تبلیغات

تبلیغات

7 نکته مهم در عکاسی تجاری که باید بدانید!

7 نکته مهم در عکاسی تجاری که باید بدانید!

عکاسی تجاری یا تبلیغاتی یکی از شاخه های عکاسی است که به علت رشد کسب و کار های آنلاین در فضای دیجیتال مارکتینگ بشدت مورد توجه قرار گرفته است. در همین ابتدا باید گفت که این نوع عکاسی نیاز به دوربین های DSLR حرفه ای، سافت باکس و … دارد و معمولا با دوربین های تلفن همراه نمی توان کیفیت و خواسته کارفرما را پیاده سازی کنید. در ادامه به 7 نکته بسیار مهم در مورد عکاسی تبلیغاتی خواهیم پرداخت. مطالعه این مقاله چه برای کارفرمایان و چه برای شما که قصد دارید در این حوزه فعالیت کنید، مفید است.

عکاسی تجاری چیست؟

عکاسی تجاری چیست؟

عکاسی تجاری تصویر برداری از محصول یا خدمات برند های مختلف برای افزایش فروش، آگاهی از برند یا دلایل دیگر تجاری است. در این روش از عکاسی، استفاده از تکنیک های خلاقانه برای جذابیت تصویر، ایجاد کنجکاوی و ترغیب به استفاده از محصول بسیار به چشم می خورد. از این نوع عکاسی در موارد گوناگون (چه اسلاید شو داخل وبسایت، چه بیلبورد های بزرگ شهری و چه تبلیغات ثابت تلویزیونی) استفاده می شود.

انواع عکاسی تجاری شامل چه مواردی می شود؟

 

عکاسی تجاری بر اساس موضوع:

  • عکاسی مدل (پرتره): برای بسیاری از شرکت های بزرگ، پرزنت و معرفی حرفه ای کارمندان بخصوص مدیران از اهمیت بالایی برخوردار است. این نوع از عکاسی با مدلینگ محصولات آرایشی و بهداشتی یا لباس متفاوت بوده و برای معرفی افراد سازمان استفاده می شود.
  • عکاسی محصول: احتمالا بیشتر افراد عکاسی تجاری را با عکاسی محصول یکی می دانند. این سبک از عکاسی معمولا به سه روش عکاسی دکوراتیو (محصول با دکور)، عکاسی مدل (محصول به همراه مدل انسان) و عکاسی بک سفید صنعتی (برای نمایش در فروشگاه های اینترنتی) انجام می شود.
  • عکاسی از غذا: یکی از شاخه های جذاب عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از غذاست. استفاده از دکور های جذاب، مواد غذایی هیجان انگیز و تکنیک های حرفه ای باعث بیشتر دیده شدن و ماندگاری محصولات در ذهن مخاطب می شود.
  • عکاسی معماری: بسیاری از اوقات رعایت نکات حرفه ای تصویربرداری بخصوص برای املاک آنلاین، سبب جذب مشتری و نهایی سازی خرید می شود. عکاسی تبلیغاتی از ساختمان ها و مناطق گردشگری تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب خواهد داشت.

عکاسی تجاری بر اساس نوع استفاده:

  • تبلیغات: این سبک از عکاسی بیشتر مفهومی است و می بایست لایف استایل را به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، عکسی از یک مدل زیبا در حال ورود به یک مکان که همه محو عطری که زده شده اند یا تصویری از همبرگر، سس و سبزیجات در کنار آتش که حس گشنگی را ایجاد می کند.
  • فروشگاه های آنلاین: این نوع عکاسی از محصول بیشتر توصیفی است و باید محصول را تا حد امکان عینی و بدون دخل و تصرف نشان دهد. اغلب این عکس‌ها به این صورت گرفته می‌شوند که محصول را در پس‌زمینه سفید نشان می‌دهد.
  • کاتالوگ و بروشور: ویژگی خاص این نوع عکاسی به محصولی که با آن سر و کار دارید بستگی دارد. با این حال، زمانی که برای یک کاتالوگ عکاسی می کنید، باید به کاربر نهایی فکر کنید. شما در حال ساختن داستانی هستید که مشتری بتواند محصول را بهتر بشناسد.
همچنین بخوانید  خرید کتاب های درسی مدرسه از سایت کتاب کنکور با قیمت مناسب

مهم ترین نکات در عکاسی تجاری

نکات عکاسی تجاری

  1. با دقت نمونه کار های خود را تکمیل کنید.

این نکته ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد اما یکی از مهم ترین آنها است. بسیاری از عکاسان تجاری نمی دانند که چگونه نمونه کار های عکاسی تجاری خوب و موثر برای پرتفولیو خود تشکیل دهند. سعی کنید نمونه کار هایی در هر شاخه ای (غذا، لباس، معماری، مدل و …) داشته باشید تا مشتریان به هنگام دیدن آن ها ترغیب شوند.

  1. سنگ بزرگ نشانه نزدن است!

بسیاری از عکاسان حرفه ای کار خود را با افراد و شرکت های کوچک شروع کرده اند. اگر می خواهید این شاخه را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید از ابتدا به فکر انجام پروژه های عکاسی اپل، سامسونگ یا نایک نباشید و با پروژه های کوچک شروع و روی مهارت خود کار کنید.

  1. روی بریف و استراتژی های بازاریابی فوکوس کنید.

به عنوان یک عکاس، قطعا شما روح خلاق و دید هنری دارید اما به هر حال اگر بخواهید به آن مانند بیزینس نگاه کنید، باید قیمت گذاری خود را داشته باشید، مهارت های بازاریابی کسب کنید و پروپوزال را به مشتریان برسانید. وقتی دقیقاً بدانید مشتری چه انتظاراتی دارد، برنامه ریزی، اجرا و ادیت های عکس آسان تر است. سعی کنید به خواست نهایی مشتری در جلسه اول نزدیک شوید و از اینکه مشتری اختیارات را گردن شما بیاندازد دوری کنید؛ چراکه اختیارات زیاد در نهایت می تواند منجر به انجام دوباره کار شود!

  1. تا می توانید طرح و عکس ببینید.

بسیاری از ایده های ذهن، مستقیما به دیده های شما وابسته است. سعی کنید در سایت هایی مانند پینترست بر اساس علاقه مندی های خود و سبک عکاسی، تصاویر و ایده های خلاقانه را زیر و رو کنید. این کار به شما ذهنیت خیلی خوبی از اجرای ایده های خود می دهد.

  1. استودیو و نورپردازی

درست است که در عکاسی، مهارت عکاس بسیار مهم است اما تجهیزات عکاسی شامل دوربین DSLR حرفه ای، لایتینگ، دکور و … هم تاثیر زیادی روی جذابیت عکس دارند. به خاطر داشته باشید که جزئیات کوچک می توانند دنیای متفاوتی را ایجاد کنند. تغییر رنگ رفلکتور برای گرم‌تر کردن نور، اضافه کردن بارقه های نور برای درخشان تر کردن محصول و … همه می تواند به قوت های عکاسی شما تبدیل شوند.

  1. تیم قوی بسازید.

هر نوع عکاسی را اگر انتخاب کنید، در نهایت به بیش از یک جفت دست برای کمک نیاز دارید. یک دستیار می تواند در نورپردازی و وظایف کلی در طول عکاسی کمک کند. یکی دیگر از عناصر کلیدی تیم شما باید یک فتوشاپ کار خوب باشد مگر اینکه مهارت های قوی داشته باشید و خودتان بتوانید این کار را انجام دهید. (اگر در ابتدای این شغل هستید بهتر است این موارد را خود انجام دهید.)

  1. به روز باشید.
همچنین بخوانید  مشاغلی که می توانید با سرمایه کم راه اندازی کنید

سبک های عکاسی، مانند هر چیز دیگری، وابسته به ترند و مد سال هستند. در حالی که عکس های مینیمالیستی در حال حاضر بسیار محبوب هستند، ممکن است سال بعد این محبوبیت را نداشته باشند. اینستاگرام و پینترست منابع عالی برای به‌روز ماندن در مورد کاری که برندهای بزرگ و عکاسان آنها انجام می‌دهند، هستند.

در وبسایت استودیو ایران وب لایف می توانید مطالب خوبی در مورد این سبک عکاسی پیدا کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *