تبلیغات

تبلیغات

چگونه از ربات تلگرام استفاده کنیم

robat

ربات‌های تلگرام مانند سایر حساب‌های تلگرام هستند و این بدین معنا است که بات‌های تلگرام به‌نوعی حساب‌های کاربری هستند اما با این تفاوت که مانند سایر حساب‌های کاربری معمولی نیستند و برای هدف خاصی طراحی شده‌اند و با کمک هوش مصنوعی و علم نرم‌افزاری خاصی تولید شده‌اند. جالب است بدانید که ربات‌های تلگرام توسط یک انسان پاسخ داده نمی‌شود بلکه به‌صورت خودکار پاسخ داده می‌شود و به همین دلیل است که ربات‌های تلگرامی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. تلگرام امکانات زیادی دارد و ربات ها یکی از بهترین امکانات آن هستند.

در حال حاضر ربات‌های تلگرامی در هر زمینه و فعالیتی مانند علمی، مسابقه‌ای، هنری، آموزشی و … وجود دارد. ایجاد ربات‌های تلگرامی چند مدتی است که در تلگرام به وجود آمده است اما به‌سرعت در بین انسان‌ها جای گرفت و استقبال خیلی خوبی از طرف جامعه بشری از ربات‌های تلگرامی صورت گرفت.

این قابلیت توسط سازندگان اصلی تلگرام ایجاد شد که به‌نوعی رابط کاربری برای ربات‌های تلگرامی طراحی کردند و به کاربران اجازه و امکان این را می‌دهد که علاوه بر حساب‌های شخصی بتوانند حساب‌های کاربری رباتی نیز ایجاد کنند.

کاربردهای ربات‌های تلگرامی

کاربردهای ربات‌های تلگرام بسیار زیاد است اما در ادامه چند نمونه از بیشترین و مهم‌ترین کاربردهای تلگرام را شرح خواهیم داد:

آموزشی

یکی از بیشترین ربات‌های تلگرامی که در بین ایرانی‌ها بسیار پر مخاطب است، ربات‌های تلگرامی آموزشی هستند. برای مثال می‌توانیم ربات ویکی را نام برد. ربات تلگرامی ویکی در حقیقت مربوط به سایت ویکی پدیا می‌شود و شما خیلی راحت می‌توانید با استفاده از این ربات در مورد موضوعات مختلف اطلاعات مفید و زیادی را دریافت کنید.

ربات تلگرام

بازی و مسابقه

تمام بازی‌ها و سرگرمی‌هایی که در ربات‌های تلگرامی تعریف می‌شوند به‌صورت رایگان است. ربات‌های تلگرامی که برای بازی و سرگرمی تعریف می‌شوند در چند نوع تک نفره، دو نفره، چند نفره هستند. اگر بخواهیم به‌عنوان نمونه برای شما مثالی بیاوریم در حال حاضر در تلگرام رباتی طراحی شده است که در آن می‌توانید بازی اسم و فامیل را به‌صورت دونفره و چند نفره انجام بدهید. هر کدام از بات‌های تلگرامی مسابقه و سرگرمی از نرم‌افزار و برنامه‌نویسی خاصی بهره‌ می‌برند.

کسب‌وکار

شاید بهتر است بگوییم که در ابتدا تنها دلیلی که فکر طراحی ربات‌های تلگرامی را در ذهن سازندگانش انداخت به دلیل مسائل کسب‌وکار بوده است. با وجود اینکه ربات‌های تلگرامی معمولاً رایگان هستند اما زمانی که بتوان از آن‌ها به منافع مالی برسیم ارزش بسیار بالایی را به دست خواهند آورد. ربات‌های تلگرامی که در سطح کسب‌وکار طراحی شده‌اند به معرفی یک محصول می‌پردازند و تمام خصوصیات مربوط به آن محصول را ذکر می‌کنند و سعی می‌کنند که مشتریان را به خرید محصولشان از طریق چت کردن با آن‌ها ترغیب نمایند.

همچنین بخوانید  آموزش بازیابی مخاطبین با تلگرام و برگرداندن شماره های حذف شد

چگونه می‌‌توان یک ربات تلگرامی ساخت؟

 

در ابتدا برای ساختن یک ربات تلگرامی به قسمت جستجوی برنامه‌ی تلگرام رفته و کلمه‌ی BotFather را جستجو کرده و رباتی در قسمت نتایج یافت می‌شود که آن را انتخاب کرده و قسمت شروع را انتخاب می‌کنیم. با انتخاب قسمت شروع 4 بخش با عنوان‌های زیر برای شما به نمایش درمی‌آید:

  • ساخت ربات جدید
  • تنظیمات ربات
  • ویرایش ربات
  • ربات‌های بازی و سرگرمی

برای طراحی یک ربات جدید گزینه ساخت ربات جدید (newbot) را انتخاب می‌کنیم. در مرحله‌ بعدی باید برای ربات موردنظر خود نامی را انتخاب کنید. حال وارد مرحله‌ جدیدی از طراحی ربات می‌شوید. در این مرحله برای ربات موردنظر خود باید نام کاربری انتخاب کنید. انتخاب نام کاربری مانند انتخاب نام برای ربات آزادانه نیست و دارای قوانینی خاص و به شرح زیر است:

  1. نباید دارای شامل کاراکترهای غیرمجاز باشد.
  2. باید به کلمات bot و یا robot ختم شود.

تا به این مرحله ربات شما ساخته شده است. در مرحله‌ی بعدی برای فعال‌سازی ربات خود باید اقدام کنید. برای فعال‌سازی ربات نیاز به برنامه‌نویسی آن دارید ؛ یا می­توانید برای این کار از ربات ساز استفاده کنید.

ربات تلگرام

آیا استفاده از ربات‌های تلگرامی خطرناک است؟

با وجود ربات‌های تلگرام این موضوع عادی است که فکر و ذهن شما نیز درگیر این موضوع شود که آیا ربات‌های تلگرامی می‌توانند به اطلاعات گالری و شخصی موجود در دستگاه ما دسترسی پیدا کنند. در این قسمت می‌خواهیم تا حدی به این موضوع پاسخ بدهیم.

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است، پژوهشگران صراحتاً اعلام کرده‌اند که ربات‌های تلگرامی مانند سایر حساب‌های کاربری به‌نوعی حساب کاربری هستند و تنها اطلاعاتی که از شخص موردنظر خود می‌خواهند در حد نام و نام‌خانوادگی و شماره تلفن همراه است.

این تصور که ربات‌های تلگرامی می‌توانند به موقعیت مکانی شما و یا اطلاعات شخصی و عکس‌های گالری‌تان دسترسی داشته باشند و مانند یک جاسوس عمل کنند، کاملاً اشتباه است و برای اثبات این موضوع به نوع برنامه‌نویسی و کدگذاری ربات‌ها اشاره می‌کنند.

بهترین و پر مخاطب‌ترین ربات‌های تلگرام

بهترین و پر مخاطب‌ترین ربات‌های تلگرام را که می‌توان در حال حاضر می‌توان از آن‌ها یاد برد، عبارت‌اند از:

  • استعلام خلافی خودرو

با استفاده از این ربات تلگرامی می‌توانید اطلاعاتی مانند میزان خلافی خودرو، نمره منفی گواهینامه و اطلاعاتی از این دست را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن به دست بیاورید.

  • YouTube Downloader

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از YouTube استفاده زیادی می‌کنید، این ربات به شما کمک بسیار زیادی را خواهد کرد. با استفاده از این ربات می‌توانید فایل‌های صوتی و ویدیوهای موجود در YouTube را به راحتی دانلود کنید.

  • Mp3Toolsbot
همچنین بخوانید  فتوشاپ ؛ آموزش خروجی گرفتن یک لایه از بین چندین لایه با فرمت عکس یا JPG

برای ارسال فایل‌های صوتی در تلگرام بدون اینکه از فایل صوتی موردنظرتان کیفیت کاهش یابد، از این ربات می‌توانید استفاده کنید. این ربات باعث می‌شود که کیفیت فایل صوتی در هنگام ارسال در تلگرام کاهش پیدا نکند.

ربات تلگرام

نکته پایانی

از ربات‌های تلگرامی استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود که با توجه به تحقیقات پژوهشگران در این زمینه هیچ‌گونه خطری در هنگام استفاده از آن‌ها وجود ندارد. امید است با خواندن این مطلب توانسته باشید اطلاعات کامل و مفیدی را از ربات تلگرامی به دست آورده باشید. در وبلاگ 7bot می­توانید اطلاعات کامل­تری درباره ربات­ها و نحوه استفاده از آنها بدست آورید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *