تبلیغات

تبلیغات

خرابی ها و مشکلات رایج آی مک

imac

آی مک ها جز محبوب ترین و البته پر فروش ترین سازه های کامپیوتری هستند که توسط کمپانی اپل تولید و در بازار عرضه شده­اند. به کارگیری این محصول بعد از مدت زمانی باعث ایجاد مشکلات و البته خرابی هایی در آن خواهد شد. این مشکلات ممکن است به صورت نرم افزاری باشد و یا سخت افزاری، اما خبر خوب این است که هر دو آن ها قابل تعمیر بوده و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. در آی مک های قدیم سیستم طراحی شده از دو بخش مختلف ال سی دی و گلس جلویی به صورت مجزا تشکیل شده بود و به همین خاطر در حین بروز خرابی و مشکلات آی مک مجبور به تعمیر آن بودید اما در  سخه های امروزی شما میتوانید بسیاری از این مشکلات را به راحتی حل کنید و نیاز به تعمیر آی مک نداشته باشید.

خرابی ها و مشکلات رایج آی مک های قدیم

در نسخه های قبل تر آی مک، شاهد مشکلاتی همچون:

  • شکستگی گلس جلویی
  • عمل نکردن سنسور
  • خراب شدن کلید روشن و خاموش
  • خرابی پاور بورد
  • خرابی بخش DVD
  • بالا نیامدن تصویر زمینه
  • و…

بودیم که در بسیاری از مواقع نیاز به تعمیر سخت افزاری داشت.

خرابی ها و مشکلات رایج آی مک های جدید

با پیشرفته شدن تکنولوژی و به کارگیری مواد و متریال درجه یک، مشکلات آی مک های امروز بیشتر از سخت افزار به سمت نرم افزار روی آورده است. به این معنی که قطعات آن کمتر نیاز به تعویض دارند و در مقابل باید بیشتر بروزرسانی و تنظیم شوند. مهم ترین ویژگی که این نسل از آی مک ها دارند این است که ال سی دی و گلس جلویی آن ها به یکدیگر متصل می­باشد و به همین خاطر خرابی های آنها به حداقل رسیده است. از رایج ترین مشکلات آنها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • شکستگی ماژول آی مک
  • ارتقا رم آی مک
  • خراب شدن هارد آی مک
  • خاموش شدن صفحه آی مک
  • و … .

چرا آی مک روشن نمی­شود؟

متوجه ایرادات آی مک نخواهید شد تا زمانی که خرابی ها و مشکلات رایج آی مک ها خودشان را نشان دهند. یکی از این نشانه ها خاموش شدن صفحه است. این مشکل میتواند به راحتی حل شود و یا خیلی حاد باشد. ابتدا اتصالات کابل برق را چک کنید تا از وصل بودن آن مطمئن شوید. چرا که ممکن است از جا درآمده باشد و یا کابل قطع شده باشد. اگر از اتصالات مطمئن شدید باید یگویم که سیستم شما مشکل اساسی دارد. این مشکل میتواند سوختن لامپ باشد و یا خرابی یکی از قطعه های سخت افزاری و … البته دلایل بسیار دیگری هم ممکن است داشته باشد که در این صورت باید برای تعمیر ای مک به یک متخصص مراجعه کنید.

همچنین بخوانید  علت حذف نشدن برنامه ها در مک ، روش های حل مشکل

تعمیر آی مک

اصلی ترین مشکلات آی مک که منجر به خرابی آن می­شود، کدامند؟

زمانی که آی مک روشن نمی­شود بی­شک نمیتوان دلیل خرابی آن را تشخیص داد، چرا که هیچ خطا و علائمی نخواهد داشت. در این صورت باید به بررسی بخش هایی از ان بپردازید که احتمال خرابی در آن ها وجود دارد. این بخش ها عبارتند از:

مشکل کارت گرافیک iMac

از اصلی ترین دلالی خرابی و مشکلا رایج آی مک، نقص کارت گرافیک است. این بدین معنی است که مانیتور شما کاملا سالم می­باشد و تنها به خاطر نقصی که در کارت گرافیک وجود دارد روشن نمی­شود. البته در برخی مواقع هم ممکن است روشن شود اما رنگ آن مشکی باشد. برای انکه تشخصی دهید مشکل سخت افزاری مانیتور است و یا کارت گرافیک به کیبورد نگاه کنید. دکمه های NUM LOCK  و  CAPS LOCK روشن باشد سیستم شما کاملا سالم بوده و روشن است اما برای درست شدن آن باید کارت گرافیک را تعویض کنید. البته به غیر از روشن شدن دکمه های میتوانید از طریق صدای فن نیز متوجه این موضوع شوید.

بیشتر بخوانید. : تعمیر گوشی اپل

خرابی برد پاور آی مک

زمانی که هیچکدام از دکمه ها روشن نشد و صدای فن هم به گوشتان نمی­رسد در این صورت مشکل آی مک شما از منبع تغذیه یا همان برد آی مک است. این قطعه جریان برق مورد نیاز برای مانیتور شما را تامین می­کند. وظیفه آن تبدیل جریان برق شهری به جریان برق مستقیم است چرا که تمام قطعات آی مک با برق مستقیم کار می­کنند. البته در این راستا از مین برد نیز کمک میگیرد. در این صورت باید جهت رفع این خطا اقدام کنید. از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد این مشکل میشود نوسانات برق است. برای پیشگیری از این مشکل میتوانید از محافظ برق استفاده کنید.

تعمیر آی مک

خراب شدن مین برد آی مک

همانطور که گفتیم برد پاور آی مک کار خود را به کمک مین برد انجام میدهد که برق مستقیم را بین قطعه های مختلف سیستم تقسیم میکند. زمانی که این قطعه خراب شود آی مک شما روشن نمیشود. علاوه بر نوسان برق، ضربه دیدگی آی مک، استفاده از کابل های غیر استاندارد و نامرغوب، رطوبت و … نیز می­تواند باعث آسیب رسیدن به آن شود.

بیشتر بخوانید. : ارتقاء مک بوک

دلیل کند شدن آی مک چیست؟

کند شدن آی مک نیز از دیگر خرابی ها و مشکلات رایج آن است که باید برطرف شود. این کند شدن به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از اصلی ترین آنها ارتقا سخت افزاری آی مک است. ارتقا سخت افزاری آی مک به این معنی است که شما می­توانید بخشی از قسمت ­های آن همچون: هارد و رم و … را ارتقا دهید. بروزرسانی مداوم نیز از دیگر قابلیت های آن است که اگر انجام ندهید باعث کند شدن آی مک و در نهایت خرابی آن خواهد شد. به همین خاطر بهتر است یعی کنید به صورت روتین آن را بروز رسانی کرده و از همه مهم تر به ورژن های جدید ارتقا دهید. البته این ارتقا دادن بستگی به نوع فعالیت و میزان استفاده شما از سیستم نیز دارد.

همچنین بخوانید  چگونه ویژگی Handoff در آیفون، آیپد، مک و اپل واچ فعال کنیم؟

تعویض شکستگی ال سی دی آی مک  

شکستن ال سی دی آی مک از دیگر خرابی های رایج آن است. این شکستگی می­تواند بر اثر برخورد یک جسم سخت، افتادن مانیتور و … ایجاد شود. در هر صورت اگر سطحی نباشد موجب خرابی آی مک شده و نمی­توانید در خانه آن را تعمیر و یا تعویض کنید. در این صورت باید به سراغ یک متخصص بروید تا این کار را برای شما انجام دهد.

ارتقاء سخت افزار آی مک

آی مک را تعمیر کنیم یا تعویض؟

برخی در مواجه با خرابی ها و مشکلات رایج آی مک بر این فکر هستند که آن را تعویض کنند. تعویض ساده ترین و البته گران ترین راه است اما اولین راه نیست. بهتر است پیش یک متخصص مراجعه کنید تا کار تعمیر را برای شما انجام دهد. این کار هزینه کمتری برایتان خواهد داشت. البته این هزینه بسته به مشکل آی مک متفاوت خواهد بود. در صورت تعمیر نیز به یک سری نکات توجه کنید:

  • از قطعات جایگزین اورجینال و اصل استفاده نمایید.
  • هیچ قطعه­ای از آی مک را از آن جدا و یا حذف نکنید.
  • آی مک را امتحان کنید و از سالم بودن و کار کردن درست آن مطئن شوید.

اگر باز هم بعد از تعمیر iMac  آنطور که میخواستید نشد به عنوان آخرین گزینه پیشنهادی میتوانید آن را تعویض کنید.

منبع : Apple.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *