تبلیغات

تبلیغات

کاربرد پارچه ریون در صنعت پوشاک ایران

aliaf1

پارچه ریون ساخته‌شده از الیاف پنبه، درختان صنوبر، کاج و الیاف مصنوعی است که در طی برخی فرایندها با استفاده از مواد شیمیایی و هم‌چنین خمیر چوب درختان گفته‌شده، تولید می‌شود. این دسته از پارچه‌ها برای تولید، به مراتب هزینه کمتری نسبت به انواع پارچه‌های دیگر دارند. همین امر باعث شده‌است تا قیمت آن برای عرضه در بازارها نیز کمتر باشد. پارچه ریون عموما با استفاده از ابریشم منصوعی تولید می‌شود؛ ازاین‌رو شباهت بسیاری به پارچه‌های پشمی و ابریشمی دارد. لازم‌به‌ذکر است که با پیشرفت در عرصه نساجی، مراحل تولید پارچه‌های ریون نیز دست‌خوش تغییر و تحول شده‌است. در ادامه این محتوا به بررسی کاربرد و انواع پارچه‌های ریون پرداخته‌ خواهدشد.

بررسی کاربرد پارچه ریون

پارچه‌های ریون عموما به‌دلیل آن‌که بیشتر با استفاده از الیاف طبیعی تولید می‌شود، از نرمی، راحتی و لختی بسیاری برخوردار است؛ ازاین‌رو موردتوجه بسیاری از خیاطان و طراحان صنعت مد قرار گرفته‌است. استفاده از سایر مواد ترکیبی در تولید پارچه‌های ریون باعث شده‌است تا انواع متنوعی از پارچه ریون تولید شده و در صنعت مد مورد استفاده قرار‌‌‌‌‌گیرد. بافت این دسته از پارچه‌ها به‌گونه‌ای است که رنگ‌پذیری راحت و سریع‌تری دارد؛ ازاین‌رو در تولید انواع لباس‌ها مانند مانتوها و سایر لباس‌های زنانه به‌کار گرفته‌می‌شود. در این میان لازم‌به‌ذکر است که ‌استفاده از برخی مواد شیمیایی در فرایند تولید این نوع از پارچه‌ها، باعث شده‌است تا نتوان ادعا کرد که پارچه ریون دوست‌دار محیط زیست بوده و آسیبی به آن وارد نمی‌کند.

کاربرد پارچه ریون

آشنایی با انواع پارچه ریون

همان‌طور که گفته شد پارچه‌های ریون در طرح و جنس‌های متفاوتی تولید و در حوزه‌های مختلف به‌کارگرفته می‌شود. همین امر باعث شده‌است تا در این بخش از مطلب به بررسی انواع پارچه ریون بپردازیم. انواع این پارچه‌ها به شرح زیر است:

پارچه ریون ساده

پارچه ریون ساده عموما برای تولید و دوخت انواع لباس‌های دخترانه و زنانه اعم از انواع تونیک‌ها کاربرد دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی به‌شمار می‌روید که به پوشش و شیک‌پوش‌بودن خود بسیار اهمیت می‌دهند، بدون شک می‌توانید با استفاده از پارچه‌های ریون ساده به طراحی و دوخت انواع لباس‌های مجلسی کوتاه و بلند بپردازید. قیمت پارچه ریون ساده به پارامترهای مختلفی وابسته‌ است که می‌توانید در بخش فروش به بررسی آن بپردازید.

پارچه ریون سوزنی

پارچه ریون سوزنی جوادی تکس یکی از پرفروش‌ترین انواع پارچه‌های ریون به‌شمارمی‌رود. این نوع از پارچه‌ها به‌دلیل عدم بروز چین‌وچرک، عدم نمایان‌سازی بدن و شستشوی راحت، بیشتر برای دوخت انواع مانتوها و روسری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید با قیمت پارچه‌های ریون ساده آشنا شوید، لازم‌به‌ذکر است که قیمت حدودی این نوع از پارچه‌های ریون 155 هزار تومان است.

همچنین بخوانید  نقش و اهمیت مدیر پروژه در مدیریت موفق پروژه‌ها

پارچه ریون رنگی

این نوع از پارچه‌های ریون به‌دلیل تنوع بالا در رنگ، می‌توانند برای تولید انواع لباس‌ها در مدل و طرح‌های مختلف کاربرد داشته‌باشند. ازجمله کاربردهای پارچه ریون رنگی می توان به طراحی و دوخت انواع لباس‌های مجلسی، دامن، ماکسی، بلوز، پیراهن، مانتو، تونیک، دستکش، چادر، تاپ، شومیز، ساق دست و سارافون اشاره کرد. هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با قیمت پارچه در کارخانه و قیمت پارچه‌ ریون رنگی از بخش فروش این مجموعه نیز دیدن کنید.

پارچه ریون طرح دار

قیمت پارچه ریون طرح دار جوادی تکس  از پرتقاضا‌ترین و پرطرفدار‌ترین نوع ریون در بین پارچه‌ها به‌شمارمی‌آید. این نوع از پارچه‌ها بیشتر برای دوخت مانتو و لباس زنانه‌ استفاده می‌شود. پارچه ریون طرح دار در انواع طرح و رنگ‌های مختلف تولید شده، به‌ همین سبب لباس زیبایی و جذابیت خاصی را به خود می‌گیرد و از یکپارچگی و یکنواختی درمی‌آید.

هم‌چنین باید بدانید که پارچه ریون قیمت ثابتی ندارد و برای سنجش باید به برخی عوامل و پارامتر‌هایی که تعیین‌‌کننده قیمت آن‌ است، توجه کرد. علاوه بر جنس پارچه‌های ریون، عوامل دیگری وجود دارند که بر قیمت پارچه ریون طرح دار تاثیر بسیاری می‌گذارند، در ادامه به مهم‌ترین و اصلی‌ترین آنها اشاره شده‌است:

  • میزان کیفیت نخ پارچه ریون
  • جنس و مقدار مواد اولیه ‌استفاده شده در تولید پارچه‌های ریون
  • میزان تراکم نخ پارچه‌های ریون
  • نوع شرکت تولیدی پارچه ریون
  • نخ‌های اضافی موجود در پارچه‌های ریون
  • نوع طرح کارشده بر روی پارچه‌های ریون
  • دنیای مد حاکم بر جامعه و شرایط آن

 

کاربرد پارچه ریون

قیمت پارچه ریون سفید

پارچه ریون سفید بیشتر برای دوخت لباس‌های مجلسی زنانه و دخترانه به‌کارمی‌رود. هم‌چنین از پارچه ریون ‌سفید به دلیل سادگی و ظرافتی که از خود نشان می‌دهد، در تولید انواع تونیک‌های مجلسی دخترانه و زنانه استفاده می‌کنند. قیمت پارچه ریون سفید به‌ گونه‌ای است که خیاطان و طراحان حرفه‌ای لباس، با به‌کارگیری این نوع پارچه می‌توانند شروع به تولید لباس‌های ظریف، زیبا و بسیار کاربردی مناسب با همه فصول ‌‌کنند.

قیمت تمامی پارچه‌های ریون مخصوصا پارچه ریون سفید، وابسته به عواملی است که در ابتدای محتوا به آن‌ها اشاره شد؛ اما شایان ذکر است که اگر قصد خرید پارچه ریون به‌صورت متری و کیلویی را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در رابطه با قیمت پارچه ریون متری، قیمت پارچه ریون کیلویی و … کسب کنید، شما را به بازدید سایت پارچه فروشی جوادی دعوت می‌کنیم تا به اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری دست‌یابید.

 

کاربرد پارچه ریون

کلام آخر

فروشگاه پارچه کیلویی و متری جوادی تکس اولین بازار آنلاین پارچه ‌است که در سال 1382 شمسی با مدیریت مهندس کاظم جوادی مهماندوست با همکاری تامین‌‌کنندگان و کارخانجات، در صدد است تا نیاز جامعه تولید‌‌کنندگان پوشاک و خیاطان را رفع نماید. هم‌چنین جوادی تکس با مطالب آموزشی کاربردی و موثر در زمینه تولید پوشاک، قصد دارد تا سطح آگاهی فعالان این صنعت را بالا ببرد. با کلید بر روی سایت جوادی تکس با دنیایی از پارچه روبه‌رو می‌شوید، از جمله پارچه‌های این بازار می‌توان به پارچه‌های تریکو، کرپ، حریر و … اشاره کرد که اگر درباره هریک سوالی داشتید، می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان پارچه و طراحی جوادی تکس بهره‌مند گردید. برای اطلاع از قیمت روز پارچه کیلویی، می‌توانید به آدرس اینترنتی  https://www.javaditex.com/  مراجعه نمایید و یا با شماره‌های 09352113800 و 5589841-021   تماس بگیرید.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید ساک پارچه ای + چاپ ساک پارچه ای

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *