تبلیغات

تبلیغات

بهترین برنامه های ادیت عکس – از فتوشاپ تا پیکسلر + معرفی منابع یادگیری

photo-edit1

سلام حمید نوریحمید نوری

انتخاب بهترین برنامه های ادیت عکس بسته به اینکه شما چه انتظاری از برنامه های ادیت عکس دارید می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی بهترین برنامه های ادیت عکس به ویژگی ها و امکاناتی که هر ابزار در اختیارتان قرار میدهد بپردازیم تا بتوانید بهترین برنامه ادیت عکس را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. بهترین نرم افزار ویرایش عکس با سرعتی سریع‌تر از قبل بهتر و بهتر می‌شود. اگرچه این جمله در نگاه اول کمی نامفهوم به نظر میرسد و احتمالا درک آن برای شما با ابهام همراه باشد اما برای انتخاب بهترین برنامه ادیت عکس از نگاه خودتان کافیست به این سوال پاسخ دهید که در زمان خواندن جمله “بهترین نرم افزار ویرایش عکس با سرعتی سریع‌تر از قبل بهتر و بهتر می‌شود” ناخودآگاه نام کدام ابزار ویرایش عکس در ذهن شما تداعی شد؟

ممکن است با شنیدن این جمله به سرعت یاد فتوشاپ افتاده باشید و یا اگر کمی بیشتر با ابزارهای شرکت ادوبی آشنا باشید ممکن است نام ابزارهای دیگر این شرکت مانند ایلوستریتور از ذهن شما عبور کرده باشد. چه فتوشاپ و ایلوستریتور یا هر ابزار دیگری؛ میدانیم که انتخاب بهترین برنامه های ادیت عکس برای یادگیری و استفاده نیاز به زمان دارد و به راحتی نمیتوان واژه بهترین را نسبت به یک ابزار نسبت داد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا چند مورد از ابزارهای ادیت عکس که شانس انتخاب شدن به عنوان بهترین برنامه ادیت عکس را دارد بررسی کنیم.

 

بهترین برنامه های ادیت عکس

بهترین برنامه های ادیت عکس؛ فتوشاپ

اولین نرم افزاری که قصد بررسی آن را داریم نرم افزار ادیت عکس فتوشاپ است؛ قطعا دلیلی وجود دارد که نام فتوشاپ مترادف با ویرایش عکس است. به جرات میتوان گفت فتوشاپ یکی از بهترین ابزارهای ادیت عکس است که در لیست بهترین برنامه های ادیت عکس خودنمایی میکند. از آنجایی که فتوشاپ دارای قابلیت هایی است که بسیار فراتر از هر رقیبی است توانسته است به متخصصان گرافیک، طراحان سایت، عکاسان و هر کسی که از فتوشاپ استفاده میکند کمک کند تا بهترین ادیت ها را بر روی عکس ها ایجاد کنند.

از سوی دیگر شرکت Adobe با هر بار به روز رسانی نرم افزار فتوشاپ قابلیت های جدیدی به این نرم افزار اضافه کرده است تا جایی که در بعضی از قسمت های فتوشاپ به راحتی میتوانید متوجه نقش هوش مصنوعی قدرتمند آن شوید. به عنوان مثال به کمک هوش مصنوعی فتوشاپ میتوانید کارهایی مانند صاف کردن پوست صورت، انتخاب هوشمند قسمت هایی از تصویر و… را در با یک کلیک انجام دهید.

Adobe اخیراً با ارائه یک به روز رسانی ویژگی را به فتوشاپ اضافه کرده است که به کاربران کمک می‌کند تا با شناسایی و از بین بردن خراش‌ها و سایر نواقص جزئی در چند ثانیه به عکس‌های قدیمی یا آسیب دیده جانی دوباره ببخشند. حتی بهتر از آن، برخی از جنبه‌های بازیابی را می‌توان در تنظیمات روشن و خاموش کرد. از سوی دیگر نرم افزار فتوشاپ این امکان را دارد که با قرار گرفتن در کنار نرم افزارهای دیگر شرکت ادوبی مانند افترافکت به طراحان گرافیک کمک کند تا تصاویر، بنرهای تبلیغاتی و… بی نظیری را ایجاد کنند.

در حالی که علاقمند به یادگیری فتوشاپ هستید پیشنهاد ما استفاده کرد از مجموعه آموزش فتوشاپ فرادرس است. برای دریافت این مجموعه آموزشی میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:

Affinity Photo

دومین ابزاری که در لیست بهترین برنامه های ادیت عکس میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم ابزار Affinity Photo است. این ابزار ادیت عکس مانند فتوشاپ نیاز به پرداخت هزینه دارد اما مزیت آن این است که هم قیمت آن نسبت به فتوشاپ مقرون به صرفه تر است و هم اینکه اگر امکان استفاده از فتوشاپ وجود نداشته باشد این برنامه را میتوان جایگزینی مناسب برای فتوشاپ در نظر گرفت. از ویژگی های این ابزار میتواند به موارد زیر اشاره نمود:

  • ویرایش RAW
  • ادغام HDR
  • نمای پانوراما
  • پردازش دسته‌ای تصاویر
  • ویرایش تصویر 360 درجه
  • ویرایش مبتنی بر لایه‌های غیر مخرب
  • و…

CyberLink PhotoDirector 365

در حالی که فتوشاپ یک ابزار بسیار قدرتمند برای ویرایش تصویر است، اما بسیار پیچیده است و یادگیری میتواند برای افرادی که تا کنون با بهترین برنامه های ادیت عکس کار نکرده اند کمی دلهره‌آور باشد. از آنجایی که فتوشاپ دارای ابزارهای بسیاری است همین موضوع نقش مهمی در ایجاد سردرگمی برای کاربران دارد. در این شرایط در صورتی که به دنبال یک برنامه ادیت عکس هستید که کار کردن با آن راحت باشد پیشنهاد ما استفاده کردن از CyberLink PhotoDirector 365 است.

از بزرگترین و قابل توجه ترین ویژگی های این ابزار ادیت عکس میتوان به هوش مصنوعی قدرتمند آن اشاره نمود که در آخرین به روز رسانی به این ابزار اضافه شده است. این هوش مصنوعی به ویژه برای افرادی مناسب است که میخواهند عکس هایی را ادیت کنند که مربوط به یک منظره است. به عنوان مثال اگر در تصویر شما نمایی از آسمان وجود داشته باشد و بخواهید آسمان را ادیت کنید به راحتی میتوانید به کمک هوش مصنوعی این ابزار یک آسمان تیره را در یک تصویر با آسمانی نسبتا روشن جایگزین کنید.

ویژگی های این ابزار به همینجا ختم نمیشود زیرا میتوانید کارهای دیگری مانند شکل دهی خودکار بدن، ویرایش پوست صورت، نورپردازی و افکت‌های انیمیشن و… را با این برنامه ادیت عکس انجام دهید. در کل اگر در میان بهترین برنامه های ادیت عکس به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه هستید این ابزار میتوانید انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

بهترین برنامه های ادیت عکس

Luminar AI

ابزار دیگری که در ادامه بررسی بهترین برنامه های ادیت عکس معرفی میکنیم ابزار Luminar AI است. آیا نیاز به ویرایش عکس‌های خود در اسرع وقت دارید؟ Skylum Luminar AI یک انتخاب عالی است. این نرم افزار ویرایش عکس کاملاً بر سرعت بخشیدن به فرآیند متمرکز است، بنابراین عکاسان می‌توانند زمان کمتری را برای ویرایش و زمان بیشتری صرف خلق کنند. همان‌طور که از نام آن پیداست، این نرم افزار از هوش مصنوعی برای پیشنهاد گزینه‌های ویرایشی استفاده می‌کند که می‌تواند عکس‌های سبک‌های مختلف را بهبود بخشد. این ابزار می‌تواند بهترین الگوها را برای بهبود تصاویر پیشنهاد دهد و دارای ابزارهایی است که می‌توان از آنها برای تغییر آسمان، پوست، چهره‌ها و حتی چشم‌ها استفاده کرد. ابزارهای خاصی برای پرتره، مناظر، مد، معماری، طبیعت و عکس‌های سیاه و سفید وجود دارد. خوشبختانه این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای استفاده در دو سیستم عامل MacOS و Windows در دسترس است و میتوانید همین حالا آن را امتحان کیند.

Pixlr

در ادامه بررسی بهترین برنامه های ادیت عکس به ابزار نسبتا نام آشنایی به نام پیکسلر (Pixlr) میرسیم. به جرات میتوان گفت این ابزار جدی ترین رقیب فتوشاپ است که میتوانید در مرورگر و در حالت آنلاین از آن استفاده کنید. در واقع چه از یک دستگاه تلفن همراه استفاده کنید یا رایانه رومیزی به راحتی میتوانید با ورود به سایت این ابزار یک پروژه جدید ایجاد کنید و شروع به ادیت عکس هایتان کنید. این ابزار کاملا رایگان است و میتوانید بدون پرداخت هزینه از تمامی قسمت های آن به راحتی استفاده کنید؛ البته همانطور که متوجه شدید این ابزار بر روی مرورگر اجرا میشود و این به موضوع به این معنی است که در هنگام استفاده کردن از ابزار ممکن در قسمت هایی از صفحه نمایش آگهی های تبلیغاتی را مشاهده کنید؛ در صورتی که میخواهید این آگهی های تبلیغاتی نمایش داده نشوند تا بتوانید با تمرکز بیشتری به ادیت عکس ها بپردازید میتوانید با خرید پلن های پولی این ابزار نمایش تبلیغات را متوقف کنید.

از سوی دیگر یکی از معایب این ابزار این است که چون بر روی مرورگر اجرا میشود میتوان سخت افزار سیستم شما را تا حد زیادی درگیر کند و در صورتی که سخت افزار سیستم شما نسبتا قوی نباشد نمیتوانید به راحتی از آن استفاده کنید تا جایی که ممکن است در میان ادیت عکس ها به صورت ناگهانی مروگر بسته شود و تمامی ادیت هایی که برروی عکس ها انجام داده‌اید از بین برود. در صورتی که با این موضوع مشکلی ندارید میتوانید همین حالا استفاده کردن از ابزار پیکسلر را امتحان کنید.

از ویژگی های ابزار پیکسلر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محیط کاربری شبیه فتوشاپ
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه و کاملا رایگان
  • تنظیمات و فیلترهای متنوع برای ادیت عکس ها
  • قابلیت اتصال ابزار به فضای ذخیره سازی Dropbox
  • و…

 

بهترین برنامه های ادیت عکس

Corel PaintShop Pro

نمیتوان لیستی از بهترین برنامه های ادیت عکس ایجاد کرد و نام Corel PaintShop Pro را در آن قرار نداد. این ابزار بیش از دو دهه است که به عنوان یک رقیب و جایگزین موفق برای فتوشاپ در حال فعالیت است. از ویژگی های این ابزار میتوان به پشتیبانی از لایه‌ها و امکان ویرایش در فرمت‌های شطرنجی و برداری، و همچنین بهره‌گیری از برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر فتوشاپ مانند حرکت آگاهانه از محتوا، گرادینت‌ها و فیلترها اشاره نمود. در صورتی که کمی با این ابزار کار کنید به مرور متوجه ابزارهای حرفه ای آن میشوید. در آخرین به روز رسانی برخی از ابزارهای هوش مصنوعی مانند AI Background Replacement، AI Denoise برای حذف نویز تصویر و حالت AI Portrait Mode که به شما امکان می‌دهد سوژه را انتخاب کنید و تاری پس‌زمینه اضافه کنید به این برنامه ادیت عکس اضافه شده است. همچنین از انواع فایل‌های HEIC و HEIF که در آیفون‌ استفاده می‌شود پشتیبانی می‌کند و میتوانید این فایل ها را نیز ادیت کنید.

کلام آخر در مورد بهترین برنامه های ادیت عکس

در این مقاله تلاش کردیم تا جای ممکن بهترین برنامه‌های ادیت عکس را مورد قرار دهیم؛ اگرچه میدانیم ممکن است نام بعضی از ابزارها را از قلم انداخته باشیم زیرا با یک جستجوی ساده میتوانید لیستی از ابزارهای نسبتا قوی را پیدا کنید که هرکدام به نوبه خود در زمینه ادیت عکس حرف هایی برای گفتن دارند. در اینجا مایلم مجموعه آموزش فتوشاپ، طراحی و گرافیک کامپیوتری فرادرس را به شما معرفی کنم. برای دریافت این مجموعه آموزشی همین حالا میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *