تبلیغات

تبلیغات

مهم ترین ویژگی های پنهان اندروید 12

The-most-important-hidden-features-of-Android-12

اندروید 12 در تاریخ 4 اکتبر 2021 منتشر شد، و کاربران می توانستند با به روز رسانی های تلفن های هوشمند خود به آخرین نسخه از ورژن اندروید دسترسی پیدا کنند. با این وجود هنوز امکاناتی در این نسخه از اندروید وجود دارد که اکثر افراد هنوز از آنها بی اطلاع هستند. در این نسخه از اندروید، گوگل سعی کرده است تمرکز خود را بر روی بازی ها، رسانه ها و حس زیبایی شناختی بگذارد تا افراد بتوانند حس بهتری از نسخه جدید اندروید دریافت کنند.

با این حال برخی از ویژگی های مهم اندروید 12 در اعماق تنظیمات آن پنهان شده است، و اکثر افراد نمی توانند از چنین ابزاری در بهبود بهره وری کار خود استفاده کنند. از این رو در این مقاله قصد داریم به چند ویژگی پنهان اندروید 12 اشاره داشته باشیم، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اسکرین شات های طولانی بگیرید

اسکرین شات در اندروید 12

یکی از خطاهای نسخه ی قبلی اندروید، استفاده از اسکرین شات های محدود به صفحه بود که تنها می توانستید از صفحه قابل نمایش اسکرین شات بگیرید، و اگر صفحه ادامه دار بود می بایست این عمل را چندین بار تکرار می کردید. خوشبختانه این ویژگی در اندروید 12 برطرف شده است و شما می توانید از صفحات گسترده به صورت پیوسته یک اسکرین شات تهیه نمایید، و از آنها به عنوان یک فایل JPEG بهره ببرید.

برای گرفتن اسکرین شات در اندروید 12، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با استفاده از تلفن هوشمند خود به صفحه مورد نظر بروید.
  • کلید های ترکیبی پاور و کاهش صدا را همزمان استفاده کنید، تا پنجره جدیدی برای شما نمایش داده شود.
  • اکنون می توانید بر روی گزینه “Capture More” و یا “Scroll” ضربه بزنید تا میزان نمای اسکرین شات شما مشخص شود.
  • در نهایت بر روی گزینه “Done” و سپس “Save” کلیک نمایید.

همانطور که مشاهده می کنید، صفحه مورد نظر شما به صورت یک فایل گسترده نمایش داده می شود، و می توانید تمامی ویرایش های دلخواه خود را در آن اعمال نمایید.

امنیت تلفن همراه خود را بالا ببرید

افزایش امنیت تلفن همراه

اندروید 12 به گونه ای طراحی شده است که هرگاه برنامه ای به دوربین و یا میکروفون دستگاه شما دسترسی پیدا کند، یک نشانگر در بخش بالایی تلفن همراه شما فعال می شود. بنابراین اگر قصد دارید امنیت خود را در برابر نرم افزار ها و یا ویروس های احتمالی حفظ کنید، می توانید سریعا آن ابزار را از طریق تنظیمات گوشی غیر فعال نمایید.

همچنین بخوانید  نحوه غیر فعال کردن قفل چهره در گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

برای انجام این کار منوی تنظیمات سریع را اجرا کرده (برای انجام این کار می توانید انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید) و سپس صفحه را به سمت چپ هدایت کنید. اکنون می توانید با کلیک بر روی “Mic access” برای مسدود کردن دسترسی میکروفون و گزینه “Camera access” برای غیر فعال کردن دوربین ها استفاده نمایید.

صفحه نمایش را برای استفاده از یک دست آماده کنید

ویژگی One-handed در اندروید 12

در اندروید 12 شاهد یک ویژگی خارق العاده ای بوده ایم که به کاربران اجازه می دهد تنها با استفاده از یک دست، از تلفن هوشمند خود استفاده کنند. وقتی این ویژگی را فعال می کنید، محتوای نیمه بالایی تلفن شما به بخش پایین منتقل می شود، تا کار را برای شما آسان تر کند.

برای انجام این کار می توانید به بخش Settings > System > Gestures > One-handed mode بروید تا حالت استفاده از گوشی را به “تک دست” تغییر دهید.

گیمر حرفه ای شوید

با استفاده از اندروید 12، کاربران می توانند ویژگی هایی از قبیل نمایش FPS، ضبط بازی و پخش آنلاین (Stream) را در شبکه های اجتماعی مانند Youtube تنظیم کنند. علاوه بر این با استفاده از این ویژگی به کاربران اجازه داده شده است که بتوانند گوشی خود را در حالت “Do Not Disturb” قرار دهند تا عملکرد آن را برای دریافت بهترین نتیجه بهینه کنند.

برای انجام این مراحل می بایست به Settings > Notifications > Do Not Disturb > Schedules رفته و حالت “Gaming” را فعال نمایند. با فعال نمودن این گزینه، تمامی سخت افزار های مورد نیاز گوشی برای استفاده از بازی قرار می گیرند تا کاربران از اجرای بدون لگ بازی ها لذت ببرند.

گوشی خود را تنها با صورت کنترل کنید

کنترل تلفن هوشمند با استفاده از صورت

اندروید 12 ویژگی جدیدی را برای کاربران دارای معلولیت در دسترس قرار داده است که می توانند تنها با استفاده از حرکات صورت، رابط کاربری تلفن هوشمند خود را کنترل نمایند. این ویژگی این امکان را به افراد می دهد که با استفاده از حرکات صورت، عملکرد هایی را در تلفن هوشمند خود استفاده کنید. برای مثال وقتی یک چشم خود را می بندید، تنظیمات سریع برای شما فعال می شود و یا وقتی به سمت راست تلفن هوشمند خود نگاه می کنید به نمایه Home باز می گردید.

برای فعال نمودن این ویژگی می بایست به صفحه Settings > Accessibility > Switch Access بروید، در گزینه های ارائه شده Camera Switch را انتخاب کنید، و سپس برای شروع با استفاده از گزینه های پیش فرض ادامه دهید.

همچنین بخوانید  Android One یا اندروید یک چیست ؟ همه چیز در مورد اندروید وان

کلام آخر

گوگل به طور کلی در این نسخه از اندروید سعی داشته است که یک رابط کاربری سریع را برای کاربران ارائه دهد تا بتوانند بهره وری خود را در هنگام استفاده از آن افزایش دهند. از این رو توصیه می شود در صورتی تلفن هوشمند شما قادر به دریافت چنین به روز رسانی است، برای افزایش کارایی خود حتما این مورد بررسی نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *