تبلیغات

تبلیغات

شبکه خصوصی مجازی چیست؟ VPN چیست؟

vpn-ch

Virtual Private Network به معنای شبکه خصوصی مجازی است که این روزها بخاطر جو فیلترینگ که در کشور ما وجود دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است به همین دلیل خیلی از ما فکر کنیم که برای متصل شدن به بعضی سایت ها و یا برنامه های خاص و فیلتر شده مورد استفاده قرار می گیرد، اما حقیقتا اینطور نیست. همانطور که از اسمش قابل تشخیص است، Virtual Private Network یک شبکه ی خصوصی مجازی برای مبادله ی اطلاعات است. بنا به همه گیری اینترنت و احساس نیاز به بالا بردن امنیت در انتقال اطلاعات به وسیله ی اینترنت، بسترهایی شکل گرفته است که کمپانی ها و سازمان ها از یک شبکه ی خصوصی تحت عنوان Virtual Private Network استفاده می کنند.

معرفی دنیای اینترنت

به سیستم جهانی شبکه های کامپیوتر متصل، اینترنت گفته می شود که برای اتصال این کامپیوترها در تمامی دنیا از پروتکل اینترنت استفاده می شود. شما در اینترنت شبکه های علمی، دولتی، خصوصی و … را مشاهده خواهید کرد. این شبکه ها به وسیله ی مجموعه ای از فناوری های الکترونیکی، بی سیم و شبکه های نوری به هم مرتبط هستند. اینترنت اطلاعات و منابع اطلاعات بسیار زیادی را داراست. اینترنت یک نظارت متمرکز ندارد و هر شبکه تشکیل دهنده درواقع سیاست های دسترسی مخصوص به خود را دارد.

همچنین می‌توانید مقاله 3 راهکار افزایش سرعت اینترنت را در ProVPN مطالعه کنید.

امنیت در اینترنت

اگر شما در یک خانه یک کیلو طلا داشته باشید نسبت به زمانی که یک کیلو پیاز داشته باشید، امکان دزدی از آن بالاتر می رود. در دنیای اینترنت هم ارتباط بین آنچه در وب گذاشته می شود و حملات صورت گرفته، وجود دارد. از آن جایی که استفاده از اینترنت به راحتی و برای عموم مردم امکان پذیر است، شرکت ها و سازمان ها خدمات خود را به مخاطبین ارائه می دهند. هدف قبلی اینترنت در اصل اطلاع رسانی بود، اما این موضوع آن را تغییر داد. امروزه محتوای باارزش زیادی در اینترنت قرار می گیرد. هرچه قدر ارزش چیزی که در وب عرضه می شود بالا تر باشد، احتمالا حمله ی سایبری برای شکستن لایه های امنیتی بالا می رود.

شبکه خصوصی مجازی چیست

شبکه خصوصی مجازی چیست؟

با رشد روز افزون شبکه ی اینترنت، مرزهای جغرافیایی از میان برداشته شده اند و کسب و کارها رونق یافته اند. احتمالا همه ی ما بارها اسم VPN به گوشمان خورده است. آیا تا به حال به معنای آن فکر کرده اید؟؟ VPN به معنای Virtual Private Network به معنای شبکه خصوصی مجازی می باشد. اگر بخواهیم به معنای دقیق تر آن بپردازیم باید بگوییم که شبکه ای است که اطلاعات را به وسیله ی بستر شبکه ی عمومی مثل اینترنت منتقل میکند. این کار را به وسیله ی پروتکل رمزنگاری و احزار هویت انجام می دهد. درواقع  Virtual Private Network یک روش است که از آن برای برقراری اتصال خصوصی در اینترنت استفاده می کنیم. یک Tunnel بین مبدا و مقصد و پروتکل های رمزنگاری ایجاد می کند و برای ارسال یا دریافت اطلاعات یک بستر امن فراهم می کند. Virtual Private Network آدرس IP واقعی شما را مخفی می کند و ترافیک اینترنت شما را از یک Tunnel خصوصی برروی شبکه های عمومی عبور می دهد. خرید فیلتر شکن را با ProVPN تجربه کنید. از این طریق ارتباط شما را خصوصی  میکند . اطلاعات شما مخفی می ماند. VPN ها مصرف بسیار بالایی دارند. دلیل این مسئله هم این است که روشی ایجاد کرده اند تا بتوانیم در اینترنت بدون فاش شدن هویت شخصی یا مکان یا داده های ترنسفر شده، فعالیت کنیم. وقتی که VPN شما روشن باشد، هیچ کدام از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، بازاریاب ها، موتورهای جستجوگر و … نمیتوانند فعالیت های شما را در اینترنت ردیابی کنند.

همچنین بخوانید  معرفی 5 مورد از بهترین جا‌های دیدنی هند

 

کاربردهای شبکه خصوصی مجازی

  1. شما می توانید به سایت هایی که از طرف دولت ها تحریم یا سانسور شده اند و یا فقط به محدوده ی جغرافیایی خاصی سرویس دهی می کنند، بروید. شما میتوانید به راحتی یک شبکه خصوصی مجازی متصل به اینترنت در آن حدود جغرافیایی تعیین شده به وجود بیاورید و به آن متصل شوید.
  2. برای بالا بردن امنیت اتصال به اینترنت های عمومی میتوانید از شبکه خصوصی مجازی استفاده کنید. این اینترنت عمومی میتواند اینترنت هتلی باشد که در آن اقامت می کنید. در این وضعیت شما میتوانید با استفاده از شبکه خصوصی مجازی یک تونل امن با شبکه خصوصی خود ایجاد کنید و در این صورت اطلاعات شما برای بقیه قابل مشاهده نخواهد بود.
  3. شما میتوانید به واسطه اتصال به شبکه ی خصوصی مجازی داخل شرکت، از منابع آن از راه دور استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید دوربین های امنیتی شرکت را از خارج از آن چک کنید.
  4. از VPN اینترانتی می توانید دو و یا چند شبکه ی خصوصی را در یک سازمان به هم وصل کنید. در مواردی که بخواهیم شعب یا دفاتر یک کمپانی را در نقاط دور از هم به شبکه ی مرکزی متصل کنیم و شبکه ای امن بین آن ها ایجاد کنیم.
  5. VPN اکسترانتی برای اتصال دو یا چند شبکه ی خصوصی از 2 یا چند سازمان مختلف استفاده میشود. از این نوع عموما در سناریوهای B2B که میخواهند به ارتباطات تجاری بپردازند استفاده می کنند.

 

روش استفاده از VPN

کسی که قصد دارد به یک سرور Virtual Private Network متصل شود، می تواند با در اختیار داشتن یوزر نیم و پسورد، از طریق نصب اپلیکیشن خود شرکت و وارد کردن اطلاعات برای متصل شدن به شبکه، از طریق سرور Virtual Private Network چک می شود و بعد از این که درستی اطلاعات چک می شود و از طریق Tunnel به شبکه ی اختصاصی وارد می شوند و در این صورت کاربر می تواند اطلاعات را رد و بدل کند. یک Virtual Private Network عموما به وسیله ی نرم افزاری که بر مرورگر مبتنی است استفاده می شود که این موضوع به یک کاربر نیاز دارد تا به سیستم وارد شه. پس درواقع نرم افزار Virtual Private Network روی دسکتاپ لپ تاپ یا کامپیوتر ظاهر میشه که میتونه از طریق مرور مورد استفاده قرار بگیره.

شبکه خصوصی مجازی چیست | پرو VPN

پرو VPN

پرو VPN با داشتن 120 سرور از محبوب ترین لوکیشن های دنیا، آماده ارائه خدمات VPN آی پی ثابت از محبوب ترین لوکیشن ها (از جمله VPN آی پی ثابت آلمان) برای ترید و انجام امور و وبگردی بدون محدودیت است. تمامی اشتراک های ProVPN 2 کاربره و بدون محدودیت ترافیک هستند. دانلود فیلتر شکن و خرید VPN را با ProVPN تجربه کنید.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید کباب پز و باربیکیو

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *