تبلیغات

تبلیغات

بهترین برنامه های ویندوزی که باید در هر رایانه وجود داشته باشد

The-best-Windows-programs-that-should-be-on-every-computer

چه به تازگی یک رایانه شخصی خریداری کرده باشید و یا قصد داشته باشید ویندوز را مجددا نصب کنید، اولین کاری که احتمالا انجام خواهید داد نصب برنامه ها است. در حالی که ده ها برنامه ویندوزی وجود دارد، دانستن اینکه کدام یک از آنها نرم افزار ضروری برای ویندوز 10 و 11 هستند، می تواند کار را برای شما بسیار آسان کند.

در این مقاله قصد داریم 5 نرم افزار خاص و منحصربه فردی را که در هر رایانه مورد نیاز است را معرفی نماییم، با ما در ادامه همراه باشید.

مرورگر اینترنت : گوگل کروم

مرورگر کروم

جای تعجب نیست که گوگل کروم همچنان به عنوان بهترین انتخاب ما در حوزه اینترنت قرار می گیرد. این ابزار فوق العاده سریع است و شامل امکاناتی مانند جستجوی سریع تصاویر (Google Lens) و کتابخانه وسیعی از برنامه های افزودنی کروم است. علاوه بر موارد ذکر شده می توانید همگام سازی بین پلتفرمی را انجام دهید که به شما امکان می دهد برگه های دسکتاپ خود را روی تلفن باز کنید (بالعکس آن نیز امکان پذیر است)، این ویژگی به شما امکان می دهد به سرعت تغییر وضعیت داده و در صورت نیاز بین رایانه و تلفن همراه داده ها را کنترل کنید.

کروم بدون ایراد نیست. زیرا بسیاری از افراد می خواهند از ردیابی فراگیر گوگل در کروم اجتناب کنند و استفاده آن از رم را به حداقل برسانند. با این حال خبر خوب این است که شما تعداد زیادی مرورگر فوق العاده دیگر مانند موزیلا و اپرا را در اختیار دارید که می توانید در صورت عدم رضایت از مرورگر کروم آن ها را نصب نمایید.

فضای ذخیره سازی ابری: گوگل درایو

گوگل درایو در ویندوز

اگر فقط می خواهید یک سرویس اپلیکیشن ابری را انتخاب کنید، گوگل درایو همان سرویسی است که باید به دلیل ویژگی فضای ذخیره سازی آن نصب کنید. این ابزار 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان به کاربران ارائه می کند که در حساب گوگل شما با Google Photos و Gmail به اشتراک گذاشته می شود.

گوگل درایو برای هر پلتفرم یک برنامه ارائه می دهد، بنابراین می توانید فایل ها و داده های خود را در هر مکانی همراه خود داشته باشید. علاوه بر همگام سازی فایل هایی که در پوشه اختصاصی Google Drive قرار می دهید. برنامه دسکتاپ تهیه نسخه پشتیبان از پوشه ها را در رایانه نیز آسان می کند.

علاوه بر موارد اشاره شده، این ویژگی به اشتراک گذاری فایل ها به شما کمک می کند و می توانید داده های خود را به دیگر افراد ارسال کنید. از این رو، چه از این ویژگی به عنوان بخشی از برنامه پشتیبان خود استفاده کنید، و یا به عنوان یک درایو ابری، گوگل درایو یک انتخاب ضروری برای ویندوز های 10 و 11 است.

همچنین بخوانید  دانلود جدیدترین نسخه نرم افزار وینرر فشرده سازی فایل ها

پخش موسیقی: اسپاتیفای

ابزار اسپاتیفای ویندوز

سال ها پیش، گوش دادن به موسیقی در دسکتاپ به معنای دریافت و سازماندهی پر زحمت مجموعه ای از فایل های MP3 بود. امروزه دیگر اینطور نیست، خدمات پخش موسیقی نیاز به خرید آلبوم های فردی را به صورت فیزیکی یا دیجیتالی برطرف می کند.

خدمات پخش موسیقی زیادی در دسترس کاربران قرار دارد، اما فکر می کنیم گزینه اصلی برای ویندوز 10 و 11 اپاتیفای است. طرح رایگان آن با پشتیبانی از تبلیغات به شما امکان می دهد هر چقدر که دوست دارید به موسیقی گوش دهید. علاوه بر این اسپاتیفای میزبان میلیون ها پادکست است که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

امنیت: Malwarebytes

آنتی ویروس

ویندوز 10 و 11 به صورت پیشفرض دارای Windows Fefender می باشند که امنیت کافی برای رایانه اشخاص را تامین می کند. با این حال، اگر دوست دارید که یک برنامه امنیتی ثانویه در رایانه خود داشته باشید می توانید از ابزار “Malwarebytes” استفاده نمایید.

نسخه رایگان Malwarebytes به شما امکان می دهد سیستم خود را برای جستجوی بد افزار های احتمالی اسکن کنید. با این حال برای یک راه حل امنیتی قدرتمند می توانید این ابزار را به نسخه پریمیوم ارتقاء دهید.

رسانه: VLC

نرم افزار VLC

آخرین گزینه ما برای نصب یکی از پرکاربرد ترین برنامه ها در ویندوز، نرم افزار VLC است که به عنوان یکی از بهترین رسانه ها در اکثر رایانه های شخصی نصب می شود. اگرچه امروزه اکثر افراد با استفاده از اینترنت پر سرعت اغلب ویدیو های مورد نظر خود را به صورت آنلاین مشاهده می کنند اما نصب نرم افزار اینچنینی برای زمانی که نیاز به پخش فایل های رسانه ای به صورت محلی دارید می تواند چاره کار باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *