تبلیغات

تبلیغات

تفاوت گوشی های Pixel 6a و Pixel 6

The-difference-between-Pixel-6a-and-Pixel-6-phones

تلفن هوشمند Pixel 6a جدید ترین محصول گوگل به خانواده پیکسل است. به طور طبیعی بسیاری از افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا این دستگاه ارزش قیمت 499 دلاری را دارد؟و یا آیا می توان انتظار یک گوشی میان رده را از آن داشت؟. در این مقاله، سعی داریم به پنج تفاوت بزرگ بین Pixel 6a و Pixel 6 اشاره کنیم تا به شما در تصمیم گیری بهتر برای خرید کمک کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین

کیفیت دوربین گوگل پیکسل 6a

دوربین اصلی گوشی Pixel 6a به طور قابل توجهی با دوربین Pixel 6 معمولی متفاوت است، زیرا دوربین اصلی پیکسل 6a دارای لنز 12.2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.7 میلیمتری (همان دوربین مورد استفاده در پیکسل 4) است، در حالی که Pixel 6 دارای لنز 50 مگاپیکسلی بهبود یافته با دریچه دیافراگم 1.9 میلیمتری و فوکوس خودکار لیزری است. با این حال هر دو دستگاه از لنز های 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2 میلیمتری بهره می برند.

این ویژگی بدان معنی نیست که Pixel 6a دوربین بدی دارد. از این گذشته پیکسل 4 و 5 هنوز هم از بهترین گوشی های موجود در بازار برای عکاسی هستند، بنابراین به طور طبیعی، دوربین پیکسل 6a را نیز می توان گزینه مناسبی برای کاربران دانست، گر چه مطمئنا به خوبی پیکسل 6 نخواهند بود.

همانطور که گفته شد، Pixel 6a از نظر تئوری می تواند جلوه Bokeh بهتری را به کاربران ارائه دهد زیرا میدان عمق کمتری را ارائه می دهد. به علاوه، Pixel 6a  دارای تمام ویژگی های دوربین پیکسل 6 مانند Magic Eraser، Night Sight، Real Tone و غیره است که می تواند بسیاری از نیاز های کاربران را پاسخ دهد.

رم و فضای ذخیره سازی

گوشی گوگل پیکسل 6a

گوشی گوگل پیکسل 6 دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در نوع پایه ارائه می دهد و می تواند تا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی را افزایش دهد. با این حال، پیکسل 6a به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی محدود شده است که ممکن است برای شما آزار دهنده باشد.

برای گیمر هایی که از رم و فضای ذخیره سازی بیشتری بهره می برند، پیکسل 6 می تواند انتخاب مناسبی برای آنها باشد. با این حال، در حالی که چنین مشخصاتی در پیکسل 6a نیز می توانست ارائه شود، اما این گوشی تنها با ارائه رم 6 گیگابایتی می تواند برای کاربران معمولی مناسب باشد.

کیفیت ساخت

پیکسل 6

 

 

 

 

پیکسل 6a از نظر مقاومت بسیار ظعیف تر از پیکسل 6 است. بخش جلویی پیکسل 6a دارای محافظ گوریلا گلس 3 می باشد در حالی که گوگل پیکسل 6 دارای محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ویکتوس است که بسیار سر سخت تر از سایر گزینه ها است.

همچنین بخوانید  برخی از کاربران آیفون 11 می گویند که شارژ بی سیم دیگر کار نمی کند

گوریلا گلس 3 در سال 2013 معرفی شد که سومین نسل از فناوری شیشه تقویت شده Corning بود در حالی که گوریلا گلس ویکتوس در سال 2020 منتشر شد که به عنوان هفتمین نسل از فناوری شیشه های محافظ در دسترس کاربران قرار گرفت. از این رو اساسا، این موضوع به این معناست که پیکسل 6 نسبت به پیکسل 6a احتمال بیشتری دارد که از سقوط تصادفی جان سالم به در ببرد.

صفحه نمایش

پیکسل 6 و پیکسل 6a

 

پیکسل 6 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ است، در حالی که پیکسل 6a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED و نرخ تازه سازی 60 هرتز محدود می شود.

نرخ به روز رسانی 60 هرتز مطمئنا با استاندارد های فعلی گوشی های هوشمند از جمله دستگاه های میان رده سامسونگ مانند Samsung Galaxy A53 و A33 مطابقت ندارد و می تواند برای بسیاری از افراد ناراحت کننده باشد. هر کسی که قبلا از دستگاهی با نرخ تازه سازی بالا استفاده کرده باشد می داند که بازگشت به 60 هرتز تقریبا غیر ممکن است، بنابراین قبل از خرید هر یک از گوشی ها به این نکات توجه کنید.

باتری

عمر باتری تلفن همراه

پیکسل 6a دارای باتری 4410 میل آمپر ساعتی کمی کوچک تر از باتری پیکسل 6 با حجم باتری 4614 میلی آمپر است. با این حال، از آنجایی که پیکسل 6a دارای صفحه نمایش کوچکتر و نرخ نوسازی پایین تری است، نسبت به پیکسل 6 انرژی کمتری را مصرف می کند و بنابراین بعید است که تفاوت قابل توجهی در طول عمر باتری نمایان باشد.

تفاوت بزرگ بین این دو دستگاه، سرعت شارژ آنها است. پیکسل 6a از شارژ سریع 18 واتی و پیکسل 6 تا 30 وات را پشتیبانی می کند. علاوه بر این ها پیکسل 6 دارای قابلیت شارژ بی سیم با قدرت 21 وات می باشد که پیکسل 6a فاقد چنین ویژگی است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *