تبلیغات

تبلیغات

2 تا از مهمترین وعده های غذایی برای ورزشکاران

vade-ghaza

بدون شک ورزش کردن برای سلامتی بسیار مفید می باشد اما بدون داشتن تغذیه مناسب، بدن تان به مرور زمان ضعیف تر می شود و نمی توانید به اهداف ورزشی تان برسید. نداشتن یک سبک تغذیه مناسب یا زیاده روی در مصرف غذای نامناسب، لطمه شدیدی به بدنتان وارد می کند.

بهترین سبک تغذیه برای ورزشکاران استفاده از وعده های غذایی کوچکتر اما با تعداد دفعات زیاد می باشد. مثلا بجای سه وعده غذایی اصلی، بهتر است که 8 الی 12 وعده غذایی کوچک داشته باشند. در این مقاله ما دو تا از مهمترین وعده های غذایی که برای ورزشکاران بسیار مفید و ضروری می باشد را معرفی می کنیم. که از این بین، قطعا استفاده از عسل، مخصوصا عسل کنار بسیار مفید می باشد.

وعده های غذایی

اولین وعده غذایی مهم برای ورزشکاران

ژل رویال بهترین میان وعده برای قبل تمرین و بعد از تمرین می باشد. ژل رویال یک ماده بسیار طبیعی و سالم است که بسیار مقوی و مغذی می باشد. ژل رویال غذای اصلی ملکه زنبورها می باشد که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود و فقط مخصوص ملکه زنبورها می باشد. خوردن ژل رویال توسط ملکه زنبورها، باعث می شود که طول عمر آن افزایش پیدا کند و همچنین تولید مثل آن نیز بیشتر شود.

قیمت ژل رویال در مقایسه با سایر میان وعده ها بسیار مناسب تر می باشد و خواص بیشتری برای بدن دارد. بخش زیادی از ژل رویال زنبور عسل را آب تشکیل می‌دهد که چیزی در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن را شامل می‌شود. همچنین در حدود ۱۷ تا ۴۵ درصد وزن خشک (بدون در نظر گرفتن آب) ژل را پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها تشکیل می‌دهند. ویتامین‌ها، عناصر معدنی و چربی‌ها سایر اجزاء این ماده را تشکیل می‌دهند.

وعده های غذایی

دومین وعده غذایی مهم

همه ما درباره خواص عسل برای سلامتی می دانیم اما این ماده طبیعی برای کسانیکه ورزشکار می باشند از اهمیت بالای برخوردار است. کارشناسان زنبورداری ادعا می‌ کنند که برای تولید ۴۵۰ گرم عسل، تقریباً ۶۰ هزار زنبور به حدود ۲ میلیون گل سر می‌ زنند (حدود ۸۸۵۰ کیلومتر) تا شهد کافی برای تولید این مقدار عسل را استخراج نمایند.

عسل به دلیل داشتن مقدار زیاد کربوهیدارت به عضله سازی ورزشکاران کمک زیادی می کند. مصرف یک لیوان شیر همراه با عسل می تواند به طور کلی خستگی شما را از بین ببرد و باعث افزایش انرژی شما گردد.

اکثر ما فکر می کنیم که قیمت عسل طبیعی بسیار زیاد می باشد یا اینکه عسل طبیعی را به سختی می توان پیدا کرد اما گالری عسل بهار یکی از معتبرترین فروشنده ها می باشد که شما می توانید با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه ای عسل طبیعی خود را تهیه کنید.

همچنین بخوانید  نحوه تهیه شماره مجازی چین و ژاپن

اهمیت مصرف میان وعده

نداشتن تغذیه مناسب باعث می شود که احتمال آسیب دیدگی عضلات افزایش یابد زیرا عضلات برای رشد نیاز به ویتامین دارند. اکثر ما عادت کردیم که با معده خالی ورزش کنیم و بعضی از ما نیز بر این باور هستیم که ورزش با معده خالی بسیار مفید می باشد. اما این کار اشتباه است. اگر به هر دلیلی نمی توانید تغذیه مناسبی داشته باشید بهتر است که حتما مقداری ژل رویال و عسل طبیعی همراه خود داشته باشید و نیم ساعت قبل تمرین آن را مصرف کنید تا بدن شما با مواد مغذی و سالم تقویت گردد.

نکته مهم در مصرف میان وعده قبل تمرین این است که به هیچ عنوان نباید از میان وعده سنگین استفاده کنید یا با اصطلاح شکم خود را پر کنید. بهتر است میان وعده سبک و حین حال پر انرژی مصرف کنید تا قند خون شما افزایش یابد و باعث عملکرد بهتر شما هنگام ورزش گردد.

همچنین بعد از ورزش می توانید یک لیوان شیر گرم همراه با عسل مصرف کنید. ترکیب شیر و عسل به شدت باعث افزایش انرژی شما می شود و به ریکاوری بدن شما نیز بیشتر کمک می کند. داشتن تغذیه بعد از ورزش بسیار مهم می باشد.

چنانچه بعد از ورزش به هر دلیلی غذا نخورید، قند خون شما به شدت افت می کند و بدن مجبور می شود که از چربی های ذخیره استفاده کند که این کار به شدت به بافت عضلانی شما آسیب وارد می کند. بهتر است که بعد از تمرین، یک میان وعده مغذی مصرف کنید تا روند ترمیم بدن شما به خوبی شکل گیرد.

پس تا می توانید سعی کنید سبک غذایی سالمی داشته باشید و اگر به هر دلیلی نمی توانید این کار را کنید حتما میان وعده های برای خود آماده کنید تا در محل کار یا دانشگاه بتوانید به راحتی مصرف کنید. به دنبال میان وعده های باشید که سریع آماده می شوند و نیاز به هزینه زیادی نیست.

مهمترین نکته برای عضله سازی و ریکاوری بدن، استراحت و تغذیه بعد از ورزش می باشد. خیلی مهمه که بعد از یک تمرین سخت، مواد غذایی با با شاخص قندی بالا انتخاب کنید. تغییرات زیاد در قند خون باعث می شود تا بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده نکند.

اگر که می خواهید بدن سالم و روفرمی داشته باشید حتما در کنار ورزش، به دنبال تغذیه مناسب هم باشید. ژل رویال و عسل طبیعی دو تا از مهمترین میان وعده های اصلی می باشد که برای ورزشکاران بسیار مهم است. اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید ژل رویال اصل و عسل طبیعی را تهیه کنید پیشنهاد من گالری عسل بهار می باشد.

همچنین بخوانید  برای ثروتمند شدن هنوز هم دیر نیست

گالری عسل بهار یکی از معتبرترین فروشندگان انواع اصلی طبیعی و ژل رویال می باشد . شما می توانید با خیال راحت به وبسایت گالری عسل بهار به نشانی www.baharhoney.com مراجعه کنید و با قیمت مناسبی محصول مورد نظر خود را تهیه کنید تا در سریعترین زمان ممکن به دست شما برسد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *