تبلیغات

تبلیغات

باربری ها در طول تاریخ

barbari

امروزه شرکت های باربری زیادی در سراسر ایران و مشهد به وجود آمده اند. شما می توانید وب سایت بهترین های باربری مشهد و حمل اثاثیه در مشهد را در اینترنت جست و جو و پیدا کنید. باربری و حمل بار از دیرباز یکی از شغل های مهم تمام انسانها بر روی کره زمین بوده است. چیزی که امروز گاها به عنوان حمال شناخته می‌شود؛ در واقع یک شغل است که شرافت آن کمتر از شرافت سایر مشاغل موجود نیست. 

در گذشته انسان ها برای جابجایی اشیا و وسایل از وسائل مختلف استفاده می کردند. از جمله آنها می توانیم به خود انسان اشاره کنیم. فرد با به دوش گرفتن وسایل آنها را جابجا کرده و در ازای این کار دستمزد دریافت می کرد. یکی دیگر از وسایلی که مورد استفاده قرار می گرفت و اشیا را از محلی به محل دیگر جابجا می کرد، چهارپایان بودند. معروفترین آنها همان الاغ است که گاهاً به گاری وصل می شد و به این ترتیب ظرفیت باربری آن افزایش پیدا می‌کرد. در بعضی از مناطقی که عرض محل های عبور و مرور بیشتر بود، از گاو هم برای جابجایی اشیا استفاده می‌کردند.  

این روش جابجایی و حمل و نقل اشیا ادامه داشت تا زمانی که اسب آهنین پا در عرصه گذاشت و موتورهای درون سوز و برون سوز به وجود آمدند. بعد از آنها وسایل نقلیه و کامیون‌ها به وجود آمدن و انسان ها برای کار از آن ها استفاده میکردند. پس از آن بود که شغل باربری و حمل و نقل اسباب و اثاثیه جای خود را در میان مردم پیدا کرد. این شغل که در زبان انگلیسی به moving شناخته می شود، یکی از پر رونق ترین مشاغلی است که در جهان وجود دارد و از جمله مشاغلی است که با پیشرفت تکنولوژی از بین نرفته است.  به نظر هم نمی رسد که پیشرفت تکنولوژی تاثیری در این شغل داشته باشد. چرا که شما در هر سطحی از تکنولوژی، احتیاج به جابجایی اسباب و اثاثیه های خود دارید؛ مگر آنکه تکنولوژی مرحله ای برسد که بتوان از طریق فایل ها و کابل های نوری اشیا را جابجا نمود. این امر خود به نظر نمی رسد که حداقل در ۱۰۰ سال آینده اتفاق بیفتد.

باربری ها در طول تاریخ

 

شغل باربری و حمل و نقل اثاثیه در ایران امروز رونق بسیار دارد. شرکت های باربری بزرگ در شهرهای مختلف به وجود آمده اند که با وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین وسایل و اسباب اثاثیه شرکت‌ها، اداره جات و منازل را جابه‌جا می‌کنند. بعضی از شرکت ها همراه با خدمات جابجایی و باربری خود خدمات کارگری هم ارائه می دهند. کارگرها این شرکت ها با آموزش هایی که دیده اند می توانند یخچال های بزرگ سایت را یک نفره از طبقه های مختلف جابجا کنند. با گذشت سالها وسایل مختلفی هم به این عرصه اضافه شده است که کار جابجایی و حمل و نقل اشیا و اسباب و اثاثیه منازل را بسیار راحت‌تر کرده است. با این شرایط دیگر لازم نیست که یک کارگر به تنهایی یخچال های بزرگ و ساید را از طبقات مختلف جابجا کند. جرثقیل های کوچک و مینیاتوری که با بست های محکم به لبه های ساختمان متصل می شوند، می توانند وسایل سنگین را از ارتفاع ها و طبقات مختلف به سطح زمین انتقال داده و در مقصد به طبقه مورد نظر منتقل کنند.

همچنین بخوانید  پنل اس ‌ام ‌اس پیامیتو بهترین راه برای ارتباط بیشتر با مشتریان

کامیونهای باربری هم ارتقا و به روز رسانی های بسیار زیادی داشته اند. در گذشته برای جابجایی وسایل به داخل کامیون، باز هم افراد بودند که به تنهایی یا با کمک یکدیگر وسایل را داخل کامیون بار گذاری می کردند. ولی امروزه کامیون‌های حمل اثاثیه به جک های بالابر کوچک مجهز شدند و تنها کاری که باید انجام داد این است که وسایل را بر روی جک ها گذاشت. بعد از آن خود کامیون می تواند وسایل را تا ارتفاع مورد نظر و تا کف قسمت بارگیری کامیون بالا برده و بعد از آن کارگران به راحتی می توانند وسیله را در داخل کامیون جابه‌جا نمایند.

تمام این عوامل نشان دهنده این موضوع است که پیشرفت تکنولوژی در عرصه باربری و حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل هم توانسته است تاثیر خود را بگذارد. روند حمل و نقل و جابجایی اسباب و اثاثیه از گذشته های دور تا امروز تغییرات بسیاری کرده است. تکنولوژی همانطور که بسیاری از کارها را آسان کرده در این زمینه توانسته است به کمک بشر آمده و تاثیرات قابل قبولی را بر روی این صنعت نیز بگذارد.

رقابت اصلی در میان شرکت های باربری بر روی سرعت و امنیت وسایل و اسباب و اثاثیه هایی است که حمل و نقل می کنند. بسیاری از شرکت ها با بیمه کردن اسباب و اثاثیه خیال خود را از این بابت راحت کرده اند. البته همچنان با استفاده از کارگران آموزش دیده و با تجربه تلاش می کنند تا وسایل و اسباب و اثاثیه ها را در ایمنی کامل جا به جا کنند.  شرکت‌هایی مانند ایران بار کهن در مشهد، این خدمات را به مشتریان عرضه می دارد. یکی دیگر از کار هایی که می‌تواند یک شرکت باربری را نسبت به رقبای خود در سطح بالاتری قرار دهد، وسعت خدمات رسانی این شرکت‌ها است. این که شرکت باربری به چند شهر در ایران دسترسی داشته باشد برگ برنده ای برای آن محسوب می شود. پس در انتخاب باربری مناسب دقت کنید که این مسائل در ویژگی های آن شرکت وجود داشته باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *