تبلیغات

تبلیغات

iCloud چیست و برای چه کاری می توان از آن استفاده کرد؟

What-Is-iCloud-and-What-Can-You-Use-It-For

اگر به تازگی وارد سیستم اپل شده اید، ممکن است چندین بار عبارت iCloud را شنیده باشید. داشتن یک حساب کاربری iCloud برای داشتن یک دستگاه اپل ضروری است، زیرا بسیاری از عملکرد ها مانند دانلود برنامه های جدید، همگام سازی فایل ها، ردیابی دستگاه شما و غیره را کنترل می کند.

iCloud ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسد، با این حال نگران نباشید، همانطور که در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد، در واقع بسیار ساده و کاربر پسند خواهد بود. با این حال در ادامه مقاله قصد داریم کاربرد های مختلف iCloud را پوشش دهیم تا بتوانید بهترین استفاده را از حساب کاربری خود ببرید.

iCloud چیست؟

iCloud نام عمومی تمام خدماتی است که اپل از طریق اینترنت ارائه می کند و برای مک، آیفون و رایانه های شخصی ویندوزی در دسترس قرار گرفته است. iCloud به Apple ID شما پیوند داده می شود که می توانید از طریق حساب Apple ID همه ویژگی های iCloud خود را فعال کرده و از آنها استفاده کنید.

ویژگی های ابزار iCloud

ویژگی های ابزار iCloud

iCloud در طول سال ها فعالیت خود تغییرات بسیاری را به خود دیده است، برای مثال از یک ابزار پشتیبان گیری آنلاین به ارائه ویژگی های مختلف از جمله ذخیره سازی داده ها، همگام سازی رسانه ها، ردیابی آفلاین تلفن هوشمند و بسیاری موارد دیگر رسیده است. در ادامه می توانید هر یک از آنها را مطالعه نمایید.

پشتیبان گیری iCloud

پشتبان گیری iCloud به شما امکان می دهد به جای لپ تاپ یا مک، از آیفون یا آی پد خود در فضای ابری بک آپ بگیرید. این امر باعث می شود مجبور نباشید دستگاه تلفن همراه خود را به رایانه متصل کنید، زیرا پشتیبان گیری به طور خودکار در پس زمینه اجرا می شود.

اپل هر بار که آیفون یا آی پد خود را به وای فای متصل می کنید از دستگاه شما یک سرور iCloud نسخه پشتیبان تهیه می کند. با این حال می توانید با رفتن به تنظیمات و انتخاب Your Name” > iCloud > Backup > Back Up Now” یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.

iCloud پنج گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان برای حساب Apple ID شما فراهم می کند. می توانید از این فضای ذخیره سازی برای بسیاری از اهداف، از جمله پشتیبان گیری از دستگاه، ذخیره عکس ها و موارد دیگر استفاده کنید. داشتن یک نسخه پشتیبان در فضای ابری باعث صرفه جویی در وقت شما در صورت خرید آیفون جدید می شود، زیرا می توانید اطلاعات را به راحتی بازیابی کنید.

همچنین بخوانید  چگونه در آیفون 11 پرو عکس های بهتری بگیریم ؟

پیدا کردن تلفن هوشمند

پیدا کردن تلفن آیفون

Find My یک ویژگی بسیار مهم iCloud است که به شما امکان می دهد مکان دستگاه Apple خود را در صورت گم شدن دستگاه و یا دزدیده شدن آن ردیابی کنید. با این حال اگر تلفن هوشمن خود را در خانه پیدا نمی کنید می توانید با استفاده از Find My صدایی را از دستگاه پخش کنید.

Find My برای دسترسی به هر دستگاهی از برنامه Find My و یا وب سایت iCloud در دسترس است. اگر زمانی متوجه شدید که نیاز به استفاده از آن دارید، به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ویژگی iCloud Drive

iCloud Drive راه حل ذخیره سازی ابری اپل است که با iPad، iPhone و مک ادغام می شود. عملکرد آن مشابه دراپ باکس و گوگل درایو است که به شما امکان می دهد داده های خود را در فضای ابری ذخیره کنید تا بتوانید از چندین دستگاه به iCloud Drive دسترسی داشته باشید. این کار همواره تضمین می کند که همیشه آخرین نسخه فایل های خود را بدون توجه به دستگاهی که استفاده می کنید در دسترس داشته باشید.

ابزار iCloud Photos

ابزار iCloud Photos

iCloud Photos به شما این امکان را می دهد که عکس های خود را در iCloud آپلود کنید و در تمام دستگاه های اپل خود به آنها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این با استفاده از iCloud Photos می توانید برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی دستگاه های خود استفاده کنید و تمامی عکس های با وضوح بالای خود را در Icloud ذخیره نمایید.

ارتقای حافظه iCloud

ارتقای حافظه iCloud

iCloud دارای ویژگی های متنوعی است. با این حال همه آنها به یک اندازه فضای ذخیره سازی دارند که فقط 5 گیابایت آن به صورت رایگان است. این بدان معناست که اگر تصمیم به استفاده از همه ویژگی های مختلف iCloud داشته باشید، احتمالا به سرعت فضای ذخیره سازی شما تمام می شود.

خوشبختانه اپل گزینه هایی را برای ارتقای فضای ذخیره سازی iCloud شما با هزینه ماهانه ارائه می دهد. هر کاربر می تواند با پراخت 0.99 دلار در ماه به 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 2.99 دلار در ماه به 200 گیگابایت، یا 9.99 دلار در ماه به 2 ترابایت فضای ذخیره سازی ارتقا دهد.

کلام آخر

iCloud استفاده از دستگاه شما را بسیار آسان می کند و به شما امکان می دهد همه دستگاه هایتان را همگام سازی کنید تا تمام داده هایتان از جمله یاداشت ها، یادآوری ها و موارد دیگر در تمامی دستگاه ها یکسان باشد. علاوه بر این دیگر لازم نیست برای انتقال داده ها از دستگاهی به دستگاه دیگر نگران باشید. زیرا iCloud به شما امکان می دهد تمامی فایل ها را به سادگی بین iPhone و Mac جا به جا کنید.

همچنین بخوانید  چگونه رمز آیفون را عوض کنیم؟ تغییر پسورد آیفون

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *