تبلیغات

تبلیغات

بهترین برندهای لیفتراک های خارجی

lifterack

همان‌طور که می‌دانید، تکنولوژی در هر حوزه‌ای تغییر یافته و دستگاه‌ها و تجهیزاتی به بازار آمده‌اند که کمک می‌کنند تا کارهای مختلف، با روش بهتری انجام شوند. در حوزۀ جابه‌جایی بار نیز همین امر وجود دارد و لیفتراک کمک می‌کنند تا بتوان وسایل سنگین را در انبارها و … جابه‌جا کرد، باید گفت واقعا لیفتراک یک وسیله پرکاربرد و ضروری برای جابه‌جایی اجناس سنگین به شمار می‌آید که دو شاخک در جلوی خود دارد و از آن‌ها، برای بالا و پایین بردن وسایل و همچنین جابه‌جایی‌شان استفاده می‌شود. ما در این مطلب سعی داریم دربارۀ این نوع ماشین صحبت کرده و دو نمونه از بهترین برندهای این محصول مانند لیفتراک کوماتسو و تویوتا را به شما معرفی کنیم.

لیفتراک (Lif Truck) چیست؟

پیش از آن‌که با برندهای معروف این محصول در دنیا آشنا شوید، لازم است ببینیم این نوع ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟ Lif Truck از ماشین‌های ضروری در صنعت است که از آن برای حمل و جابه‌جایی انواع بار استفاده می‌شود و معمولا در وزن‌های مختلف تولید می‌شوند.این وسیله برای اولین بار، در قرن بیستم، توسط شرکت کلارک اختراع شد. نکتۀ مهم این است که میزان حمل بار به‌وسیلۀ هر forklift، توسط کارخانۀ آن تعیین می‌شود. با وجودی که Lif Truckها می‌توانند بارهایی با وزن زیاد را جا‌به‌جا کنند، ولی لازم است که هنگام حمل بار، به وزن کالا نیز توجه شود، زیرا لیفتراک‌های مختلفی از نظر وزن برای جابه‌جایی بار تولید شده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. لیفتراک حمل بار تا 3 تن
  2. از 3 تا 4 تن
  3. از 4 تا 6 تن
  4. از 6 تا 9 تن
  5. و لیفتراک حمل بار از 9 تن به بالا

لازم به ذکر است حداکثر توان حمل بار برای هر لیفتراک، از قبل توسط کارخانه سازندۀ آن تعیین می‌شود.

برای این ماشین، دو شاخک در نظر گرفته شده‌‌است که برای بالا و پایین بردن وسایل و همچنین جابه‌‌جایی از آن استفاده می‌شود. شاخک‌های به‌کاررفته در این محصول، به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و دکل‌های عمودی که در آن وجود دارد، برای بالا و پایین بردن و جابه‌جایی انواع بار مانند جعبه پالت، لوله و ورق بشکه و … استفاده می‌گردند. از ماشین Lif Truck، می‌توان در فضای داخل ساختمان و بیرون استفاده کرد.

به‌طور کلی مدل‌های متنوعی از این محصول در بازار وجود دارد که همگی بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌است. از انواع لیفتراک‌های موجود در صنایع مختلف، می‌توان به لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز اشاره کرد، بنابراین اگر برای جابه‌جایی بار به این محصول نیاز دارید، لازم است عوامل مختلفی را از نظر ایمنی، قیمت وسیله و همچنین کارخانۀ سازنده و خدمات پشتیبانی آن توجه کنید. در حال حاضر، برندهای معتبر و معروفی در بازار وجود دارد که ما در ادامه به بررسی دو نمونه از آن‌ها خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید  همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای تولید ابر سیستم های نسل بعدی اتومبیل ها

 

لیفتراک های خارجی

1. لیفتراک کوماتسو

شرکت تولیدی ماشین‌آلات صنعتی لیفتراک کوماتسو ژاپن دومین و بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ ماشین‌آلات صنعتی بعد از شرکت کاترپیلار آمریکا به شمار می‌آید که فعالیت خود را از سال 1921، در شهر کوماتسو ژاپن آغاز کرده‌است. این کمپانی در حوزۀ تولید تجهیزات ساخت‌وساز و معادن فعالیت دارد، اما تولید ماشین‌های حمل‌ونقل، صنعتی و راه‌سازی نیز از دیگر فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید. این شرکت که انواع Lif Truck کوماتسو را در وزن‌های مختلف تولید کرده‌است، توانسته نیاز مشتریان را در جهان برآورده نماید. لیفتراک‌های این شرکت یکی از محصولات پرکاربرد در کل دنیا به شمار می‌آید که از کیفیت در ساخت و بازدهی بالا بهره‌مند است.

از پرکاربردترین لیفتراک‌های کماتسو می‌توان به نمونۀ برقی آن اشاره کرد که با نیروی برق، یعنی باتری اسیدی_سربی کار می‌کند. ویژگی این نوع Lif Truck کوماتسو در این است که موتور آن دارای توان بالایی است و برای استفاده در جاهایی مناسب است که نباید هیچ‌گونه آلودگی در آن محل تولید شود. با استفاده از این محصول، راننده میدان دید وسیعی داشته و می‌تواند به‌راحتی بار را حمل و جابه‌جا نماید. از مزایای Lif Truck برقی کوماتسو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور قدرتمند AC
  • ایمنی بالا و کنترل آسان
  • طراحی منحصربه‌فرد به همراه سیستم ایمنی قوی
  • عدم تولید آلودگی صوتی و آلودگی هوا
  • مقاومت بدنۀ Lif Truck در برابر آب
  • هشدار تخلیۀ شارژ باتری
  • دارای کمربند ایمنی در صندلی راننده
  • تنظیم زاویۀ چرخش
  • چراغ جلو و عقب
  • بالابر اپراتور
  • قابلیت اتصال لوازم جانبی
  • قابلیت تنظیم شیب
  • سیستم هشدار روغن موتور
  • امکان حرکت بر سطوح شیب‌دار
  • توقف روی زمین ناهموار

 

لیفتراک های خارجی

2. لیفتراک تویوتا

کمپانی تویوتا یکی از تولیدکنندگان برتر و مشهور در حوزۀ حمل‌ونقل کالا و ماشین‌آلات انبارداری به شمار می‌آید که محصولات پرفروشی را به بازار این دسته از ماشین‌آلات عرضه کرده‌است.

شعار اصلی کمپانی لیفتراک تویوتا جلب رضایت مشتریان است. کیفیت و اعتبار، قیمت مناسب و گستردگی خدمات فروش و پس از فروش انواع لیفتراک‌ تویوتا سبب شده تا مشتریانی از جهان، علاقه‌مند به خرید محصولات این شرکت باشند. شرکت تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن، در شهر تویوتا آیچی قرار دارد.

کمپانی تویوتا، انواع Lif Truck دیزلی، برقی، دوگانه‌سوز و تجهیزات انبارداری همانند جک پالت، استاکر برقی ، پالت تراک و ریچتراک و … را تولید و به بازار عرضه کرده‌است. لیفتراک‌های برقی شرکت تویوتا به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که در مکان‌های خاص نیز می‌توان از آن استفاده کرد. از دیگر Lif Truck این شرکت، می‌توان به نوع دیزلی آن اشاره کرد که جهت جابه‌جایی بار در تناژ بالا استفاده می‌گردد. از این محصول می‌توان در معادن یا اسکله‌ها نیز استفاده کرد.

همچنین بخوانید  قیمت لیفتراک 1403

 

لیفتراک های خارجی

جمع‌بندی

چنانچه کسب‌وکار و فعالیت شما به‌گونه‌ای است که برای جابه‌جایی بار در انبار و … نیاز به استفاده از Lif Truck دارید، دو برند کوماتسو و تویوتا با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارند، می‌توانند خواستۀ شما را برآورده سازند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از تصمیم به خرید، دربارۀ بهترین برندهای لیفتراک که در دنیا موجود است و در ایران نیز به فروش می‌رسد، اطلاعات کامل به‌دست آورده و بر اساس آیتم‌هایی از قبیل نوع باری که برای جابه‌جایی در نظر دارید و همچنین قیمت و عملکرد، Lif Truck موردنظر خود را خریداری نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *