تبلیغات

تبلیغات

آشنایی کامل با ویدئو پروژکتور نو و استوک + راهنمای خرید

projector

همه کسانی که حداقل یک بار به دنبال خرید ویدئو پروژکتور رفته باشند، قطعا اسم ویدئو پروژکتور استوک و نو به گوششان خورده است. شما نیز اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور دارید پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطالب همراه ما باشید تا به طور کامل با این 2 نوع از ویدئو پروژکتورها آشنا شوید و بتوانید راحت تر برای خرید ویدئو پروژکتور مورد نیاز خود تصمیم بگیرید.

در مورد ویدئو پروژکتور بیشتر بدانید‌!

اول باید بگوییم که دستگاه ویدئو پروژکتور از لنز و عدسی ساخته شده است و درست مانند یک دوربین معکوس کار می کند. اساس کار آن به این صورت است که نور به خارج لنز فرستاده می شود به جای این که نور را دریافت نماید. امروزه نیز  ویدئو پروژکتورها با هدف پخش تصاویر و ویدیوها طراحی و ساخته می شوند. لازم به ذکر است از آن ها در زمینه های دیتا پروژکتور، پروجکشن، پروژکتور چند رسانه ای نیز بهره می برند. بنابراین در زمان خرید یک ویدئو پروژکتور باید به همه جوانب و انتظارات خود را در نظر داشته باشید.

یک ویدئو پروژکتور مناسب بخرید!

با توجه به نوع کارکرد و انتظاراتی که مشتری دارد ویدئو پروژکتورهای متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند و مطابق با توان، رنگ نور و … به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. اگر شما هم قصد خرید ویدئو پروژکتور دارید باید حتما انتظارات و هدف خود را تعیین کنید و سپس متناسب با آن ها اقدام به خرید نمایید. زیرا یکی از مشکلاتی که در هنگام خرید خواهید داشت تنوع بسیار زیاد ویدئو پروژکتورها می باشد. بنابراین اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و هدف خود را تعیین نمایید راحت تر می توانید این پروسه را بگذرانید همچنین در این زمینه می توانید با کارشناسان مجموعه آی ژکتور در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند که مناسب ترین دستگاه را تهیه نمایید.

ویدئو پروژکتور استوک و مزیت های آن را بشناسید!

همان طور که می دانید ویدئو پروژکتور نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی هم به صورت نو و آکبند به فروش می رسد و هم به صورت استوک.

ویدئو پروژکتورهای نو یا آکبند، از اسمشان کاملا مشخص است که پس از تولید جعبه آن ها اصلا باز نشده است و مورد استفاده قرار نگرفته ‌اند. ویدئو پروژکتورهای دست دوم دقیقا بر عکس ویدئو پروژکتورهای آکبند هستند و پیش از شما قطعا توسط فرد دیگری استفاده شده و پس از دوره ای که استفاده شده مجدد برای فروش وارد بازار ویدئو پروژکتورها شده ‌اند. دسته بعدی نیز مربوط به ویدئو پروژکتورهای استوک هستند. در کشورهای اروپایی قانونی برای بازگشت بی‌قید و شرط کالا پس از 20 روز وجود دارد، به دستگاه هایی که تا 20 روز پس از خرید به فروشنده عودت داده می شوند، استوک می گویند.

همچنین بخوانید  6 مسیری که ربات ها در آن در حال پیشرفت اند و شما بی‌خبرید!

 با توجه به این که تنوع در این دستگاه بسیار زیاد است و برندهای خوب قیمت های زیادی دارند، می توان از دستگاه استوک آن ها استفاده کرد که با هزینه بسیار کمتر از مدل نو آن، همان کیفیت و کارایی را خواهد داشت. امروزه نیز با توجه به بالا بودن قیمت ها کسانی که قصد خرید ویدئو پروژکتور را دارند ترجیح می دهند از مدل استوک آن ها استفاده نمایند.

مهم ترین مزیتی که این دستگاه ها دارند قیمت مناسبشان است. البته لازم به ذکر است که این نکته در مورد دستگاه های حرفه ای تاثیر زیادی ندارد و تنها در مدل های رده پایین تر که به آموزشی نیز معروف هستند، تاثیر گذار است.

معایب ویدئو پروژکتور استوک

حالا بعد از آشنایی با ویدئو پروژکتور استوک و مزیت های آن لازم است با معایب آن نیز آشنا  از آن که با ویدشوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. قطعا اگر بودجه کافی را دارید حتی دقییقه ای در خیرد ویدئو پروژکتور نو درنگ نکنید. زیرا زمانی که شما یک دستگاه ویدئو پروژکتور نو در اختیار دارید تا سال ها می توانید از آن استفاده کنید و همچنین دستگاه دارای طول عمر بیشتری خواهد بود. این در حالی است که در ویدئو پروژکتور استوک اگر لامپ نو مجدد نصب شود، به خاطر وجود استهلاک استفاده طولانی مدت از آن نمی توانید داشته باشید.

پروژکتور نو بخریم یا استوک؟

با توجه به این که برای خرید دستگاه آکبند یا نو هزینه بیشتری باید پرداخت شود، اگر محدودیت قیمت دارید می توانید از دستگاه های استوک ولی با برندهای عالی استفاده کنید. ولی توجه داتشه باشید که اگر می توانید هزینه زیادی پرداخت نمایید بهتر است از دستگاه نو و آکبند استفاده کنید. این هزینه به ضرر شما تمام نمی شود زیرا دیگر درگیر مشکلات احتمالی و هزینه های تعمیر دستگاه نخواهید شد. برخی افراد نیز علاقه دارند دستگاه استوک خریداری کنند و از ویژگی های خاص آن بهره مند شوند تا این که دستگاه ویدئو پروژکتور نو ولی معمولی بدون هیچ امکاناتی داشته باشند.

پس از تحقیق و بررسی کامل انواع ویدئو پروژکتور و آشنایی با ویدئو پروژکتور استوک قطعا به این نتیجه خواهید رسید که با خرید ویدئو پروژکتور استوک شما می توانید دستگاه با برند عالی و امکانات خاص را با هزینه بسیار ارزان تر از مدل آکبند خریداری نمایید اما به یاد داشته باشید که روی طول عمر آن برای سال ها نمی شود حساب کرد.

مهمترین نکات خرید دستگاه ویدئو پروژکتور استوک

در این بخش به صورت مختصر نکات خرید ویدئو پروژکتور استوک یا دست دوم را بررسی می کنیم:

همچنین بخوانید  خرید هدفون بی سیم ، 6 نکته که قبل از خرید هدفون بلوتوثی باید بدانید

برای خرید یک دستگاه استوک هزینه بسیار کمتری صرف خواهد شد بنابراین مقرون به صرفه می باشد.

اگر از آن ها به هوبی نگهداری شود، طول عمر و دوام نسبتا مفیدی دارند.

اگر از برندها ی شناخته شده باشند دارای کیفیت بسیار خوبی هم هستند.

قطعات جانبی دستگاه همیشه در دسترس خواهد بود.

نیاز به سرویس های ماهانه برای حفظ سلامتی دستگاه است.

در آخر

با توجه به نکاتی که درباره ویدئو پروژکتور استوک و نو در مطالب فوق گفته شد، شما راحت تر می توانید برای خرید خود تصمیم بگیرید. چنانچه در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان آی ژکتور در ارتباط باشید همچنین اگر شما نیز تجربه استفاده از ویدئو پروژکتور استوک را دارید می توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *