تبلیغات

تبلیغات

با تبلیغات فضای مجازی دیده شو!

Online Marketing Advertising Branding Strategy Concept

دنیای تبلیغات در حال تغییر است. اگر می‌خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، لازم است که مشتریان بالقوه خود را درگیر نگه دارید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. تبلیغات در فضای مجازی به استراتژی های مناسب نیاز دارد که شما را از رقبا متمایز کند. بازارایابان امروزه دریافته‌اند که باید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی سنتی فاصله گرفته و راه های جدیدی برای دستیابی به مشتریان هدف پیدا کنند. در ادامه ما به معرفی و بررسی مزایای تبلیغات در فضای مجازی می‌‌پردازیم.

تبلیغات در فضای مجازی به چه معناست؟

تبلیغات در فضای مجازی، شکلی از بازاریابی دیجیتال بوده که از قدرت رسانه های اجتماعی محبوب برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندسازی شما استفاده می‌کند. اما این روش تنها به ساخت حساب کاربری در فضای مجازی و بارگذاری پست در هر زمانی از روز اشاره ندارد. تبلیغات در فضای مجازی نیازمند استراتژی در حال تحول همراه با اهداف قابل اندازه گیری است.

با استفاده از منابع اطلاعاتی مختلف، تبلیغ کنندگان می‌توانند به صورت بسیار هدفمند، برای مخاطبان خود تولید محتوا کرده و کمیپن تبلیغاتی راه اندازی کنند. تبلیغات در فضای مجازی، مقرون به صرفه بوده و پتانسیل بالایی برای نرخ بازگشت بالا دارند. تبلیغات در فضای مجازی برای جذب مخاطبان هدف جدید یک الزام است. بنابراین دانستن چگونگی انجام تبلیغات و مزایای آن‌ها برای کسب و کار شما اهمیت ویژه‌ای دارد.

تبلیغات در فضای مجازی چه اهدافی را می‌تواند در بر داشته باشد؟

 

تبلیغات فضای مجازی

رسانه های اجتماعی، مانند لینکدین، توییتر، اینستاگرام و حتی رسانه های جدید تری مانند ،TikTok به بازاریابان این امکان را می‌دهند تا با مشتریان بالقوه در هر مکان و هر زمانی ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

میلیاردها نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی برای اشتراک گذاری و افزایش تعامل استفاده می‌کنند. برای حساب های شخصی، رسانه های اجتماعی به شما امکان ارتباط با دوستان و خانواده و یادگیری مطالب جدید را داده و شما را سرگرم می‌کنند. برخی افراد از حساب های خود برای افزایش دانش در یک زمینه خاص و شبکه سازی با سایر متخصصان استفاده می‌کنند. هدف کسب و کارها از حضور و تبلیغات در فضای مجازی، بررسی بازخورد مشتریان، تعامل با آن‌ها و ارتقاء برند است.

تبلیغات در فضای مجازی چه مزایایی را می‌تواند در بر داشته باشد؟

با این حجم از گستردگی و انعطاف پذیری، شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین کانال های رایگان برای بازاریابی کسب و کار شما هستند. در ادامه برخی از مزایای بازاریابی فضای مجازی را بررسی می‌کنیم.

  • افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند، از مهمترین اهداف بازاریابی هر کسب و کاری است. زیرا مشتریان تمایل دارند از برندهایی خرید کنند که شناخت کافی از آن داشته باشند. خوشبختانه، رسانه های اجتماعی امکان افزایش آگاهی از برند آسان و موثر را فراهم می‌کند. رسانه های اجتماعی نسبت به رسانه های سنتی مزیت های زیادی دارند؛ زیرا می‌توانند آگاهی از برند شما را سریع تر و آسان تر افزایش دهند. علاوه بر این، تبلیغات در فضای مجازی به خصوص در رسانه های اجتماعی مخاطبان هدف شما را وادار می‌کنند حتی زمانی که به محصول شما فکر نمی‌کنند، حساب کاربری و محصولات برند شما را ببینند. تعامل افراد با محتوای شما باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش اعتبار شما به عنوان یک کسب و کار خواهد شد.

  • شناخت علایق مشتریان

اگر می‌خواهید بدانید که مشتریان هدف شما به چه چیزی علاقه دارند تا به طور موثرتری با آن‌ها ارتباط داشته باشید، این کار را می‌توانید از طریق بررسی حساب های کاربری آن‌ها انجام دهید. همچنین تجزیه و تحلیل حساب های کاربری مشتریان به شما کمک می‌کند تا محتوایی تولید کنید که نقاط درد مشتری را حل کنید. بررسی مشتریان هدف خود را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کرده و درباره آنچه که مشتریان هدف شما صحبت می‌‌کنند تحقیق کنید.

  • افزایش وفاداری مشتریان

چه چیزی می‌تواند بهتر از افزایش وفاداری مشتریان به صورت رایگان باشد؟

همچنین بخوانید  آموزش بک آپ در Google Photos از اطلاعات تلفن هوشمند یا کامپیوتر

مشتریان در شبکه های اجتماعی، برندهای محبوب خود را دنبال کرده با آن‌ها تعامل دارند. در واقع، 90 درصد از کاربران می‌گویند از برندهایی که در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند، خرید می‌کنند. اگر مشتریان حساب کاربری شما را دنبال کنند، به احتمال زیاد شما را در مقایسه با دیگر برندها ترجیح می‌دهند. حتما مشتریان خود را درگیر نگه داشته و با آن‌ها تعامل داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید در حساب کاربری خود کدهای تخفیفی ارائه داده یا از آن‌ها سوال بپرسید. حتی می‌توانید به آن‌ها هدیه بدهید تا با آن‌ها تعامل بیشتری داشته باشید.

  • افزایش ترافیک وب‌ سایت

تبلیغات در فضای مجازی می‌تواند به هدایت مشتریان به سایت شما کمک کند. وابسته بودن به موتورهای جستجو به تنهایی باعث می‌شود که ترافیک زیادی را از دست بدهید. شبکه های اجتماعی به افزایش ترافیک ورودی شما کمک می‌کنند.

چگونه تبلیغات در فضای مجازی را شروع کنیم؟

 

تبلیغات فضای مجازی

  1. اولین قدم برای شروع بازاریابی شبکه های دیجیتال، تعیین اهداف است. ابتدا باید مشخص کنید که چه هدفی از تبلیغات در فضای مجازی دارید. برای ارائه خدمات و فروش محصولی تلاش می‌کنید یا قصد تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش وفاداری مشتریان را دارید؟ این عوامل بر نحوه فعالیت شما در شبکه های اجتماعی تاثیر می‌گذارند.
  2. قدم بعدی شناخت مخاطبان هدف است. مخاطبان هدف شما در کدام شبکه اجتماعی وقت بیشتری می‌گذرانند؟ مخاطبان شما چه نوع محتوایی را از شما انتظار داشته و می‌پسندند؟ به یاد داشته باشید؛ شما تنها نباید پیام های بازاریابی را در شبکه اجتماعی خود منتشر کنید. شما باید نیاز مشتریان و مخاطبان هدف خود را درک کرده و محتوایی را که برای آن‌ها مفید و جذاب است تولید کرده و منتشر کنید.
  3. فعالیت های بازاریابی آفلاین (سنتی) و آنلاین (دیجیتال) خود را با یکدیگر یکپارچه کرده و آن‌ها را ارتقا دهید تا بازخورد بهتری از تبلیغات داشته باشید.
  4. گرفتار اعداد و ارقام شدن می‌تواند آسان باشد، ولی نباید درگیر تعداد فالوورها شوید. بهتر است 1000 فالوور فعال و وفادار داشته باشید، بجای آنکه 10000 فالوور داشته باشید که شما را دنبال می‌کنند، ولی شما را تایید نمی‌کنند.
  5. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و از آن‌ها الهام بگیرید. یادگیری را در این زمینه متوقف نکرده و برای پیشرفت در فضای مجازی تلاش کنید.

سخن پایانی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یا همان تبلیغات فضای مجازی چیزی فراتر از افزایش ترافیک وب سایت و افزایش ریچ شماست. این نوع از بازاریابی کسب و کار شما را به شخصیتی تبدیل می‌کند که مخاطبان شما به کمک آن می‌توانند در سطح عمیق تری با آن ارتباط برقرار کنند. صرف نظر از اینکه از چه پلتفرم هایی استفاده می کنید یا چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنید، موردی که باید به خاطر داشته باشید این است که رسانه های اجتماعی بستری برای معرفی کسب و کار شما نیستند.

همچنین بخوانید  آموزش برگرداندن سرور مجازی به حالت اول (ریست سرور مجازی)

رسانه های اجتماعی انجمنی برای بیان شخصیت خود، نشان دادن ارزش های خود و به اشتراک گذاری اطلاعات مفید است. با توجه به اینکه کاربران به طور طبیعی شما را دنبال کرده و محتوای شما را تبلیغ می‌کنند، نیاز به تبلیغ از سمت شما کمتر احساس می‌شود. با این رویکرد، نه تنها به اهداف تجاری خود، بلکه به همه چیزهای دست نیافتنی دیگری که موجب رضایت می‌شوند، دست خواهید یافت.

منبع : آمینا گروپ

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *