تبلیغات

تبلیغات

نحوه مخفی کردن وضعیت فعال “Activity Status” در اینستاگرام

How-to-Hide-Your-Activity-Status-on-Instagram

اگر تا به حال از اینستاگرام استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه وضعیت فعال یا همان “Activity Status” شده‌اید، همان نقطه سبز آشنا که نشان می‌دهد یک فرد در حال حاضر آنلاین است.

با روشن بودن Activity Status، هم حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، و هم حساب‌هایی که پیام می‌دهید، همگی متوجه خواهند شد که آنلاین هستید. از این رو اگر کسی برای شما پیامی بفرستد و بتواند وضعیت آنلاین شما را ببیند، ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد.

برای جلوگیری از این امر، می توانید وضعیت فعالیت خود را خاموش کنید. با این حال، باید به این نکته توجه داشته باشید که وضعیت فعالیت دیگر افراد نیز از شما پنهان خواهد شد. اگر می توانید با چنین وضعیتی کنار بیایید، توصیه می کنیم موارد زیر را دنبال کنید.

نحوه مخفی کردن وضعیت فعال “Activity Status” در اینستاگرام

مخفی کردن اکتیویتی استاتوس در اینستاگرام

روشن بودن Activity Status اینستاگرام شما علاوه بر نمایش زمانی که آنلاین هستید، آخرین زمان فعالیت شما و در نهایت نشانگر “typing” را برای کاربران شما نمایش خواهد داد. در صورتی که، نمی خواهید هر یک از آنها نمایش داده شود پیشنهاد می کنیم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • اپلیکیشن اینستاگرام را در تلفن هوشمند خود راه اندازی کنید.
  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • بر روی عکس نمایه، که در گوشه سمت راست برنامه قرار دارد ضربه بزنید.
  • “سه خط افقی” که در گوشه سمت راست بخش بالایی برنامه قرار دارد ضربه بزنید.
  • به Settings و سپس Privacy بروید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده و سپس گزینه Activity status را انتخاب کنید.
  • گزینه Show activity status را غیر فعال کنید.

با استفاده از این روش، شما می‌توانید به راحتی وضعیت فعالیت خود را خاموش کرده و اجازه دسترسی کاربران به اطلاعاتی چون زمان فعالیت را غیر فعال کنید.

نحوه غیر فعال کردن وضعیت فعال در نسخه وب اینستاگرام

اگر به مراتب از نسخه وب اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید وضعیت فعال خود را تنها با چند کلیک ساده خاموش کنید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • صفحه وب اینستاگرام را در یک مروگر باز کرده و سپس به وارد حساب کاربری خود شوید.
  • بر روی نمایه خود که در بالا سمت راست کلیک کنید.
  • از منوی زمینه بر روی گزینه Settings کلیک کنید.
  • از پنل سمت چپ بر روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید.
  • در قسمت Activity Status تیک کنار گزینه Show Activity Status را بردارید.

چه اتفاقی پس از غیر فعال کردن Activity status اینستاگرام شما می‌افتد؟

هنگامی که وضعیت فعالیت خود را خاموش کردید، حساب هایی را که دنبال می کنید و یا به آنها پیام داده اید دیگر نمی توانند وضعیت فعالیت شما را ببینند، با این حال، همانند سایرین این وضعیت برای شما نیز یکسان است.

همچنین بخوانید  چگونه حساب اینستاگرام خود را از فیسبوک جدا کنیم؟

برای مثال، زمانی که وضعیت Activity status شما خاموش است، نقطه سبز که نشانگر آنلاین بودن شما است به طور خودکار خاموش می شود. این ویژگی بدان معناست است که شما دیگر نمی‌توانیدوضعیت آخرین فعالیت دوستان خود را ببینید. علاوه بر این، هنگام گپ زدن با دیگران نیز دیگر نشانگر “Typing” را نخواهید دید. با این حال، این ویژگی به شما در حفظ حریم خصوصی کمک شایانی می کند.

کلام آخر

به طور کلی خاموش کردن وضعیت فعال در برخی از ابزار های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک به شما کمک می کند حریم خصوصی خود را حفظ کرده و به دور از استرس و جنجال، به کار خود در این برنامه ها ادامه دهید. همانطور که می دانید افرادی که دارای پیج ها و حساب های کاری با تعداد فالوور های بالایی هستند، همواره پیام های زیادی را از کاربران مختلف دریافت می کنند که می تواند در آینده آزار دهنده باشد.

از این رو توصیه می کنیم با غیر فعال کردن ویژگی Acrivity Status اینستاگرام، به راحتی فعالیت های خود را بدون سر و صدا انجام دهید. اگرچه رسالت استفاده از این نرم افزار ها اغلب برای ایجاد ارتباط بین افراد ساخته شده است، اما ممکن است گاهی اوقات لازم باشد که وقت خود را در تنهایی بگذرانید، از این رو این ویژگی می تواند بسیار کمک رسان شما باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *