تبلیغات

تبلیغات

خرید کامپیوتر مناسب و ارزان قیمت

computer

در هنگام خرید کامپیوتر دست‌دوم باید به چه نکاتی دقت کرد؟

با گران‌شدن قیمت کامپیوتر‌ها و لپ‌تاب‌ها خیلی از افراد به سمت خرید کامپیوترها دست‌دوم رفته‌اند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این کامپیوتر‌ها ارزش خرید ندارند، در حالی که این تصور به طور کلی غلط است. زیرا بعضی از سیستم‌های دست‌دوم وجود دارد که از کامپیوترهای نو، بهتر است و خدمات مناسب‌تری را به شما ارائه می‌دهد.

اما در هنگام خرید کامپیوتر دست‌دوم باید به نکاتی توجه کرد. در این مقاله سعی می‌کنیم، این نکات را برای شما به صورت خلاصه و مفید توضیح دهیم تا در زمان انجام این کار دچار خطا نشوید و بتوانید سیستم خوبی را خریداری نمایید.

از سایت‌های معتبر خرید کنید

با‌رواج‌های خرید اینترنتی، سایت‌های زیادی برای خرید و فروش PC کار‌کرده و نو به وجود آمده‌اند. اما در میان انبوه فروشگاه، تعدادی از آن‌ها هستند که اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند. آن‌ها پول شما را می‌گیرند، اما جنسی برایتان نمی‌فرستند و یا اینکه به جای ارسال کامپیوتر دست‌دوم باقطعات اصل، نوع تقلبی یا بی‌کیفیت را ارسال می‌کنند. این باعث می‌شود تا سیستم شما نتواند به اندازه‌ی کافی عمر کند و به سرعت دچار خرابی شود.

بنابراین اولین نکته در هنگام خرید کامپیوتر دست‌دوم این است که به سایت فروشنده آن دقت کنید و اعتبارش را بسنجید.

نیاز خودتان را در هنگام خرید کامپیوتر دست‌دوم بشناسید

هر فردی در هنگام خرید سیستم، باید به نیاز خودش نیز توجه داشته باشد. به طور مثال اگر تدوینگر یا گرافیست هستید و قصد خرید کامپیوتر دست‌دوم را دارید، باید توجه کنید که سیستم خریداری‌شده باید دارای پردازنده مرکزی، گرافیک و رم بسیار بالایی باشد تا در هنگام اجرای برنامه‌های تدوین و گرافیک موردنظر شما دچار لگ یا باگ نشود. عدم وجود لگ باعث افزایش سرعت کارتان و بیشتر‌شدن درآمد ورودی نیز می‌گردد.

بنابراین نیاز هرکسی در خرید کامپیوتر دست‌دوم، اولویت بعدی است که باید به آن توجه شود. زیرا اگر کامپیوتر مناسب کارهای مدنظرتان نباشد، مثل این می‌ماند که پول خودتان را در چاه ریخته باشید.

خرید کامپیوتر

در زمان خرید کامپیوتر دست‌دوم عمر قطعات را نیز در نظر بگیرد

عمر قطعات کامپیوتر کار‌کرده نیز بسیار مهم است. اگر شما یک پی‌سی دست‌دوم با قطعات بسیار کهنه بخرید، نباید از آن انتظار عمر بسیار بالایی داشته باشید. این کامپیوتر نهایتا یک یا دو سال برای شما کار می‌کند و بعد به طور کلی خراب یا خاموش می‌شود و یا به طور کلی می‌سوزد. این موضوع سبب می‌شود تا مجبور به خرید یک سیستم دیگر شوید و هزینه‌ی زیادتری پای شما بیفتد.

همچنین بخوانید  بهترین شرکت سئو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به همین دلیل توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن سعی کنید، سیستمی با قطعات نزدیک‌ به زمان حال بخرید تا بتوانید مدت مناسبی از آن سیستم استفاده کنید.

در هنگام انتخاب کامپیوتر دست‌دوم قیمت‌های مختلف را مقایسه کنید

مهم‌ترین فاکتور موقعی که اقدام به خرید کامپیوتر دست‌دوم می‌کنید، قیمت است. زیرا دلیل اصلی رو‌ی آوردن شما به این نوع از سیستم‌ها به خاطر عدم انجام هزینه‌های بالا و عدم توان پرداخت آن‌ها است. در هنگام انتخاب، اگر در اینترنت جستجو کنید، می‌توانید سایت‌های مختلفی را با‌قیمت‌های متفاوت مشاهده کنید. برای مقایسه بهتر است که در ابتدا لیست از موارد دلخواه خودتان با‌قیمتشان تعیین کنید و سپس این کار را با‌دقت فراوان به انجام برسانید.

پاکسازی کامپیوتر دست‌دوم را بعد از خرید انجام دهید

نکته‌ای که باید بعد از خرید کامپیوتر دست‌دوم به آن دقت کنید، این است که حتما پاکسازی کامپیوتر را به طور کامل انجام دهید و آن را فرمت کنید. زیرا ممکن است، بر‌روی سیستم، برنامه‌ی مخربی وجود داشته باشد که اطلاعات خصوصی شما را ذخیره کند و در هنگام اتصال به اینترنت، آن را برای اشخاص دیگر ارسال کنید و یا اینکه بر‌روی کامپیوتر تروجان یا ویروس موجود باشد که شما را به دردسر زیاد بیندازد و اذیتتان کند.

در پایان این مقاله باید به این نکته اشاره کنم که اگر شما هم یک برنامه نویس هستید و میخواهید یک کامپیوتر مناسب برنامه نویسی را را تهیه کنید پیشنهاد میکنم مقاله خرید کامپیوتر مناسب برنامه نویسی را حتما مطالعه کنید . فروشگاه اینترنتی اونیکس کالا محصولات خود را با سه ماه گارانتی تعویض کالا و یک سال پشتیبانی فنی به شما ارائه میدهد . پس میتوانید با خیالی راحت کامپیوتر دست دوم خودتان را خرید کنی.

خرید کامپیوتر دست‌دوم خودتان را با دقت انجام دهید

خرید کامپیوتر دست‌دوم یا pc بسیار حساس است، زیرا افرادی وجود دارند که قصد دارند تا سیستم‌های بد خودشان را با قیمتی گزاف به شما بفروشند. بنابراین لازم است که در هنگام خرید کامپیوتر دست‌دوم نهایت دقت را کنید تا بتوانید بهترین مورد ممکن را انتخاب کنید.

به همین دلیل و برای کمک به شما در این مقاله مهم‌ترین نکات برای خرید را گفتیم تا نسبت به موارد مهم در خرید pc کار‌کرده آگاه باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *