تبلیغات

تبلیغات

راهنمای آموزش رایگان جنگو (Django) + فیلم آموزش جنگو

1-آموزش-رایگان-جنگو-Django

اگر یک برنامه نویس هستید حتما تاکنون بارها عبارت «آموزش رایگان جنگو»را در گوگل سرچ کرده اید. شما تنها کسی نیستید که در مورد برنامه نویسی با جنگو(Django)  کنجکاوید. بسیاری دیگر از برنامه نویسان نیز به جنگو علاقه مند هستند یا لااقل می خواهند در مورد آن بیشتر بدانند. جنگو یک چارچوب رایگان و منبع بازِ پایتون است که در اصل برای از بین بردن دردسرهای برنامه‌نویسی بک ‌اند طراحی شده است. توسعه دهندگان، به کمک آن می توانند برنامه های پیچیده، ایمن و مقیاس پذیر را به سرعت ایجاد کنند. همانطور که می‌دانید شروع یک پروژه کد نویسی در ابتدا سرگرم کننده است. منتها زمانی که برای اتمام آن با ضرب الاجل روبرو هستید دیگر به هیچ وجه، وقتی برای سرگرم شدن نخواهید داشت. در اینگونه شرایط است که جنگو می‌تواند به یاری شما بیاید.

راهنمای آموزش رایگان جنگو

 

جنگو چیست؟

جنگو یک چارچوب نرم افزاری (framework) سطح بالا و منبع باز است که به توسعه دهندگان پایتون کمک می کند تا کدهای کاربردی را سریعتر بنویسند. با تمام framework های سمت کلاینت، سازگار بوده و به دلیل عملکرد عالی خود، مشهور است. می توان از جنگو برای ساختن اغلب انواع سایت، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و غیره استفاده کرد. سازندگان فریم ورکِ جنگو در وب سایت خود توضیح می دهند که هدف جنگو، رسیدگی به بسیاری از مشکلات توسعه وب است. Django یک چارچوب نرم افزاری معروف برای تسهیل کار توسعه دهندگان پایتون است

چرا یادگیری جنگو یک سرمایه گذاری ارزشمند است؟

فرادرس یک مرجع معتبر برای کمک به شما در آموزش رایگان جنگو است. این یک فرصت طلایی است که نباید آن را از دست داد. بسیاری از توسعه دهندگان پایتون برای آموزش جنگو ارزش قائل هستند زیرا که می‌دانند با یادگیری آن، پیشرفت حرفه ای قابل توجهی خواهند کرد. جنگو با در نظر گرفتن جامعیت، ساخته شده است. در نتیجه، توسعه دهندگان به کمک آن می‌توانند به همه ابزارهایی که برای توسعه پروژه های درجه یک، نیاز دارند دسترسی داشته باشند. آنها می‌توانند به راحتی سایت‌های کاربردی را طراحی و راه اندازی کنند بدون اینکه تحت تاثیر عناصر خسته کنندۀ توسعه نرم افزار قرار گیرند.

توسعه‌دهندگانی که از جنگو استفاده می‌کنند از انعطاف‌پذیری بی‌نظیر و پشتیبانی خارق العاده و جامع آن برخوردار می شوند. سایت های ساخته شده با جنگو، ایمن، مقیاس پذیر، همه کاره، قابل حمل و قابل نگهداری هستند. به طور خلاصه، استفاده از جنگو شما را به یک توسعه دهنده موثرتر و کارآمدتر تبدیل می کند. به علاوه، از آنجایی که جنگو یک پلتفرم منبع باز است، تمام اسناد آن به راحتی به صورت آنلاین در دسترس است.

راهنمای آموزش رایگان جنگو

 

پیش نیازهای شروع به آموزش رایگان جنگو

-قبل از ورود به دوره های آموزش رایگان جنگو، شما باید پایتون را بدانید. چارچوب جنگو بر اساس برنامه نویسی پایتون است. اگر این زبان برنامه نویسی را نمی دانید، نمی توانید از جنگو نیز استفاده کنید.

-برای یادگیری جنگو شما باید درک اولیه ای از اصول کدنویسی داشته باشید. چارچوب جنگو، تجربه ساخت وب سایت را تسهیل می‌کند منتها کاربران باید اصول اولیه توسعه وب را بدانند. تنها در این صورت است که آنها می توانند از جنگو به طور موثر استفاده کنند.

– کاربران جنگو همچنین باید فلسفه این فریم ورک را درک کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا با ترجیحات کدنویسی آنها مطابقت دارد یا خیر. فلسفه جنگو، آسان سازی و ارائه راه حل هایی طبقه بندی شده و از پیش آماده شده برای کد نویسی است. مجموعه‌ای جامع از مؤلفه‌ها و چند رویکرد کدگذاری ترجیحی را به توسعه دهندگان ارائه می‌کند. با این حال، کدگذارها را به این ساختارها محدود نمی کند. آنها می توانند راه‌حل‌های آمادۀ موجود در جنگو را استفاده کنند یا اینکه با ترکیب اجزای جدید و دلخواه، راه‌حل‌های غیرمتعارفِ کدنویسی برای خود بسازند.

آنچه که در دوره های آموزش رایگان جنگو یاد خواهید گرفت

آشنایی با تاریخچه پیدایش جنگو

در بسیاری از دوره های آموزش رایگان جنگو، یکی از اولین سرفصل ها به تاریخ پیدایش این فریم ورک اختصاص دارد. جنگو برای اولین بار در سال 2003 توسط آدریان هولواتی و سایمون ویلیسون، مفهوم سازی شد. این دو سازنده وب سایت، پس از مدتی به این نتیجه رسیدند که نیازی نیست برای ساخت هر سایت از صفر شروع کنند. آنها متوجه شدند که می توانند از برخی از کدها و طرح‌هایی که قبلاً ایجاد کرده‌اند دوباره استفاده کنند. آنها این کد ها را جمع آوری و بسته بندی کردند. در نهایت بعد از دو سال در سال 2005 آنها را  به عنوان یک چارچوب توسعه وبِ منبع باز به نام جنگو منتشر کردند. در نتیجه، به طور قابل‌توجهی روند توسعه وب را تسریع بخشیدند. بعد از این تاریخ، پروژه جنگو با تلاش مشترک و عظیم هزاران مشارکت کننده و کاربر، به شدت گسترش یافت. جنگو به توسعه چندین سایت پرمخاطب از جمله نشنال جئوگرافیک، پینترست و اینستاگرام کمک کرده است.

راهنمای آموزش رایگان جنگو

 

درک ساختار وب سایت های ساخته شده باDjango

سایت ها ساخته شده با Django از ساختار دایرکتوری استفاده می کنند. به عبارت دیگر در اینگونه سایت‌ها فایل‌های سیستم در یک درختِ سلسله مراتبی نمایش داده می شوند. در این سایت ها فضایی برای سفارشی سازی نیز وجود دارد، اما ساختار پیش فرض آنها از فایل های خاصی تشکیل شده است. از جمله موارد زیر:

:manager.py  در دوره های آموزش رایگان جنگو در مورد فایل manager.py همه چیز را یاد خواهید گرفت. در اینجا تنها به این موضوع بسنده می شود که فایل مذکور به عنوان یک ابزار خط فرمان عمل می‌کند. یعنی ابزاری است که به توسعه دهندگان، اجازه می دهد دستورالعمل های مبتنی بر متن را ارائه دهند. این فایل به توسعه دهندگان در آزمایش، اشکال زدایی و استقرار برنامه های کاربردیِ وب کمک می کند. همچنین شامل کدهایی است که برای اجرای وب-سرورِ برنامه و ایجاد پایگاه دادۀ زیربنایی وب سایت استفاده می شوند.

:my_project این بسته، فایل های پیکربندیِ تنظیمات پروژه شما را در خود جای می دهد. در فرایند آموزش جنگو متوجه می‌شوید که درک فایل‌های موجود در این چارچوب، می‌تواند برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب مفید باشد. دانستن اینکه باید چه انتظاراتی در استفاده از چارچوب جنگو داشته باشید برای شما بسیار مهم خواهد بود. ساختار فایل های جنگو جزو سرفصل های مهم در دوره های آموزش رایگان جنگو است.

یادگیری نحوه تنظیم محیط توسعۀ دلخواه خود در Django

یکی از مباحث مهم در آموزش جنگو، تنظیم محیط توسعه است. یک محیط توسعه، شامل تمام ابزارها و رویه‌هایی است که برای توسعه، آزمایش و اشکال زدایی پروژه ها نیاز دارید. خوشبختانه، راه اندازی و استفاده از محیط توسعه جنگو نسبتا آسان است. اکثر سیستم‌عامل‌ها از جمله همه آن‌هایی که می‌توانند پایتون را اجرا کنند می‌توانند از جنگو نیز پشتیبانی کنند. این فریم ورک، همچنین می تواند از منابع مختلفی مانند برنامه مدیریت بستۀ کامپیوتر یا فهرست بستۀ Python (PyPi) نصب شود. در اینجا یک آموزش سریع برای تنظیم محیط توسعه جنگو آورده شده است. مراحل این آموزش به شرح زیر هستند:

  1. مطمئن شوید پایتون نصب شده است.
  2. یک دایرکتوری برای پروژه خود ایجاد کنید.
  3. یک محیط مجازی ایجاد کنید
  4. Django را در محیط مجازی نصب کنید.
  5. نصب و عملکرد جنگو را تایید کنید.
  6. یک پروژه جدید ایجاد کنید.

پس از تنظیم محیط توسعه Django به چندین ویژگی ضروری جنگو دسترسی خواهید داشت. از جمله:

  • اسکریپت های پایتون.
  • یک وب سرور توسعه
  • ویرایشگر متن یا محیط توسعه یکپارچه (IDE)
  • یک ابزار مدیریت کنترل منبع.

راهنمای آموزش رایگان جنگو

 

پروژه ها و برنامه هایی که می‌توانید بعد از یادگیری جنگو ایجاد کنید

شرکت در دوره های آموزش رایگان جنگو، دست شما را در فعالیت های حرفه ای، بسیار بیش از گذشته باز خواهد کرد. تعدادی نامتناهی از پروژه های وب و برنامه های کاربردی وجود دارند که می توانید با جنگو ایجاد کنید. در اینجا یک لیست برای شما آورده شده است که می‌توانید برای شروع آنها را انتخاب کنید و خود را با آنها به چالش بکشید.

  • یک سایت برای ذخیره ایمن رمزهای عبور بسازید.
  • یک تابع چت ساده ایجاد کنید.
  • یک برنامه لیستِ کارها برای مدیریت وظایف بسازید.
  • یک سیستم مدیریت محتوا بسازید
  • برنامه ای امن برای مدیریت داده های حساس ایجاد کنید
  • یک قالب سیستم لاگین طراحی کنید.
  • یک سایت امن و کارآمد برای میزبانی چت ویدیویی ایجاد کنید.
  • یک برنامه وب برای تولید رزومه از ورودی های ارائه شده توسط کاربران طراحی کنید.

چه کسانی به یادگیری جنگو نیاز دارد؟

آموزش رایگان جنگو برای تمامی برنامه نویسانی که نیاز به مهارت‌های کدنویسی مختلف دارند مفید است. در این میان، چند گروه از برنامه نویسان به صورت جدی تر به جنگو نیاز دارند. از جمله:

اولین گروه نیازمند به یادگیری جنگو؛ توسعه دهندگان پایتون

توسعه دهندگان پایتون، نیازی مبرم به یادگیری جنگو دارند. همانطور که می‌دانید آنها برنامه نویسانی هستند که عمدتاً در پایتون، کد می‌نویسند. این افراد، صرف نظر از مسئولیت های شغلی متفاوتی که ممکن است داشته باشند معمولاً کارهای مشابهی را انجام می دهند. آنها انرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی وب را توسعه داده و با متخصصان تحلیل داده‌ها یا Backend همکاری می‌کنند. چارچوب جنگو برای تسریع و بهبود پروژه های کدنویسیِ مبتنی بر پایتون طراحی شده است. بنابراین همه توسعه دهندگان پایتون می توانند از یادگیری جنگو بهره مند شوند.

گروه دوم؛ توسعه دهندگان اپلیکیشن

یادگیری جنگو برای توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز بسیار مفید خواهد بود. این افراد ممکن است به عنوان توسعه دهندگان نرم افزار یا آرشیتکت نیز شناخته شوند. به زبان ساده؛ توسعه دهندگان اپلیکیشن، برای پشتیبانی از عملکرد و بهینه سازی اپلیکیشن ها کدنویسی کرده یا کدها را تغییر می دهند. هنگام کار با اپلیکیشن های وب، ممکن است این توسعه دهندگان از جنگو برای تسریع کدنویسی یا ساده سازی کد خود استفاده کنند.

راهنمای آموزش رایگان جنگو

 

گروه سوم از توسعه دهندگان نیازمند به Django ؛ توسعه دهندگان Back End

توسعه دهندگان Back end گروه دیگری هستند که از دوره های آموزش رایگان جنگو استقبال می کنند. توسعه دهندگان Back end مسئول ایجاد، مدیریت و بهبود ساختارهای داده‌ای هستند که زیربنای یک وب سایت یا برنامه را می سازند. کار آنها تکمیل کننده تلاش برنامه نویسان Front end است. برنامه نویسان فرانت اند، روی عناصر قابل مشاهده وب سایت کار می کنند. جنگو، چارچوبی است که برای توسعه دهندگی همه جانبۀ وب طراحی شده است. بنابراین یک ابزار ارزشمند برای هر برنامه نویس سمت سرور است که از کدنویسی در پایتون لذت می برد.

اهمیت یادگیری جنگو برای بک اند دولوپرها بیشتر از فرانت اند دولوپرها است

گروه چهارم از علاقه مندان به یادگیری جنگو؛ توسعه دهنده Front End

یادگیری جنگو و استفاده از آن برای توسعه دهندگان فرانت اند یک ضرورت نیست، اما می تواند مفید باشد. این متخصصان، وظیفۀ کدنویسی رابط های برنامه و تولید طرح های کاربر پسند را بر عهده دارند. جنگو با توجه به توانایی بالا در ارائه HTML، برخورداری از امنیت شدید و احراز هویت آسان، می‌تواند ابزار مفیدی برای کدنویس‌های فرانت اند باشد.

گروه پنجم؛ توسعه دهنده Full Stack

همانطور که در متن بالا هم به آن اشاره شد توسعه دهندگان فول استک بر کل فناوری های توسعه وب تسلط دارند. تطبیق پذیریِ بالا، آنها را در نقش های برنامه نویسی مختلف، ارزشمند می‌کند و به آنها اجازه می دهد پروژه های مختلفی را کدنویسی کنند. جنگو، یک مهارت مفید برای هر توسعه دهنده حرفه ای Full Stack است.

یادگیری جنگو چقدر طول می کشد؟

مانند هر مهارت دیگری یادگیری جنگو نیز به زمان و تمرین نیاز دارد. اگر از قبل پایتون را می‌شناسید و با مفاهیم فنی آن مانند احراز هویت اصطلاحات، مسیریابی URL و API آشنا هستید کار شما آسان است. زیرا که ممکن است بتوانید در عرض دو تا سه هفته، تمام آنچه را که برای استفاده از جنگو نیاز دارید بیاموزید. طبیعتاً باید از عجله کردن در این فرآیند اجتناب کنید، زیرا تسلط بر جنگو مستلزم درک اصول اساسی آن است. یک جستجوی آنلاین ساده، منابع زیادی را در رابطه با آموزش رایگان جنگو برای مبتدیان در اختیار شما قرار می دهد. اگر فکر می کنید خودآموزی جنگو برای شما مناسب نیست شاید بهتر باشد در دوره‌های پولی و تحت نظارت مربی، آموزش ببینید.

راهنمای آموزش رایگان جنگو

 

در کنار یادگیری جنگو به چه مهارت های دیگری نیاز است؟

شرکت در آموزش رایگان جنگو و یادگیری این چارچوب نرم افزاری به تنهایی برای حرفه ای شدن کافی نیست. بلکه بهتر است در کنار جنگو به چند مهارت اصلی دیگر نیز در زمینه توسعه وب، مسلط باشید؛ از جمله:

  • ۱. تسلط بر SQL
  • ۲. مهارت در تجزیه و تحلیل داده ها
  • ۳. مهارت در جاوا اسکریپت، HTML و CSS
  • ۴. تسلط بر Node. js و Bootstrap – Node. js و Bootstrap

کلام آخر در مورد آموزش رایگان جنگو

در پایان باید گفت که آموزش رایگان جنگو تنها قطعه ای از پازل بزرگِ یادگیری برنامه نویسی است. مسیر تحصیلی برنامه نویسی می تواند طولانی و دشوار باشد. افراد علاقه مندی که می خواهند مهارت های لازم را به سرعت به دست آورند، باید برنامه آموزشی ساختارمندی داشته باشند. فرادرس، بهترین مرجع آموزشی برای هدایت شما در مسیر پر فراز و نشیب آموزش برنامه نویسی است. این سایت، مهارت‌ها و آموزش های عملی مورد نیاز در بازار کار برنامه نویسی را به صورت طبقه بندی شده به شما ارائه می‌دهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *