تبلیغات

تبلیغات

ترخیص کالا از گمرک شهریار چگونه انجام می شود | ترخیص صفر تا صد کالای وارداتی

shahriar1

مبحث ترخیص کالا از گمرک امری است که هر تاجری در روند تجارت بین المللی و واردات کالا برای آن که بتواند کالاهای خود را به طور قانونی وارد کشور کند باید با آن روبه رو شود. فرایند ترخیص کالا در تجارت بین المللی امری بسیار مهم و پیچیده است که لازم است تاجران به طور تخصصی با آن آشنا شوند، اما این امکان نیز برای تاجران وجود دارد که انجام این فرایند را به یک شرکت ترخیص کالا واگذار نمایند. ترخیص کالا از گمرک های سراسر کشور بر اساس قوانین ترخیص کالا یکسان است اما لازم است تا تاجران به طور اختصاصی با روند ترخیص کالا در گمرک محل فعالیت خود آشنا شوند؛ از این رو ما در گروه ققنوس در راستای آشنایی تاجرانی که به تازگی وارد عرصه تجارت بین المللی و واردت کالا شده اند با روند ترخیص کالا از گمرک شهریار اقدام به تهیه این مقاله نموده ایم.

ترخیص کالا از گمرک شهریار

مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران

یکی از خدماتی که ما در گروه ققنوس به مشتریان خود ارائه می دهیم انجام کلیه فرایند ترخیص کالا می باشد. ترخیص کالا همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد یکی از مراحل مهم در امر تجارت بین المللی می باشد و تاجرانی که در عرصه واردات کالا مشغول به فعالیت هستند، باید برای وارد کردن کالاهای خود به کشور به روش قانونی از گمرک عبور کنند. ترخیص کالا از گمرک فرایندی دشوار و پیچده است که دارای مراحل متعددی می باشد و لازم است برای ترخیص بدون مشکل محموله های تجاری وارداتی از گمرک تمامی این مراحل طی شود. تاجران می توانند برای طی کردن فرایند ترخیص کالا بدون هیچ مشکلی انجام این فرایند را به ترخیص کاران مجرب ما در گروه ققنوس به عنوان یک شرکت ترخیص کالا واگذار نمایند. مراحل ترخیص کالا از آنجایی که بر اساس قوانین سازمان گمرک انجام می شود به طور کلی در تمامی گمرک های سراسر کشور یکسان است.

از جمله مراحل ترخیص کالا در گمرک شهریار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– دریافت پیش فاکتور

– دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از سازمان توسعه و تجارت کشور

– دریافت پکینگ لیست یا همان لیست عدل بندی

– طی کردن مراحل ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی

– دریافت بیمه نامه برای محموله تجاری

– دریافت بارنامه

– انجام عملیات بانکی جهت تخصیص ارز برای پرداخت هزینه کالاهای خریداری شده

– تهیه اظهار نامه گمرکی

– دریافت مجوزهای مورد نیاز

– و ….

موقعیت جغرافیایی گمرک شهریار

یکی از گمرک هایی که ترخیص کاران ما در گروه ققنوس در آن فعالیت کرده و فرایند ترخیص کالا را برای تاجران به انجام می رسانند، گمرک شهریار می باشد. گمرک شهریار یکی از مهمترین گمرک های کشور محسوب می شود که بر اساس آمارها سالانه محموله های تجاری زیادی با عبور از چرخه ترخیص کالای این گمرک وارد کشور می شوند. گمرک شهریار یکی از مهم ترین گمرک های زمینی در پایتخت است که با موقعیت جغرافیایی خوب، فضای وسیع و همچنین امکانات و تجهیزاتی که دارد به یکی از بهترین گمرک های کشور برای ترخیص کالا و محموله های تجاری تبدیل شده است. گمرک شهریار در هفت کیلومتری جاده قدیمی تهران – کرج واقع شده است که این مسئله موجب دسترسی این گمرک به خطوط راه آهن و بهره مندی این گمرک از خطوط ریلی شده است.

همچنین بخوانید  یافتن بهترین مراکز رادیولوژی و سونوگرافی شیراز در سایت پی جو

وجود تمامی این شرایط در کنار هم موجب شده است تا تاجران زیادی در مراجعه به گروه ما به عنوان یک شرکت ترخیص کالا که تنها یکی از خدمات ما در روند تجارت بین المللی است، گمرک شهریار را برای ترخیص کالاهای خود انتخاب نمایند. گمرک شهریار در کیلومتر هفت جاده قدیم تهران _ کرج یا بزرگراه مفتح، شهرک خلیج فارس، بلوار خلیج فارس در انتهای خیابان بهشتی قرار دارد و ترخیص کاران ما به صورت صورت حرفه ای با فعالیت در این گمرک به فرایند ترخیص کالا و آزاد سازی محموله های تجاری تاجران از این گمرک می پردازند.

ترخیص کالا از گمرک شهریار

چه کالاهایی برای ترخیص به گمرک شهریار منتقل می شوند؟

یکی از مسائلی که در این مقاله قرار است به ارائه توضیحاتی در رابطه با آن بپردازیم مسئله‌ای است که باعث تفاوت گمرک ها با یکدیگر می شود و لازم است تاجران فعال در عرصه واردات کالا با آن آشنا شده تا در هنگام روند ترخیص کالا گمرکی را انتخاب کنند که نوع فعالیت آن متناسب با نوع کالاهای وارداتی باشد. هر گمرکی با توجه به تجهیزات و امکانات، موقعیت جغرافیایی و … به ترخیص نوع خاصی از کالاهای وارداتی می پردازد؛ از این رو نیاز است تا یک شرکت ترخیص کالا با توجه به درخواست مشتریان خود ترخیص کارانی را داشته باشد که در رابطه با نحوه کار در گمرک مورد نظر مشتریان تخصص داشته باشد. این مسئله همان چیزی است که ما در گروه ققنوس در سرویس ترخیص کالا به مشتریان خود ارائه می دهیم.

ترخیص کاران ما در گروه ققنوس در گذشته با توجه به نوع فعالیت گمرک شهریار که در راستای ترخیص خودرو و ماشین های سواری فعالیت می کرد، تخصص داشتند اما امروزه فعالیت گمرک شهریار که از جمله مهم ترین گمرک های زمینی کشور به حساب می آید. با توجه به تغییر سیاست های دولت در راستای واردات کالا نسبت به گذشته تغییر شده است و ترخیص کاران ما به عنوان نماینده یک شرکت ترخیص کالا علاوه بر انجام مراحل و فرایند ترخیص خودروهای سواری به انجام مراحل ترخیص کالاهای دیگر نیز می پردازند. از جمله کالاهایی که امروزه در گمرک شهریار ترخیص می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ترخیص نمودن انواع تجهیزات و لوازم پزشکی
  • ترخیص انواع نخ و پارچه
  • ترخیص انواع تلفن همراه و قطعات جانبی آن
  • ترخیص انواع لوازم آرایشی – بهداشتی
  • ترخیص انواع لوازم خانگی
  • ترخیص انواع ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه راه سازی
  • ترخیص انواع ماشین آلات و دستگاه های صنعتی
  • انجام فرایند کارنه دوپاساژه
  • ترخیص کالاهای متعلق به سفارتخانه ها
  • و …
همچنین بخوانید  کاربرد شیرپوینت برای سازمان ها

قوانین و مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک شهریار

قوانینی که در حوزه ترخیص کالا، واردات کالا و تجارت بین المللی وضع شده است قوانین واحدی هستند که توسط دولت هر کشوری وضع می شود. بر همین اساس این قوانین در تمامی گمرک های هر کشوری یکسان و لازم الاجرا می باشد؛ از این رو قوانین گمرک شهریار نیز مانند قوانین دیگر گمرک های کشور است. یکی از خدماتی که ما در گروه ققنوس به تاجران و افراد تازه وارد به این حرفه ارائه می دهیم آشنایی و اطلاع رسانی در رابطه با قوانینی است که این افراد باید در حوزه تجارت، واردات کالا و ترخیص کالا از آن اطلاع داشته باشند. تاجرانی که اطلاع چندانی از این قوانین ندارند می توانند فرایند ترخیص کالای خود را به ترخیص کاران یک شرکت ترخیص کالا مانند ترخیص کاران ما در گروه ققنوس واگذار نمایند.

یکی از مراحلی که ترخیص کاران ما درگروه ققنوس برای ترخیص محموله های تجاری مشتریان از گمرک شهریار باید طی کنند مربوط به تهیه مجوز های مورد نیاز برای ترخیص محموله تجاری می باشد. برای این کار ترخیص کاران شرکت ترخیص کالا ابتدا تمامی اطلاعات مربوط به محموله تجاری وارداتی را بر اساس پیش فاکتوری که با مهر و امضا از فروشنده کالاها دریافت شده است، در مرحله ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ثبت کرده تا لیست مجوزهای مورد نیاز ترخیص کالا از گمرک شهریار مشخص شود. پس از تعیین مجوزهای لازم توسط کارشناسان این سامانه ترخیص کاران برای دریافت مجوزهایی که بر اساس نوع کالاهای وارداتی مورد است اقدام می کنند. از جمله مجوزهای مورد نیاز بر اساس نوع کالاهای وارداتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– مجوز استاندارد

– مجوز بهداشت

– مجوز ارشاد

– مجوز سازمان انرژی اتمی

– مجوز قرنطینه

– مجوز خروج کالا از گمرک

– مجوز بارگیری

– و ….

ویژگی های مهم گمرک شهریار

وجود یک سری دلایل و ویژگی ها باعث می شود تا مشتریان و تاجران فعال در عرصه واردات کالا هنگامی که در راستای نیاز به یک شرکت ترخیص کالا به ما در گروه ققنوس مراجعه می کنند، یکی از گمرک های کشور را برای ترخیص کالای خود انتخاب کنند که از جمله این دلایل ویژگی هایی است که یک گمرک می تواند داشته باشد و به خاطر آن ویژگی ها تاجران زیادی را در جهت فرایند ترخیص کالا به سمت خود جذب نماید. گمرک شهریار نیز به عنوان یکی از مهم ترین گمرک های زمینی کشور دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث انتخاب آن توسط بسیاری از تاجران شده است.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید رادیاتور ، بهترین رادیاتور های پنلی کدامند ؟

ترخیص کالا از گمرک شهریار

از جمله ویژگی های گمرک شهریار که باعث جذب تعداد زیادی از تاجران به سمت این گمرک شده است، می توان به موقعیت جغرافیایی این گمرک اشاره کرد. گمرک شهریار در تهران واقع شده است و حضور این گمرک در پایتخت کشور یکی از امتیازات آن برای تاجران به حساب می آید؛ زیرا محموله تجاری وارداتی پس از ورود به کشور مستقیم به سمت پایتخت حرکت کرده و دیگر نیازی نیست که تاجران چندین بار هزینه حمل و نقل و جابه محموله تجاری خود را پرداخت نمایند تا به پایتخت برسد.

ویژگی دیگر این گمرک نزدیکی آن به خطوط راه آهن و امکان استفاده از این خطوط می باشد. گمرک شهریار دارای فضای بسیار بزرگ برای ترخیص کالاهای بزرگ و همچنین انبارها فراوان می باشد و موقعیت خوبی برای تخلیه و بارگیری کالا دارد. از دیگر ویژگی های گمرک شهریار می توان به تجهیزات مدرن این گمرک اشاره کرد که در راستای انجام فرایند ترخیص کالا با سرعت و حفظ امنیت محموله های تجاری افراد تعبیه شده است.

جمع بندی

از آنجایی که ممکن است بعضی از گمرک ها در سطح کشور به صورت تخصصی به ترخیص بعضی از کالاهای وارداتی بپردازند از این رو لازم است تا تاجران فعال در عرصه واردات کالا با تمامی گمرک های سطح کشور، ویژگی های آن ها، اهمیت و اعتبار آن گمرک و … مطلع شوند تا بتوانند به درستی یک از گمرک های سطح کشور را برای ترخیص کالاهای خود انتخاب نمایند.

ما در گروه ققنوس علاوه بر این که به عنوان یک شرکت ترخیص کالا به ترخیص محموله های تجاری مشتریان می پردازیم، خدمات دیگر را نیز مانند آشنایی تاجران تازه کار با گمرک های سراسر کشور به آن ها ارائه می دهیم. در صورتی که برای آشنایی بیشتر با گمرک شهریار به اطالعات بیشتری نیاز دارید می توانید از طریق آدرس fnxshipping.com به کارشناسان ما در گروه ققنوس مراجعه کرده و اطلاعات بیش تری به دست آورید.

از جمله دیگر خدماتی که ما در گروه ققنوس به مشتریان خود در راستای ترخیص کالا از گمرک شهریار ارائه می دهیم می توان به مواردی چون استفاده از ترخیص کاران حرفه ای و مجرب، ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان ممکن، ارائه مشاوره ها و اطلاعات لازم در راستای مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا، اطلاع رسانی به افراد در زمینه قوانین ترخیص کالا بر اساس تغییرات روز، دریافت بیمه نامه و … می باشد

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *