تبلیغات

تبلیغات

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی + معرفی 7 منبع برای یادگیری زبان انگلیسی

ENGLISH-APP1

امروزه آموزش زبان انگلیسی به فرزندان به یکی از دغدغه های والدین تبدیل شده است، از این رو خواستیم در این پست چندین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم تا افرادی که علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی هستند، بتوانند با این اپلیکیشن ها آموزش ببینند و توانایی خود را در آموزش و یادگیری زبان محک بزنند. این پست آموزشی برای افرادی مناسب است که می خواهند در خانه و با گوشی اندرویدی خود زبان انگلیسی را یاد بگیرند؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

مقدمه

افراد با هدف های مختلف شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند. برخی افراد قصد مهاجرت دارند و برخی دیگر می خواهند برای ادامه تحصیل یا برای مدت کوتاهی و برای استراحت و تفریح به مسافرت خارج از کشور بروند و آموزش زبان را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.

زبان انگلیسی سومین رتبه در بین زبان های دنیا را داراست و یادگیری آن با هر هدفی مفید خواهد بود. در ابتدای یادگیری هر کاری یا هر زبانی سختی ها و نگران هایی وجود دارد که با اختصاص زمان کافی و تلاش بیشتر این سختی ها رفع خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده 3 نکته برای تسلط و بهبود زبان انگلیسی در همه کشورها وجود دارد.

نکته اول این که آموزش با کیفیت خوب در دسترس افراد قرار بگیرد. نکته دوم این است که باید در تربیتِ معلم و مدرس و فضای مناسب برای مکالمه زبان انگلیسی سرمایه گذاری کنند و نکته سوم محیطِ مناسب با آموزش را تقویت کنند. این پژوهش ها نشان می دهد که فواید زبان آموزی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی زیاد است و قابل سرمایه گذاری می باشد.

در ادامه پست می خواهیم هفت مورد از اپلیکیشن های مختلف را جهت یادگیری شما همراهان عزیز معرفی کنیم تا به بهترین شکل ممکن از این اَپ ها استفاده کرده و در مسیر درست یادگیری زبان انگلیسی قدم بردارید.

1- معرفی آموزش زبان لرنیت (LearnIt)

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

لرنیت دارای درس های منظم و در سطوح مختلف طبقه بندی شده است، به گونه ای که تمام موارد مورد نیاز جهت یادگیری زبان انگلیسی را دارا می باشد. این اپلیکیشن دارای پنج سطح مقدماتی A1 و A2، سطح متوسط B1 و B2، سطح پیشرفته C1 و C2 می باشد، همچنین از سطح بندی استاندارد CEFR استفاده کرده است.

هر سطح شامل 20 درس و زیر بخش های لغات، مکالمه، گرامر، چالش گفتاری و شنیداری می شود. کاربران به 4 درس ابتدایی و تمام زیر بخش های آن و درس اول چهار سطح دیگر به صورت رایگان دسترسی دارند. برای دسترسی به بقیه بخش ها و درس ها باید اشتراک تهیه کنید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

2- اپلیکیشن Learn English (USA)

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

در اپلیکیشن Learn English پنجاه زبان انگلیسی را در لهجه های متفاوت یاد می گیرید. این اَپ شامل 100 درس است که واژگان و لغات اولیه زبان انگلیسی را در اختیار کاربر قرار می دهد. افراد بدون داشتن دانش قبلی می توانند زبان انگلیسی – آمریکایی را یاد بگیرند و بتوانند جمله های کوتاه انگلیسی را در موقعیت های مختلف به کار ببرند.

طراح این اَپ می گوید صدا و متن را برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی ترکیب کرده است. این اپلیکیشن دارای سطوح A1 و A2 است و برای تدریس در مدارس مناسب می باشد. افرادی که در زمان مدرسه و دانشگاه زبان انگلیسی را یاد گرفتند نیز می توانند از این اَپ استفاده کرده و دانش خود را آپدیت کنند.

اپلیکیشن Learn English که به 50 زبان معروف است به آموزش ترکیب زبان های آلمانی به انگلیسی، اسپانیایی به انگلیسی، فرانسوی به انگلیسی و غیره نیز پرداخته است. با کمک این نرم افزار می توانید به سرعت زبان انگلیسی را یاد بگیرید و در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید.

برای استفاده موثر از این اپلیکیشن روزی یک ساعت وقت بگذارید و آن را یاد بگیرید و آنچه که در درس های قبلی آموختید را به طور منظم تکرار کنید تا ملکه ذهن شود. این اَپ از اندرویدهای 4 به بالا پشتیبانی می کند و خرید های درون برنامه ای دارد. در سال 2014 منتشر شده و در سال 2022 به روز رسانی شده است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

 

3- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Expert

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

 

در ادامه معرفی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به سومین مورد می رسیم. با اپلیکیشن Expert می توانید زبان انگلیسی را از مبتدی تا پیشرفته و با هزینه اندک یاد بگیرید. این اپلیکیشن مهارت های خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه را تقویت می کند. محتوای این اَپ شامل عکس، فیلم، فایل صوتی است که به کمک آن یادگیری به صورت عمیق انجام می شود.

این آموزش ها سطح بندی شده اند تا برای افراد حرفه ای و مبتدی قابل استفاده باشد. برای استفاده از بخش های مختلف این برنامه باید هرکدام را انتخاب و دانلود کرد. در یک بخش به تقویت مهارت خواندن پرداخته می شود. وقتی این بخش را انتخاب و اجرا کردید فایل صوتی همراه با متن برای کاربر پخش خواهد شد. در اینجا مایلم آموزش تافل فرادرس را به شما معرفی کنم. با مشاهده این آموزش میتوانید به تکنیک های پاسخ دهی به سوالات آزمون تافل مسلط شوید و در نهایت مدرک تافل را به دست آورید. برای دریافت این آموزش می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

با لمس منویی که کنار درس ها گذاشته شده است می توان لغات مهم را مرور کرد. در بخش دیگر به تقویت مهارت شنیداری پرداخته می شود. زمانی که به مکالمات انگلیسی گوش می دهید درک خوبی از آن ها خواهید داشت. در این بخش بیشتر آموزش ها به صورت صوتی است. در بخش های دیگر نیز به تقویت مهارت صحبت کردن و نوشتن پرداخته می شود.

مکالمه در زبان انگلیسی در ابتدا برای همه سخت است اما آموزش های این بخش کمک می کند تا مکالمه به زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید. در این بخش مکالمه بین دو نفر هست و لغات مهم در دسترس قرار دارد.

در بخش مهارت نوشتن که در 12 فصل است، درس ها به صورتی متنی قرار گرفته اند که نیاز به دانلود دارند. هر بخش دارای جعبه لایتنر است که می توانید لغات مهم را به آن اضافه کنید. این اپلیکیشن جذاب را می توانید از گوکل پلی دانلود کنید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

4- اپلیکیشن Lingokids برای کودکان

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

 

تا اینجا 3 مورد اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی معرفی شد که برای سن بزرگسال مفید بود و مورد چهارم را مخصوص کودکان معرفی خواهیم کرد. انتخاب اپلیکیشن یادگیری زبان برای کودک خیلی مهم است که مناسب برای سن و روحیه وی باشد.

اپلیکیشن Lingokids یک اَپ آموزش زبان کودک است که با طراحی بازی های جذاب، زبان انگلیسی را به کودک می آموزد. طراح این اپلیکیشن معتقد است این اَپ به خاطر نداشتن تبلیغات درون برنامه ای حواس کودک را پرت نمی کند و او می تواند زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد.

همچنین تکنیک های آموزش در این اَپ براساس روش هایی است که در دانشگاه آکسفورد طراحی شده است و استاندارد می باشد. در اپلیکیشن Lingokids از فیلم های جذاب و بازی های سرگرم کننده و آهنگ های شاد و مناسب کودک استفاده شده است تا برای کودک خسته کننده نباشد و انگیزه کودک را برای یادگیری افزایش دهد. همچنین دارای دو منطقه کودک و والدین است که در منطقه کودکان و نوجوانان بیشتر از صد بازی و فعالیت و آهنگ وجود دارد. تمرینات نوشتاری وجود دارد که کودک آنچه را که خوانده و یاد گرفته بتواند مرور کند.

در منطقه والدین گزارش پیشرفت کودک شما وجود خواهد داشت. موضوعات موجود را در بخش برنامه درسی می توانید ببینید و از فعالیت ها و یادگیری فرزندانتان در جدول زمانی طراحی شده مشاهده کنید. برای اینکه بدانید کودک ما با این اَپ چه مباحثی از زبان انگلیسی را خواهد آموخت به چند مورد اشاره می کنیم:

  • نوشتن و خواندن اعداد، خواندن و نوشتن حروفات، رنگ آمیزی، نکات دستوری و گرامر
  • تلفظ لغت های انگلیسی
  • رنگ، شکل ها، حیوانات
  • واژگان در مورد غذا و لغات مربوط به میوه ها، سبزیجات، آشپزی و غیره

5- اپلیکیشن پرطرفدار Duolingo

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

به معرفی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به نام Duolingo می رسیم. اگر قصد دارید زبان انگلیسی را یاد بگیرید و زمان کافی برای شرکت در کلاس ندارید، این اپلیکیشن گزینه مناسبی برای یادگیری خواهد بود. با این اَپ علاوه بر زبان انگلیسی، زبان های اسپانیایی، ترکی، آلمانی، ایتالیایی و غیره را خواهید آموخت.

امتیاز این اَپ در گوگل پلی 4.6 است و بیشتر از 100 میلیون بار دانلود شده و کاربر فعال دارد. پس از دانلود و نصب برنامه زبان مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد. اگر از قبل دانشی در زمینه زبان انتخابی داشتید می توانید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و یا از اول و از سطح مبتدی شروع به یادگیری کنید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

از قابلیت های این اَپ می توان به آموزش زبان در قالب بازی اشاره کرد. نحوه بازی هم این چنین است که 3 قلب به شما تعلق می گیرد و بعد سوالاتی مثل ترجمه لغات می پرسد در صورت پاسخ اشتباه قلب را از دست خواهید. با تکرار این بازی و تمرین آن لغات در ذهن شما ثبت خواهد شد.

اپلیکیشن دولینگو توسط متخصصان زبان طراحی و راه اندازی شده است و از طریق درس هایی که به صورت بازی طراحی شده اند می توانید مهارت های خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش دادن را تقویت کرده و به بهترین صورت آموزش ببینید.

6- اپلیکیشن یادگیری زبان Babbel

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

به ششمین مورد از معرفی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رسیدیم و الان نوبت به اپلیکیشن بابِل می رسد. این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و ios طراحی شده است. با این اپلیکیشن آموزش زبان نیز می توانید چندین زبان به غیر از زبان انگلیسی را یاد بگیرید. Babbel از سال 2008 شروع به کار کرد و به عنوان اولین اپلیکیشن در یادگیری زبان معرفی شد. این اَپ محصول شرکتی در آلمان است.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

مکالمات در این اپلیکیشن توسط متخصصان زبان طراحی و صداگذاری شده است. بخشی در این برنامه وجود دارد که موضوعاتی که قبلاً خوانده اید، یک بار دیگر به شما نشان داده می شود تا در ذهنتان ماندگار شوند.

طراحان بابِل عقیده دارند این اَپ برای زندگی مدرن طراحی شده است و با در نظر گرفتن اینکه همه مشغله کاری دارند به کاربر امکانی می دهد تا در کجا و در هر زمان در گوشی هوشمند یا کامپیوتر موارد آموزشی را مرور کنید. درس اول Babbel به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته اما برای مابقی درس ها و مراحل باید هزینه پرداخت شود.

با توجه به اینکه اپلیکیشن رایگانی مانند دولینگو آن هم به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد، توجه کاربران به این اپلیکیشن کمتر جلب می شود. هر چند که نحوه آموزش در بابِل متفاوت است اما پرداخت هزینه مبحثی است که خیلی ها ساده از آن نمی گذرند.

7- اپلیکیشن اندروید فرادرس

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

پلتفرم آموزشی فرادرس بزرگترین منبع آموزشی کشور با توجه به نیاز مخاطبان خود و با هدف دسترسی کاربران به کاملترین آموزش ها در زمینه های متنوع، اپلیکیشنی برای سیستم عامل اندروید طراحی کردند که اندروید مورد نیاز آن نسخه 5 به بالاتر است. مخاطبان و کاربران فرادرس به کمک این اپلیکیشن به بیشتر از 4 هزار دوره فیلم آموزشی در حوزه های مختلف کامپیوتر و برنامه نویسی، ریاضیات، هوش مصنوعی، بازاریابی و کسب و کار، هنر و ادبیات، آموزش های مهندسی و غیره دسترسی خواهند داشت.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

فرادرس با انتشار این اپلیکیشن به کاربران امکانی می دهد تا به تمام امکانات این پلتفرم که قبل از این فقط از طریق وبسایت در اختیارشان بود، دسترسی پیدا کنند. اگر بخواهیم از قابلیت های این اپلیکیشن کاربردی صحبت کنیم، می توان به دسترسی آسان به دوره های رایگان، امکان جستجوی راحت در بین فیلم های آموزشی فرادرس، در اختیار داشتن دوره های خریداری شده و چندین موارد دیگر که با نصب این اپلیکیشن متوجه خواهید شد، اشاره کرد.

فرادرس در نظر دارد نسخه IOS این اپلیکیشن را نیز در آینده ای نه چندان دور منتشر کند. پیشنهاد می کنم برای تسریع در یادگیری زبان انگلیسی و در هر زمینه ای که علاقمند هستید، این اپلیکیشن کاربردی برای اندروید را در گوشی خود نصب کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. این اپلیکیشن هم اکنون در دسترس همه قرار گرفته و می توانید در گوگل پلی مشاهده، دانلود و نصب کنید. برای دانلود اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس از گوگل پلی روی لینک زیر کلیک کنید.

سخن آخر در مورد اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

تاکنون 7 اپلیکیشن در زمینه یادگیری زبان معرفی کردیم که مختارید هر کدام را بنا به سلیقه و علاقمندی خود انتخاب کرده و با توجه به هدف خود در یادگیری زبان به کار بگیرید. همه می دانند که تنها با اپلیکیشن های آموزشی تمام نیازهای افراد برای یادگیری زبان رفع نمی شود و موارد زیادی در یادگیری دخیل است. پس با گذاشتن زمان کافی و تلاش بیشتر نه تنها زبان انگلیسی بلکه زبان های دیگری را نیز می توانید به بهترین شکل یاد بگیرید. در انتها از فرادرس نام می بریم که با فراهم کردن منابع آموزشی مختلف و معتبر این امکان را به وجود آورده است که مخاطبان بتوانند به راحتی هر مهارت و دانشی را در زمانی کوتاه آموزش ببینید.

این مرجع آموزشی که به عنوان معتربرترین مجموعه آموزشی شناخته می شود، با 49 عنوان آموزشی در زمان نگارش این مقاله در حوزه زبان انگلیسی که مدت آن بیش از 185 ساعت است به کمک زبان آموزان آمده است. برای مشاهده این آموزش ها روی لینک زیر کلیک کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *