تبلیغات

تبلیغات

چگونه فایل های PDF را ویرایش نماییم

How-to-edit-PDF-files

اگر تا به حال سعی کرده اید که یک فایل و یا سندPDF را ویرایش کنید، حتما متوجه شده اید که این مشکل بسیار بیش تر از ویرایش یک سند مایکروسافت است. البته این مشکل به این دلیل است که فرمت PDF هرگز برای ویرایش طراحی نشده است. زمانی که ادوب مشخصات خود را در سال 1993 معرفی کرد، کل ایده این بود که شما می توانید با استفاده از اسناد PDF به همان روشی که بر روی صفحه کاغذ کار می کنید، استفاده شود. در واقع PDF همان نسخه مجازی پرینت گرفته شده اسناد است که نمی توان تغییراتی را بر روی آن ایجاد نمود.

طولی نکشید که کاربران خواستند اشتباهات تایپی را تصحیح کنند، لوگوی قدیمی محصولات را با لگو های جدید جایگزن کنند، و حتی فونت ها و طرح ها را در PDF خود تغییر دهند. بنابراین سازندگان این برنامه تصمیم به تغییراتی جزئی برای بهبود شرایط ایجاد شده گرفتند. البته با این شرایط نیز  هنوز بسیاری از کاربران نمی توانند تغییرات خاصی را بر روی اسناد خویش ایجاد نمایند. هر چند ممکن است ویرایش این اسناد کار سختی باشد، اما پس از مطالعه این مقاله شما نیز می توانید به راحتی فایل های خود را ویرایش نمایید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

چرا ویرایش فایل های PDF سخت است؟

فرمت پی دی اف از مدت ها قبل ابداع شد و پایه و اساس آن استفاده از ویژگی هایی همانند نسخه های چاپی بود که به صورت دیجیتالی در اختیار کاربران قرار می گرفت. این ویژگی باعث می شود که ویرایش در آنغیر ممکن و یا سخت باشد.

در حالی که بسیاری از برنامه ها خود را ویرایشگر PDF می نامند، اما در واقع نمی توانند متن و گرافیک یک فایل PDF را ویرایش کنند. آنها به شما اجازه می دهند تنها بخشی از متن را به فایل PDF اضافه نمایید. وقتی یک متن به PDF اضافه می کنید، شبیه چشباندن یک تکه کاغز بر روی شیشه است. شما نمی توانید هیچ تغییری در متن ایجاد کنید، در واقع با اضافه کردن متن به فایل، هر کاربر دیگری نیز در صورت دسترسی به آن می تواند متون ایجاد شده توسط شما را ویرایش و یا حذف نماید.

یک ویرایشگر واقعی مانند Adob Acrobat DC به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را تغییر دهید، و متون خود را به طور کامل ویرایش نمایید. هزینه خرید این نرم افزار حدود 13 دلار در ماه است، گرچه ممکن است برای بسیاری از افراد پرداخت چنین هزینه ای مقدور نباشد اما به یاد داشته باشید که این برنامه کاملترین نرم افزار در حوزه ویرایش فایل های پی دی اف محسوب می شود و در مقایسه با بسیاری از برنامه های مشابه رایگان خود مانند EaseUS PDF Editor بهتر عمل می کند.

همچنین بخوانید  چگونه از به روزرسانی خودکار آفیس در ویندوز جلوگیری کنیم؟

بسیاری از سایت ها نیز 

ویرایش PDF با استفاده از نرم افزار Acrobat DC

ویرایش فایل های پی دی اف در ادوبی اکروبات

Adobe Acrobat یک ویرایشگر قوی با سطح کنترل بسیار عالی است که به کاربران اجازه می دهد فایل های PDF خود را بدون مشکل ویرایش نمایند. پس از اجرای برنامه، فایل مورد نظر خود را از منوی Tools انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می کنید پس از اجرای فایل کادر های آبی در اطراف هر عنصر PDF متن و یا تصویر ظاهر می شود. برای تصحیح یک خطا در متن، تنها کافیست بر روی کادر مورد نظر خود کلیک کرده و آن را ویرایش نمایید.

ویرایش PDF با استفاده از نرم افزار PDF-XChange

ویرایش فایل های پیدی اف در PDF-XChange

PDF-XChange Editor یک ویرایشگر PDF رایگان است که به جرات می توان گفت، جایگزین مناسبی برای نرم افزار Acrobat DC محسوب می شود.

با باز کردن PDF در برنامه، روی ویرایش در نوار ابزار صفحه اصلی کلیک کنید. سپس نوع محتوایی را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کرده و سپس تغییرات مورد نظر خود را در فایل اعمال نمایید. علاوه بر این شما می توانید با کلیک بر روی هر متن و پاراگراف آنها را در صورت نیاز ویرایش نمایید.

مشکل ابزار های ویرایش PDF رایگان

یکی از رایج ترین مشکلات این نوع نرم افزار ها استفاده از فونت های نا متعارف است. بدین صورت که اگر فونت مورد استفاده شده در PDF اصلی روی سیستم شما نصب نشده باشد، این ویرایشگر ها از فونت های غیر متعارف در صورت تغییر متن استفاده می کنند. اما در نرم افزار های اصلی مانند Acrobat DC در صورت ویرایش و یا ایجاد متون، نرم افزار به صورت اتوماتیک شبیه ترین فونت را نسبت به فونت اصلی انتخاب و جایگذاری می کند.

تغییر فرمت در فایل های PDF

برخی از برنامه های ویرایش PDF ادعا می کنند که می توانید اسناد پی دی اف خود را به فرمت های دیگر مانند Word تبدیل و سپس آنها را ویرایش کرد. این ادعای بزرگیست که بسیاری از نرم افزار ها دارند، اما وقتی پای عمل به میدان می آید بسیاری از نرم افزار ها کنار گذاشته می شوند. از این رو به این نکته باید توجه کرد که هر نرم افزاری چنین قابلیتی را هر چند با کیفیت پایین را ندارد.

ویژگی های نرم افزار ویرایش PDF

Adobe Acrobat DC پیشرفته ترین ویرایشگر PDF را ارائه می دهد. این برنامه همانند سایر ویرایشگر از برنامه هایی چون Word و Excel نیز پشتیبانی می کند، و افراد می توانند به راحتی اسناد مورد نظر خود را ویرایش کنند. علاوه بر این هنگامی که متنی را در PDF اضافه و یا ویرایش می کنید، این نرم افزار به صورت اتوماتیک فونتی را که بیشتری شباهت را به نسخه اصلی داشته باشد انتخاب و یا ایجاد می نماید.

همچنین بخوانید  آموزش نحوه حذف حساب ایرانسل من

از این رو می توان به جرات گفت که Acrobat DC یک شاهکار واقعی در زمینه ویرایش اسناد PDF است که بسیاری از افراد برای پیشبرد کار های خود از آن استفاده می کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *