تبلیغات

تبلیغات

انکرتکست رپورتاژ آگهی خور را چگونه انتخاب کنیم؟

anchor-text

قطعا شما هم در وب‌گردی‌هایتان با عبارتی مانند «برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید» و «برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید» برخورده‌اید و گاهی روی آن‌ها کلیک هم کرده‌اید. به کلمه‌ای که یک هایپرلینک به آن پیوند خورده است، انکر تکست (Anchor Text) یا کلمه‌ی لنگر می‎‌گویند.

 انتخاب انکرتکست مناسب در متن رپورتاژ آگهی مسئله‌ای است که اگر به آن‌ توجه نکنید، ممکن است تاثیری عکس روی سئو داشته باشد و نتیجه دلخواه را نگیرید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا به این سوال که “چگونه انکرتکست رپورتاژ آگهی خود را انتخاب کنیم” پاسخ دهیم.

انکرتکست رپورتاژ آگهی

همان‌طور که اشاره کردیم، منظور از انکرتکست، کلمه‌ای است که کاربر با کلیک‌کردن روی آن به صفحه دیگری هدایت می‌شود. برای بهینه‌سازی لینک‌های داخل متن رپورتاژ آگهی باید ابتدا با انواع انکرتکست‌ها آشنا شوید. Anchor Text رپورتاژ آگهی، بسته به استراتژی سئو سایت شما میتواند شامل موارد زیر می‌شود:

انکرتکست کلمه کلیدی هدف (Exact Match): انکرتکست از نوع Exact Match یعنی فقط از کلمه کلیدی هدف‌ در متن لینک استفاده کنید. متن لینک Exact Match تاثیر زیادی بر ارتقا رتبه سایت دارد.

انکرتکست عمومی (Generic Anchors): عبارت‌های عمومی مانند «اینجا کلیک کنید»، «ادامه مطلب» و «بیشتر بخوانید» و … بعنوان متن لینک‌ها با عنوان انکرتکست عمومی شناخته می‌شوند.

انکرتکست نام تجاری (Branded Anchors): استفاده از نام ‌سایت‌ها یا برندها به عنوان انکرتکست به منظور شناخته‌ترکردن برند در رپورتاژ آگهی‌ها کاربرد دارد.

انکرتکست عریان (Naked Link Anchors): در این نوع به‌جای استفاده از کلمه کلیدی، فقط URL سایت در متن قرار می‌گیرد.

انکرتکست کلمه کلیدی + نام تجاری (Brand + keyword Anchor): استفاده از کلمه کلیدی هدف کسب‌وکارتان با نام تجاری در متن لینک یکی از بهترین انکرتکست‌ها برای متن رپورتاژخبری است

انکرتکست تصویر (Image Anchors): برای آنکه روند لینک‌سازی خارجی از نظر گوگل طبیعی باشد، بهتر است بعضاً تصویر را لینک کنید و در چنین شرایطی،Alt  تصاویر به‌عنوان انکرتکست لحاظ می‌شوند.

انکرتکست هم معنی (LSI Anchors): در این نوع انکرتکست به‌جای اینکه دقیقاً از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید، از عبارات هم معنی یا مشتقات آن استفاده می‌کنید. برای مثال ساخت لینک خارجی را به جای بک لینک به کار ببرید.

انکرتکست طولانی (Long Tail Anchors): همان‌طور که از اسمش پیداست در این نوع از انکرتکست به‌جای یک کلمه، یک عبارت در متن لینک قرار می‌گیرد. 

حالا زمان آن رسیده است برای اینکه از رپورتاژ خبری‌ها بهترین نتیجه را بگیرید و هم از جریمه‌های گوگل در لینک سازی خارجی در امان باشید، انکرتکست‌های داخل متن رپورتاژها را بهینه کنید. شاید به‌نظر شما  بهینه‌سازی انکرتکست یک تاکتیک بی‌اهمیت باشد؛ اما باید بدانید که متن لنگر داخل متن رپورتاژ یکی از فاکتورهای موردنظر گوگل برای مشخص‌کردن موضوع صفحه، تعیین کلمات کلیدی و دادن اعتبار و رتبه به صفحات موردنظر شماست. این عبارت را از گوگل همیشه به خاطر داشته باشید:

همچنین بخوانید  سامورایی ها اسنپ پی و سایت نظارت دات کام را هک کردند!!

“گوگل از چندین تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو شامل رتبه صفحه، انکر تکست و قرابت اطلاعات استفاده می‌کند.”

چگونه انکرتکست رپورتاژ آگهی خود را بهینه کنیم؟

زیاده‌روی در استفاده از Excat match ممنوع!

برخی از افراد علاقه دارند از کلمات کلیدی خاص برای تمام ظرفیت‌های لینک‌سازی متن رپورتاژ آگهی استفاده کنند. اما با به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل شروع به بررسی دقیق کلمات کلیدی در انکرتکست‌ها کرد. از نظر گوگل، اگر تعداد زیادی از لینک‌های ورودی به سایت شامل یک عبارت کلیدی خاص باشد، گوگل آن را رفتاری غیرعادی و شبیه به اسپم تلقی می‌کند و نتیجه رپورتاژ آگهی‌هایتان روی سئو سایت برعکس خواهد شد.  

انکرتکست‌ها باید مرتبط، کوتاه و مشخص باشند!

ربات‌های گوگل برای بررسی لینک‌ها هم به متن انکرتکست و هم به متن اطراف آن توجه می‌کنند. همچنین هیچ محدودیتی برای تعداد کلمات انکر وجود ندارد اما برای آگاه‌کردن ربات‌های گوگل به موضوع صفحه‌ای که به ما لینک‌ می‌دهد، بهتر است متن انکرتکست کوتاه، مرتبط و مشخص با صفحه هدف باشد. هر چه این ارتباط با محتوای صفحه مقصد نزدیک‌تر باشد، اعتبار صفحه شما در نگاه گوگل تقویت می‌شود.

از انکرتکست‌های متنوع برای رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

همان‌طور که امکان ندارد اطرافیان شما دقیقاً از کلمات و عبارت مشابه برای تعریف و توصیف شما استفاده کنند، پس در لینک ‌سازی خارجی هم خیلی دور از ذهن است که تمام سایت‌ها از یک انکرتکست خاص برای معرفی سایت شما استفاده کنند. بنابراین ‌برای دریافت بک لینک از رپورتاژها کاملاً طبیعی باشد، باید از انکرتکست‌های متنوع برای لینک دادن استفاده کنید. اگر در رسانه‌ مدنظرتان فقط 3 جایگاه برای لینک‌سازی دارید، برای یکی از متن‌های لینک از انکرتکست برند به تنهایی یا همراه با کلمه کلیدی استفاده کنید. برای تکرارنشدن کلمه کلیدی می‌توانید کلمات کلیدی LSI‌ یا کلمات کلیدی طولانی را برای انکرتکست بعدی انتخاب کنید.

استفاده انکرتکست‌های عمومی را محدود کنید

در چند سال اخیر، موتورهای جست‌وجو بسیار پیشرفت کرده‌اند و یکی از معیارهای آن‌ها برای تعیین رتبه سایت مرتبط‌بودن لینک‌ یا چگونگی ارتباط صفحه مبدا به صفحه مقصد است. گزارش سالانه 1400 تریبون نشان می‌دهد که استفاده از انکرتکست‌های عمومی بسیار رایج است.

طبق نمودار زیر و گزارش تریبون کلمات “اینجا” و “لینک” از پرتکرارترین انکرتکست‌ها در رپورتاژ آگهی‌های منتشرشده سال 1400 بوده است.

انکرتکست رپورتاژ آگهی

درواقع لینک‌هایی که متن آن‌ها هیچ توصیفی و نشانه‌ای از صفحه فرود نداشته باشد، نه مورد پسند کاربر است و نه موتورهای جست‌وجوی گوگل. برای رپورتاژ آگهی‌هایتان به‌جای استفاده از انکرتکست‌های عمومی از عبارت دقیق و متنوعی که در طول مقاله به آن اشاره کردیم استفاده کنید. این کار به کاربران و موتور جست‌وجو کمک می‌کند تا به هنگام دنبال‌کردن لینک‌ها، در یک نگاه، به موضوع صفحات مقصد پی ببرند.

همچنین بخوانید  خط خدماتی چیست و شرایط دریافت آن چگونه است؟

اگر علاقه‌مند هستید، اطلاعات جامعی درباره صنعت رپورتاژ آگهی در سال 1400 کسب کنید، می‌توانید با دانلود گزارش سالانه 1400 تریبون به آمار و ارقام مهم این حوزه دست پیدا کنید و عملکرد کمپین‌های بعدی خود را افزایش دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *