تبلیغات

تبلیغات

مهاجرت بیت تورنت روی پروتکل چند زنجیره‌ای

bitturret

اوایل سال 2022، ارز BitTorrent به روی پروتکل‌های چند زنجیره‌ای مهاجرت کرد و توکن جدید BTTC را به بلاک چین عرضه کرد. ارز دیجیتال بیت تورنت با هدف کاهش مشکلات پروتکل بیت تورنت مانند سرعت پایین دانلود و افزایش میزان دسترسی به فایل‌ها ایجاد شده است. دارندگان ارز دیجیتال بیت تورنت در صورت نیاز به افزایش سرعت دانلود خود در شبکه، می‌توانند با خرج کردن این توکن به نیاز خود پاسخ دهند. در این مقاله ضمن توضیح در مورد بیت تورنت و نحوه کار آن، ارز دیجیتال BTTC را با توکن قدیمی BTT مقایسه خواهیم کرد و می‌خوانیم که چه تغییراتی در بیت تورنت و ارز دیجیتال BTTC رخ داده است.

بیت تورنت چیست؟

بیت تورنت یک شبکه همتابه‌همتا برای به اشتراک‌گذاری فایل و داده مثل فیلم و موسیقی است که در سال 2001 راه‌اندازی شد. این پلتفرم در ابتدا مبتنی بر فناوری بلاک چین نبود، اما در سال 2018، زمانی که بلاک چین ترون (TRON) بیت تورنت را خریداری کرد، بیت تورنت با ارز BTT رسماً وارد دنیای ارز دیجیتال شد و در سال 2022، با تغییراتی که در ارز BTT ایجاد کرد، این پلتفرم را گسترش داد. در حال حاضر بیت تورنت، بیش از 90 میلیون کاربر فعال دارد و بیش از 2 میلیارد بار نرم‌افزار آن نصب شده است.

کاربرانی که داده‌ها، فایل‌ها و پهنای باند خود را به اشتراک می‌گذارند با ارز BTTC پاداش می‌گیرند، یعنی می‌توانند دستمزد خود را در قالب ارز BitTorrent دریافت کنند. زنجیره بیت تورنت یک اکوسیستم برای اشتراک‌گذاری فایل ایجاد می‌کند که در آن کاربران می‌توانند برای افزایش سرعت دانلود خود هزینه پرداخت کنند.

بیت تورنت چگونه کار می‌کند؟

زنجیره بیت تورنت در اصل نرم‌افزاری است که کاربران را از سراسر جهان به یک سیستم واحد برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها، داده‌ها و پهنای باند متصل می‌کند. این نرم افزار توسط دو دسته از کاربران اجرا می‌شود: سیدر (Seeder) و پیر (Peer). سیدرها یا بذرافشان‌ها، کاربرانی هستند که قبلاً فایل را دانلود کرده‌اند و اکنون می‌توانند آن را با سایر کاربران شبکه که به عنوان همتا یا پیر شناخته می‌شوند به اشتراک بگذارند. پیرها فایل‌ها را از بیش از یک سیدر دانلود می‌کنند، زیرا فایل به صورت پارتیشن از چندین سیدر بارگیری می‌شود.

کاربران شبکه همچنین می‌توانند برای دریافت پهنای باند و سرعت دانلود بیشتر، ارز BTTC را به سایر همتایان در شبکه پرداخت کنند. درخواست‌کنندگان، کاربران شبکه هستند که پهنای باند بیشتری خریداری می‌کنند و ارائه‌دهندگان، پهنای باند خود را در ازای BTTC به اشتراک می‌گذارند. به این ترتیب کاربران می‌توانند سرعت دانلود بیشتری به دست آورند و از دانلود و به اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها لذت ببرند.

همچنین بخوانید  روش تولید و ساخت تابلو ال ای دی ثابت

تغییرات ارز BitTorrent چه تاثیری بر این ارز گذاشته است؟

همانطور که گفتیم در اوایل سال 2022، ارز BTT به ارز جدیدی ارتقاء پیدا کرد و با نام BTTC به دنیای ارز دیجیتال معرفی شد. اگر شما هم جزء دارندگان ارز BTT هستید، حتماً سوال‌هایی در مورد تغییرات اعمال‌شده روی BTT و مبادله توکن‌های قدیمی (BTTOLD) به BTTC دارید. اول اینکه توجه داشته باشید تغییرات این ارز هیچ تاثیری بر ارزش توکن‌های شما نمی‌گذارد. توکن‌های شما جایی نمی‌روند و تا زمانی که مبادله را از ارز BTTOLD به BTTC انجام دهید، بلاک چین به پشتیبانی از ارز قدیمی BTT ادامه می‌دهد.

بیت تورنت

از جمله تاثیراتی که این تغییرات بر ارز BTTC گذاشته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارز BTTC، ارتقاء‌یافته توکن BTT است که تراکنش‌های سریع‌تر، ایمن‌تر و کارمزد تراکنش‌های پایین‌تر را انجام می‌دهد.
  • گرچه یک سری تغییرات صورت گرفته است اما همچنان BTT ارزش بازار فعلی خود را حفظ کرده است.
  • تفاوت توکن‌های جدید و قدیم BTT در این است که از TRC10 به TRC20 ارتقاء پیدا کردند و ارز BTTC به عنوان توکن‌های TRC20 در شبکه اصلی ترون معامله می‌شوند.
  • BTTOLD و BTTC برای یک دوره معین با هم وجود خواهند داشت. در حالی که ارزش این ارز در بازار بدون تغییر باقی می‌ماند، BTTOLD به تدریج به BTTC تبدیل می‌شود، که شاهد افزایش سرمایه در گردش آن از 990,000,000,000 به 990,000,000,000,000 خواهیم بود. تبدیل ارز با نسبت 1: 1000 انجام می‌شود، به این معنی که برای یک واحد BTTOLD، 1000 واحد BTTC دریافت خواهید کرد.

مزایای تغییر BTTOLD به BTTC چیست؟

چهار دلیل اصلی برای انجام این تغییر نام وجود دارد:

  • از آنجایی که از زمان خرید و اضافه شدن ارز BTTC به زنجیره بیت تورنت، شبکه غیر متمرکز تر شده، این شبکه را به بزرگ‌ترین پروتکل ارتباطی غیر متمرکز همتابه‌همتا تبدیل کرده است.
  • در حال حاضر ارز دیجیتال BTTC، بین شبکه‌های ترون (Tron)، اتریوم (Ethereum) و بایننس (BSC) قابل تعامل است.
  • معاملات سریع‌تر، پروتکل زیربنایی مکانیسم توافق PoS را اتخاذ می‌کند، که سرعت تراکنش‌ها را با میانگین زمان بلوک، بین 2 تا 3 ثانیه افزایش می‌دهد.
  • کارمزدهای بسیار پایین تراکنش (کمتر از 0.01 دلار به طور میانگین) مشکل ناشی از کارمزد تراکنش‌های گزاف را از بین می‌برد.

حرف آخر

اگر تا الان توکن‌های BTTOLD خود را تبدیل نکرده‌اید، اتفاقی برای ارزهایتان نمی‌افتد و توکن قدیمی BTT همچنان پشتیبانی می‌شود. قراردادهای مبادله توکن‌های قدیمی با توکن‌های جدید به‌طور دائمی مؤثر خواهند بود و کاربران می‌توانند در هر زمانی که بخواهند مبادله کنند.

همچنین بخوانید  مدیریت پروژه های عمرانی – شیوه مدیریت اصولی و روش های ارزیابی عملکرد آن

منابع

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *