تبلیغات

تبلیغات

با افکت‌ های اینستاگرام بیشتر آشنا شوید + دانلود فیلم آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

insta-effect

با پیشرفت تکنولوژی در سال‎‌های اخیر شاهد ظهور شبکه‌های اجتماعی بسیاری بودیم. اما موفق بودن و موفق ماندن در این کورس رقابتی کار آسان نیست. بسیاری از این شبکه‌ها یک شروع طوفانی داشتند اما بعد از مدتی طرفداران خود را از دست دادند. در این میان اینستاگرام از آن دسته از برنامه‌هایی بود که توانست در این سال‌ها جایگاه خود را به خوبی حفظ کند. از معرفی کسب کار به صورت رایگان گرفته تا افکت‌ های اینستاگرام، همه و همه از مزایای این شبکه اجتماعی به شمار می‌آید.

در ابتدا این برنامه قابلیت‌های بیشمار امروز را نداشت و بیشتر به عنوان یک برنامه‌ای برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت طراحی شده بود. اما بعد از گذشت مدتی قابلیت‌ها و ابزارهای مختلف دیگری به این برنامه اضافه شد. عده‌ی کثیری از مردم به این باور رسیدند که از این شبکه اجتماعی برای معرفی حرفه و کسب و کار خود و همچنین کسب درآمد استفاده کنند، که خوشبختانه موفقیت آمیز هم بود. این روزها با کمتر کسی مواجه میشویم که این شبکه اجتماعی را نشناسد یا آن را بر روی تلفن همراه خود نصب نکرده باشد. با این حال اگر قصد آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی محبوب را دارید، میتوانید در فرادرس آموزش‌های مربوط به این برنامه را ببینید. همچنین ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ترفندها و کارآیی این برنامه آشنا کنیم.

نگاه کلی به برنامه محبوب اینستاگرام

اینستاگرام نخستین بار در سال 2010 میلادی به عنوان یک شبکه اجتماعی بر پایه تصویر راه اندازی شد و در همان اوایل به سرعت در میان جوانان و نوجوانان جایگاه ویژه‌ای کسب کرد. به این صورت که پس از مدت کوتاهی تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به 100 میلیون نفر و تنها بعد از 4 سال، یعنی در سال 2014 به 400 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا رسید. نکته جالب توجه اینجاست که این شبکه اجتماعی همچنان بعد از گذشت 12 سال توانسته جایگاه خود را به خوبی حفظ کند. اما چگونه؟ اینستاگرام چطور توانسته در این سال‌ها همچنان جزئی از برنامه‌های محبوب دنیا باقی بماند؟ شاید مناسب‌ترین جواب؛ به روز رسانی‌ها، قابلیت‌های بیشمار و افکت‌ های اینستاگرام باشد.

 برای مثال: در سال 2017 اینستاگرام  قابلیتی را با نام استوری به برنامه خود اضافه کرد، که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بعد از این استقبال بی‌نظیر قابلیت جدید دیگری با نام استوری زنده یا لایو را به صورت آزمایشی به این برنامه افزود که پس از مدت کوتاهی آن را به یک قابلیت همیشگی برای کاربران به ثبت رساند.

استوری اینستاگرام یکی از روش‌های موثر برای تعامل کاربران است. بعدها قابلیت‌های جذاب و متنوع دیگری به استوری اضافه شد. در سال 2019 روزانه 500 میلیون کاربر از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده میکردند. از ویژگی‌های استوری میتوان به نظرسنجی، سوالات و افکت‌ های جذاب آن اشاره داشت. اگر صاحب کسب و کار هستید، این تعاملات روزانه میتواند بازدید صفحه شما را افزایش و بازدهی آن را بالا ببرد. اینستاگرام از آن دسته از برنامه‌های محبوب و معروف جهانی‌ست که تقریبا میتوان گفت تمامی افراد معروف و مشهور اعم از بازیگر، فوتبالیست، خواننده و حتی سیاستمداران کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا در آن عضو هستند.

 

افکت‌ های اینستاگرام

درباره افکت‌ های اینستاگرام و فیلترهای آن چه میدانید؟

یکی از قابلیت‎‌های منحصر به فرد و جذاب اینستاگرام که بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفت، افکت‌ها و فیلترهای اینستاگرام است. این افکت‌ها به زیبا و جذاب‌تر شدن استوری شما کمک شایانی میکند. در ابتدا این فیلترها با حاشیه‌های متنوع و شیب دار طراحی شده بود، اما همین قابلیت ساده برای افرادی که  تلفن همراه‌شان برنامه‎‌های ویرایش عکس نداشت، بسیار کار آمد و مفید بود.

به مرور زمان این فیلترها به روز رسانی شد. برای مثال: برخی از این فیلترها برای تغییر رنگ، نور و افزایش کیفیت عکس‌ها استفاده میشود و برخی از آنها واقعیت افزوده است. به این صورت که تصاویر یا جزئیاتی را به تصویر و یا محیط پیرامون شما اضافه میکند. قطعا برای شما هم بارها و بارها پیش آمده که در هنگام مشاهده یک افکت، بخواهید آن را داشته باشید، در این وضعیت چه باید کرد؟ در ادامه این مقاله به بررسی تمامی این نکات و پر کاربردترین افکت‌ های اینستاگرام خواهیم پرداخت.

 

افکت‌ های اینستاگرام

چگونه افکت‌ های اینستاگرام یا فیلترها را فعال کنیم؟

به طور کلی کار کردن و استفاده از اینستاگرام کار بسیار راحت و آسانی‌ست. به همین منظور فعال سازی فیلترها و افکت‌ها کار دشواری نیست. برای شروع این کار شما باید برنامه اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه بروز رسانی کنید. حالا شما امکان استفاده از تمامی افکت‌ها را برای دوربین جلو و پشت، بر روی صورت، محیط اطراف، تصاویر و ویدیوهای خود خواهید داشت. اما در هر آپدیت اینستاگرام، افکت‌ های جدیدی معرفی میشود.

برای انجام این کار، کافی‌ست تا به صفحه اینستاگرام خود بروید و بر روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید. در این صورت دوربین باز میشود، در پایین صفحه آیکون‌های دایره‌ای مشاهده میکنید که این آیکون‌ها همان فیلترها هستند. با لمس هر یک از این فیلترها میتوانید آنها را بر روی صورت یا محیط پیرامون خود ببینید. برای عکس گرفتن با فیلتر نیاز است تا آن را لمس کرده، اما برای فیلم برداری با افکت باید تا اتمام فیلم، دکمه وسط را نگهدارید. اما سوال اینجاست که چگونه افکت جدیدی پیدا کنیم؟ یا چگونه یک افکت را از استوری دیگران ذخیره کنیم؟ در ادامه به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

پیدا کردن جذابترین افکت‌ های اینستاگرام

بعد از توجه و علاقه بسیار زیاد مردم نسبت به فیلترها، رفته رفته تعداد و تنوع آنها افزایش یافت. به طوری که این روزها تعداد شمارش این افکت‌ها کاری غیر ممکن است. فیلترهای اینستاگرام به قدری طرفدار دارد که حتی برخی از کاربران بدون استفاده از فیلتر و افکت، عکسی از خود به اشتراک نمیگذارند. به غیر از فیلترهای موجود در خود برنامه، شما میتوانید افکت‌ های بسیار زیبا و گاها جالب و خنده دار را در آن پیدا کنید. شاید بپرسید چگونه؟ ما به شما خواهیم گفت. کمی پیش‌تر درباره این نکته که بعضی از افکت‌ های اینستاگرام به صورت دائمی و ترند در قسمت استوری هستند، اشاره کردیم. اما در این میان تعدادی فیلتر خاص و زیبا وجود دارد که شما برای پیدا کردن و ذخیره آنها باید اقدامات زیر را انجام دهید:

بخش استوری اینستاگرام را باز و بر روی یکی از فیلترها ضربه بزنید. همانطور که میبینید در پایین صفحه نام فیلتر و شخصی که آن را طراحی کرده نوشته شده است. با ضربه زدن بر روی نوشته، صفحه‌ای نمایان میشود، سپس در میان گزینه‌های موجود، (Browse Effect Gallery) را لمس کنید. حالا شما میتوانید با دنیای بیشمار افکت‌ها و فیلترهای اینستاگرام آشنا شوید. اما چگونه آنها را ذخیره کنیم؟ با آموزش بالا دریافتیم که پیدا کردن فیلترهای جدید کار دشواری نیست. بعد از انجام مراحل بالا به راحتی میتوانید افکت‌ها را ذخیره و یا حذف کنید. برای ذخیره این فیلترها کافی‌ست تا مراحل زیر انجام دهید.

  • ابتدا افکت مورد نظر را پیدا و سپس بر روی گزینه Light Leak IV کلیک کنید.
  • چند گزینه برای شما نمایش داده میشود، که از آن میان باید بر روی گزینه Save Effect کلیک کنید.
  • حالا افکت مورد نظر شما برای همیشه در صفحه اصلی استوری در دسترس میباشد.

اما اگر بعد از گذشت مدتی به هر دلیلی خواستید تا یکی از افکت‌ها را حذف کنید، مجددا بر روی فیلتر انتخابی کلیک کرده و بر روی گزینه Saved ضربه بزنید. به همین راحتی افکت مورد نظر شما حذف میشود.

 

معرفی چند نمونه جذاب افکت اینستاگرام

در این قسمت سعی داریم تا به شما چند نمونه از فیلترهای جذاب اینستاگرام را معرفی کنیم:

  • افکت renaissance painting: اگر از علاقمندان به نقاشی‌های دوره رنسانس هستید و دوست دارید تا تصویری از چهره خودتان شبیه به آثار دوره رنسانس داشته باشید، این افکت کاملا مناسب شماست. زیرا به گونه‌ای طراحی شده تا تصویر را به صورت نقاشی‌های دوره رنسانس در اختیار کاربر قرار دهد.
  • افکت ineslongevial: با استفاده از این افکت، نقاشی‌های کشیده شده با ماژیک را بر روی صورت خود مشاهده میکنید.
  • افکت کد: یکی دیگر از افکت‌ های اینستاگرام، افکت کد میباشد. هنگامی که این فیلتر را باز میکنید، نوشته‌هایی مثل یک کد کامپیوتری بر روی صورت شما نمایان میشود.
  • افکت نور خورشید (sunlight): این افکت جذاب به گونه‌ای طراحی شده که هنگام استفاده از آن تصویر را به صورتی نشان میدهد که گویی نور خورشید به آن تابیده است. بدون شک این افکت یکی از زیباترین افکت‌ های موجود در اینستاگرام میباشد.
  • افکت rachonphoic: اگر دوست دارید تا کمی سر به سر دوستان خود بگذارید و آنها را بترسانید، این فیلتر را ذخیره کنید. اما نکته جالب این فیلتر زمانی‌ست که شما دهان خود را باز میکنید! بعد از اینکار یک حشره شبیه به رتیل از دهان شما بیرون می‌آید و بر روی صورت شما راه میرود.
  • افکت بلک اند وایت: یکی از پرکاربردترین فیلترهای اینستاگرام، افکت سیاه و سفید است. با استفاده از این افکت میتوانید به عکس‌های خود حس و حال قدیم و دوربین برادران لومیر را بدهید و از جذابیت و زیبایی آن لذت ببرید.

تاثیر اینستاگرام در بازاریابی

اینستاگرام یکی از آن دسته از شبکه‌های اجتماعی تصویر محور است که طی گذشت چندین سال همچنان طرفدارن بیشماری در سرتاسر دنیا دارد. در ابتدا کاربران تصاویری از فعالیت‌های روزانه خود را در آن به اشتراک میگذاشتند، اما بعد از گذشت مدتی این شبکه اجتماعی به بستر مناسبی برای معرفی کسب و کار تبدیل شد.

با افزودن ویژگی‌ها و امکانات جدید، اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار به  یک شبکه اجتماعی محبوب و سود آور تبدیل شد. به این صورت که بعدها کسب و کارهای با سابقه به بازاریابی از طریق اینستاگرام روی آوردند. این شبکه اجتماعی به قدری در این مسیر مفید بوده که بیش از 25 میلیون کسب و کار در سرتاسر جهان از این برنامه برای معرفی مشاغل خود استفاده میکنند. در ادامه به مزایای این برنامه اشاره خواهیم کرد:

  • بیش از 80 درصد کاربران این شبکه دست کم یک برند را دنبال میکنند و حدود 60 درصد این افراد محصول یا خدمات مورد نظر خود را از طریق اینستاگرام پیدا و خریداری کرده‌اند.
  • امکانات و قابلیت اینستاگرام برای فروش اینترنتی به خصوص محصولاتی که زیبایی بصری دارند بسیار مناسب است. همچنین شما میتوانید برای ایجاد جذابیت و رنگ و لعاب بیشتر هنگام معرفی محصول از افکت‌ های اینستاگرام استفاده کنید.
  • تقریبا 30 درصد کاربران اینستاگرام بعد از پیدا کردن محصول مورد نظر آن را خریده‌اند.
  • 65 درصد از پر مخاطب‌ترین پست‌های اینستاگرام محتوای تبلیغاتی دارد.
  • به دلیل ایجاد تعامل بالا در استوری اینستاگرام ، همین امر میتواند میزان فروش و سود را بیشتر کند.
  • همچنین میتوانید از سیستم تبلیغاتی اینستاگرام و سیستم فروش اینستاگرام برای بالا بردن میزان فروش بهره ببرید.

 

افکت‌ های اینستاگرام

کلام آخر در مورد افکت‌ های اینستاگرام

همانطور که اشاره شد اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفداری‌ست که در طی سالهای گذشته همچنان در میان کاربران توانسته جایگاه خود را حفظ کند. این برنامه نه تنها در میان افراد عادی بلکه در میان صاحبان کسب و کار نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. امروزه اینستاگرام را میتوان یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی دانست. بدون شک تمامی شبکه‌های اجتماعی مزایا و معایبی را دارند. شما به عنوان یک کاربر باید نحوه صحیح استفاده از آن را بلد باشید. ما در این مقاله آموزش استفاده از اینستاگرام و نحوه فعال سازی فیلترهای جذاب آن را با شما به اشتراک گذاشتیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در دنیای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام را دارید میتوانید برای یادگیری اصول راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام به آموزش آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس مراجعه کنید. در این آموزش تمامی اصول و نکاتی که قبل از راه اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام باید بدانید بیان شده است و میتوانید با دریافت آن این اصول را یاد بگیرید. برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *