تبلیغات

تبلیغات

چطور می توان به وایت پیپر یک ارز دیجیتال دسترسی پیدا کرد؟

آگاهی از وایت پیپر

به زبان ساده، وایت پیپر ارز دیجیتال سندی است که به جزئیات مفهوم پروژه، نقشه راه و نحوه برنامه‌ریزی آن برای رشد در آینده می‌پردازد. وایت پیپرها یکی از اجزای اصلی در صنعت کریپتو هستند؛ اما در واقع از مدت طولانی‌تری تا امروز وجود داشته‌اند. اولین وایت پیپر حدود ۱۰۰ سال پیش توسط دولت بریتانیا و از ذهن مقامات این کشور سرچشمه گرفت. در آن زمان، هدف از انتشار برگه‌های سفید اطلاع رسانی به مردم در مورد تصمیمات کلیدی سازمان‌های دولتی بود.

وایت پیپر در صنعت کریپتو

امروزه در صنعت کریپتو بسیاری از برگه‌های سفید برای آگاه‌سازی سرمایه‌گذاران در مورد نحوه عملکرد یک پروژه کریپتو، فناوری پشت آن و اینکه چه تمایزی با رقبای خود دارد، استفاده می‌کنند. برای استارت‌آپ‌های رمز ارز ضروری است که وایت پیپر ارز دیجیتال خود را منتشر داشته باشند. زیرا این اولین عنصر کلیدی است که مشروعیت پروژه را تعیین می‌کند.

وقتی یک بنیان‌گذار پروژه بلاک‌چین که می‌خواهد طبق اصول صحیح حرکت کند، به مطالعه و تحقیق می‌پردازد و اولین چیزی که می‌آموزد این است که در ابتدای کار اهمیتی ندارد مردم زیادی جویای قیمت ارز دیجیتال پروژه او باشند یا در یک صرافی ارز دیجیتال، معامله‌گران برای خرید ارز دیجیتال پروژه او صف کشیده باشند. برای رسیدن به موفقیت و اهدافی که گفته شد، در ابتدا باید وایت پیپر ارز دیجیتال به خوبی نوشته شده باشد، مردم آن را خوانده باشند و تیم قادر به عمل به وعده‌هایی که در وایت پیپر ارز دیجیتال خود داده‌ است باشد. اگر وایت پیپر خوب نوشته شود و مردم باور کنند که تیم می‌تواند به وعده‌هایی که داده عمل کند، برای خرید ارز دیجیتال آنها سر و دست می‌شکنند و قیمت ارز دیجیتال آنها سر به فلک می‌کشد.

اما چرا به کرات گفته می‌شود قبل از خرید هر ارز دیجیتال باید وایت پیپر آن مطالعه شود؟ پاسخ در بخش بعدی مقاله نهفته است.

محتوای وایت پیپر

برگه‌های سفید پر از اطلاعات هستند و اغلب در حدود 25 صفحه نوشته می‌شوند. آنها معمولاً موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • مشکل و راه حل: این بخش، جایی است که پروژه معرفی می‌شود؛ از جمله مشکلی که قصد حل آن را دارد و چگونگی دستیابی به آن هدف. بخش راه حل و مشکل، جزئیات و توضیحات کامل محصول، همچنین تجزیه و تحلیل بازار را برای نشان‌ دادن نیاز دقیق به محصول و نحوه تناسب آن با بازار موجود، ارائه می‌دهد.
  • اطلاعات توکن و ملاحظات بازار: هنگام انجام یک عرضه اولیه کوین (ICO)، اطلاعات خاصی وجود دارد که دانستن آنها برای سرمایه‌گذاران حیاتی است؛ شامل جزئیات مربوط به توکن‌های ارز دیجیتال جدید، مانند ارزش آنها، تعداد در گردش آنها و پلتفرمی که روی آن منتشر خواهند شد. به علاوه، برگه‌های سفید باید نحوه بازخرید توکن‌های سرمایه‌گذاران و همچنین جزئیاتی را در مورد آنچه اتفاق می‌افتد اگر ICO به اهداف تأمین مالی خود نرسد، شامل شوند.
  • توضیحات فنی: بخش مهمی از هر وایت پیپر ارز دیجیتال است؛ این بخش جنبه‌های فنی و فناوری پشت پروژه را توضیح می‌دهد.
  • جدول زمانی پروژه: این بخش یک برنامه کاری را برای چند ماه آینده مشخص می‌کند. از جمله اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد، فروش چه زمانی شروع خواهد شد و توکن چه زمانی راه‌اندازی خواهد شد.
  • تیم و مشاوران: در این این بخش موسسان، کارمندان و مشاوران پشت پروژه معرفی می‌شوند. مانند توضیحات فنی، این بخش نیز یک عامل مهم است. زیرا اطلاعات مهمی در مورد مهارت‌ها، تجربه تیم و ارتباط آن با پروژه ارائه می‌دهد.
همچنین بخوانید  نکاتی در خصوص نصب و راه اندازی سیستم تلفن ویپ (VoIP)

مطالعه وایت پیپر ارز دیجیتال مورد نظر

برای مطالعه وایت پیپر پیش از خرید ارز دیجیتال از یک صرافی ارز دیجیتال، بهترین منبع وبسایت هر پروژه است. وبسایت رسمی یک پروژه محلی است که بنیان‌گذار آن با مردم صحبت می‌کند و بنابراین وایت پیپر پروژه خود را نیز در آنجا منتشر خواهد کرد.

در حال حاضر، بهترین و معتبرترین راه برای دستیابی به سپیدنامه پروژه‌ها، مراجعه به وب سایت‌های اختصاصی آن پروژه‌ها است. برای دانلود سپیدنامه، کافی است که نام پروژه مورد نظر را در گوگل سرچ کنید. وارد وب سایت اختصاصی آن شوید. در نهایت، وایت پیپر آن را به صورت فایل “PDF” دانلود کرده و مطالعه کنید.

اما برای برخی از پروژه‌ها سوال بعدی این است که خب، وب‌سایت آن ارز دیجیتال را از کجا پیدا کنم؟

پایگاه‌های داده وایت پیپر

سایت‌هایی وجود دارند که تمام وایت پیپر های دنیای ارز دیجیتال را بایگانی کرده‌اند و در اختیار عموم قرار می‌دهند. اگر نیاز به یک پایگاه داده (DataBase) دارید که از قبل همه وایت پیپر ها را گردآوری کرده باشد، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

https://www.delgarm.com/white-papers.a275471

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *