تبلیغات

تبلیغات

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با s21 ultra : کدام گوشی بهتر است؟ کدام را بخریم؟

image_1639985260

هر دوی s21 ultra و iphone 13 pro max جدیدترین و قدرتمندترین پرچمداران دو شرکت سامسونگ و اپل به شمار میروند که شاید بین تمام گوشی های هوشمند، در حال حاضر باید این دو گزینه را سرآمد تمام محصولات بازار دانست. به همین دلیل کاربران بسیاری بر سر دوراهی خرید یکی از این پرچمداران مانده اند. در این مطلب با مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا به شما در انتخاب یکی از این دو کمک خواهیم کرد.

مقایسه s21 ultra با iphone 13 pro max از نظر نمایشگر

نمایشگر های هر دو گوشی از قابلیت های فوق العاده ای برخوردارند که باعث میشود تصاویر و رنگ ها در نمایشگرهای این دو گوشی بسیار جذاب به نظر برسند. هر دو از پنل های بسیار با کیفیت OLED استفاده می کنند؛ s21 ultra از پنل Dynamic AMOLED 2X  و آیفون 13 پرو مکس نیز از پنلSuper Retina XDR OLED

با وجود شباهت بسیار زیاد پنل های نمایشی هر دو، اما کمی تفاوت در رزولوشن به کار رفته در نمایشگر این دو به چشم میخورد. نمایشگر 6.8 اینچی سامسونگ از رزولوشن 3200*1440 بهره می برد و در نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 13 pro max از رزولوشن 2778*1284 استفاده شده است که با این اوصاف می توان گفت نمایشگر پرچمدار سامسونگ دارای تراکم پیکسلی فوق العاده 515 پیکسل در هر اینچ و iphone 13 pro max نیز از 458 پیکسل در هر اینچ از نمایشگرش برخوردار است.

نمایشگر هر دو گوشی از نرخ نوسازی 120هرتز پشتیبانی می کند که باعث می شود نمایشگر ها بسیار روان تر از نمایشگر های دیگر عمل کنند.

همچنین صفحه نمایش هر دو می توانند در حالت پیک، بالای حدود 1200 نیت نور تولید بکنند که به لطف این موضوع، هیچ مشکلی به خاطر مشاهده جزئیات نمایشگر در شرایط نوری شدید نخواهید داشت.

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با s21 ultra از نظر قیمت ال سی دی

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که آوافیکس سالها تجربه کاری در حوزه تعمیرات موبایل دارد، دانستن این مورد را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که شایع ترین خرابی گوشی های موبایل، شکستن یا سوختن صفحه نمایش در اثر ضربه ، نفوذ آب و اخیرا (بعد از کرونا) هم الکل است. از قضا گران ترین قطعه ی این گوشی ها نیز همین صفحه نمایش است. بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

همچنین بخوانید  نقش و اهمیت مدیر پروژه در مدیریت موفق پروژه‌ها

قیمت ال سی دی Galaxy S21 Ultra

قیمت ال سی دی iphone 13 pro max

راستی شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیر موبایل در منزل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس

 

مقایسه s21 ultra با iphone 13 pro max از نظر دوربین

دوربین هر دو گوشی از قابلیت های خارق العاده ای بهره مندند که باعث می شود تصاویر ثبت شده توسط آنها بسیار جذاب و دیدنی باشند.

دوربین اصلی s21 ultra از 4 لنز برخوردارد است؛ لنز اصلی 108 مگاپیکسلی عریض، دو لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی، یکی با توان زوم اپتیکال 10 برابر و دیگری 3 برابر و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی. دوربین جلوی این گوشی نیز از نوع عریض و با کیفیت 40 مگاپیکسل می باشد.

دوربین اصلی s21 ultra می تواند با کیفیت های 4k  و 8k و کیفیت های پایینتر به ضبط فیلم بپردازد و دوربین جلویی این گوشی نیز توانایی فیلمبرداری با کیفیت های  4k و1080 را دارد.

دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس شامل 3 لنز 12 مگاپیکسلی میشود که یکی از آنها لنز اصلی و از نوع عریض، یکی دیگر از آنها لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و دیگری یک لنز فوق عریض است.

دوربین های اصلی این گوشی میتوانند با کیفیت های 4K و 1080 فیلمبرداری کنند. دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی iphone 13 pro max نیز قابلیت ضبط فیلم با کیفیت های4k    و1080 را دارد.

با این اوصاف باید گفت دوربین های هردو گوشی از کیفیت فوق العاده در دو بخش عکسبرداری و فیلمبرداری برخوردارند و می توانند تصاویر بسیار جذابی ثبت کنند.

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا از نظر پردازنده

سامسونگ اس ۲۱ اولترا از پردازنده 8 هسته ای Exynos 2100 بهره می برد و برای پردازش های گرافیکی نیز از پردازنده Mali-G78 استفاده می کند.

ایفون 13 پرو مکس نیز از پردازنده 6 هسته ای A15 Bionic و همچنین از پردازنده گرافیکی Apple GPU استفاده می کند.

S21 ultra  در 4 نسخه حافظه ای روانه بازار شده است که در آنها حافظه داخلی و حافظه رم به ترتیب 128/12 ، 256/12 ، 512/12 و 512/16 گیگ در نظر گرفته شده است.

iphone 13 pro max  نیز در 4 نسخه حافظه ای 128/6 ، 256/6 ، 512/6 گیگ و همینطور 1T/6  معرفی و عرضه شده است.

هر چند در هر دو گوشی، از بهترین پردازنده های خود شرکت های سازنده استفاده شده و هر کدام از بهترین های بازار به شمار می روند، اما بررسی تست های مختلف اندازه گیری سرعت و عملکرد پردازنده ها، مثل تست های AnTuTu و Geekbench 5  نشان می دهد که سرعت و عملکرد کلی پردازنده آیفون 13 پرو مکس کمی بهتر است.

همچنین بخوانید  طراحی وب سایت اقساطی در وب کاران

در جدول زیر نمرات کسب شده توسط پردازنده هر گوشی به نمایش گذاشته شده است:

GFX Car Chase ES 3.1

Offscreen

Geekbench

5

Multi-Core

Geekbench

5

Single-Core

AnTuTu 8

 

121

4706

1741

801691

A15 Bionic

64

3518

1107

657150

Exynos 2100

تست های Geekbench عملکرد پردازنده ها را در دو حالت تک هسته و چند هسته بررسی میکنند. تست AnTuTu 8 نیز برای اندازه گیری عملکرد کلی پردازنده به کار می رود و تست GFX نیز توان پردازش گرافیکی گوشی را محاسبه میکند.

می توان دید که در هر تستی، پردازنده A15 Bionic به کار رفته در آیفون 13 پرو مکس عملکردی بهتری از خود نشان می دهد و از طرفی امکان انتخاب حافظه 1 ترابایتی باعث می شود این گوشی را برنده بخش پردازنده این رقابت بدانیم.

مقایسه ایفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا از نظر باتری

باتری هر دو گوشی از ظرفیت نسبتا بالایی برخوردار است؛ باتری s21 ultra دارای 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت و باتری iphone 13 pro max از ظرفیتی 4352 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. هر دوی این باتری ها در صورت شارژ شدن به طور کامل و استفاده عادی، شاید بتوانند بیشتر از یک روز کامل هم دوام بیاورند که مدت زمان قابل قبولی ست.

متاسفانه در جعبه هیچکدام از این دو گوشی، آداپتور شارژر به چشم نمیخورد اما طبق اظهارات دو شرکت سامسونگ و اپل،s21 ultra  و iphone 13 pro max هر کدام به ترتیب از فست شارژ 25 و 27 وات پشتیبانی می کنند که با در نظر گرفتن این توان و ظرفیت باتری آنها، شاید برای شارژ این دو گوشی به طور کامل نیاز به 1 الی 1.5 ساعت زمان داشته باشیم.

بالاخره آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا s21 ultra ؟ کدام را بخریم؟

به طور کلی رقابت بین اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس رقابتی بسیار تنگاتنگ است و در هر بخش هر دوی آنها حرف های زیادی برای گفتن دارند اما به طور کلی می توان گفت نمایشگر باکیفیت تر از آن  s21 ultra، اما در مقابل پردازنده قدرتمندتر و دوربین باکیفیت تر از آن iphone 13 pro max است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *