تبلیغات

تبلیغات

آموزش تجارت فارکس مخصوص مبتدیان از دیاکو وب

diakoweb

فارکس (FX) یک مجموعه ارز و مبادلات خارجی است. ارز خارجی فرآیند تبدیل یک ارز به ارز دیگر به دلایل مختلف است، معمولاً برای تجارت، تجارت یا گردشگری. بر اساس گزارش سه ساله 2019 بانک تسویه بین المللی (بانک جهانی برای بانک های مرکزی ملی)، حجم معاملات روزانه فارکس در سال 2019 به 6.6 تریلیون دلار رسید.

معاملات ارزها می تواند مخاطره آمیز و پیچیده باشد. از آنجا که چنین جریان های تجاری بزرگی در داخل سیستم وجود دارد، برای معامله گران سرکش دشوار است که بر قیمت یک ارز تأثیر بگذارند. این سیستم به ایجاد شفافیت در بازار برای سرمایه گذاران با دسترسی به معاملات بین بانکی کمک می‌کند.

سرمایه گذاران خرد باید زمانی را صرف یادگیری در مورد بازار فارکس کنند و سپس تحقیق کنند که با کدام کارگزار فارکس ثبت نام کنند و دریابند که آیا این امر در ایالات متحده یا بریتانیا (فروشندگان ایالات متحده و بریتانیا نظارت بیشتری دارند) یا در کشوری با قوانین و نظارت سست تر. همچنین ایده خوبی است که بدانید در صورت بروز بحران در بازار یا ورشکستگی یک فروشنده، چه نوع محافظت از حساب در دسترس است.

برای آشنایی با بازارهای فارکس، کاربرد آن و نحوه شروع معامله به ادامه مطلب بروید.

خلاصه کل مقاله آموزشی

  • بازار ارز (همچنین به عنوان فارکس یا FX شناخته می شود) یک بازار جهانی برای مبادله ارزهای ملی است.
  • به دلیل گستردگی تجارت، بازرگانی و مالی در سرتاسر جهان، بازارهای فارکس معمولاً بزرگترین و نقدشونده ترین بازارهای دارایی در جهان هستند.
  • ارزها در برابر یکدیگر به صورت جفت نرخ مبادله معامله می شوند. به عنوان مثال، EUR/USD یک جفت ارز برای معامله یورو در برابر دلار آمریکا است.
  • بازارهای فارکس به‌عنوان بازارهای نقدی (نقدی) و همچنین بازارهای مشتقه وجود دارند که معاملات آتی، آتی، اختیار معامله و سوآپ ارز را ارائه می‌کنند.
  • فعالان بازار از فارکس برای محافظت در برابر ریسک ارز بین‌المللی و نرخ بهره، سفته‌بازی در رویدادهای ژئوپلیتیکی، و تنوع بخشیدن به پرتفوی‌ها و دلایل دیگر استفاده می‌کنند.

تجارت فارکس

بازار فارکس چیست؟

بازار ارز محل داد و ستد ارزها است. ارزها مهم هستند زیرا به ما امکان می دهند کالاها و خدمات را به صورت محلی و فرامرزی خریداری کنیم. برای انجام تجارت و تجارت خارجی باید ارزهای بین المللی مبادله شود. اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید و می‌خواهید از فرانسه پنیر بخرید، شما یا شرکتی که از آن پنیر می‌خرید باید پول پنیر را به یورو (یورو) به فرانسوی‌ها بپردازید. این بدان معناست که واردکننده آمریکایی باید ارزش دلار آمریکا (USD) را با یورو مبادله کند.

همچنین بخوانید  در مورد گوشی های ایسوس

در مورد مسافرت هم همینطور. یک گردشگر فرانسوی در مصر نمی تواند برای دیدن اهرام به یورو پرداخت کند، زیرا ارز محلی مورد قبول نیست. گردشگر باید یورو را با پول محلی، در این مورد پوند مصر، با نرخ فعلی مبادله کند.

یکی از جنبه های منحصر به فرد این بازار بین المللی این است که هیچ بازار مرکزی برای ارز خارجی وجود ندارد. در عوض، معاملات ارز به صورت الکترونیکی از طریق باجه (OTC) انجام می شود، به این معنی که همه تراکنش ها از طریق شبکه های کامپیوتری در میان معامله گران در سراسر جهان انجام می شود، نه در یک صرافی متمرکز. این بازار 24 ساعته، پنج روز و نیم هفته باز است و ارزها در سراسر جهان در مراکز مالی مهم فرانکفورت، هنگ کنگ، لندن، نیویورک، پاریس، سنگاپور، سیدنی، توکیو و زوریخ در سراسر جهان معامله می شوند.

تقریبا در هر منطقه زمانی این بدان معناست که وقتی روز معاملاتی ایالات متحده به پایان می رسد، بازار فارکس دوباره در توکیو و هنگ کنگ آغاز می شود. به این ترتیب، بازار فارکس می‌تواند در هر زمان بسیار فعال باشد و قیمت‌ها دائما در حال تغییر باشند.

 

چگونه تجارت فارکس را شروع کنیم

معاملات فارکس مشابه معاملات سهام است. در اینجا چند مرحله برای شروع سفر تجارت فارکس آورده شده است.

  1. در مورد فارکس بیاموزید: اگرچه تجارت فارکس پیچیده نیست، اما یک پروژه خاص خود است و به دانش تخصصی نیاز دارد. به عنوان مثال، نسبت اهرمی برای معاملات فارکس بالاتر از سهام است و محرک های حرکت قیمت ارز با آنچه برای بازارهای سهام متفاوت است. چندین دوره آنلاین برای مبتدیان در دسترس است که نکات و نکات تجارت فارکس را آموزش می دهند.
  2. راه اندازی یک حساب کارگزاری: برای شروع معاملات فارکس به یک حساب معاملاتی فارکس در یک کارگزاری نیاز دارید. کارگزاران فارکس کمیسیونی دریافت نمی کنند. در عوض، آنها از طریق اسپرد (همچنین به عنوان پیپ) بین قیمت خرید و فروش درآمد کسب می کنند.

برای معامله گران مبتدی، ایده خوبی است که یک حساب معاملاتی خرد فارکس با سرمایه پایین راه اندازی کنید. چنین حساب‌هایی دارای محدودیت‌های معاملاتی متغیری هستند و به کارگزاران اجازه می‌دهند معاملات خود را به مقادیر کمتر از 1000 واحد ارز محدود کنند. برای زمینه، یک لات حساب استاندارد برابر با 100000 واحد ارزی است. یک حساب میکرو فارکس به شما کمک می کند تا با تجارت فارکس راحت تر شوید و سبک معاملاتی خود را تعیین کنید.

  1. یک استراتژی معاملاتی ایجاد کنید: در حالی که همیشه نمی‌توان حرکت بازار را پیش‌بینی کرد و زمان‌بندی کرد، داشتن یک استراتژی معاملاتی به شما کمک می‌کند دستورالعمل‌های گسترده و یک نقشه راه برای معاملات تعیین کنید. یک استراتژی معاملاتی خوب مبتنی بر واقعیت موقعیت و امور مالی شما است. این مقدار پول نقدی را که می‌خواهید برای معامله قرار دهید و به تبع آن میزان ریسکی را که می‌توانید تحمل کنید بدون اینکه از موقعیت خود خارج شوید را در نظر می‌گیرد. به یاد داشته باشید، تجارت فارکس عمدتا یک محیط با اهرم بالا است. اما همچنین به کسانی که مایل به ریسک هستند، پاداش بیشتری ارائه می دهد.
  2. همیشه در بالای اعداد خود باشید: هنگامی که معامله را شروع می کنید، همیشه موقعیت های خود را در پایان روز بررسی کنید. اکثر نرم افزارهای معاملاتی قبلاً حسابداری روزانه معاملات را ارائه می دهند. مطمئن شوید که هیچ موقعیت معلقی برای پر کردن ندارید و پول نقد کافی برای انجام معاملات آتی در حساب خود دارید.
  3. ایجاد تعادل عاطفی: معاملات مبتدی فارکس مملو از ترن هوایی هیجانی و سوالات بی پاسخ است. آیا برای کسب سود بیشتر باید مدت زمان بیشتری در موقعیت خود باقی می ماندید؟ چگونه آن گزارش مربوط به اعداد پایین تولید ناخالص داخلی (GDP) را که منجر به کاهش ارزش کلی پرتفوی شما شد، از دست دادید؟ وسواس در مورد چنین سوالات بی پاسخی می تواند شما را در مسیر سردرگمی سوق دهد. به همین دلیل مهم است که تحت تأثیر موقعیت های معاملاتی خود قرار نگیرید و تعادل عاطفی را در بین سود و زیان ایجاد کنید. در مورد بستن موقعیت های خود در مواقع لزوم، منضبط باشید.
همچنین بخوانید  خرید ماشین سنگین صفر و کارکرده

این مقاله آموزش از مجموعه میزبانی دیاکو وب می باشد.

برای مطالعه کامل این آموزش می توانید به لینک منبع مراجعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *