تبلیغات

تبلیغات

بهترین روش برای صاف کردن دندان های کج

urtodensi

اگر شما هم به دنبال روشی برای صاف کردن دندانهای کج خود هستید با ما همراه باشید در این مقاله می خواهیم درباره ارتودنسی که یک روش بسیار عالی برای صاف کردن و مرتب کردن دندانهای کج می باشد صحبت کنیم.

در گذشته کسانیکه دندانهای کجی داشتند بر این باور بودند که نمی توان برای دندانهای نامرتب خود کاری کنند اما به مرور زمان با پیشرفت علم دندانپزشکی ابزارها و روشهای اختراع شد که می توان دندانهای خود را مرتب کرد که اسم این روش ارتودنسی دندان می باشد.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی یک علم نوین دندانپزشکی می باشد که به بازسازی و اصلاح دندانهای کج کمک می کند. انواع ارتودنسی دندان عبارتند از : ارتودنسی ثابت و متحرک. در این روش دندانها توسط یک سیم به یکدیگر متصل می شوند و تحت فشار قرار می گیرند و به مرور زمان جهت و زاویه دندانها تغییر می کند و اصلاح می شود.

اما این تغییر با این راحتی نمی باشد و با کمی درد همراه است. روزهای اولی که شما ارتودنسی دندان انجام می دهید ممکن است به شدت کلافه شوید زیرا وجود یک سیم داخل دهان بسیار آزار دهنده است اما توجه داشته باشید که هر چیزی بهایی دارد و بهای داشتن دندانهای زیبا تحمل کردن این کلافگی ها می باشد.

صاف کردن دندان

خیلی از افراد به دلیل داشتن های دندانهای کج اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و این باعث شده تا در بسیاری از بخش های زندگی خود مشکل جدی داشته باشند.

شما می تواند با انجام ارتودنسی دندان، این مشکل را به خوبی برطرف کنید و دوباره به زندگی عادی و نرمال خود برگردید اما به شرطی که مراقبت های بعد از ارتودنسی را انجام دهید.

زمانیکه شما دندانهای خود را ارتودنسی می کنید دندانهای شما بسیار آزرده می شوند زیرا تحت فشار هستند و با کوچکترین فشاری درد می گیرند پس نمی توانید هر غذایی را بخورید و باید بسیار مراقب باشید تا فرآیند بهبود دندانها با مشکل مواجه نشود.

ارتودنسی روش های مختلفی دارد روش‌های ارتودنسی مناسب برای دندان هر فردی به وسیله ویزیت بیمار و همچنین با نظارت مستقیم یک متخصص دندانپزشک و مشاوره گرفتن از او، انتخاب و به کار گرفته می‌شود.

روش‌های ارتودنسی جدید با استفاده از بریس دندان و دیگر ابزارهای ارتودنسی، با حرکت آهسته دندان‌ها و فک‌ها به اطراف، سبب درمان ناهنجاری‌ها می‌شود.

لمینت دندان برای دندانهای کج

روش دیگری نیز برای صاف کردن دندانهای کج وجود دارد که علاوه بر داشتن سرعت بالا، می تواند زیبایی دندان را افزایش دهد. این روش که بنام لمینت سرامیکی دندان معروف است یک روش زیبایی محسوب می شود که نسبت به ارتودنسی درد کمتری دارد و طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب کرده است.

همچنین بخوانید  فعال کردن صفحه نمایش 120 گیگاهرتزی سامسونگ گلکسی اس 20

جالب است بدانید که اکثر مردم دندانهای کج و نامرتبی دارند. دلیل اصلی داشتن دندانهای کج به دو عامل بر می گرد دلیل اول که ممکن است بخاطر ازدحام و فشردگی دندان باشد معمولا بصورت مادرزادی می باشد و دست ما نیست اما دلیل دوم بخاطر زبون زدن زیاد به دندانهای جدید بوده است. یعنی زمانیکه در سنین کودکی و نوجوانی دندانهای ما تازه در حال رشد بوده بر اثر زبان زدن زیاد به دندانها باعث شده تا آنها کج و نامرتب شوند.

هدف اصلی لمینت ایجاد دندانهای یک دست و زیبا و بوجود آوردن لبخندی زیبا برای صورت ما می باشد. اکثر بازیگران دندانهای خود را لمینت می کنند و برای همین است که دندانهای صاف و یکدستی دارند. لمینت ها پوسته های نازکی می باشند که بهترین آنها لمینت سرامیکی است که بصورت روکش دندان داخل دندانهای قرار می گیرد.

صاف کردن دندان

با توجه به این که ساخت لمینت برای هر شخص به‌صورت جداگانه انجام می شود بنابراین تشخیص تفاوت لمینت از دندان طبیعی غیرممکن می‌باشد زیرا کاملا یکدست با رنگ دندان می باشد.. لمینت ها برخلاف دندان‌های طبیعی  در برابر لکه‌های چای و قهوه مقاوم هستند، زیرا از مواد پیشرفته‌ای برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

ایمپلنت برای دندانهای کج

اگر شما دندانهای خود را کشیده اید و می خواهید از دندان مصنوعی استفاده کنید پیشنهاد می کنم یک سری به مقاله انواع ایمپلنت دندان  بزنید تا با مفهوم کلی ایمپلنت و انواع آن آشنا شوید.

ایمپلنت دندان بسیار مقاوم است و طول عمر زیادی دارد. دلیل اصلی مقاوم بودن ایمپلنت بخاطر این است که یک قطعه تیتانیوم داخل لثه قرار میگیرد که حکم ریشه دندان را دارد و روی آن تاج قرار می گیرد.

فلزی تیتانیوم می تواند با لثه شما پیوند برقرار کند و جزئی از لثه شما شود برای همین هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. ایمپلنت دندان ممکن است بین 6 ماه تا یکسال زمان ببرد.

دلیل اصلی این اختلاف زمان هم بخاطر کاشت دندان می باشد چون بعد از قرار دادن فلز تیتانیوم داخل لثه باید صبر کرد تا اتصال برقرار شود و لثه با این فلز ارتباط گرفته و پیوند برقرار کند.

صاف کردن دندان

همه این روش های که گفته شد برای برطرف کردن عیوب دندان می باشد اگر شما هم به دنبال روشی هستید که عیب های دندانهای خود را برطرف کنید پیشنهاد می کنم به سایت دکتر مژگان آزاد خواه به نشانی اینترنتی www.drmojganazadkhah.com مراجعه کنید.

دکتر مژگان آزاد خواه بیش از 15 سال تجربه در زمینه ایمپلت، ارتودنسی، روکش دندان و … دارند. کلیه جراحى هاى لثه بدون درد و خونریزى و با کمک لیزر توسط ایشان انجام مى‌گیرد، روش هاى بکار گرفته توسط ایشان باعث تسریع در بهبود زخم هاى مخاط دهان و تسریع در بهبود آفت و تبخال مى گردد.

همچنین بخوانید  آموزش نصب پایتون پیپ (Python PIP) در ویندوز ، مک و لینوکس

تسریع برداشت تغییر رنگ لثه هاى تیره ى مایل به قهوه اى و همچنین تسریع در سفید کردن دندان ها نیز از دیگر مزیت هاى روش هاى بکار گرفته شده توسط لیزر مى‌باشد. کلیه اعمال مربوط به دندانپزشکى در فضایی کاملاً بهداشتى و استریل با نظارت بسیار دقیق صورت مى‌گیرد و تمامى مواد مورد استفاده در مطب داراى بالاترین کیفیت بوده و از برند هاى بسیار معروف و معتبر استفاده مى‌گردد. ویزیت و مشاوره در این مرکز رایگان است و تمام سعى این مرکز بر این است که محیطى آرام و دلنشین را براى بیماران فراهم نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت استعلام قیمت می توانید همین الان با شماره های زیر تماس بگیرد و مشاوره رایگان دریافت کنید

02188605541

0 2188616310

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *