تبلیغات

تبلیغات

دوره lpic2 چیست و چه مباحثی در آن گنجانده شده است

lpic2-1

اگر قصد دارید در دوره lpic2 شرکت کنید و یا اطلاعات بیشتری در مورد دوره lpic 2 کسب کنید حتما این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل در مورد این دوره و نحوه شرکت در آزمون آن صحبت نماییم.

دوره lpic2 برای آماده سازی شما برای آزمون LPIC-2 202-450 طراحی شده است و از اهداف آزمون 2 و سطح 2 موسسه حرفه ای لینوکس پیروی می کند. پس از اتمام این دوره ، باید آماده باشید تا امتحان نهایی گواهینامه LPIC-2 را با موفقیت به پایان برسانید.

این محتوای گواهینامه به عنوان مسیر صدور گواهینامه ارائه می شود. مسیر صدور گواهینامه شامل یک دوره صدور گواهینامه اولیه است که به شما امکان می دهد بر دانش و مهارت های مورد نیاز تسلط داشته باشید تا آماده سازی گواهینامه خود را به سرعت شروع کنید و شما را در کوتاه ترین مسیر برای دریافت گواهینامه قرار دهید.

برای یادگیرندگانی که به دنبال کسب دانش بنیادی هستند ، یا به دنبال یادگیری عمیق در مورد موضوع خاص هستند ، ابتدا آموزش های رایگان موجود در سطح نت را پیشنهاد می کنیم. هدف دوره های حمایتی ارائه عمق و وسعت پوشش گسترده تر در مورد موضوعات تحت پوشش دوره lpic2 است.

دوره lpic2 یکی از مهم ترین دوره های مهندسی سیستم عامل لینوکس می باشد که برای شرکت در آن باید lpic1 را نیز یاد گرفته باشید. اما به عنوان پیش نیاز برای شرکت در دوره lpic2 داشتن مدرک آن نیاز نخواهد بود. اما باید به صورت مقدماتی با سیستم عامل لینوکس آشنا باشید. در زیر یکی از بهترین آموزش های مقدماتی لینکس که مربوط به فرادرس است را قرار می دهیم تا بتوانید از آن استفاده کنید.

دوره lpic2 چیست

دوره lpic2

دوره lpic2 یک دوره آموزشی برای آمادگی آزمون lpic 2 می باشد که توسط شرکت های آموزشی مختلف برگزار می شود.

LPIC-2 یک گواهینامه سطح پیشرفته لینوکس است. برای دریافت گواهینامه LPIC-2 باید گواهینامه LPIC-1 فعال داشته باشید ، اما آزمون LPIC-1 و LPIC-2 را می توانید به هر ترتیبی انجام دهید. برای گذراندن LPIC-2 باید بتوانید:

  • انجام مدیریت پیشرفته سیستم ، از جمله وظایف رایج در مورد هسته لینوکس ، راه اندازی و نگهداری سیستم.
  • انجام مدیریت پیشرفته ذخیره سازی بلوک و سیستم های فایل و همچنین شبکه های پیشرفته و احراز هویت و امنیت سیستم ، از جمله فایروال و VPN.
  • نصب و پیکربندی خدمات اصلی شبکه ، از جمله DHCP ، DNS ، SSH ، سرورهای وب ، سرورهای فایل با استفاده از FTP ، NFS و Samba ، تحویل ایمیل و …
  • نظارت بر دستیاران و مشاوره مدیریت در مورد اتوماسیون و خرید.

LPIC-2 دومین گواهینامه در برنامه صدور گواهینامه حرفه ای چند سطحی LPI است. این گواهی برای اولین بار در 29 نوامبر 2001 با نام Linux Network Professional (LPIC-2) منتشر شد. گواهینامه LPIC-2 در سال 2013 و فوریه 2017 بازنگری شد.

LPIC-2 توانایی مدیریت شبکه های مختلط کوچک تا متوسط ، نظارت بر دستیاران و مشاوره به مدیریت بالا را تأیید می کند.

نقشه راه موفقیت با دوره LPIC2

دوره lpic2

نقشه راه موفقیت مجموعه ای از پست ها است که برای کمک به دانشجویان برای درک بهتر مسیرهای در یافت گواهینامه LPIC2 ، فرصت های شغلی مرتبط با آن گواهی ها و مراحل بعدی فراتر از گواهی نامه طراحی شده اند.

موسسه حرفه‌ای لینوکس (LPI) گزینه‌های صدور گواهینامه های متنوعی را برای زبان آموزان علاقه مند به فناوری های منبع باز ارائه می‌دهد. LPIC 2 یک گواهینامه حرفه ای شبکه لینوکس برای رسیدگی به مهارت های پیشرفته برای متخصصان لینوکس طراحی شده است که معمولاً در همه توزیع های لینوکس مورد نیاز است. دوره lpic2 فراگیران را برای نقش هایی از جمله مدیر سیستم ، مهندس شبکه ، مهندس ارشد یکپارچه سازی سیستم ها و غیره واجد شرایط می کند.

گواهینامه حرفه ای شبکه لینوکس (LPIC-2) یک گواهینامه پیشرفته لینوکس است که تضمین می کند که زبان آموزان می توانند:

  • مدیریت یک سایت کوچک تا متوسط انجام دهند
  • یک شبکه مختلط کوچک (MS ، Linux) را برنامه ریزی ، اجرا ، نگهداری ، سازگارسازی ، ایمن و عیب یابی کنند.
  • نظارت بر دستیاران داشته باشند
  • مشاوره مدیریت در مورد اتوماسیون و خرید داشته باشند

به عنوان یک گواهینامه پیشرفته لینوکس ، گواهینامه LPIC-1 پیش نیاز LPIC-2 است. با این حال ، گواهینامه ها را می توان به هر ترتیبی تکمیل کرد. LPIC-2 از دو آزمون تشکیل شده است که برای دریافت آن ها باید در دوره lpic2 شرکت نمود.

به طور معمول ، زبان آموزانی که LPIC-2 را دنبال می کنند باید 1-3 سال تجربه در IT ، درک کلی از شبکه و تجربه کار با خط فرمان لینوکس داشته باشند. شرکت کنندگان باید قبل از پیگیری صدور گواهینامه LPIC-2 تجربه کار مستقیم با لینوکس و سایر فناوری های منبع باز را داشته باشند.

جزئیات آزمون lpic2

همانطور که در ابتدا گفته شد ، آزمون lpic2 در قالب دو مبحث امتحان گرفته می شود و به آرمون های 201 و 202 شهرت دارند که مباحث مورد آزمون به صورت زیر است :

مبحث 201 امتحان LPIC2

  • برنامه ریزی ظرفیت
  • هسته لینوکس
  • راه اندازی سیستم
  • سیستم فایل و دستگاه ها
  • مدیریت دستگاه ذخیره سازی پیشرفته
  • پیکربندی شبکه
  • تعمیر و نگهداری سیستم

مبحث 202 امتحان LPIC2

  • سرور نام دامنه
  • خدمات Http
  • اشتراک گذاری فایل
  • مدیریت مشتری شبکه
  • خدمات پست الکترونیکی
  • امنیت سیستم

مباحث دوره lpic2

همانند سایر دوره های موجود ، مبحث اولی که آموزش داده می شود ، مقدمه و آشنایی کلی با دوره می باشد. به ترتیب درس ها از مباحث ابتدایی تا مباحث پیشرفته ادامه پیدا خواهد کرد.

قبل از شرکت در دوره های مهندسی لینوکس ، پیشنهاد می کنیم آموزش های مدیریت سرور فرادرس را مشاهده کنید. این اموزش ها دید شما را باز تر کرده و در هنگام شروع یادگیری مباحث LPIC2 بسیار کمک کننده خواهد بود.

1- آشنایی با کرنل در دوره lpic2

دوره lpic2

کرنل یکی از اصطلاحات و مفاهیم اساسی سیستم عامل ها می باشد که سیستم عامل لینوکس را نیز شامل می شود.

Kernel و user دو اصطلاحی هستند که اغلب در سیستم عامل ها استفاده می شوند. تعریف آنها کاملاً مستقیم است: هسته بخشی از سیستم عامل است که با امتیازات بالاتر اجرا می شود در حالی که کاربر (فضا) معمولاً به برنامه هایی است که با امتیازات پایین اجرا می شوند.

کرنل در دوره lpic2 نیز بیشتر مربوط به سیستم عامل لینوکس بوده و تمام جزئیات آن را در دوره گنجانده اند.

2- کار با فایل شیرینگ در لینوکس

فایل شرینگ

یکی از مهم ترین مباحثی که در آزمون lpic2 بسیار اهمیت دارد ، File Sharing می باشد. در دوره ی حرفه ای فرادرس به صورت کامل این مبحث در فصل سوم گنجانده شده است و به طورت کامل دو روش ایجاد اشتراک در ویندوز و دسترسی به آن از لینوکسر و ایجاد اشتراک در لینوکس و دسترسی به آن از ویندوز را آموزش داده است.

همچنین در این فصل به طور کامل در مورد انواع Ftp ها ، Permisions ، umask ، NFS در ubuntu و Samba GUI صحبت شده است تا کاملا اصولی و حرفه ای برای آزمون نهایی دانشجویان را آماده نمایند.

3- آموزش DNS و سرویس های نام دامنه

در این مبحث که جزو مباحث مهم آزمون نیز به شمار می رود ، ابتدا مفاهیم اولیه سرویس نام دامنه (DNS) آموزش داده شده و سپس روش های اصولی کار با سرویس نام دامنه گفته شده و در ادامه سناریوی عملی DNS به صورت کاملا عملی برای دانشجویان پیاده سازی خواهد شد.

4- آشنایی با سرویس DHCP

در این مبحث از دوره lpic2 ، دانشجویان باید به صورت کامل با طریقه نصب و سناریوی DHCP آشنا شده تا بتواننند در ازمون انتهایی موفق ظاهر شوند.

اگر در مورد این مبحث اطلاعات کمی دارید باید بدانی : پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) یک پروتکل مدیریت شبکه است که برای خودکار کردن فرآیند پیکربندی دستگاه ها در شبکه های IP استفاده می شود ، بنابراین به آن ها اجازه می دهد از خدمات شبکه مانند DNS ، NTP و هر پروتکل ارتباطی مبتنی بر UDP یا TCP استفاده کنند. یک سرور DHCP به صورت پویا یک آدرس IP و سایر پارامترهای پیکربندی شبکه را به هر دستگاه در یک شبکه اختصاص می دهد تا آن ها بتوانند با شبکه های IP دیگر ارتباط برقرار کنند. DHCP ارتقاء یک پروتکل قدیمی به نام BOOTP است.

5- شناخت RAID و استفاده از آن

این مبحث جزو موارد جدید اضافه شده به دوره lpic2 می باشد و در آزمون نیز سوالات متعددی از این قسمت آورده می شود.

معرفی بهترین دوره lpic2

دوره های آنلاین خارجی و ایرانی زیادی به صورت آنلاین برای آزمون lpic2 وجود دارد که تقریبا همه مباحث مشابهی را ارائه می دهند. اما تفاوت اصلی دور های عالی ، نحوه تدریس و آموزش اساتید آن دوره ها می باشد. اگرچه دوره های خارجی و زبان انگلیسی کیفیت بهتری دارند اما برای ما ایرانی ها به چند دلیل که مهم ترین آن ، تحریم ، عدم آشنایی کامل با زبان انگلیسی و هزینه بالای دلاری می باشد ، این دوره ها مناسب نخواهد بود و ناچار باید به دنبال آموزش های ایرانی بگردیم.

دوره آموزشی فرادرس برای آمادگی آزمون lpic2

دوره lpic2

یکی از بهترین دوره های ایرانی که می توانید به صورت آنلاین آن را تهیه کنید ، دوره آنلاین فرادرس می باشد ، در این دوره که حدود 6 و نیم ساعت آموزش ویدیویی است ، تمام مطالب مورد نیاز آزمون lpic2 گنجانده شده است و استاد نوید برده‌جی به خوبی این مباحث را آموزش می دهد.

در این آموزش علاوه بر مباحث اصلی دوره LPIC2 که در بالا به آن اشاره نمودیم ، آموزش Secondary Zone ، Forwarder ، Quota ، Swap ، Useful Commands و Backup نیز گنجانده شده است که به صورت کامل شما را برای آزمون اصلی ، آماده خواهد نمود.

لینک این دوره را در زیر قرار می دهیم که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *