تبلیغات

تبلیغات

تهران؛ یک پایتخت گردشگری و پر از جاذبه دیدنی

jabama

شاید آن زمان که آقا محمد خان قاجار تهران را برای پایتختی برمی‌گزید، هیچ گاه گمان نمی‌کرد که این شهر که قرن‌ها روستایی از توابع شهر ری بود، تاریخی هفت هزار ساله دارد. کلانشهر تهران که نزدیک به دو قرن است، پایتخت کشور عزیزمان به شمار می‌آید، وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران و هم‌چنین یکی از پرمسافرترین شهرهای کشور است.

یکی از  دلایل اصلی مسافرپذیر بودن تهران تجمع مراکز اداری و درمانی در این شهر است که باعث می‌شود تهران یکی از بزرگ‌ترین مراکز گردشگری درمانی در کشور باشد.  از اینها گذشته تهران؛ یک پایتخت گردشگری و پر از جاذبه دیدنی است که با موزه‌ها، مراکز فرهنگی، مراکز خرید، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی فراوانش، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. بنابراین به هر دلیلی که به تهران سفر می‌کنید، ساعاتی از روز را به بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن اختصاص دهید.

پایتخت گردشگری

چگونه سوئیت، خانه یا اقامتگاه روزانه در تهران اجاره کنیم؟ 

ممکن است یکی از دغدغه‌های سفر به تهران یافتن مکانی مناسب برای اقامت کوتاه مدت باشد. هر چند که درهای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، همواره به روی مسافران و گردشگران باز است، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند که در مکانی مانند خانه اقامت داشته باشند. این انتخاب می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

اگر قصد داشته باشید به صورت روزانه در سوئیت اقامت کنید و در جستجوی مکانی ارزان باشید، می‎توانید از وب سایت جاباما کمک بگیرید. اجاره روزانه سوئیت های ارزان جاباما در شهر تهران یکی از خدمات این وب سایت است که به شما کمک می‌کند، مکانی مناسب با قیمت ارزان را برای اقامت کوتاه مدت و روزانه خود در تهران پیدا کنید.

بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ های تهران

در شهر تهران چیزی نزدیک به 50 موزه وجود دارد.علاقمندان برای بازدید از این موزه‎ها که در سراسر شهر پراکنده‌اند، باید هفته‌ها وقت بگذرانند. از مهم‎ترین موزه‌های تهران می‎توان به موزه‌ ملی ایران و موزه‌ آبگینه واقع در خیابان سی تیر، موزه‌ فرش واقع در خیابان دکتر فاطمی،موزه‌ جواهرات ملی در خیابان فردوسی، موزه‌ هنرهای معاصر در خیابان کارگر شمالی، موزه سینما در باغ فردوس خیابان ولیعصر و بسیاری دیگر اشاره کرد.

بسیاری از ساختمان‌های تاریخی نظیر کاخ‌ها و خانه‎های تاریخی نیز تبدیل به موزه شده‎اند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. برخی از این موزه‌ها عبارتند از: مانند کاخ مرمر، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، خانه موزه‌ مقدم، خانه سیمین و جلال و… 

در شهربازی های تهران تفریح کنید

شهربازی های تهران که به دو صورت سرپوشیده و واقع در فضای باز هستند، مکانی برای تفریح همه اعضای خانواده به شمار می‌آیند و تنها برای کودکان ساخته نشده‌اند. بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهربازی تهران که در فضای باز قرار دارد، پارک ارم است که در بزرگراه تهران کرج واقع شده است. این شهربازی داری سه فاز جدا از هم است که وسایل بازی آن برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده‌اند.

همچنین بخوانید  خدمات شبکه چیست ؟

علاوه بر شهربازی‌های واقع در فضای باز، تعداد زیادی شهربازی سرپوشیده در مراکز خرید قرار دارند که شما می‌توانید برای تفریح خود و کودکانتان به آنها بروید. از معروف‌ترین شهربازی‌ های سرپوشیده می‎توان به سرزمین عجایب واقع در مرکز خرید تیراژه و فان لند یا سرزمین شادی واقع در مرکز خرید الماس هروی اشاره کرد.

چرا پارک ها و بوستان های تهران معروف هستند؟

فضای سبز و نوع دکوراسیون بوستان‌ها و پارک‌های تهران، دلیل مهمی برای معروفیت آنها است و بسیاری از این پارک‌ها به عنوان جاهای دیدنی یاد می‎کنند. پارک‌های قدیمی لاله، ساعی، دانشجو، طالقانی و جمشیدیه مکان‌های تفریحی نام آشنایی هستند.

هم‎چنین بوستان‌های تازه‌سازتر یاس، نهج‌البلاغه، گفتگو، پردیسان و… با فضای سبز و چیدمان زیبا، ریه‌های سبز پایتخت هستند که از جاهای دیدنی آن نیز به شمار می‌آیند.

سالن‌های سینما، کنسرت، نمایش و تئاتر

یکی دیگر از جاذبه‌های تهران امکان تماشای انواع هنرهای نمایشی از جمله فیلم، کنسرت و تئاتر در پایتخت است. از معروف‌ترین سالن‌ها برای هنرهای نمایشی زنده مانند کنسرت و تئاتر، سالن همایش‌های برج میلاد و وزارت کشور، تئاتر شهر، تالار وحدت و… هستند.

سینماهای تهران نیز به دو صورت پردیس‌های سینمایی و ساختمان‌های قدیمی‌تر هستند که در سراسر شهر پراکنده‌اند. پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی آزادی، کوروش، مگامال، سینما عصرجدید، فلسطین،  سپیده، سینماهای واقع در میدان انقلاب از سینماهای معروف شهر هستند.

پایتخت گردشگری

مراکز خرید معروف تهران را از دست ندهید

سراسر شهر تهران پر از مراکز خرید جذاب است که می‌تواند جزو جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر به شمار آید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، این مراکز خرید که در سراسر شهر پراکنده هستند، با فروشگاه‌های مدرن و برند و معماری‌های جذابشان، باعث می‌شوند که حال و هوای لاکچری را تجربه کنید.

مراکز خرید ارگ تجریش، پالادیوم، زعفرانیه، الماس هروی، گالریا و… در شمال شهر هستند. در شرق تهران می‌توان به مراکز خرید نبوت، شرق، دنیای نور و تیراژه 2 اشاره کرد و در بخش غربی شهر مراکز خرید میلاد نور، تیراژه، گلدیس، کوروش، مگامال، بام لند و… جاهایی برای تفریح و خرید هستند. وجود رستوران‌ها، فودکورت‌ها و کافه‌های فراوان در این مراکز خرید سبب می‎شوند که بتوانید ساعات زیادی را به خرید و نوش جان کردن غذاهای خوشمزه مشغول باشید.

کدام رستوران‌ و کافه ها را انتخاب کنیم؟

تعداد رستوران‌ها، کافه‌ها و غذاخوری‌ها آنقدر در تهران زیاد است که انتخاب آنها کار بسیار سختی است. بعضی از رستوران‌ها مانند نایب و یا رستوران برج میلاد، رستوران‌های هتل‌ها و بسیاری دیگر، خیلی معروف هستند و جایی برای افرادی که دوست دارند لاکچری غذا بخورند به شمار می‌آیند. در مقابل آن فود استریت سی تیر، یک مکان بسیار جالب است که قیمت ارزان غذاها با صندلی‌هایی که در گوشه خیابان قرار دارند، حس و حالی متفاوت به شما می‎دهد.

همچنین بخوانید  تفاوت لپ تاپ با نوت بوک چیست؟

در مرکز، غرب و شهر شهر بسیاری مکان‌ها وجود دارند که معروفیت آنها دست کمی از رستوران‌های شمال شهر ندارد. بعضی از آش‌خوری‌ها، کافه‌ها، فست فودهای زنجیره‌ای و قهوه‌خانه‌ها در سراسر شهر هستند که می‌توانید آنها را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید. کافه‌هایی که با تغییر کاربری خانه‌های قدیمی درست شده‎اند، دارای حال و هوایی سنتی هستند که با پذیرایی و منوهای مدرن در هم می‌آمیزند و جذابیت ویژه‌ای دارند.

کوهنوردی در تهران 

تهران در بخش شمالی دارای چندین کوه معروف نظیر درکه، دربند، دارآباد، کُلَکچال، گلابدره، توچال و… است که جاهایی عالی برای یک ورزش ساده صبحگاهی و یا یک فعالیت جدی برای ورزشکاران به شمار می‌آیند. کوه‌های تهران همیشه بسیاری از ورزشکاران را به خود جذب می‌کند.

پایتخت گردشگری

کوهنوردی در تهران به دلیل وجود کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی که در پای کوه و یا ایستگاه‌های مختلف کوه قرار دارند، کاری بسیار جذاب است. شما در عین این که یک فعالیت ورزشی سالم را انجام می‎دهید، می‌توانید ساعت‌های خوشی را در این مکان‌ها به خوردن و آشامیدن پرداخته و ورزش را با تفریح در هم بیامیزید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *