تبلیغات

تبلیغات

روش تولید و ساخت تابلو ال ای دی ثابت

led

تابلو های تبلیغاتی امروزه در طیف گسترده ای ساخته می شوند و در حقیقت انواع مختلفی دارند که هر کدامشان جنبه و ماهیتی تبلیغاتی دارند که این روش از تبلیغات، تبلیغات محیطی نامیده می شود و تاثیری شگفت انگیز در رابطه با درآمد زایی دیگر مشاغل دارد. در ادامه این مطلب می خواهیم به توضیحاتی کوتاه و آموزشی در رابطه با ساخت تابلو ال ای دی ثابت که یکی از انواع تابلو تبلیغاتی می باشد بپردازیم.

 

تابلو ال ای دی ثابت چیست

تابلو ال ای دی ثابت یک نوع تابلو تبلیغاتی است که با استفاده از دیود نور گسیل (ال ای دی) ساخته می شود که روش های ساخت آن با استفاده از متریال های مختلف به شکل های متفاوتی انجام می گیرد. تابلو ال ای دی ثابت به عنوان یک تابلو تبلیغاتی از مزیت های بسیاری مانند طول عمر بالا، شدت نور بالا، تنوع رنگ و مصرف برق پایین برخوردار است.
این نوع از تابلو تبلیغاتی در اماکنی مانند مغازه ها، شرکت ها و … به کار می رود که می تواند در تبلیغات نقش بسیار قابل توجهی را ایفا نماید و یک مغازه و محل تجاری را رو به کسب درآمد سوق دهد.

متریال های ساخت تابلو ال ای دی ثابت

ساخت تابلو ال ای دی ثابت

همانطور که می دانیم تمام تابلو های تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختلفی ساخته می شوند که تابلو ال ای دی ثابت نیز از این امر مستثنی نیست و با استفاده متریال های مختص به خود ساخته می شود که عبارتند از ال ای دی، قلع، سیم و زیر سازی پلکسی، چوب، فیبر یا ام دی اف که در ادامه به تفسیر آنها خواهیم پرداخت.

آموزش ساخت تابلو ال ای دی ثابت

در همین ابتدا باید این را گفت که تابلو ال ای دی ثابت روی متریال های پلکسی گلاس، فیبر، ام دی اف و دیگر متریال های مشابه مونتاژ می شود به این صورت که با استفاده از دستگاه لیزر، متریال فوق سوراخ کاری می شود (یعنی جای پایه های ال ای دی روی آن تعبیه می شود) و بعد از آن اقدام به مونتاژ و ساخت تابلو ال ای دی می گردد.

ال ای دی ها به طور کلی دارای ولتاژهای 2 تا 2.2 ولت و 3 تا 3.2 ولت هستند که ولتاژ 2 تا 2.2 مربوط می شود به رنگ های قرمز، زرد و ولتاژ 3 تا 3.2 مربوط می شود به رنگ های سبز، سفید، آبی و بنفش.

نکته:

روش اصولی ساخت تابلو ال ای دی ثابت به این صورت است که ولتاژ نهایی تابلو ساخته شده برابر با 12 ولت باشد (این یعنی اینکه ما نیاز داریم تا برق 220 ولت شهری را به برق 12 ولت تبدیل کنیم که این اتفاق می بایست با استفاده از ترانس های 12 ولت بی افتد)

همچنین بخوانید  شارژ سریع 5 (Quick Charge) در 5 دقیقه دستگاه را تا 50 درصد شارژ می کند

 

ساخت تابلو ال ای دی ثابت

حال فرض کنید می خواهیم تابلو ال ای دی ثابت را با استفاده از ال ای دی های قرمز تولید کنیم؛ همانطور که گفتیم ولتاژ ال ای دی های ثابت به طور میانگین برابر با 2 ولت است، که با این تفسیر نتیجه می گیریم جهت رسیدن ولتاژ ال ای دی های قرمز به 12 ولت نیاز است تا 6 عدد ال ای دی در کنار یکدیگر قرار داده شوند و یا در حقیقت مونتاژ شوند (12=6*2)
برای ساخت این تابلو ال ای دی ها را به دسته های 6 تایی تقسیم می کنیم و هر 6 عدد را به طور جداگانه در کنار یکدیگر لحیم کرده و در آخر تمام دسته های 6 تایی را با یکدگیر سری می کنیم.

نکته:

ممکن است در ساخت یک تابلو بعد از تقسیم بندی 6 تایی ال ای دی ها، چند عدد ال ای دی به طور تکی یا چند تایی باقی بمانند که در این صورت می بایست از مقاوت استفاده کرد که پیشنهاد می شود جهت اطلاعات بیشتر به مطلب محاسبه مقاومت تابلو led ثابت مراجعه نمایید.
و اما ساخت رنگ سفید تابلو ال ای دی ثابت
روش روشنایی و ولتاژ مورد نظر در روشنایی تابلو ال ای دی ثابت رنگ قرمز را توضیح دادیم که این توضیح در رابطه با رنگ زرد و هر نوع ال ای دی 2 ولت نیز به همین صورت می باشد؛ یک روش دیگر در مونتاژ تابلو ال ای دی ثابت مربوط می شود به ال ای دی های 3 ولت که شامل رنگ های بنفش، آبی، سبز و سفید است.
مونتاژ ال ای دی های ثابت با ولتاژ 3 ولت به این صورت است که 4 عدد ال ای دی را در کنار یکدیگر قرار داده و لحیم کاری می کنیم و در آخر تمام دسته های 4 تایی را با یکدیگر سری کرده و اقدام به روشنایی تابلو می نماییم.
این مطلب الهام گرفته از سایت گروه تبلیغاتی نوین لایت به نشانی اینترنتی https://novinlight.com است که در زمینه ساخت و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی فعالیت دارد

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *