تبلیغات

تبلیغات

پرستاشاپ یا وردپرس ؟ + ویژگی‌ هر کدام | پاسخ این سوال توسط متاوبز مشخص شد.

perstashop

تفاوت پرستاشاپ و وردپرس در چه چیزی است؟. 
کدام یک از آن ها برای ساخت سایت فروشگاهی بهتر است؟  آیا قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی دارید، اما در انتخاب یکی از این دو فروشگاه ساز پرستاشاپ یا وردپرس مردد هستید. سوال سختی است! به خصوص زمانی که متوجه می شوید تصمیمی که می گیرید تأثیر زیادی در آینده فروشگاه آنلاین شما دارد.

پاسخ تمامی سوالات بالا را در سایت تک تیپ به صورت خلاصه در این مقاله که چه نوع سی ام اسی را برای سایت خود انتخاب کنیم توضیح مختصری داده شده تا شما به راحتی بتوانید انتخاب خودتان را با توجه به معیارهای مد نظرتان انجام دهید.

پرستاشاپ چیست و چه مزایایی دارد ؟

پرستاشاپ یکی از بهترین پلتفرم های قدرتمند و منحصر به فرد است که در سال 2007 خلق شد. رایگان و open source بودن از مزایای این سیستم فروشگاه ساز است. در حال حاضر بیش از 250000 فروشگاه آنلاین در سراسر جهان از این پلتفرم استفاده می کنند. طراحی سایت فروشگاهی پرستاشاپ برای کسب و کارهای بزرگ و متوسط بسیار مفید و کارآمد است. این پلتفرم ویژگی های مدیریتی خوب، گزینه های طراحی زیادی و یک رابط کاربری بسیار کاربرپسند را در اختیار شما قرار می دهد.

ویژگی های فروشگاه ساز پرستاشاپ

  • سیستم مدیریتی آسان
  • ثبت محصولات و ایجاد دسته بندی نامحدود
  • امکان سئو برای تمامی موتورهای جستجوگر
  • افزونه های متنوع
  • وجود روش های گوناگون پرداخت
  • نصب آسان در صورت یادگیری و احتیاط
  • پشتیبانی از چندین زبان و ارز
  • سازگار با موبایل و تبلت ها 

 

پرستاشاپ یا وردپرس

وردپرس چیست و چه مزایایی دارد ؟

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا متن باز است، که کار را برای مدیران سایت آسان می کند. ووکامرس یک پلاگینی است که اولین بار توسط  WooThemesتوسعه دهنده پوسته وردپرس توسعه داده شد کسی که Mike Jolley و James Koster که در Jigowatt توسعه دهنده بودند که در سال 2011 در ۲۷ سپتامبر طراحی شد و سپس شرکت Automattic، مالک وردپرس آن را خریداری کرد. با اضافه شدن این افزونه به وردپرس، شما به راحتی می توانید به ساخت سایت فروشگاهی خودتان بپردازید، و آن را روی قالب های گوناگون نصب و حتی به صورت اختصاصی کد نویسی و طراحی کنید.

ویژگی‌های فروشگاه ساز وردپرس

  • انواع قالب های متنوع و سازگار
  • امکان بهینه سازی
  • مقایسه محصولات
  • تجزیه و تحلیل داده های سایت و ارائه گزارش
  • امکان پشتیبانی قوی
  • بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم
  • دارای ویژگی ها و پلاگین های متعدد 
همچنین بخوانید  ۵ مزیت اصلی ga4 نسبت به یونیورسال

پرستاشاپ یا وردپرس

 

تفاوت پرستاشاپ و وردپرس

تفاوت پرستاشاپ و افزونه ووکامرس وردپرس را از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار می دهیم. برای یک مقایسه درست و منطقی، مهمترین ویژگی های که برای ساخت سایت فروشگاهی لازم است را مورد مقایسه قرار می دهیم. تا شما متوجه شوید عملکرد کدام یک از این دو فروشگاه ساز محبوب بهتر است.

تفاوت سئو پرستاشاپ و وردپرس

یکی از مهمترین تفاوت پرستاشاپ و وردپرس به امکانات بهینه سازی آن ها برای فروشگاه های آنلاین است. همان گونه که می دانید طراحی سایت تجاری و فروشگاهی اولین مرحله برای فروش آنلاین است. اگر این وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل بهینه نشوند هیچ شانسی برای دیده شدن و فروش ندارید. سئو سایت های پرستاشاپی سخت تر از سئو وردپرسی است. دلیل این امر این است که، در پرستاشاپ  تنها فیلدهای سئو وجود دارد. و باید ماژول خاصی برای انجام این کار خریداری کنید که به صورت دلاری باید خریداری شود ، یعنی برای اینکه بتوانید یک ماژول مناسب مثل وردپرس نصب کنید باید هزینه بالایی بپردازید و به خوبی افزونه وردپرس نمی تواند باشد و برای بهینه سازی نیاز است که یک متخصص استخدام کنید.
اما وردپرس یک افزونه محبوب به نام یوآست سئو دارد که به جرات می توان گفت یکی از بهترین افزونه ها در زمینه سئو سایت است. علاوه بر آن در پرستاشاپ برای راه اندازی وبلاگ باید ماژولی خریداری شود و به تنهایی در آن وجود ندارد. همان گونه که می دانید وجود بلاگ یکی از عوامل قدرت برای هر وب سایتی به حساب می آید. زیرا بلاگ ها نقش مهمی در دریافت ترافیک، اعتماد سازی برای مشتریان، قانع کردن آن ها به خرید و غیره دارند. حال اگر قصد راه اندازی وبلاگ در پرستاشاپ را داشته باشید، باید ماژول های آن را تهیه کنید ، در حالی که این امکان در وردپرس کاملا رایگان است. پس کفه ی ترازو از لحاظ هزینه‌ ، در بهینه سازی برای موتورهای جستجو به نفع وردپرس است. زیرا در صورت پرداخت هزینه و راه اندازی بلاگ، باز هم قدرت وبلاگ وردپرسی را ندارد.

 

پرستاشاپ یا وردپرس

تفاوت سرعت سایت پرستاشاپ و وردپرس

تفاوت سرعت پرستاشاپ و افزونه ووکامرس وردپرس، به سرعت لود قالب انتخابی و افزونه ها وابسته است. هر چه قالب شما سبک تر و زمان بارگذاری کمتری داشته باشد، به طبع تجربه کاربری بهتری به دنبال دارد. اما در حالت کلی سرعت پرستا بهتر از وردپرس است.

تفاوت هزینه پرستاشاپ و وردپرس

تفاوت پرستاشاپ و وردپرس در زمینه هزینه ها این است که با وجود رایگان بودن هر دوی این فروشگاه سازها، اما وردپرس افزونه ها و قالب های متنوع و با قیمت پایین تری به مخاطبین خود ارائه می دهد.

همچنین بخوانید  بهترین روش راه اندازی سایت

تفاوت پشتیبانی پرستاشاپ و وردپرس برای رفع مشکل

تفاوت پرستاشاپ و وردپرس در صورت بروز مشکلات این است که، وردپرس پشتیبانی مستقیمی برای کاربران ارائه نمی دهد. ، در عوض، انجمن ها و منبع های آموزشی متنوعی در اینترنت برای راهنمایی کاربران و کمک به آنها در مقابله با مشکلات موجود است. از طرف دیگر، پرستاشاپ دو سرویس پشتیبانی اصلی را ارائه می دهد: کمک آنلاین پرستاشاپ و کمک فنی پرستاشاپ.
گزینه اول بسیاری از منابع رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهد. گزینه دوم PrestaShop Technical Assistance نام دارد. این یک سرویس منحصر به فرد پرستاشاپ در مقایسه با سایر پلتفرم ها است. با استفاده از این سرویس، صاحبان وب سایت به صورت تلفنی با کارشناس پرستاشاپ ملاقات خواهند کرد تا در عرض 15 دقیقه مشکل خود را حل کنند. با این حال، این سرویس رایگان نیست و این نوع پشتیبانی های پرستا در ایران وجود ندارد.

تفاوت قالب پرستاشاپ و وردپرس

تفاوت قالب پرستاشاپ و وردپرس به علت تنوع و زیادی قالب های وردپرس است. اما قالب های پرستا کمتر ولی تخصصی تر هستند. همچنین تمام قالب های وردپرس واکنش گرا هستند.

تفاوت زمان راه اندازی سایت پرستاشلپ و وردپرس

زمان راه اندازی فروشگاه ووکامرس بسیار بیشتر از پرستاشاپ است. زیرا ابتدا باید وردپرس داشته باشید، و سپس ووکامرس را می توان مستقیماً از پنل مدیریت وردپرس نصب کرد . همانطور که در بالا ذکر شد، این افزونه رایگان است، بنابراین نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای برای نصب آن ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد سایت مدیریت وردپرس خود شوید. سپس به «افزونه‌ها» بروید، «WooCommerce» را جستجو کنید و روی «Install Now» کلیک کنید.

تفاوت امنیت سایت پرستاشاپ و وردپرس

پرستاشاپ و وردپرس از نظر اقدامات امنیت چندان تفاوتی ندارند. مدیران وب سایت WooCommerce و PrestaShop باید به تنهایی از امنیت داده ها اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند یک گواهی SSL بخرند و یک هاست ایمن تهیه کنند یا همیشه فروشگاه خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنند.

با انتخاب ووکامرس، خبر خوب این است که این پلتفرم اجازه می دهد تا با نصب افزونه هایی مانند Duo یا Two Factor احراز هویت دو مرحله ای صورت بگیرد . این ویژگی کاربران را به سطح جدیدی از امنیت داده ها می‌رساند. به عنوان مثال، هنگامی که مدیر سایت می خواهد وارد سایت مدیریت شوند، باید هویت او از طریق کد در پیامک، ایمیل یا تماس های تلفنی تأیید شود. علاوه بر این، صاحبان فروشگاه های وردپرسی مسئولیت انطباق با PCI را بر عهده خواهند داشت. اما در مقابل در مورد پرستاشاپ، انطباق پیش فرض با پروتکل DSS PCI سبب می شود، از اطلاعات شخصی مخاطبانتان حفاظت شود. 

همچنین بخوانید  طراحی وب سایت گردشگری خلاقانه

نتیجه گیری

تفاوت پرستاشاپ و وردپرس را از جنبه های گوناگون می توان مورد نقد و بررسی قرار داد. در آخر اگر به جواب سوال خود نرسیدید ، می‌توانید به سایت مجله متاوبز https://metawebz.org/mag/ مراجعه کنید و در آنجا کلمه ( پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس ) را سرچ کنید و جواب کامل خود را میتوانید در آنجا بیابید . 

به طور کلی، ما باید موقعیت خود را تجزیه و تحلیل کنیم تا بفهمیم کدام یک از آنها به بهترین وجه اهداف ما را برآورده می کند. اگر در حال حاضر درک خوبی از وردپرس داریم و برای افزایش سریع کسب و کار خود برنامه ریزی می‌کنیم. وردپرس ممکن است بهترین گزینه ما باشد. صاحبان مشاغل کوچک و متوسط که بر فروش کالاهای معمولی تمرکز می کنند و به دنبال یک پلتفرم فروش انلاین با قابلیت پیمایش آسان و بسیار قابل تنظیم هستند که از بسیاری از زبان ها و ارزها پشتیبانی می کند، ممکن است پرستاشاپ را گزینه جذاب تری بیابند. همه چیز به ماهیت کسب و کار شما بستگی دارد. موقعیت خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا تصمیم بگیرید کدام گزینه به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

اگر نیاز به خدمات مشاوره سئو https://metawebz.org/seo-beratung/ دارید  به  ادرس ذکر شده مراجعه کنید و یا با کارشناسان سئو متاوبز با شمارهای 09020902615 – 09129400959 در واتس آپ به صورت 24 ساعته یا تماس تلفنی در ساعات اداری در ارتباط باشید

تبلیغات

دیدگاه ها

  • رویا تیر 9, 1401 :: 14:41

    سلام مطلبتون خوب بود من سایت فروشگاهی وردپرسی دارم میخوام ببرم تو پرستاشاپ اینکه میگید وردپرس برای سایت های خبری و مقالات هست درسته چون الان واقعا سایتم سنگین شده .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *