تبلیغات

تبلیغات

6 راهکار ساده برای دور کردن تلفن همراه در حین کار

6-simple-solutions-to-keep-your-mobile-phone-away-while-working

رسانه های اجتماعی، بازی ها و خرید از جمله ویژگی هایی هستند که افراد می توانند در هنگام استفاده از تلفن همراه، برای سرگرمی و گذر زمان استفاده کنند.

در بسیاری از مواقع افراد از تلفن های هوشمند خود در حین کار استفاده می کنند، که باعث عدم ایجاد تمرکز افراد می شود. این کار می تواند به شدت بر سطح بهره وری ما تاثیر بگذارد، و می تواند به یک مشکل واقعی در کارمان تبدیل شود. به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه دیگر از تلفن های هوشمند خود استفاده نکنید. بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم چند راه کار ساده برای دور کردن تلفن همراه در حین کار را بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

حالت هواپیما یا مزاحم نشوید را روشن کنید

حالت هواپیما در گوشی

اغلب اوقات، اعلان های تلفن ما هستند که می توانند حواسمان را از کار منحرف کنند. خواه پیامک، اعلان های رسانه های اجتماعی و یا هر چیز دیگری، قبل از اینکه برنامه ای حواستان را پرت کند می توانید تنظیمات تلفن خود را بررسی نمایید. بنابراین، اگر می خواهید جلوی این اتفاق را بگیرید، گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید و یا ویژگی “مزاحم نشوید” را فعال کنید.

در حالی که حالت هواپیما تلفن شما را از اینترنت قطع می کند، ویژگی “مزاحم نشوید” فقط دستگاه شما را از نمایش اعلان هایتان به شما باز می دارد، بنابراین با فعال نمون این ویژگی به این راحتی حواستان پرت نمی شود. شما باید بتوانید هر دوی این ویژگی ها را در نوار تنظیمات گوشی خود فعال و یا غیر فعال نمایید.

گوشی خود را خاموش کنید

خاموش کردن تلفن همراه

خاموش نمودن تلفن همراه، یکی از ساده ترین روش ها برای اجتناب از آن محسوب می شود، ولی اغلب اوقات از آن صرف نظر می کنیم. اکنون آنقدر به تلفن های هوشمند خود وابسته شده ایم که ایده خاموش کردن آن کمی افراطی به نظر می رسد. به طور کلی هیچ اشکالی ندارد که به تلفن های خود استراحت و در عین حال به خودتان اجازه تمرکز دهید.

بنابراین، اگر برای شما سخت است که از تلفن خود دور بمانید (حتی زمانی که در حالت هواپیما و یا موارد مشابه است)، به سادگی آن را برای مدتی خاموش نگه دارید.

گوشی خود را در اتاق دیگر قرار دهید

تلفن همراه

قرار دادن تلفن همراه در اتاقی دیگر واقعا می تواند به شما کمک کند بر روی کارهایتان متمرکز بمانید، زیرا نداشتن آن در محدوده دیدتان می تواند به کاهش میل شما به استفاده از آن کمک کند. اغلب ما میل زیادی به استفاده از گوشی های هوشمند داریم، و در اکثر اوقات آن ها را همراه خود می بریم، بنابراین در بسیاری از مواقع ممکن است باعث اتلاف وقت مان شود. از این رو قرار دادن تلفن خود در اتاق دیگر، ممکن است در وهله اول تمایل شما را برای استفاده از آن کاهش دهد.

همچنین بخوانید  چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم ؟ وصل کردن نت گوشی به کامپیوتر

بنابراین سعی کنید تلفن خود را در اتاقی قرار دهید که از محل کار دورتر باشد تا شما را از برداشتن آن منصرف کند. این یک راه کار ساده و در عین حال موثر برای کمک به تمرکز شماست، تا بتوانید به طور کامل تمام ذهن خود را بر روی کار خود متمرکز کنید.

گوشی خود را به دوست و یا یکی از بستگان بدهید

گوشی تلفن

دوستان و اقوام شما می توانند در مواقعی که به آن نیاز دارید پاسخگوی شما باشند. بنابراین، اگر به نظر می رسد که نمی توانید بر روی گوشی خود کنترل داشته باشید، تحویل دادن آن به یکی از بستگان برای مدت معین راهی عالی برای انجام برخی کار ها در آن مدت است. اگر این کار برای شما و دوستانتان امکان پذیر باشد، می تواند تمرکز و بهره وری را برای شما به ارمغان آورد.

وای فای خود را خاموش کنید

خاموش کردن اینترنت

این ویژگی تنها در صورتی اعمل می شود که شما نیاز به اینترنت نداشته باشید، و در واقع به صورت آفلاین کار می کنید. با این حال اگر می توانید بدون اتصال به اینترنت کار کنید، خاموش کردن روتر می تواند کمک بزرگی برای تمرکز بر روی کار مورد نظر باشد. بنابراین با فاصله گرفتن از اینترنت، میزان کارایی شما بیشتر و در نهایت بهره وری شما افزایش پیدا می کند

از برنامه های مسدود کننده استفاده کنید

برنامه های محدود کننده

مسدود کننده ها به شما امکان می دهد استفاده از برنامه های خاص را محدود کنید تا حواس پرتی را به حداقل برسانید و تمام تمرکزتان را بر روی کارهایی که باید انجام دهید حفظ کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه، باید به آن اجازه دسترسی به برخی از ویژگی ها داد تا بتوانند برنامه های مورد نظر را برای مدتی مسدود کنند. تعدادی مسدود کننده برنامه وجود دارند که در ادامه مقاله به دو مورد آن اشاره می کنیم:

برنامه AppBlock

AppBlock به شما امکان می دهد به راحتی دسترسی خود را به هر برنامه ای در تلفن خود که باعث حواس پرتی می شود محدود کنید. علاوه بر محدود نمون برنامه ها می توانید زمان استفاده از تلفن خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر از روز خود را صرف آن می کنید. برای محدود سازی برنامه ها می توانید از ویژگی “Block Quick” استفاده کنید و برنامه ها را سریعا و بدون هیچ مشکلی برای مدتی از دسترس خارج کنید.

برنامه Freedom

Freedom یک برنامه ساده و در عین حال مفید است که به شما امکان می دهد هر زمان که نیاز به تمرکز داشته باشید برنامه ها را طی زمان های مشخص مسدود کنید. برای مثال می توانید برنامه های مورد نظر خود را از لیست ارائه شده انتخاب کرده و در نهایت با تعیین ساعت، برنامه خود را به راحتی مسدود نمایید.

همچنین بخوانید  چگونه فونت گوشی سامسونگ را تغییر دهیم؟ آموزش تغییر فونت گوشی سامسونگ

در حین کار بدون تلفن بمانید

مطمئنا دوری از تلفن می تواند سخت باشد، بخصوص وقتی دلیلی وجود داشته باشد که شما نباید از آن استفاده کنید. با این حال در بعضی از مواقع می بایست برای ایجاد بهره وری و تمرکز از تلفن های همراه استفاده نکنید. در این مقاله سعی شده است که چندین نکته مهم در رابطه با دور نگه داشتن تلفن همراه مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، از این رو شما می توانید با استفاده از یکی از روش ها سطح بهره وری کار خود را افزایش دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *