کارکنان جهت به اشتراک گذاری آموزش های تخصصی

احتمالاً در مورد انواع تخصص‌هایی که در زمینه یادگیری کارکنان وجود دارد شنیده باشید ولی مطمئن باشید اینها جزئی از مجموعه تخصص‌های موجود است که می‌توانیم به کارمندان و کارکنان یک سازمان و اداره ارائه دهیم. انواع آموزش‌های عمومی و تخصصی که در زمینه‌ی یادگیری کارکنان وجود دارد می‌تواند در موضوعات مختلف علمی و کاربردی دسته بندی شود. این آموزش‌ها در موضوعات متعددی اعم از مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، اکسل، گرافیک، داده کاوی، مهندسی برق، رباتیک، علوم انسانی، طراحی سایت، برنامه نویسی نرم افزاری، بورس، ریاضیات، آمار، مهندسی عمران و غیره وجود دارند که می‌توانیم برای آموزش آنها به کارکنان یک مجموعه اقدام کنیم.

 

آموزش

تمرین کردن، بهترین آموزش است

از وقتی که یادمان می‌آید برای آموزش‌هایی که در سر کلاس یاد می‌گرفتیم باید تمرین و تکرار می‌کردیم تا بتوانیم آنها را ملکه ذهن خودمان کنیم. در این حالت نیز بعد از آموزش و یادگیری کارکنان ملزم به تمرین هستیم تا بتوانیم آن را به یک رویه‌ی ثابت تبدیل کنیم. یکی از روش‌هایی که برای تمرین کردن آموزش‌های کسب شده می‌تواند به کارمان بیاید استفاده از جلسه‌های آموزشی و تمرینات مستمر در این باره است. در این حالت می‌توانیم قدرت یادگیری و اثربخشی مهارت‌های به‌دست آمده توسط کارکنان را تقویت کنیم.

حضور در همایش ها و سمینارهای علمی

یادمان باشد که هرچقدر در زمینه‌های یادگیری و آموزش کارکنان پیش قدم شویم و بتوانیم فعالیت‌های مفیدی انجام دهیم در انتها باز هم این مقدار یادگیری از ذهن آنها کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین پاک خواهد شد. برای اینکه ذهن کارمندانمان را فعال نگه داریم و از آنها بخواهیم آموزش‌هایی را که یاد گرفته‌اند را بکار بگیرند لازم است تا کارمندان در برخی جلسات آموزشی مانند همایش‌های علمی، سمینارها، جشنواره‌ها و از این قبیل موارد که به یادآوری و بازآموزی معلومات آنها کمک می‌کند شرکت کنند تا مسیر پیشرفت و حرکت رو به جلوی آنها بیش از پیش تقویت شود.

بهره بردن از فیلم های آموزشی غیرحضوری

از جمله بهترین روش‌هایی که می‌توانید به وسیله‌ی آن آموزش و یادگیری کارکنان را افزایش دهید، استفاده از فیلم‌های آموزشی غیرحضوری است تا علیرغم محدود بودن زمان مناسب برای یادگیری کارمندان، آنها بتوانند از کمترین زمان خود برای آموزش استفاده کنند و در هر مکانی اعم از مترو، اتوبوس، ایستگاه قطار و غیره بتوانند مطالب مناسب برای یادگیری حرفه‌ای خود را مطالعه و مشاهده نمایند.

بد نیست بدانید که یادگیری با استفاده از فیلم‌های آموزشی مزایا و ویژگی‌های مهمی دارد از جمله اینکه یادگیری فیلم‌های آموزشی محدود به هیچ زمان و مکانی نیست و هرکسی می‌تواند علیرغم اینکه چند بار فیلم‌ها را مشاهده کند، هر زمانی که خواست برای رفع اشکال به این منبع آموزشی رجوع کند. معمولاً وقتی کارکنان در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند نمی‌توانند زمان مفیدی آموزشی داشته باشند و اکثراً کلاس‌ها به موضوعات دیگر منحرف می‌شود که در این صورت بهره‌وری آموزشی پایین خواهد آمد، حال با وجود فیلم‌های آموزشی و آنلاین کارکنان می‌توانند از حداقل زمان خود حداکثر میزان استفاده را ببرند و از این فرصت یادگیری بهره‌مند شوند.

شاید فکر کنید منظور ما از فیلم‌های آموزشی فقط فایل‌های ویدیویی است خیر این‌طور نیست، مدیران سازمان‌ها می‌توانند از انیمیشن و موشن گرافیک هم برای ارائه آموزش‌های مفید و جامع استفاده کنند که می‌تواند به‌صورت عملی و پروژه محور عمل کند و با استفاده از صدا، تصویر و اطلاعات لازم میزان درک کارکنان را نسبت به موضوع مطرح شده بالا ببرد و دانش به‌دست آمده را در حافظه‌ی بلند مدت خود حفظ کنند.

 

آموزش

جمع بندی درباره آموزش و یادگیری کارکنان

در این مقاله سعی کردیم درباره نقش مهم آموزش و شیوه‌های یادگیری که برای کارمندان مهم است صحبت کنیم و در ادامه برخی از دلایل اصلی نقش آموزش در افزایش بهره‌وری کارکنان را بررسی کردیم که می‌توانیم از آنها برای پیشرفت بهتر هر مجموعه‌ای استفاده کنیم. متدها و روش‌های نوین برای آموزش و یادگیری کارکنان را معرفی کردیم که می‌تواند به هر کسی کمک کند تا بتواند بازدهی کاری خود را ارتقاء دهد و همچنین باعث پیشرفت کسب و کارها و شرکت‌ها شود.

از مهم‌ترین روش‌هایی که برای بهبود عملکرد و بهره‌وری کارکنان و همچنین پیشرفت شرکت‌ها می‌تواند استفاده شود، استفاده از فیلم‌های آموزشی می‌باشد که می‌توانیم با استفاده از اساتید با تجربه و ویدیوهای پروژه محور گام مهمی در ارتقاء دانش و اطلاعات کارکنان هر مجموعه‌ای برداریم. در صورتی که تمایل دارید تا از آموزش‌های فرادرس برای ارتقای توانایی‌های کارمندان و کارکنان استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به لینک زیر اطلاعات و شرایط استفاده از طرح آموزش سازمانی فرادرس را مشاهده و مطالعه کنید و در صورت تمایل برای استفاده کردن از این طرح با تکمیل نمودن فرم موجود در انتهای صفحه منتظر تماس از سوی فرادرس باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *