تبلیغات

تبلیغات

دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون بلست

blast-siah

سیاه شدن تصویر تلویزیون در تمام تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی اتفاق می افتد. ما در این مقاله به تمام دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون بلست می پردازیم. اولین موضوعی که در نبود تصویر باید بررسی کنید، آنتن و سیم آنتن تلویزیون می باشد، نبود سیگنال یا ضعیف بودن سینگال باعث می شود که تصویر تلویزیون قطع شود و صدا باقی بماند. بهتر است که اتصالات آنتن و سیم آنتن نیز بررسی شود.خرابی کابل hdmi و avi نیز باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می شود، بهتر است با یک کابل سالم این موضوع را بررسی کنید. یکی دیگر از عواملی که باعث تاریک شدن یا سیاه شدن تصویر تلویزیون بلست می شود بهم خوردن تنظیمات تلویزیون می باشد، برای انجام تنظیمات روشنایی به قسمت تنظیمات تصویر بروید و نور پس زمینه تلویزیون را تا جای که تصویر مطلوب بررسید افزایش دهید.

در صورتی که با انجام تمامی موارد ذکر شدن مشکل تلویزیون شما برطرف نشد می توانید با نمایندگی تلویزیون بلست مجاز سیما تماس بگیرید و تمامی سوالات و خود را در این مورد بپرسید. این مرکز در تمام روزهای هفته بدون تعطیلی جواب گوی شما می باشد.

علت اصلی سیاه شدن صفحه تلویزیون بلست

 

سیاه شدن تصویر تلویزیون بلست

یکی از مهمترین و شایع ترین علت های سیاه شدن تصویر تلویزیون خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. بک لایت یا همان نور صفحه برای نمایش تصویر می باشد. تلویزیون های LED برای نمایش تصویر نیاز به نور سفید می باشند و این نور سفید توسط لامپ های ال ای دی و لامپ های فلورسنت تامین می شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون بلست

 

سیاه شدن تصویر تلویزیون بلست

همان طور که گفتیم اصلی ترین علت سیاه شدن صفحه تلویزیون خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. تعمیرات بک لایت یکی از پر درخواست ترین تعمیراتی است که در مرکز تعمیر مجاز سیما ثبت می شود. بک لایت در تلویزیون ها مختلف متفاوت است. به طور کلی چینش لامپ های ال ای دی به صورت سری و موازی کنار هم می باشد، و با توجه به نحوه قراری گیری بک لایت علائم خرابی متفاوت است.

معمولا از یک الی دو سری لامپ ال ای دی استفاده می شود. در تلویزیون های که از یک سری بک لایت برای روشنایی استفاده می شود. با خراب شدن بک لایت صفحه تلویزیون سیاه می شود، اما در صورتی که از دو سری بک لایت استفاده شده باشد معمولا نصف صفحه سیاه می شود، یا تصویر تلویزیون به صورت چشمک زن در می آید.

همچنین بخوانید  تعمیر تلویزیون سامسونگ در محل توسط جاوید الکترونیک

تعمیر بک لایت تلویزیون نیاز به تخصص دارد و باید توسط تکنسین با تجربه انجام شود. شما می توانید برای اطلاع از هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون بلست با شماره های مجاز سیما تماس بگیرید و مدل تلویزیون را اعلام بفرماید.

 

سیاه شدن تصویر به علت بهم خوردن تنظیمات

تنظیمات نور تلویزیون
یکی از عواملی که به شدت باعث تیره شدن صفحه تلویزیون می شود، فعال شدن گزینه صرفه جویی انرژی می باشد. این گزینه در قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون می باشد. برای حل این مشکل به قسمت تنظیمات تصویر بروید و گزینه صرفه جویی انرژی را غیر فعال کنید.

 

علت تاریک شدن صفحه تلویزیون بلست

یک عیب شایع در تلویزیون تاریک شدن صفحه تلویزیون می باشد. باید توجه داشته باشید که این خرابی یا مشکل به چند عامل بستگی دارد، اولین عاملی که باید بررسی شود قسمت تنظیمات است، دکمه منوی تلویزیون را بزنید و وارد قسمت تنظیمات تصویر شود در قسمت تنظیمات صرفه جویی انرژی گزینه خاموش را انتخاب کنید، در اکثر موارد با این روشن مشکل حل می شود.

در صورتی که با انجام مراحل بالا مشکل برطرف نشد، دوباره به قسمت تنظیمات تصویر بروید و این بار تنظیمات نور پس زمینه را انتخاب کنید، این آن را برروی حداکثر قرار بدهید، در صورتی که مشکل برطرف شدن ذخیره تغیرات را بزنید.

 

علت تاریک شدن نصف صفحه تلویزیون بلست

تاریک شدن نصف صفحه تلویزیون یک مشکل سخت افزاری می باشد که در 90 درصد مربوط به بک لایت و پنل تلویزیون می باشد. بک لایت یا همان نور زمینه انواع مختلفی دارند و با خرابی هر مدل مشکل خاصی را روی صفحه ایجاد می کند. معمولا این خرابی در تلویزیون های ال جی در مدل های سری smd اتفاق می افتد و با خرابی بک لایت بهتر است که این قطعه بصورت کامل تعویض شود، در صورتی که نصف صفحه تلویزیون شما تاریک شده است بهتر است که تلویزیون را خاموش کنید و برای تعمیر آن اقدام نماید.

این مشکل در تلویزیون های سامسونگ بسیار شایع می باشد، دلیل آن این است که در اکثر تلویزیون های سامسونگ از دو سری از بک لایت استفاده می شود و با خراب شدن یک سری از بک لایت ها نصف صفحه تاریک می شود. احتمال تعمیر بک لایت در تلویزیون های سامسونگ وجود دارد، اما بهتر است این قطعه بصورت کامل تعویض شود، در صورتی که سری خراب تعمیر شود احتمال خرابی سری دیگر وجود دارد چون این ال ای دی ها نیز به مرور زمان فرسوده شده اند و احتمال خرابی آنها زیاد می باشد.

همچنین بخوانید  جام جهانی 2022 با کدام تلویزیون ال جی یا سامسونگ یا سونی

 

برد تیکان یا TFT

برد تیکان یا برد پردازشگر تصویر، وظیفه برد تیکان ارسال اطلاعات به پنل(صفحه نمایش) می باشد. در صورتی که برد تیکان دچار خرابی شود،  تصویر تلویزیون با مشکل مواجه می شود. یکی از این مشکلات سیاه شدن صفحه تلویزیون می باشد. خرابی برد تیکان به دلایل مختلف به وجود می آید، آب خوردگی و خرابی مین از عوامل خرابی برد تیکان می باشد.

برد تیکان قابل تعمیر می باشد، تعمیرات برد تیکان با دستگاهای پیشرفته مانند bga ماشین انجام می شود. تشخیص خرابی برد تیکان باید توسط تکنسین تعمیرات انجام شود.

 

خرابی پنل تلویزیون بلست

 

سیاه شدن تصویر تلویزیون بلست

پنل تلویزیون یا همان صفحه تلویزیون قطعه ای است که تصویر در آن نمایش داده می شود. عواملی چون آب خوردگی یا ضربه باعث از بین رفتن تصویر تلویزیون می شوند. یکی دیگر از عواملی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود پایان یافتن عمر پنل تلویزیون می باشد، به طور معمول عمر پنل بین ۷ تا ۱۲ سال می باشد.

پنل تلویزیون در صورتی که آسیب فیزیکی مانند شکستگی یا آب خوردگی شدید نشده باشد قابل تعمیر می باشد. تعمیر پنل تلویزیون توسط دستگاه بندیگ ماشین انجام می شود. برای تعمیر صفحه تلویزیون دستگاه باید به تعمیرگاه منتقل شود.

در صورتی که پنل تعمیر نشود برای حل مشکل پنل باید تعویض شود، معمولا هزینه تعویض پنل زیاد است و مقرون به صرفه نیست. برای جلوگیری از خرابی صفحه بهتر است از محافظ صفحه نمایش استفاده شود، محافظ برای جلوگیری از ضربه خوردن و آب خوردگی بسیار کار آمد می باشد.

 


سیاهی تلویزیون به دلیل خرابی برد پاور

برد پاور یا همان منبع تغذیه وظیفه ولت رسانی به تمام قطعات تلویزیون را دارد. در صورتی که ولت قسمت بک لایت تامین نشود، لامپ های ال ای دی از کار می افتند و تصویر تلویزیون سیاه می شود. خبر خوب این است که برد پاور در اغلب اوقات تعمیر می شود و هزینه تعمیر آن مقرون به صرفه می باشد.

برای جلوگیری از خرابی برد پاور می توانید از محافظ برق تلویزیون استفاده کنید. یک روش دیگر که باعث می شود خرابی برد پاور کم شود، خاموش کردن تلویزیون به مدت ۵ دقیقه بعد از ۳ ساعت استفاده می باشد.

 

حالت صرفه جویی انرژی

منوی تنظیمات تلویزیون را فشار دهید و از قسمت تنظیمات وارد قسمت تنظیمات تصویر شوید. در این قسمت گزینه صرفه جویی در صورتی که روی حد اکثر بود آن را تغییر داده و بر روی خاموش قرار دهید. وقتی صرفه جویی روی حداکثر باشد نور زمینه بسیار کم می شود، و تصویر قابل دیدن نمی باشد.

همچنین بخوانید  اندروید باکس بهتراست یا تلوزیون هوشمند ؟

در صورتی که صرفه جویی انرژی روی حداکثر باشد باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می شود. با انجام تنظیمات بالا مشکل رفع می شود.

 

حل قطع شدن تصویر تلویزیون با تنظیمات کارخانه

دکمه منو را روی کنترل فشار دهید و گزینه تنظیمات سیستم را انتخاب کنید و گزینه تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید. با انجام این روش تلویزیون به تنظیمات کارخانه بر می گردد، و دوباره باید تنظیمات کانال یابی را انجام دهید. معمولا با این روش مشکلات نرم افزاری حل می شود.  

در صورتی که قطع شدن تصویر تلویزیون مربوط به تنظیمات تلویزیون باشد، با انجام دادن تنظیمات کارخانه مشکل برطرف می شود.

انتخاب اشتباه ورودی تلویزیون

بعضی وقت ها پیش می آید که ورودی تلویزیون تغییر کند این اتفاق ممکن است با زدن دکمه اشتباه اتفاق بیفتد. به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و وردی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طور مثال گیرنده دیجیتال شما به hdmi1 یک وصل شده است اما تنظیمات ورودی بهم خورده و روی hdmi2 فعال شده است.

نبودن تصویر به علت شکستگی صفحه تلویزیون

یکی از عواملی که باعث می شود تصویر تلویزیون قطع شود، شکستگی پنل تلویزیون می باشد. در بعضی مواقع با وارد شدن ضربه به صفحه تلویزیون پنل تلویزیون خراب می شود و تصویر به صورت رنگی یا سرمه ای در می آید. اگر پنل تلویزیون شما دچار شکستگی شود، برای تعمیر صفحه تلویزیون باید تعویض شود. معمولا تعویض پنل مقرون به صرفه نمی باشد. قیمت پنل هفتاد درصد قیمت تلویزیون می باشد.

https://mojazsima.ir/cause-of-black-tv-image

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *