تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین رشته ها برای اپلای

apply

اگر شما نیز به دنبال تحصیل در مراکز معتبر علمی در نقاط مختلف دنیا هستید قطعاً بر سر انتخاب رشته تحصیلی دچار چالش‌هایی خواهید بود. در واقع افرادی که قصد مهاجرت داشته باید در انتخاب رشته دقت بیشتری به خرج دهند تا شرایط مطلوب‌تری را برای مهاجرت داشته باشند. نیاز است که در زمان انتخاب رشته، رشته موردنظر را از نظر مواردی چون میزان شانس اخذ فاند، موقعیت شغلی، بورسیه تحصیلی و… خوب بررسی نمایید. همچنین اگر از زمان انتخاب رشته شما گذشته و رشته خود را قبلاً انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید وضعیت آن را از نظر اپلای بررسی کنید قطعاً مایلید بدانید که آیا رشته شما برای اپلای شدن مناسب است یا خیر؟ در این مطلب با هم بهترین رشته ها برای اپلای را به طور کامل بررسی خواهیم نمود. در اینجا مایلم فیلم های آموزشی فرادرس در زمینه دانستنی های کاربردی برای سفرهای خارجی و مهاجرت را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

نحوه دسته­ بندی بهترین رشته ­ها برای اپلای

برای انتخاب بهترین رشته ها برای اپلای و تحصیل در خارج از کشور، نیاز است که فاکتورهای زیر در مورد آن بررسی شوند:

بررسی رشته موردنظر از نظر اخذ پذیرش

اول از همه باید بررسی شود که رشته موردنظر تا چه اندازه برای پذیرش بورسیه شانس دارد. در این زمینه باید فاکتورهایی چون مقطع تحصیلی، سطح زبان، توان مالی و نیز سن را در نظر داشت. برخلاف تصور خیلی از افراد که تنها رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را برای اپلای مناسب می‌دانند شرایط تحصیل برای افرادی با این رشته‌ها به هیچ عنوان آسان نیست. تحصیل در این رشته‌ها سختی‌ها و هزینه‌های بسیاری را با خود به همراه دارد.

در کل پذیرش بورسیه رشته ­های زیر بیشتر است:

  1. مدیریت
  2. تجارت
  3. مهندسی
  4. وکالت
  5. پزشکی

بررسی رشته از نظر هزینه ­های تحصیل

برخی از رشته‌ها دارای هزینه تحصیل بیشتری هستند که حتماً باید به آن توجه شود. برای نمونه رشته‌های پزشکی و هنر به دلیل هزینه بالای تحصیل در آن­ها، نمی‌توانند یک گزینه عالی برای اپلای محسوب شوند. هر چند که این موضوع تا حدودی وابسته به کشوری است که قصد مهاجرت به آن را دارید. در این بین رشته‌های مهندسی، در مقایسه با دیگر رشته‌ها، هزینه تحصیل پایین‌تری دارند. از این رو اکثر ایرانیان به سراغ این رشته‌ها خواهند رفت. از رشته‌های مهندسی پرطرفدار برای اخذ بورسیه می‌توان به مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و… اشاره نمود.

 

بهترین رشته ها برای اپلای

بررسی رشته مورد نظر از جنبه سختی درس

در زمان انتخاب رشته یا نیز بررسی رشته انتخابی خود از نظر شرایطی که برای اپلای داشته به سختی درس نیز بایستی توجه شود. این موضوع در زمانی که قصد داشته درس موردنظر را به زبانی دیگر بخوانید اهمیت بیشتری پیدا خواهد نمود. از نظر سختی درس، رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی جزو سخت ترین ها هستند. برای جلوگیری بروز مشکلاتی در آینده، توصیه می‌شود حتماً در زمان انتخاب رشته، به مهارت‌ها و ظرفیت‌های خود توجه داشته باشید.

بررسی رشته مورد نظر از نظر میزان محبوبیت

در کل دنیا، رشته‌هایی چون مدیریت، پزشکی و مهندسی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در این بین شما باید بررسی کنید که در کشور مدنظر شما کدام یک موقعیت بهتری خواهد داشت. برای نمونه هنر و معماری در ایتالیا حرف اول را میزند و علاقه‌مندان به این رشته‌ها، آرزوی تحصیل در این کشور را دارند.

بررسی رشته مورد نظر از نظر امکان اخذ فاند

اخذ فاند تحصیلی برای بیشتر رشته‌های علوم پزشکی همچون پزشکی، داروسازی، پرستاری و دندانپزشکی بسیار دشوار و حتی گاهی غیرممکن است. البته در صورت پذیرش در دانشگاه‌های بدون شهریه دولتی تنها ملزم به پرداخت هزینه‌های زندگی روتین خود خواهید بود.

بررسی رشته از نظر میزان درآمد

خیلی از افراد معتقدند که رشته‌های تجارت، مدیریت، وکالت و پزشکی، بیشترین درآمد را دارند. اما این را نیز باید در نظر داشته که برای تحصیل در این رشته‌ها نیز باید هزینه قابل توجهی پرداخت کنید. حال که رشته‌های دیگری نیز وجود داشته با وجود هزینه تحصیل کمتر، دارای آینده شغلی خوبی هستند. از بین این رشته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مدیریت
  2. خلبانی
  3. هتلداری
  4. گردشگری
  5. فناوری اطلاعات
  6. سایر رشته ­های مهندسی

برای انتخاب بهترین رشته ­ها برای اپلای باید به خوبی شرایط کشور موردنظر را نیز موردتوجه قرار داد. مثلاً آلمان به عنوان کشور صنعتی، از رشته­ های مهندسی و فنی استقبال بیشتری خواهد نمود. حال آن که رشته­­های مدیریتی در کشور کانادا شرایط بهتری خواهند داشت.

 

بهترین رشته ها برای اپلای

بهترین رشته­ ها برای اپلای در اروپا

اگر قصد داشته به اروپا مهاجرت تحصیلی کنید باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. برای تصمیم‌گیری هر چه بهتر نیاز است که کشور موردنظر را از نظر امکانات دانشگاهی، آینده کاری و… بررسی کنید. در ادامه بهترین رشته ها برای اپلای در اروپا را در مقاطع تحصیلی مختلف بررسی خواهیم نمود:

رشته ­های مناسب در مقطع کارشناسی برای تحصیل در اروپا

قبلاً نیز گفتیم که برای انتخاب یک رشته مناسب برای اپلای، شما باید آینده شغلی آن را در کشور مقصد بررسی کنید. در ادامه رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. البته این نکته لازم به ذکر است که با مقطع کارشناسی پروسه اخذ بورسیه دشوارتر می‌باشد و در این زمینه به سراغ رشته‌های محدودتری می‌توان رفت.

رشته ­های مهندسی

در کل بیشتر رشته‌های مهندسی با وجود رقابت سخت میان این رشته‌ها، شرایط مناسبی برای اپلای خواهند داشت. در واقع با انتخاب رشته‌های زیر شاخه مهندسی شانس بیشتری برای اپلای وجود دارد. از بین رشته‌های مهندسی مناسب برای اپلای در اروپا در مقطع کارشناسی می‌توان به رشته‌هایی چون رشته مهندسی IT، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مشتقات و مهندسی کامپیوتر اشاره نمود.

رشته ­های علوم پایه

برای مهاجرت به اروپا، رشته‌های علوم پایه نیز انتخاب مناسبی هستند. اگر چه در ایران این رشته‌ها موقعیت شغلی خوبی ندارند اما در صورتی که به پژوهش علاقه داشته و انتخاب این رشته‌ها از روی علاقه بوده است به واسطه آن­ها می‌توانید اقدام به مهاجرت و اپلای در کشورهای اروپایی نمایید. در زمینه علوم پایه رشته‌هایی چون شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات پایه انتخاب مناسبی برای اپلای اروپا خواهند بود.

رشته ­های علوم انسانی

برای اپلای اروپا می‌توان روی رشته‌های علوم انسانی نیز حساب باز کرد. البته در این زمین رشته­های محدودتری برای شما وجود خواهند داشت و بهتر است رشته‌هایی را انتخاب کنید که در ارتباط با مدیریت هستند. از بهترین رشته‌های شاخه علوم انسانی برای اپلای اروپا می‌توان روانشناسی، هتلداری، بازاریابی، مدیریت، تاریخ و جغرافیا را نام برد.

رشته­ های پزشکی

برای اپلای اروپا، رشته‌های پزشکی و زیرشاخه‌های آن نیز جزو بهترین‌ها هستند. البته لازم به ذکر است که این کار نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری خواهد داشت. از رشته‌های زیرشاخه پزشکی می‌توان به مواردی چون دکتر پوست، پرستاری، دندانپزشکی، پزشک عمومی، دکتر غدد، طب اورژانس و همه‌گیر شناسی اشاره نمود.

رشته ­های مناسب در مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل در اروپا

در اپلای بسیار مهم است که رشته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم در ارتباط باشند. از بهترین رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد برای اپلای می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رشته­ های مدیریتی شاخه علوم انسانی

برای اپلای در اروپا در مقطع کارشناسی ارشد زیرشاخه‌هایی چون کسب و کار، مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و رشته مدیریت در تمام زیر شاخه‌ها از بازار کار خوبی برخوردار هستند. برای اپلای، مدیریت جزو بهترین رشته‌هاست. برای کارشناسی ارشد مدیریت کشورهایی چون فرانسه، آلمان و انگلستان جزو مناسب‌ترین مقاصد بین‌المللی محسوب می‌شوند.

علوم کامپیوتر

در بین رشته‌های علوم کامپیوتر، رشته‌هایی چون کامپیوتر، نرم‌افزار و سخت‌افزار جزو بهترین‌ها هستند. لذا در کشورهای مختلف نیز در این زمینه‌ها به راحتی نیروهای متخصص و حرفه‌ای جذب خواهند شد. بهترین مقاصد برای رشته کامپیوتر کشورهایی چون هلند، فنلاند و آمریکا است.

مدیریت بازرگانی

MBA نیز برای اپلای و دستیابی به یک شغل پردرآمد در کل دنیا، از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. در صورت علاقه‌مندی به این رشته می‌توانید با انتخاب آن، در کشورهایی چون دانمارک، اسپانیا و استرالیا به ادامه تحصیل بپردازید.

 

بهترین رشته ها برای اپلای

روابط بین ­الملل

اگر به رشته روابط بین‌الملل علاقه داشته باشید نیز می‌توانید روی آن برای اپلای حساب باز کنید. برای این رشته، کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، آلمان و بلژیک گزینه‌های مناسبی هستند.

اقتصاد

در مقطع کارشناسی، رشته اقتصاد نیز شرایط بسیار مناسبی برای اپلای خواهد داشت و از آینده شغلی خوبی برخوردار است. برای این رشته، مقاصدی چون انگلستان، لیتوانی، هلند و کانادا پیشنهاد می‌شود.

روانشناسی

رشته روانشناسی نیز جزو رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. برای تحصیل در رشته روانشناسی کشورهایی چون هلند، ایرلند و نروژ گزینه‌های مناسبی هستند.

تجارت بین ­المللی

از نظر شرایط تحصیل و آینده کاری، تجارت بین‌المللی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. در صورت علاقه‌مندی به این رشته، می‌توانید برای ادامه تحصیل، کشورهایی چون انگلستان، ایتالیا و آلمان را انتخاب کنید.

زیست شناسی

زیست شناسی نیز برخلاف تصور عموم، یک رشته پرطرفدار محسوب می‌شود. این رشته برای اپلای و نیز مهاجرت یک گزینه بسیار مناسب می‌باشد. با این رشته بهترین کشورها برای ادامه تحصیل، کانادا، سوئد، نروژ و انگلستان است.

 

بهترین رشته ها برای اپلای

مهندسی و فناوری

مهندسی شبکه و it نیز برای اپلای از موقعیت خوبی برخوردار هستند. در صورتی که دوست دارید در این رشته‌ها، در یک کشور خارجی به تحصیل بپردازید، کشورهایی چون آلمان، روسیه، ترکیه و جمهوری چک مقاصد خوبی هستند.

رشته­ های پزشکی و علوم بهداشت

محبوبیت رشته‌های پزشکی نیز در کل دنیا موضوعی ثابت شده است. این رشته در کل دنیا مورد استقبال قرار گرفته و به آن نیاز شدیدی خواهد بود. برای تحصیل در این رشته می‌توانید کشورهایی چون سوئد، انگلستان، اسپانیا و کانادا را انتخاب کنید.

بهترین رشته­ ها برای اپلای در کانادا

کمبود نیروی کار در کانادا سبب شده که نسبت به پذیرش نیروهای متخصص شرایط بسیار خوبی داشته باشد. برای اپلای کانادا، رشته­های بسیار متنوعی وجود دارد. در ادامه با رشته‌های مناسب برای اپلای کانادا آشنا خواهیم شد:

رشته ­های مهندسی

برای مهاجرت تحصیلی، همواره رشته‌های مهندسی گزینه راحتی هستند. این موضوع در مورد کشور کانادا که نیروی فنی کمی دارد بیشتر صدق می‌کند. البته هر چه تعداد داوطلبان بیشتر باشد شرایط برای شما دشوارتر خواهد بود اما برخی رشته‌های مهندسی راه مهاجرت را برای شما همراه خواهند نمود. از بین رشته‌های مهندسی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در تمامی مقاطع، می‌توان به رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی محیط زیست، مهندسی مکانیک و هوش مصنوعی اشاره نمود.

رشته ­های پزشکی و زیرشاخه­ های آن

برای مهاجرت به کانادا، رشته‌های پزشکی و زیرشاخه‌های آن نیز در موقعیت خوبی قرار دارند. از بین آن­ها می‌توان به رشته‌هایی چون داروسازی، مامایی، دندانپزشکی، روان‌پزشکی و پزشک عمومی اشاره کرد.

رشته ­های علوم انسانی

برای مهاجرت به کانادا، رشته‌های علوم انسانی و نیز رشته‌های مدیریتی و بازرگانی انتخابی بسیار عالی هستند. برای اپلای کانادا، در زمینه علوم انسانی می‌توانید به سراغ رشته‌هایی چون حسابداری، مدیریت پروژه، جامعه شناسی، MBA، روابط عمومی، حقوق بین‌الملل، زبان شناسی و حقوق بروید.

رشته هنر

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید رشته‌های هنری نیز می‌توانند برای شما مناسب باشند. در بین رشته‌های هنر برای اپلای می‌توانید روی رشته‌هایی چون انیمیشن، تصویرسازی، طراحی گرافیک و طراحی لباس حساب باز کنید.

 

بهترین رشته ها برای اپلای

بهترین رشته ­ها برای اپلای آمریکا کدامند؟

برای اخذ بورسیه در آمریکا نیز با انتخاب برخی از رشته‌ها شانس شما بیشتر خواهد بود و می‌توانید نسبت به آینده شغلی خود آسوده خاطر باشید. از بین رشته‌های مناسب برای اپلای آمریکا می‌توان به رشته‌هایی چون علوم ارتباطات، کامپیوتر و هوش مصنوعی، اقتصاد، علوم سیاسی، زبان و ادبیات انگلیسی، تجارت بازرگانی، پرستاری، مهندسی شیمی، زیست شناسی و روانشناسی اشاره نمود.

رشته ­های مهندسی مناسب برای اپلای

از گذشته تاکنون رشته‌های مهندسی در جایگاه ویژه‌های قرار داشته‌اند. در مورد اپلای نیز این رشته‌ها در موقعیت خوبی هستند. از بین رشته‌های مهندسی برای اپلای می‌توان به مهندسی کامپیوتر، مهندسی نفت، مهندسی هوافضا، مهندسی سیستم، مهندسی داده، مهندسی برق، مهندسی محیط زیست، مهندسی اتمی، مهندسی شیمی، مهندسی آی تی، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی بیومریکال و نقشه برداری اشاره نمود.

رشته­ های علوم انسانی مناسب برای اپلای

برای مهاجرت رشته‌های علوم انسانی نیز در وضعیت خوبی هستند. رشته‌هایی چون رشته‌های مدیریتی و بازرگانی نیز که در کل دنیا، از بازار کار خوبی برخوردار می‌باشند. از بین رشته‌های علوم انسانی مناسب برای اپلای می‌توان مدیریت، حقوق، روانشناسی، حسابداری و مالی، روزنامه‌نگاری و علوم سیاسی را نام برد.

کلام آخر در مورد بهترین رشته ها برای اپلای

در این مطلب سعی شد تمامی آن چه که باید در مورد بهترین رشته ها برای اپلای بدانید در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اگر شما هنوز به مرحله انتخاب رشته نرسیده‌اید توصیه می‌شود که در صورتی که قصد مهاجرت را داشته حتماً بسته به شرایط کشور موردعلاقه خود دست به انتخاب رشته بزنید. البته که در این رابطه علاقه شما نیز شرط است. رشته‌ای که انتخاب می‌کنید حتماً باید موردعلاقه شما باشد تا برای ادامه تحصیل، انگیزه کافی داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در پایان مایلم آموزش مکالمه انگلیسی برای سفر و مهاجرت تحصیلی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *