تبلیغات

تبلیغات

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی — معرفی 6 اپلیکیشن فوق العاده آموزشی

learn-russian

کشور روسیه از جمله کشورهای پرجمعیت جهان است که یک کشور پیشرفته و پر از مکان‌های دیدنی نیز می‌باشد. جمعیت زیادی از مردم جهان از جمله ایران علاقه‌مند به یادگیری زبان روسی شده‌اند و همین دلیل باعث شد تا مطلبی با مضمون بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی بنویسم و شما را با لیستی از بهترین اپ در این حوزه آشنا کنم. با من همراه باشید.

مقدمه بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی

باید اعتراف کنم که زبان روسی در لیست زبان‌های سخت دنیا و در کنار زبان چینی قرار گرفته است، اما این دلیل بر عدم تلاش برای یادگیری زبان روسی نمی‌شود. زبان روسی دارای پیشینه قدیمی و از جمله زبان‌هایی می‌باشد که ممکن است در سر تا سر دنیا به غیر از روسیه افرادی را پیدا کنید که به زبان روسی صحبت می‌کنند. روسیه نهمین کشور جهان از نظر جمعیت می‌باشد و بیش از 145 میلیون نفر در این کشور به زبان روسی صحبت می‌کنند. علاوه بر آن در قاره اروپا نیز بسیاری از مردم به عنوان زبان مادری، روسی صحبت می‌کنند و روسی یکی از زبان‌هایی است که بیشترین تکلم را در اروپا دارد. به طور تقریبی بیش از 300 میلیون نفر در کل جهان می‌توانند روسی صحبت کنند و حال سؤال اینجاست، چرا ما نتوانیم یکی از آن‌ها باشیم.

یادگیری زبان روسی سخت نیست!

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردم، برخی بر این باورند که یادگیری زبان روسی بسیار سخت و در مواردی خسته کننده است زیرا نوع گویش این زبان متفاوت بوده و به نوعی در نگاه افرادی که با این زبان آشنایی ندارند عجیب به نظر می‌رسد. اگر شما قصد یادگیری زبان روسی را دارید باید تمامی این فرضیه‌ها را کنار بگذارید و پر قدرت شروع به یادگیری زبان روسی کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که خود زبان انگلیسی در دسته زبان‌هایی قرار گرفته است که یادگیری آن سخت است. اما همگی ما اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشیم با این حال می‌توانیم به راحتی از روی متن انگلیسی بخوانیم و یا حداقل با آهنگ‌های انگلیسی زبان هم خوانی کنیم. حروف انگلیسی به گونه‌ای است که در کلمات مختلف ممکن است صدای دیگری دهد، اما ما همه این استثناءها را از بر هستیم و بلدیم که چگونه یک متن انگلیسی را بخوانیم. نکته جالب اینجاست که این مورد اصلاً در زبان روسی وجود ندارد و حروف یک کلمه همان‌طوری خوانده می‌شوند که نوشته می‌شوند. پس تنها با یادگیری حروف قادر خواهید بود یک متن به زبان روسی را حتی بهتر از انگلیسی بخوانید، تنها تمرین لازم است تا بتوانید در این کار خبره شوید.

 

 

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

 

راه های یادگیری زبان روسی

با پیشرفت تکنولوژی و تولید محتواهای جذاب در سطح اینترنت، حتماً نوع گویش زبان روسی به گوشتان خورده است. در ویدیوهایی که در فضای مجازی منتشر شده‌اند یا در اخبار ممکن است یک فردی که به زبان روسی صحبت می‌کند دیده باشید و جذب نوع گویش روسی شده باشید. حال می‌خواهید زبان روسی را یاد بگیرید اما نمی‌دانید از کجا و چطور شروع کنید. به همین دلیل می‌خواهم چند تا از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی برایتان معرفی کنم که اولاً بتوانید با استفاده از آن‌ها الفبای زیبای روسی را یاد بگیرید، سپس با گذراندن تمرینات مختلف بتوانید به زبان روسی مسلط شوید.

یکی دیگر از راه‌های یادگیری زبان روسی استفاده از ویدیوهای آموزشی است که در سطح اینترنت پیدا می‌شوند. اما قطعاً برخی از این ویدیوها کمکی در جهت یادگیری نخواهند کرد، بنابراین باید یک منبع خوب برای این کار پیدا کنیم. پس از بررسی‌های لازم متوجه شدم که مجموعه آموزشی فرادرس در زمینه تولید ویدیوهای آموزشی زبان خارجی از جمله زبان روسی، جزو برترین‌ها است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم حتماً سری به این مجموعه بزنید. برای دریافت مجموعه آموزش زبان خارجی فرادرس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

یکی دیگر از راه‌های یادگیری زبان روسی شرکت در کلاس‌های حضوری است که بسته به شهر محل زندگی‌تان ممکن است کلاس حضوری و مناسب پیدا کنید یا ممکن است اصلاً کلاسی برای یادگیری این زبان در شهر شما وجود نداشته باشد.

یادگیری حروف الفبای روسی

برای یادگیری حروف الفبای روسی باید یکی از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی را انتخاب کنید یا اینکه یک اپلیکیشن صرفاً برای یادگیری حروف الفبا انتخاب کنید. از آنجایی که یادگیری حروف الفبا از اهمیت بالایی برخوردار است و عملاً بدون یادگیری حروف الفبا نمی‌توانید زبان روسی را بیاموزید، پیشنهاد من به شما استفاده از یک اپلیکیشن است که صرفاً بر روی یادگیری حروف الفبا تمرکز کرده باشد.

 

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

اپلیکیشن Russian Alphabet بهترین اپلیکیشن در این حوزه است که به شما کمک می‌دهد در یک بازه زمانی کوتاه مثلاً یک روز کامل حروف الفبای روسی را یاد بگیرید و تمرین کنید. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به داشتن صفحه‌ای برای تمرین نوشتن حروف الفبای روسی اشاره کرد. در این بخش می‌بایست هر حرفی که به شما پیشنهاد داده می‌شود با استفاده از انگشت خود بکشید و بنویسید. سپس نتیجه با حروف اصلی مقایسه می‌شود و نتیجه رد یا تأیید می‌شود.

در صورتی که رد شدید نگران نباشید زیرا این کار باعث می‌شود تا بیشتر تمرین کنید و بالاخره نوع صحیح نگارش را یاد بگیرید. علاوه بر این چند تمرین صوتی نیز برای حروف الفبا وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید که حروف الفبای روسی را به درستی آموخته‌اید یا خیر.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی

در این بخش می‌خواهم لیستی از برترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی را با شما به اشتراک بگذارم، امید است که نهایت استفاده را از اپلیکیشن‌های زیر ببرید.

اپلیکیشن Mondly

اپلیکیشن ماندلی با اختلاف در رتبه اول این لیست قرار دارد، زیرا علاوه بر اینکه دارای دروس عالی برای آموزش زبان روسی است، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آموزش‌های خود را به زبان فارسی در این اپلیکیشن به پیش ببرید. بیشتر دروس این اپلیکیشن رایگان است اما برای اینکه بتوانید از همه بخش‌های این اپلیکیشن به صورت رایگان استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود از نسخه‌های آنلاک این اپ استفاده کنید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

 

تأثیرگذارترین روش تدریس اپلیکیشین ماندلی، تکرار لغات و جملات است. ماندلی سعی می‌کند به قدری لغات مختلف را تکرار کند که هم برای کاربر تکراری و خسته کننده نباشد، هم در ذهن به خوبی ثبت شود و به این زودی نیز فراموش نشود. اگر به دنبال یک اپلیکیشن کامل برای یادگیری زبان روسی می‌گردید قطعاً ماندلی می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

اپلیکیشن Doulingo

دومین اپلیکیشنی که می‌خواهم به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی به شما عزیزان معرفی کنم دولینگو نام دارد. این اپلیکیشن یک پرنده سبز رنگ دارد که شما را راهنمایی خواهد کرد و همچنین تشویقتان می‌کند تا به زبان خواندن ادامه دهید. این اپلیکیشن صد در صد رایگان است و واقعاً از بازخوردهای مثبتی برخوردار بوده است. این اپلیکیشن با داشتن تصاویر کارتونی خود و همچنین شروع از مباحث ساده نه تنها برای بزرگ‌سالان مناسب است، بلکه کودکان نیز می‌توانند از آن استفاده نمایند. این اپلیکیشن برای گوشی‌های آندروید و آی او اس در دسترس است، با این حال کاربران سیستم کامپیوتری نیز می‌توانند از نسخه وب این اپلیکیشن استفاده نمایند. چنانچه در گوشی موبایل حساب کاربری داشته باشید، با وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود می‌توانید از همان حساب در نسخه وب نیز استفاده نمایید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

 

از دیگر ویژگی‌هایی که اپلیکیشن دولینگو دارد، داشتن دروس مختلف برای هر زبان است. یعنی ممکن است دروسی که برای زبان روسی تهیه شده است با دروس ترکی متفاوت باشد. بیشتر اپلیکیشن‌هایی که از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کنند، بدون توجه به گرامر متفاوت هر زبان، تنها آموزش‌ها را به زبان مقصد ترجمه می‌کنند که این اتفاق موجب گمراه شدن کاربر یا همان زبان آموز می‌شود؛ اما دولینگو برای هر زبان، از دروس مختلفی استفاده کرده و علاوه بر آن، برای زبان‌هایی که حروف الفبایی غیر از الفبای لاتین دارند، یک بخش آموزش حروف الفبا نیز تعیین کرده است که موجب می‌شود اگر حروف الفبا را بلد نباشید به راحتی بدون نصب اپلیکیشن اضافی بتوانید حروف الفبا را نیز فرا بگیرید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

این اپلیکیشن با داشتن ساعت‌ها فیلم آموزشی زبان خارجی جزو بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی است و به همه کاربران پیشنهاد می‌شود با استفاده کردن از این اپلیکیشن ایرانی، از آن حمایت نمایند. درواقع اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس، متعلق به یک مجموعه آموزشی به همین نام است که کار آن‌ها تولید فیلم‌های آموزشی با کیفیت برای مخاطبین داخلی و خارجی است. در تدریس موضوعات مختلف از اساتید مطرح کشور کمک گرفته شده است و در کل می‌توان گفت که فرادرس بهترین مجموعه آموزشی در سطح کشور است.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

 

اگر به دنبال بهترین منبع ایرانی برای یادگیری زبان روسی هستید، این اپلیکیشن را دانلود نصب کنید و از آموزش دیدن لذت ببرید. برای دانلود اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اپلیکیشن LingoDeer

این اپلیکیشن بر تدریس محتوای پایه‌ای و اصول اولیه هر زبان تاکید دارد و شاعر او “یادگیری خواندن و نوشتن آن هم با حروف الفبای یونیک” پس از گذراندن کلاس‌های این اپلیکیشن است. منظور از یونیک اشاره به زبان‌هایی مانند چینی دارد که حروف الفبایی کاملاً جدید دارند و درواقع حروف الفبای آن‌ها لاتین نیست (مانند زبان روسی).

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

 

این اپلیکیشن دارای تلفظ‌های HD از بومیان روسیه دارد که زبان روسی، زبان مادری‌شان بوده و تلفظ صحیحی دارند، بنابراین اگر با این ویس‌ها ارتباط برقرار کنید و بتوانید همانند آن‌ها تلفظ کنید خیلی زود زبان روسی را یاد خواهید گرفت. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به استفاده آفلاین در صورت دانلود کردن دروس اشاره کرد.

اپلیکیشن Ling

این اپلیکیشن بسیار مشابه دولینگو است اما در موفقیت هنوز نتوانسته است به اندازه قابل قبولی برسد. با این حال اپلیکیشن Ling همچنان دارای دروس خوب، مناسب یادگیری زبان روسی است و اگر تجربه استفاده از این اپلیکیشن نداشتم در لیست بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی معرفی‌اش نمی‌کردم. این اپلیکیشن دارای نسخه وب نیز می‌باشد و در گوگل پلی و اپ استور نیز قابل دریافت است.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

 

ویژگی که این اپلیکیشن را از دیگران متمایز می‌سازد این است که، این اپلیکیشن دارای هوش مصنوعی است و یک صفحه چت دارد که در آن کاربر می‌بایست شروع به چت کند و هوش مصنوعی نیز پاسخ کاربر را خواهد داد. این پاسخ‌ها به گونه‌ای برنامه نویسی شده که چت به زودی به پایان نرسد و کاربر مجبور شود به ادامه چت بپردازد. این ویژگی است که در بیشتر اپلیکیشن‌ها یافت نمی‌شود و به همین دلیل همچنان استفاده از این اپلیکیشن برای دیگر کاربران توصیه می‌گردد.

اپلیکیشن Tandem

اگر به دنبال یک فرد بومی می‌گردید که با او دوست شوید و به زبان روسی با او صحبت کنید، باید از اپلیکیشنی مثل Tandem استفاده کنید. به طور کلی این اپلیکیشن به نوعی اپ دوست یابی است که کاربران آن به قصد یادگیری زبان یکدیگر با هم دوست می‌شوند و به کمک یکدیگر یک زبان را می‌آموزند و دیگری را آموزش می‌دهند.

روش کار این اپلیکیشن به گونه‌ای است که ابتدا باید در این اپلیکیشن ثبت نام نمایید و سپس با ایمیل خود وارد این اپلیکیشن شوید. سپس اپلیکیشن با توجه به شرایط شما یک یا چند نفر را به عنوان دوست به شما معرفی می‌کند و شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هنگام ثبت نام در اپلیکیشن از شما پرسیده می‌شود که زبان مادری اتان چیست و چه زبانی می‌خواهید یاد بگیرید. پارتنر شما نیز دقیقاً باید برعکس شما ثبت نام کرده باشد. برای مثال شما که قصد یادگیری زبان روسی را دارید، می‌بایست زبان مادری خود را فارسی و زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید را روسی قرار دهید. بدین گونه افرادی که زبان مادری‌شان روسی باشد ولی بخواهد زبان فارسی را آموزش ببیند، به راحتی با شما دوست خواهد شد و در نهایت به کمک یکدیگر می‌توانید یک زبان آموخته و دیگری را یاد دهید.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

 

درواقع این روش به نوعی آموزش ویدیویی محسوب می‌شود زیرا قابلیت تماس تصویری نیز در این اپلیکیشن وجود دارد. البته اگر بخواهید زبان روسی را با استفاده از ویدیوها یاد بگیرید، پیشنهاد ما به عنوان منبع قطعاً استفاده کردن از فیلم‌های آموزشی فرادرس است. برای دانلود آموزش زبان روی سطح A1 مقدماتی روی لینک زیر کلیک نمایید.

سخن آخر درمورد بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی

به پایان مطلب رسیدیم. در این پست چند اپلیکیشن معرفی کردیم که همگی برای یادگیری زبان روسی کاملاً مناسب هستند و با خیال راحت می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. مطمئن باشید که اگر در اوقات فراغت خود به چای چرخیدن در فضای مجازی، کمی در سطح این اپلیکیشن‌ها فعالیت کنید، در مدت زمان کوتاهی قادر خواهید بود زبان روسی را بخوانید، صحبت کنید و بنویسید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *