تبلیغات

تبلیغات

با کمک ابزار آلات به رفاه و ثروت رسیدم

keshavarzi-abzar2

تولید ابزارآلات مختلف امری بود که توانست مرا به ثروتی انبوه و رفاه برساند و هدف من از نوشتن این مقاله ارائه خصوصیات و ویژگی های انواع محصولات موجود در این عرصه برای کسب اطلاعات علاقه مندان و دوستداران تولید ابزارآلات می باشد.

ابزار آلات کشاورزی

ابزار آلات کشاورزی وسایلی هستند که در مزرعه از آن ها استفاده می شود. این ابزارها شامل وسایلی برای حمل شن و ماسه، وجین کردن، شخم زدن خاک، حمل کود و مواد و… می باشند. ابزارها و لوازم کشاورزی زیاد و متنوع هستند که در اینجا چند ابزار دستی ذکر شده است.

داس (به انگلیسی SICKLE)  ابزاری است که برای بریدن طراحی شده است و یک تیغه فولادی تیز دارد که متصل به یک دسته چوبی می باشد. داس یکی از ابزارهای کشاورزی است. این ابزار از ابتدای عصر آهن مورد استفاده قرار گرفته. داس به انواع های مختلفی در فرهنگ‌های متفاوت ساخته می شده و به کار گرفته می‌شد.

ابزار آلات

ابزارآلات برقی

پس از انقلاب صنعتی نوآوری های شگرف و متعددی در زمینه ابزارآلات برقی به وجود آمد. تحولاتی که منجر به گسترش بی نظیر تولیدات صنعتی شد. ویژگی ابزار صنعتی این بود که دقت انسان را بالا می‌برد و به کارها سرعت می‌بخشید. از آن تحول بزرگ تا به امروز نیز پیشرفت های بسیاری چه در زمینه کمی و چه در زمینه کیفی در زمینه ابزار صنعتی به وجود آمده است. در این متن سعی داریم که نخست به انواع ابزار آلات صنعتی بپردازیم و سپس چند ابزار صنعتی مرتبط به هر دسته را معرفی کنیم. تا شما با آشنایی بیشتر نسبت به ابزار صنعتی بتوانید راحت‌تر ابزار مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

همان طور که می‌دانید انجام برخی از کارها در کارخانه‌ها به نیروی بسیار زیادی نیاز دارد و نمی‌توان آن کار را به صورت دستی انجام داد. در این موقعیت‌ها از ابزار آلات برقی استفاده می‌شود. از آن‌جایی که در بسیاری از موارد دسترسی به برق مشکل وجود دارد، این ابزار آلات را به صورت شارژی نیز می‌سازند که شما می‌توانید در فضاهای مختلف از آن استفاده کنید.

ابزار آلات

ابزارآلات توسن

انبردست یکی از ابزارآلات توسن است که غالبا با آن آشنا هستید و وسیله ای شامل دو دسته و دو فک است که به گونه ای طراحی شده است که با نزدیک شدن دو دسته به هم دو فک نیز به هم نزدیک می شود و هر قطعه ای را بین دو فک می توان قرار داد و تحت فشار گذاشت. لبه های فک ها شیاردار طراحی شده است تا با اصطکاک بیشتر از لغزش قطعه کار جلوگیری شود. همچنین دو لبه ی صاف هم در دو فک وجود دارد که می توان با آن انواع سیم را برش داد و یا قطعه فلزی را با فشار برید.

همچنین بخوانید  با بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی در شمال تهران آشنا بشوید

سیم چین وسیله ای است که از اسم آن هم می توان کاربرد آن را حدس زد و بیشتر برای بریدن سیم و بیرون آوردن روکش سیم اعمال می شود. دو فک به نسبت تیز که سیم بین آن ها قرار می گیرد و با اعمال نیرو به دسته ها سیم یا روکش قطع می شود. دم باریک ابزاری شبیه به انبردست است با این تفاوت که که اندازه فک های آن بلندتر و باریک تر است و به نسبت انبردست قابلیت کمتری برای اعمال نیرو دارد و فقط برای گرفتن قطغه در جایی که فضا کم است و دسترسی وجود ندارد استفاده می شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *