تبلیغات

تبلیغات

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی از سطح مقدماتی تا پیشرفته

app-learn-programing

آیا می‌خواهید یک نرم‌افزار بسازید یا به دنبال یک مسیر حرفه‌ای در زمینه طراحی وب و برنامه‌نویسی هستید؟ در این صورت، تسلط بر کدنویسی برای شما ضروری است. اگر دنیای فناوری را دنبال می‌کنید و به این عرصه علاقه دارید، می‌توانید در اینترنت به دنبال دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی بگردید و با استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی مختلف، مسیر حرفه‌ای خود را شروع کنید. اما اگر می‌خواهید برنامه‌نویسی را در گوشی هوشمند خود یاد بگیرید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ۱۵ اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی آشنا شویم. قبل از اینکه به سراغ معرفی لیست این اپلیکیشن ها برویم مایلم این نکته را بیان کنم که یکی از مواردی که می‌تواند نقش مهمی در یادگیری یک مهارت از جمله برنامه نویسی داشته باشد استفاده کردن از منابع آموزشی معتبر و کامل است؛ باتوجه به این موضوع قصد دارم کامل‌ترین مجموعه آموزشی در سطح وب فارسی را به شما معرفی کنم که با عنوان مجموعه آموزش برنامه نویسی می‌توانید آن را دریافت کنید. برای دریافت مجموعه آموزشی برنامه نویسی فرادرس همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی

برنامه‌نویسی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در آن نحوه ساخت اپلیکیشن‌های دسکتاپ، موبایل یا وب را یاد می‌گیرید. امروزه زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی وجود دارند، اما از آنجایی که صنعت فناوری اطلاعات دائما در حال تغییر است، اگر می‌خواهید یک برنامه‌نویس موفق شوید باید خودتان یاد بگیرید و به سبک یادگیری خودآموز عادت کنید. در صورتی که رایانه یا لپ تاپ ندارید، می‌توانید با این اپلیکیشن‌های اندروید و iOS، توسعه برنامه یا وبسایت را از طریق تلفن همراه خود یاد بگیرید.

 

آموزش برنامه نویسی

Codemurai

اگر در برنامه‌نویسی مبتدی هستید و مدام در حال یادگیری می‌باشید، Codemurai روشی سرگرم‌کننده و جذاب برای یادگیری برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با درس گرفتن از متخصصان صنعت در زمینه توسعه بازی، توسعه وب و توسعه اپ، مهارت‌های زیادی کسب کنید. با استفاده از این برنامه اندروید می‌توانید برنامه‌نویسی به زبان‌های زیر را یاد بگیرید:

  • CSS
  • C#
  • HTML
  • JavaScript
  • TypeScript
  • Python
  • MongoDB
  • ES6
  • Angular 2
  • Android SDK
  • React
  • Java
  • iOS SDK
  • Phaser
  • Unity 3D
  • و…

همچنین، می‌توانید دانش خود را با شرکت در چالش‌های کدنویسی و آزمون‌های ارائه‌شده توسط این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی آزمایش کنید. شما می‌توانید با تکمیل درس‌های خود، به راحتی به یک متخصص برنامه‌نویسی تبدیل شوید.

Programming Hub

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادگیری برنامه‌نویسی، Programming Hub است. این اپ می‌تواند به تنهایی تمام مشکلات برنامه‌نویسی شما را حل کند. این برنامه تلفیقی از تمام زبان‌های کدنویسی برتر و بیش از ۱۸۰۰ برنامه به بیش از ۱۷ زبان است که می‌توانید در هر زمان و هر مکان یاد بگیرید و تمرین کنید. همچنین، می‌توانید HTML، جاوا اسکریپت و CSS را در حالت آفلاین یاد بگیرید و تمرین نمایید.

 

آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن فرادرس

فرادرس یکی از جامع‌ترین و به‌روزترین پلتفرم‌های آموزشی در ایران می‌باشد که به تازگی اپلیکیشن اندروید آن منتشر شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. در اپلیکیشن فرادرس می‌توانید انواع دوره‌های مختلف از جمله دوره‌های برنامه‌نویسی را پیدا کرده و از دانش متخصصان در این زمینه بهره ببرید. فارغ از اینکه در چه سطحی قرار دارید (اینکه تازه می‌خواهید شروع به یادگیری کنید یا از قبل اطلاعاتی در زمینه برنامه‌نویسی دارید)، می‌توانید از این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی کاربردی استفاده نمایید. اپلیکیشن فرادرس هم‌اکنون در گوگل پلی موجود است و به زودی برای سیستم‌عامل iOS نیز منتشر می‌شود. برای دریافت نسخه اندرویدی اپ فرادرس میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

SoloLearn

این یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای برنامه‌نویسی به خصوص برای مبتدیان است که اصول اولیه کدنویسی را به صورت رایگان آموزش می‌دهد. این برنامه آموزشی رایگان یکی از سریع‌ترین جوامع در حال رشد در سطح جهانی برای برنامه‌نویسان می‌باشد. با SoloLearn می‌توانید ۱۱ زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید. این برنامه بیش از ۹۰۰ موضوع را در ۳ سطح پایه، متوسط و پیشرفته پوشش می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ابتدا مفاهیم برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و سپس دانش خود را با آزمون‌های تعاملی محک بزنید. همچنین می‌توانید مشکلات خود را در فروم آن مطرح نموده و در عین حال به سایر اعضا کمک کنید. یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های این برنامه این است که به شما امکان می‌دهد زبان‌آموزان دیگر را برای آزمایش مهارت‌های خود به چالش بکشید.

Encode

اگر شاغل هستید و قصد یادگیری کدنویسی را دارید اما نمی‌توانید برای آن وقت بگذارید، Encode مخصوص شماست. درس‌های دقیق برنامه‌نویسی به شما امکان می‌دهند در هر زمان و هر مکان کدنویسی را یاد بگیرید. این اپلیکیشن یک ویرایشگر کد تعاملی دارد که توسط رایج‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان یعنی جاوا اسکریپت اجرا می‌شود. برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی عبارتند از نوشتن کد واقعی بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، دریافت فرمان بر روی HTML و CSS و کمک به مبتدیان برای یادگیری کدنویسی به روشی ساده.

Khan Academy

اگر بودجه کافی برای خرید اشتراک اپلیکیشن‌های پولی یا پرداخت هزینه شرکت در کلاس را ندارید، می‌توانید اپلیکیشن Khan Academy را دانلود کنید. این برنامه دارای یک پایگاه داده بزرگ از محتوا و دوره‌های مختلف رایگان است. شما می‌توانید با آموزش و تمرین کدها به راحتی رویای خود را برای کدنویسی دنبال کنید. با این حال، یافتن محتوای مناسب در این برنامه یک کار پر زحمت است، پس خود را آماده کنید. همچنین، کیفیت هر محتوا یکسان نیست، بنابراین ممکن است ناامید شوید. اما اگر می‌خواهید کدنویسی را در حد بودجه خود یاد بگیرید، Khan Academy بهترین برنامه برای شماست. نکته برجسته اصلی این برنامه کاتالوگ عظیم دروس با ویژگی‌های بوک‌مارک است. این یعنی شما همچنین می‌توانید مقاله را نشانه‌گذاری کنید و بعداً آن را بخوانید.

Lightbot

در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است و روز به روز رقابت تنگاتنگ‌تر می‌شود، ضروری است که کودک خود را برای این عرصه آماده کنید. Lightbot برنامه‌ای است که برای کودکان طراحی شده تا اصول کدنویسی را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و تعاملی بیاموزند. کودک شما می‌تواند در حین بازی، کدنویسی را یاد بگیرد و از این رو مهارت‌های مغزی و ذهنی خود را به چالش بکشد.

کدنویسی دشوار است و همه نمی‌توانند آن را انجام دهند. فرزندان خود را مجبور به یادگیری کدنویسی نکنید مگر اینکه کودک به آن علاقه‌مند شود. این برنامه روند یادگیری آن‌ها را به روشی متوالی آسان می‌سازد. این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی دارای ۲۰ سطح به صورت رایگان است و برای بقیه سطوح باید نسخه پریمیوم را خریداری نمایید.

 

آموزش برنامه نویسی

Learn Programming

این یک برنامه آفلاین است که درس ارائه نمی‌دهد، اما دارای یک لیست منحصر به فرد از انواع داده‌ها، توابع، تعاریف و کلمات کلیدی است. اگر نمی‌توانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را در نوار جستجو تایپ نموده و اینتر را بزنید. برنامه Learn Programming که به ۳۰ زبان موجود است، یک مرورگر وب داخلی برای آزمایش برنامه‌های وب دارد. این یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای برنامه‌نویسی در اندروید است. بخش Sandbox برنامه به شما امکان می‌دهد دانش خود را آزمایش کنید. در اینجا می‌توانید در چالش‌ها شرکت نموده و رشد خود را بسنجید. همچنین می‌توانید ظاهر این ویژگی را تغییر دهید. برنامه Learn Programming یک ویژگی عالی دیگر نیز دارد که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را در حافظه گوشی خود ذخیره کنید. همچنین می‌توانید از برنامه در حالت آفلاین استفاده نمایید و برای یادگیری کدنویسی نیازی به اتصال به اینترنت ندارید.

SwiftBites

فرقی نمی‌کند مبتدی باشید یا یک کدنویس باتجربه، SwiftBites همیشه چیزی برای ارائه دارد. از زبان‌های برنامه‌نویسی ترند گرفته تا زبان‌های پایه، همه چیز در این اپ موجود است. برای یادگیری برنامه‌نویسی از طریق سخنرانی‌های تعاملی، یک سفر ماجراجویانه خواهید داشت. با این اپلیکیشن می‌توانید با سرعت بیشتری یاد بگیرید، تست‌هایی را برای درک مفهوم پشت سر بگذارید و در زمینه کدنویسی ماهر شوید. این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی مفاهیم هر زبان را به طور جامع پوشش داده و به شما این امکان را می‌دهد کد نمونه را اجرا کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

Enki

این برنامه اندروید برای یادگیری برنامه‌نویسی بیش از ۲۰ مهارت را با بیش از ۱۵۰۰ درس کدنویسی پوشش می‌دهد. Enki بر یادگیری و رشد تمرکز دارد و بازخورد مورد نیازتان را در اختیار شما می‌گذارد. با ویژگی‌هایی مانند نشانه‌گذاری درس، تجدید نظر، ردیاب و فعالیت‌های یادگیری برای تحریک مغز شما، این برنامه برای مبتدیان، طراحان و توسعه‌دهندگان نیز طراحی شده است.

Udacity

با Udacity، شما این فرصت را دارید که با کمک برخی از بهترین متخصصان صنعت مانند فیسبوک، گوگل، گیت‌هاب، آمازون و بسیاری دیگر آموزش ببینید. می‌توانید استاد فناوری‌هایی شوید که مورد تقاضا هستند و به مهارت‌هایی دست پیدا کنید که در حال حاضر در هر صنعت مهمی مورد نیاز می‌باشند، پس Udacity یکی از بهترین برنامه‌ها برای برنامه‌نویسی در اندروید است.

Udacity یک پلتفرم نوآورانه را به هر دانش‌آموزی ارائه می‌دهد که می‌خواهد خود را با آموزش و تحت هدایت نوآورترین شرکت‌های جهان تقویت کند. می‌توانید به صورت آنلاین به کلاس درس بپیوندید و پیشرفت خود را به طور همزمان ثبت کنید. چه در زمینه علم داده، دیجیتال مارکتینگ یا هوش مصنوعی، می‌توانید دانش عمیقی در هر زمینه‌ای به دست آورید.

 

آموزش برنامه نویسی

Code Hub

برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها که هر زبان کدنویسی را پوشش می‌دهند، برنامه Code Hub فقط بر روی CSS و HTML تمرکز دارد. شما می توانید از همان ابتدا بر این دو زبان مسلط شوید. این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی برای مبتدیان، طراحان و توسعه‌دهندگان نیز طراحی شده است و برنامه وب، HTML5 و CSS3 را در ۵۰ درس در ۴ فصل پوشش می‌دهد. این اپلیکیشن چندزبانه است و که در آن می‌توانید HTML و CSS را به دو زبان یاد بگیرید. همچنین، می‌توانید با پرسش فوری شک‌های خود را برطرف کنید. این برنامه به صورت آفلاین کار می‌کند و هر دوره به طور موثر به درس‌ها، فیلم‌ها و مثال‌هایی برای درک بهتر تقسیم می‌شود.

PluralSight

Pluralsight یک پلتفرم یادگیری برای کسب مهارت‌های فنی است که در آن می‌توانید به بیش از ۷۰۰۰ دوره آموزشی با تعداد زیادی از ویدیوهای متخصصان، محتوای قابل دانلود، آماده‌سازی گواهینامه و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. Pluralsight بسیاری از موضوعات فنی از توسعه نرم‌افزار (C++، C#، Java، Python، React و غیره) گرفته تا رایانش ابری، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، عملیات فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. می‌توانید دوره‌هایی را که دوست دارید نشانه‌گذاری کنید و بعداً حتی به‌صورت آفلاین به آن‌ها بازگردید. دوره‌ها و پیشرفت شما در تمامی دستگاه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید (Mac، Windows، Android، iOS، TV و غیره) همگام‌سازی می‌شود. کاربران می‌توانند محتوایی را که برای خود مهم‌تر یا مفیدتر می‌دانند سازماندهی و مدیریت کرده و به اشتراک بگذارند.

یک چیز عالی در مورد پلتفرم این است که می‌توانید مهارت مناسب را به ترتیب درست یاد بگیرید. آن‌ها همچنین برخی از کنفرانس‌های مورد تقاضای امروزی را از Microsoft Ignite، THAT Conference، PluralSight LIVE و بسیاری دیگر ارائه می‌کنند، به علاوه می‌توانید گواهینامه‌ای دریافت کنید که مسیرهای صدور گواهینامه عبارتند از: AWS، Azure، Office 365، CompTIA، VMware و…

Pluralsight دارای نسخه اندروید و iOS است.

Mimo

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی  Mimo می‌تواند راهی مؤثر برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون، جاوا اسکریپت، HTML، SQL و غیره ارائه دهد، حتی اگر از قبل تجربه کدنویسی نداشته باشید. Mimo یک برنامه درسی تعاملی دارد که در آن می‌توانید کد را با سرعت مورد نظر خود یاد بگیرید و به درس‌های کدنویسی، آموزش‌های کدنویسی، حل چالش‌های کدنویسی، نوشتن یک کد واقعی در ویرایشگر کد Mimo دسترسی داشته باشید. شما همچنین این امکان را دارید که با انجمن کدنویسی Mimo و موارد دیگر رقابت کنید. Mimo یک برنامه ساختاریافته است که موضوعات پیچیده را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند که هضم آن‌ها آسان‌تر است. علاوه بر این، Mimo به شما انگیزه می‌دهد تا بیشتر بدانید زیرا تبلیغات آن خیلی آزاردهنده نیستند. Mimo دارای نسخه‌های اندروید و iOS می‌باشد.

Udemy

Udemy یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده دوره‌های آنلاین است که می‌توانید از آن برای رشد حرفه‌ای استفاده کنید. Udemy یک کتابخانه گسترده با بیش از ۳۴۰۰ موضوع از کدنویسی گرفته تا توسعه، تجارت، بازاریابی، سئو، طراحی و موارد دیگر دارد. شما می‌توانید در دوره‌های آن‌ها به بیش از ۶۵ زبان شرکت کرده و دوره‌ها را دانلود کنید تا بتوانید به صورت آفلاین نیز یاد بگیرید. می‌توانید ریمایندرهایی را برای برنامه یادگیری خود تنظیم کنید یا یادداشت‌برداری نمایید تا یادگیری خود را به حداکثر برسانید. امکان تعامل بیشتر با سنجش دانش از طریق آزمون‌ها نیز در این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی وجود دارد. Udemy یک پلتفرم بسیار قوی برای یادگیری برنامه‌نویسی است و در دو نسخه اندروید و iOS نیز ارائه می‌شود.

 

آموزش برنامه نویسی

سخن پایانی در مورد اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن‌های یادگیری برنامه‌نویسی منبع یادگیری عالی هستند و قابلیت‌های زیادی هم برای برنامه‌نویسان مبتدی و هم پیشرفته ارائه می‌دهند. اپلیکیشن‌های بسیار بیشتری برای برنامه‌نویسی وجود دارند که بیشتر بر روی زبان‌های خاص تمرکز می‌کنند و باید هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید کدام یک با عادات یادگیری شما سازگار است. در میان مواردی که در این مقاله معرفی کردیم، فرادرس بهترین اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی است؛ بخصوص برای افرادی که از دانش زبان انگلیسی کافی برخوردار نیستند زیرا دوره‌هایی مخصوص ایرانیان به زبان فارسی ارائه می‌دهد.

در نهایت توصیه ما به شما این است که برای یادگیری برنامه‌نویسی فقط به اپلیکیشن‌ها تکیه نکنید، بلکه آن‌ها را در مسیر یادگیری خود قرار دهید زیرا چنین برنامه‌هایی می‌توانند در درازمدت ابزارهای ارزشمندی باشند. در اینجا مایلم مجموعه آموزش برنامه برنامه نویسی اندروید فرادرس را به شما معرفی کنم؛ این مجموعه آموزشی یکی از کاملترین مجموعه های آموزشی مربوط به زبان برنامه نویس اندروید است که میتوانید با مراجعه به لینک زیر آن را دریاف کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *