تبلیغات

تبلیغات

افکت های اینستا چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم + معرفی جذابترین افکت های اینستا

insta-effect

در طی سال‌های گذشته تکنولوژی به ما نشان داده میتواند به آسانی به تمامی بخش‌های زندگی‌مان نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر قرار دهد. ظهور شبکه‌های اجتماعی هم یکی از بارزترینِ آنهاست. حتی شاهد انواع متنوعی از این شبکه‌ها بوده‌ایم که برخی‌هایشان موفق و برخی‌هایشان هم هر چند شروعی طوفانی داشته‌اند، اما از کورس رقابت جا مانده‌اند. در این میان اما اینستاگرام از آن دست شبکه‌هایی‌ست که به خوبی جایگاهش را حفظ کرده و در راستای ارتقای خود همیشه راهکارهایی جذاب و تکرارنشدنی ارائه داده است. افکت‌ های اینستا هم یکی از آن راهکارهای هیجان انگیز‌ی‌ست که توانسته بخش اعظمی از کاربرها را راضی نگه دارد و بسیاری را به سمت خود بکشاند. تاکنون از این افکت‌ها استفاده کرده‌اید؟

به خوبی میدانید؛ اینستاگرام از همان ابتدا قابلیت‌های امروزی خود را نداشت و بیشتر بستری برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود. اما مرور زمان این اجازه را به مدیران داد تا قابلیت‌ها و ابزارهای مختلفی را به آن اضافه کرده و اینستاگرام را به یکی از ترندترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا تبدیل نمایند. چه بسا کسب و کارهای زیادی هم به این شبکه کوچ کرده و توانسته‌اند بر درآمد خود بیافزایند. اما چطور میتوان از افکت‌های اینستاگرام در راستای بهبود کسب و کار و حتی صفحه شخصی خود استفاده کرد؟ میتوانید از آموزش‌های فرادرس استفاده کنید. اما ما قصد داریم شما را با بعضی از کارآمدترین و پرکاربردترین این افکت‌ها آشنا نمائیم. با ما همراه باشید.

اینستاگرام، این برنامه محبوب را بیشتر بشناسید

اولین بار سال 2010 بود که اینستاگرام صرفا به عنوان برپایه تصویر راه‌اندازی شد و توانست در مدت زمانی کوتاه جایگاه بسیار خوبی را میان نوجوانان و جوانان بدست آورد. درواقع تنها چند ماه نیاز بود تا کاربران این شبکه اجتماعی از مرز 100 میلیون نفر عبور کنند و بعد از 4 سال به 400 میلیون برسند. این اعداد فراتر از آن چیزی‌ست که تصور می‌کنید؛ حالا اما با گذشت 12 سال از راه‌اندازی این شبکه هنوز که هنوز اسم آن در صدر پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌اید و با بروزرسانی‌های مختلف همیشه در صدر اخبار قرار گرفته است. یکی از این قابلیت‌ها که بسیار پرطرفدار شده؛ افکت های اینستا است. این افکت‌ها حال و هوایی جدید به تصاویر می‌بخشند و در افزایش تعامل بسیار تاثیرگذار‌اند.

براساس آمار تنها در سال 2019 بالغ بر 500 میلیون کاربر به صورت روزانه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کرده‌اند و با کمک ویژگی‌های مختلف آن سعی در جذب توجه داشته‌اند. توجه کنید؛ اگر کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اید بالا بردن تعاملات روزانه یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ست که الگوریتم اینستاگرام را تشویق میکند تا شما را به کاربران بیشتری نشان دهد. پس از این قابلیت غافل نشوید. اینستاگرام در تمامی این سال‌ها آنقدر خوب عمل کرده که افراد بزرگ مشهوری اعم از سیاستمداران، فوتبالیست‌ها، خواننده‌ها و غیره در تمام جهان عضو فعال آن به حساب می‌آیند.

 

افکت های اینستا

افکت های اینستا چه تاثیری بر زیبایی عکس دارند؟

یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌ها و جذاب‌ترین قابلیت اینستاگرام، افکت‌ها و فیلترهای آن است. این افکت‌ها نه تنها به زیباتر و جذاب‌تر شدن استوری‌ها کمک می‌کنند، بلکه همانطور که گفتیم به عنوان ابزاری برای جلب توجه شناخته می‌شوند. در ابتدای امر فیلترها حاشیه‌های متنوع و شیب دار بودند، اما همین قابلیت ساده برای افرادی که تلفن همراه‌شان پشتیبانی از برنامه‌های ویرایش عکس را نداشت، بسیار کارآمد بود. به مرور زمان اما همه چیز تغییر کرد، بروزرسانی‌های متعددی در اینستاگرام صورت گرفت و فیلترها به جهت تعییر در نور، رنگ و حتی افزایش کیفیت عکس ظاهر شدند و برخی‌هایشان مجهز به واقعیت افزوده هم بودند. مطمئنا تمامی این مواردی که میگوییم برای شمایی که بارها از این افکت‌ها استفاده کرده و حال به صورت تصادفی با آن برخورد کرده‌اید آشناست. اگر هنوز چگونگی فعالسازی این افکت‌ها را نمیدانید، با ما همراه باشید که میخواهیم در این زمینه بطور کامل توضیح دهیم.

 

افکت های اینستا

فعالسازی افکت های اینستاگرام

صحبت از فعالسازی افکت اینستا برای بسیاری از افراد خنده دار به نظر می‌آید. اما فارغ از تمامی این موارد باید بگوییم که فعالسازی و کار با این افکت‌ها آسان‌تر از آن چیزی‌ست که در جامعه صحبت می‌شود. برای شروع فعالسازی در ابتدا باید برنامه اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه موجود بروزرسانی کنید. پس از انجام این کار شما دسترسی به تمامی افکت‌های دوربین جلو و پشت، صورت، محیط اطراف تصاویری و حتی ویدئوها را در اختیار دارید. این نکته را به خاطر بسپارید که با هر آپدیت اینستاگرام افکت جدیدی به آن اضافه و معرفی خواهد شد. برای استفاده از افکت‌ها هم کافیست به بخش استوری‌ها رفته و پس از باز شدن دوربین، در پایین صفحه، آیکون دایره‌ای شکل را بزنید. فیلترها برای شما نمایان شده و با لمس هر کدام از فیلترهای موجود میتوانید آن را بر روی صورت و یا حتی محیط اطراف‌تان ببینید. اما چطور بطور مداوم افکت جذاب و جدید پیدا کنیم؟ خب اینستا حتی برای این مسئله هم راه حل جدیدی ارائه کرده است!

چگونگی پیدا کردن افکت‌های جذاب اینستاگرام

بعد از اینکه کاربرهای اینستاگرام استقبال قابل توجهی از فیلترها و افکت‌ها انجام دادند، رفته رفته تعداد این افکت‌ها افزایش پیدا کرد. بطوری که این روزها شمارش آنها امکانپذیر نیست! چه بسا که حتی خود شما هم میتوانید افکت مورد نظرتان را بسازید. همین اتفاقات هم باعث شده تا کمتر کاربرانی را بتوانید بیابید که عکسی بدون استفاده از فیلتر و افکت از خود منتشر کند. علاوه بر تمامی این موارد و استفاده از افکت های زیبا، گاها افکت‌های خنده دار هم در آنها پیدا می‌شود. حال چطور افکت‌های خاص و زیبا را بیابیم؛ زمانی که به بخش‌ استوری‌های اینستاگرام وارد می‌شوید، بر روی فیلترها ضربه‌ای بزنید، در قسمت پایین صفحه نام فیلتر و حتی شخصی که آن را طراحی کرده نوشته شده است. دوباره بر روی آنها ضربه بزنید تا صفحه جدیدی برایتان باز شود، در میان گزینه‌های موجود، گزینه Browse Effect Gallery را بیابید و آن را انتخاب کنید. حال شما در دنیای فیلترها و افکت های اینستا قرار دارید. چگونگی ذخیره آنها هم اصلا کار سختی نیست. اول بر روی گزینه light leak IV کلیک کرده و سپس گزینه Save Effect را بزنید. با انجام این کار، آن افکت برای همیشه در صفحه استوری شما نمایش داده خواهد شد.

معرفی ترندترین افکت های اینستاگرام

پیدا کردن بهترین و ترندترین افکت‌های اینستاگرام اصلا کار سختی نیست. کافیست بر روی هر فیلتری که دوستان و سلبریتی‌ها استفاده میکنند کلیک کنید و سپس بر روی گزینه save Effect بزنید. آن افکت مال شما خواهد شد. یا اینکه به browser افکت‌ها بروید. با این وجود ما قصد داریم کار را برای شما آسان تر کرده و با معرفی برخی از ترندترین افکت‌ها، در کوتاهترین زمان ممکن شما را به افکت مدنظرتان برسانیم.

 

افکت های اینستا

افکت اول: Yuka.kors

با اطمینان میتوان گفت که دوره استفاده از مژه مصنوعی و سختی نصب آن قبل از گرفتن عکس گذشته است! فیلتر Yoka.kors کمک می‌کند تا شما یک عکس بسیار باطراوت با مژه‌های بلندی که همیشه منتظرش بودید را بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید. درواقع در افکت‌های آرایشی که اینستاگرام منتشر کرده این افکت مدتی‌ست که رتبه یک را از آن خود کرده و کاربران  پس از استفاده از آن بسیار ابراز رضایت می‌کنند. این افکت روتوش و شفاف سازی پوست را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد و در نهایت با یک کلیک میتوانید چهره‌ دوست داشتنی‌تان را درخشان‌تر از همیشه ببینید.

افکت دوم: Francesca

نقص کشیدن خط چشم همیشه جزء معضلاتی بوده که خانم‌ها  از آن شکایت داشته‌اند. اینجا به شما میگوییم که اگر جزء این دسته از خانم‌ها هستید؛ دیگر نیازی نیست نگران باشید و استرس بکشید. با کمک این فیلتر آسان‌تر از همیشه خط چشمی زیبا را بر روی چشم‌هایتان بزنید. حتی گزینه‌های رنگی متفاوتی هم وجود دارد که با توجه به سلیقه‌تان میتوانید انتخاب کنید. به نوعی میتوان گفت با کمک این فیلتر برای همیشه با لوازم آرایشی‌تان خداحافظی کنید؛ این دسته از افکت های اینستا، نیاز شما به ادیت عکس و برنامه‌های آرایشی را از بین میبرند و اجازه می‌دهد تا زیبایی چهره‌تان را به گونه‌ای دیگر حتی در لایوهای اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

افکت سوم: Trio

این افکت جزء افکت‌های کارتونی بوده و باعث می‌شود تا نقاب شخصیت‌های کارتونی و فیلم‌ها را بر روی چهره‌تان بیاندازید. حتی کپی از حیوانات و شخصیت‌های مختلف نیز از طریق این افکت امکانپذیر است. شما با استفاده از این افکت میتوانید حرکت کرده و از آنها در لایوهای اینستاگرام نیز استفاده کنید. با کمک این فیلتر حتی میتوانید دو کپی از عکس‌تان یا هر عکس دیگری که با دوربین گوشی میگیرید در سمت راست داشته باشید و عکس اصلی را در سمت چپ قرار دهید. با هر حرکت تصویر اصلی، تصاویر کپی شده نیز همان کار را انجام خواهند داد.

افکت چهارم: Natural

اگر میخواهید حتی در ساعاتی که آرایش ندارید هم ظاهری شاداب داشته باشید، افکت Natural یکی از بهترین گزینه‌ها و افکت های اینستا است. به عقیده بسیاری، این افکت جزء بهترین‌هاست و همانطور که از اسمش پیداست بطور کاملا طبیعی لکه‌ها را از بین میبرد و با اضافه کردن کمی رنگ به لب‌ها، جذاب‌تر از همیشه از شما عکاسی می‌کند. این افکت دارای تنظیمات عای‌ست و اولین بار سال 2020 به دنیا معرفی شد. درواقع با کمک این افکت دیگر نیازی به فیشال‌های مداوم و وقت گذرانی در سالن‌های زیبایی نیست. میتوانید خیلی راحت صورت‌تان را پاکسازی کرده و سپس عکاسی کنید.

 

افکت های اینستا

افکت پنجم:Glitter Lips

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی خانم‌ها بعد از صرف هر وعده غذایی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از بین رفتن رژ لب است. حال اینستاگرام با معرفی افکت Glitter Lips یکی دیگر از مشکلات آرایشی را برطرف کرده و راهکاری ارائه داده تا همیشه رژ لب‌هایی پرزرق و برق داشته باشید. این افکت در 7 رنگ شاین دارد که با توجه به سلیقه و استایل‌تان میتوانید آن را انتخاب کنید. اگر جزء کاربرهای بسیار حرفه‌ای به حساب می‌ایید حتما درخصوص این افکت شنیده‌اید. افکتی که زیبایی منحصر به فردی به لب میبخشد و حتی میتوانید براساس سایز و رنگی که مدنظر دارید، آن را تغییر دهید. واقعا چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟

کلام آخر در مورد افکت های اینستا

ما در این مقاله تلاش کردیم هر آن چیزی که در رابطه با افکت های اینستا وجود دارد و حائز اهمیت است را با شما در میان بگذاریم. حتی برخی از پرطرفدارترین و ترندترینِ این افکت‌ها را به شما معرفی کردیم. حال به خوبی میدانید که چطور جدیدترین افکت‌ها را کشف کرده و حتی چگونه از آنها بهره مند شوید. این روزها افکت‌ها به یک بخش جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند و تاثیر بخصوصی در زندگی‌مان دارند. حتی در دنیای فناوری وقتی صحبت از افکتی جذاب به گوشمان میرسد، با دقت به آن گوش داده و به دنبال جذبش هستیم. درواقع همه این اتفاقات به وجود میل به زیبایی ناخودآگاهمان برمیگردد. اکنون میتوانم خیلی خوب تصور کنم که چطور در بخش Browser افکت های اینستا غرق شده‌اید و به دنبال افکتی تازه میگردید. با این حال مسئله‌ای در این میان وجود دارد. اینکه به درستی از این افکت‌ها استفاده کنید. اگر کسب و کاری راه‌اندازی کرده‌اید، این افکت‌ها راهکار و امتیاز شما برای جذب مشتری بیشتر هستند. بهره گیری از آنها شما را در مسیری قرار می‌دهد که متفاوت‌تر از همیشه است. حتی میتوانید در این راستا از آموزش‌های فرادرس نیز کمک بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *