تبلیغات

تبلیغات

3 نشانه جعلی بودن اکانت های اینستاگرام

3-Signs-That-an-Instagram-Account-Is-Fake

امروزه تعداد بی شماری از حساب های جعلی در اینستاگرام وجود دارند که تشخیص اورجیتال بودن یک اکانت را سخت می کند. این حساب ها توانسته اند با استفاده از یک سری از اقدامات ربات های اینستاگرام را فریب دهند و بتوانند همچنان فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی ادامه دهند. به این ترتیب، ما در این مقاله بر آن شدیم تا برای شناسایی چنین اکانت هایی مواردی را مورد بحث قرار دهیم.

از این رو، اگر شما نیز علاقه مند به تشخیص اکانت های جعلی در اینستاگرام هستید، می توانید با استفاده از موارد اشاره شده در این مقاله بفهمید چه کسانی از حساب های فیک اینستاگرامی استفاده می کنند.

انواع حساب های جعلی در اینستاگرام

به طور کلی حساب های جعلی در اینستاگرام به یوزرهایی گفته می شود که خود را به عنوان یک فرد و یا سازمان جا زده باشند تا تجارت و کسب و کار خود را مشروع جلوه بدهند. افراد به دلایل زیاد حساب های جعلی ایجاد می کنند، به عنوان مثال این حساب ها می تواند برای جعل هویت، کلاه برداری و یا ارسال هرزنامه باشد. و یا در بعضی از موارد ممکن است فقط یک حساب کاربری برای مشاهده نمایه دیگر افاد استفاده شود بدون آنکه شخص مقابل بداند این حساب از آن کیست.

همچنین، ممکن است حساب های جعلی وجود داشته باشد که برای افزایش تعداد دنبال کنندگان یک یوزر مورد استفاده قرار گرفته باشد. استفاده از این روش در واقع همان “خرید فالوور” است که تنها تعداد دنبال کنندگان هر پیج را افزایش می دهند و خاصیت دیگری ندارند.

چگونه یک حساب جعلی را در اینستاگرام تشخیص دهیم

اکانت های جعلی در اینستاگرام به راحتی قابل تشخیص هستند، و شما می توانید با استفاده از روش های متفاوت این حساب ها را شناسایی کنید. با این حال، در این مقاله سعی کرده ایم به سه مورد از مهم ترین آنها بپردازیم تا شما بتوانید در صورت برخورد با چنین حساب هایی دلیل ایجاد آنها را تشخیص دهید.

آنها چیزی را به شما پیشنهاد می دهند

دایرکت اینستاگرام

یکی از ساده ترین روش های شناسایی حساب جعلی این است که در دایرکت و یا حتی پست های شما نظری را ارسال می کنند که میخواهند بدون هیچ دلیل مشخصی به شما هدایایی را بدهند. این اکانت ها سعی می کنند با استفاده از این روش، تمامی اطلاعات شخصی و مالی شما را بگیرند تا بتوانند به راحتی حساب های مالی شما را خالی کنند.

همچنین بخوانید  چگونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم — آموزش گام به گام دریافت تیک آبی

نکته: اگرچه، ممکن است در طول زمان روش های آنها نیز تغییر کرده باشد، اما ماهیت اصلی آنها یک خواهد بود و پیشنهاد می کنیم در صورت برخود با چنین پیام هایی، آنها را نادیده بگیرید.

تعداد زیادی از افراد را دنبال می کنند

اکانت هایی که هزاران نفر را دنبال می کنند، اما در عوض تعداد فالوور کمی دارند، اغلب آنها یک حساب جعلی هستند. این اکانت ها معمولا برای آن ایجاد شده اند که همواره در دسترسی باشند و در صورت بروز مشکل در حساب اصلی فرد مورد نظر، از اکانت جعلی برای بازدید از صفحات اینستاگرامی استفاده کند. با این حال، اگر آنها بگویند شخصی هستند که شما آن را می شناسید، باید بگوییم که این حساب نیز جعلی است و احتمالا از هویت شخص مورد نظر استفاده کرده است.

پست های نامناسبی را در صفحه خود منتشر می کنند

اینستاگرام

بسیاری از حساب های جعلی از فیلم ها و تصاویر نامناسب در صفحه اینستاگرام خود منتشر می کنند که در مواقعی می تواند دستور العمل های اینستاگرم را زیر پا بگذارد. با این حال، ممکن است این حساب ها پیام های مستقیمی را برای شما ارسال کنند و شما را برای ورود به یک وب سایت دیگر ترغیب کنند.

تعامل با چنین حساب هایی، ممکن است برای شما گران تمام شود، از این رو همواره توصیه می کنیم در صورت برخورد با چنین موردی، به سرعت گزارش چنین صفحاتی را به اینستاگرام بدهید.

چگونه از حساب های جعلی در امان بمانیم

حتی اگر مطمئن نیستید که یک حساب جعلی است، بهتر است از روش های ایمن برای جلوگیری از هر نوع مشکلی استفاده کنید. در این بخش از مقاله می توانید از 3 روش معمول برای ایمن نگه داشتن حساب خود استفاده کنید.

با فرد مورد نظر تماس بگیرید

در صورتی که یک حساب کاربری، ادعا می کند فردی است که شما می شناسید، اما اطلاعات کافی از آن در دسترس نیست، پیشنهاد می کنیم، سحت و سقم این موضوع را مجددا بررسی قرار دهید. به این صورت که از یک روش دیگر، مانند برقرای تماس صوتی از طریق شماره تلفن، از او بپرسید که آیا حساب مورد نظر واقعی است یا خیر. در این صورت، می توان تایید کنید که این جعلی است یا خیر.

اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگر کاربران نگذارید

حتی اگر مطمئن هستید که یک حساب کاملا اورجینال است، هرگز اطلاعات مالی خود را به شخص مقابل ندهید. اگر شخصی چنین اطلاعاتی را از شما درخواست می کند، احتمالا آن چیزی نیست که می بینید. پس در این صورت توصیه می کنیم در روند کار خود کمی تامل کنید.

همچنین بخوانید  چگونه استوری های بیشتر از 15 ثانیه را در اینستاگرام قرار دهیم؟

در بعضی از موارد، مشاهده شده است که بسیاری از فروشگاهای اینستاگرامی، حتی آنهایی که تیک آبی دارند نیز به حساب مالی بسیاری از کاربران دستبرد زده اند. از این رو، توصیه می کنیم قبل از تکمیل خرید خود در اینستاگرام تمامی موارد ایمنی را بررسی و در صورت تایید، خرید خود را نهایی کنید.

حساب های مشکوک را به طور کامل مسدود کنید

اگر احساس می کنید حسابی در اینستاگرام جعلی است، می توانید به راحتی آن را مسدود کنید. به طوری که در صورت ایجاد یک حساب دیگر نیز، آن فرد نتواند مجددا به اکانت شما دسترسی پیدا کند.

با این حال، اگر پیامی را دریافت کرده اید که قوانین اینستاگرام را نیز نقض می کند، باید حساب کاربری مورد نظر را نیزگزارش دهید تا علاوه بر شما دیگر کاربران نیز از خطر وجود چنین کاربری در امان بمانند.

امنیت خود را در اینستگرام بالا ببرید

اینستاگرام باید یک مکان امن و سرگرم کننده برای افراد واقعی باشد. از این رو، شما می توانید با استفاده از موارد اشاره شده در مقاله این فضا را برای محافظت از خود و دیگران در برابر حساب های جعلی انجام دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *