تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

best-php-books

تعداد زیادی کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php در کتابفروشی ها وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و مزایای مختلفی را برای سایت فروشگاهی فراهم می کند. در ادامه قصد داریم تا کامل ترین و بهترین کتاب آموزش مورد محور ساخت فروشگاه اینترنتی با زبان پی اچ پی را معرفی کنیم.

اگرچه PHP برای اولین بار در دهه 1990 منتشر شد ، اما یادگیری زبان برنامه نویسی در سال 2021 هنوز بسیار مفید است. حتی امروزه نیز در بازار کار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و تقاضای زیادی دارد. PHP فناوری است که پلتفرم های مدیریت محتوای محبوب مانند وردپرس ، جوملا و دروپال را تقویت می کند. با توجه به اینکه PHP حدود 80 درصد از وب سایت ها در اینترنت را تامین می کند. امروز ، ما به محبوب ترین ، جامع ترین و بهترین کتاب های پی اچ پی برای خواندن در سال 2021 نگاه می کنیم.

برای یادگیری کامل و جامع یک فناوری ، به طور کلی ایده خوبی است که یک کتاب خوب در مورد آن موضوع انتخاب کنید. در این پست ، تعدادی از بهترین کتاب‌های PHP را در سه حوزه زیر پوشش می دهیم – اساس PHP ، چارچوب های آن و پروژه های خاص همچون ساخت فروشگاه اینترنتی .

اگر علاقه مند به زبان پی اچ پی هستید می توانید آموزش های حرفه ای فرادرس را از لینک زیر مشاهده کنید. این آموزش ها از مبتدی تا پیشرفته در نظر گرفته شده است که تمام نیاز های شما را به عنوان برنامه نویس برطرف نماید.

زبان برنامه نویسی php چیست ؟

PHP چیست ؟

پیش از معرفی بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php بهتر است با خود زبان پی اچ پی آشنا شویم تا بدانیم آیا برای ساخت فروشگاه اینترنتی بهتر است از این زبان استفاده کنیم با خیر.

مخفف PHP در ابتدا مخفف Personal Homepage بود. اما اکنون یک مخفف بازگشتی برای Hypertext Preprocessor است.

اولین نسخه PHP در 26 سال پیش راه اندازی شد. در حال حاضر نسخه 8 است که در نوامبر 2020 منتشر شده است ، اما نسخه 7 همچنان پرکاربردترین ورژن پی اچ پی می باشد.

در ابتدایی ترین شکل خود ، PHP یک زبان برنامه نویسی است. توسعه دهندگان می توانند از این زبان منبع باز و سمت سرور برای ایجاد وب سایت های مختلف ، چه برنامه های کاربردی وب ، وب سایت های پویا یا وب سایت های ایستا استفاده کنند.

این یک زبان همه منظوره و پرکاربرد است که می تواند در HTML جاسازی شود. به دلیل ارتباط آن با HTML ، برای هر کسی که علاقه مند به توسعه وب است ، جذابیت زیادی دارد.

مزایای PHP

PHP مزایایی دارد که آن را بسیار محبوب کرده است و بیش از 15 سال است که به یک زبان محبوب برای سرورهای وب تبدیل شده است. برخی از مزایای PHP:

  • مستقل از پلتفرم  : برای استفاده از آن نیازی به داشتن سیستم عامل خاصی ندارید زیرا روی هر پلتفرمی کار می کند ، مک ، ویندوز یا لینوکس تفاوتی ندارد.
  • متن باز : PHP متن باز است. کد منبع برای هر کسی که می خواهد آن را توسعه دهد در دسترس است. یکی از دلایل محبوبیت یکی از فریمورک های آن یعنی لاراول ، همین است.
  • یادگیری آسان : یادگیری PHP برای مبتدیان مطلقاً دشوار نیست. اگر از قبل دانش برنامه نویسی دارید ، می توانید آن را به خوبی انتخاب کنید.
  • PHP در تمام پایگاه‌های داده همگام سازی می شود : شما به راحتی می توانید PHP را به همه پایگاه های داده ، رابطه ای و غیر رابطه ای متصل کنید.
  • انجمن پشتیبانی : PHP دارای یک انجمن آنلاین بسیار حمایت کننده است. اسناد رسمی دستورالعمل هایی را در مورد نحوه استفاده از توابع ارائه می دهد و شما به راحتی می توانید مشکل را در صورت گیر کردن آن برطرف کنید.

کتاب های مناسب آموزش هسته PHP

قبل از اینکه کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php را معرفی کنیم لازم دانستیم که ابتدا کتاب های مناسب شروع پایه ای پی اچ پی را معرفی کنیم تا به صورت اصولی و پایه ای این زبان را یاد بگیرید و سپس با خواندن کتاب آموزش ساخت فروشگاه با پی اچ پی بتوانید فروشگاه آنلاین خود را به راحتی ایجاد کنید.

لذت پی اچ پی : راهنمای مبتدیان »آلن فوربس

بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

The Joy of PHP کتاب خوبی برای کسانی است که تازه وارد توسعه وب شده اند ، زیرا این کتاب با برخی از نشانه گذاری های اولیه HTML شروع می کند. این کتاب بر تمرین هایی متمرکز شده است که خواننده با خواندن کتاب ، وظایف را کدگذاری می کند. این کتاب شما را به یک متخصص در PHP تبدیل نمی کند ، اما شما را در وب سایت های پویا با استفاده از وب سرورها و پایگاه های داده با سرعت بالا آشنا کند و یک گام محکم برای حرفه ای شدن در برنامه نویسی به شمار می رود.

بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

یادگیری پی اچ پی در یک روز ، توسط جیمی چان

PHP را در یک روز فرا بگیرید و آن را به خوبی بیاموزید ( Learn PHP in One Day and Learn It Well ) – این بخشی از مجموعه شروع سریع برنامه نویسی است. این کتاب بر روی ساخت سریع و آسان مفاهیم PHP تمرکز دارد. اگرچه این کتاب با اصول اولیه PHP شروع می شود ، اما به سرعت شما را با برنامه نویسی حرفه ای پی اچ پی آشنا می کند. همانطور که از نام آن پیداست ، می توانید وظایف کتاب و پروژه نهایی را در طول روز انجام دهید. اگر می خواهید سریع زبان برنامه نویسی پی اچ پی را یاد بگیرید ، این کتاب را انتخاب کنید.

بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

تسلط بر PHP 7 اثر برانکو اژله

تسلط بر PHP 7 یکی دیگر از راهنمای جامع PHP است که ابتدا بر ایجاد مهارت های پایه PHP و سپس تسلط بر آن ها تمرکز دارد. از آنجایی که این کتاب به طور خاص برای PHP 7 است ، بخشی به توضیح تغییرات خاص معرفی شده در PHP 7 اختصاص داده شده است. با این حال ، این کتاب فرض می کند که خواننده با اصول برنامه نویسی آشنا است. این کتاب علاوه بر ایجاد وب سایت های پویا با PHP ، موضوعات پیشرفته ای مانند برنامه نویسی بدون سرور و برنامه نویسی واکنشی را نیز بررسی می کند.

فریمورک های PHP

در این بخش ، ما نگاهی به فریمورک های محبوب PHP خواهیم داشت که به شما امکان می دهند برنامه های مقیاس‌پذیر و قابل اعتماد را در یک بازه زمانی کوتاه بسازید. موارد زیر کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php با استفاده از فریمورک های قوی می باشد که کار برنامه نویسی را بسیار ساده نموده است.

اگر می خواهید بدون خواندن کتاب های برنامه نویسی ، طراحی سایت انجام دهید بهتر است از آموزش های ویدیویی موجود در سطح نت استفاده کنید در زیر یکی از بهترین مجموعه آموزش های طراحی سایت را قرار دادیم که می توانید از آن استفاده کنید.

بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

کتاب Laravel : Up & Running: چارچوبی برای ساخت برنامه های مدرن PHP توسط مت استافر

لاراول یک چارچوب PHP است که بر سادگی و سرعت برای توسعه سریع برنامه های وب پویا تاکید دارد و به طور کلی به یکی از محبوب ترین فریم ورک های PHP تبدیل شده است. این کتاب تمام جنبه های لاراول را بررسی می کند تا پایه ای محکم از مفاهیم ، ​​از جمله موتور لاراول و ORM برای مدیریت پایگاه داده در اختیار خواننده قرار دهد. این فراتر از ساخت برنامه های کاربردی وب ساده است ، از جمله مدیریت سیستم فایل ، تست واحد ، صف بندی و فروشگاه اینترنتی.

بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

کتاب Symfony 5: The Fast Track اثر فابین پوتنسیه

Symfony یک فریمورک کاربردی وب PHP در قالب مجموعه ای از اجزای PHP قابل استفاده مجدد است که شما را قادر می سازد تا برنامه های وب پویا ، وب و میکروسرویس ها و API ایجاد کنید. این کتاب که توسط خالق Symfony یعنی Fabien Potencier نوشته شده است ، به شما کمک می کند تا یک برنامه تحت وب همچون فروشگاه آنلاین در Symfony از ابتدا بسازید و آن را در سرور مستقر کنید. این به عنوان یک راهنمای عملی برای ایجاد برنامه های کاربردی مدرن در Symfony عمل می کند. این مورد شاید بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php باشد.

بهترین کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

کتاب Professional CodeIgniter از توماس مایر

CodeIgniter یک فریم ورک PHP سبک ، انعطاف پذیر و سریع بر اساس الگوی توسعه MVC است. Professional CodeIgniter توسط Thomas Myer یک نمای کلی از استفاده از چارچوب MVC در توسعه برنامه های کاربردی وب پویا ، طراحی طرحواره برای برنامه های کاربردی وب مدرن و استفاده از کمک کننده ها در پروژه شما ارائه می دهد. این کتاب CodeIgniter را از طریق پروژه هایی مانند وبلاگ ها و انجمن ها به شما آموزش می دهد. علاوه بر این ، این کتاب همچنین یک نمای کلی از روش شناسی Agile را به شما ارائه می دهد.

کتاب توسعه حرفه ای پلاگین وردپرس توسط ویلیامز

در حالی که می توانید از وردپرس به عنوان یک چارچوب توسعه برنامه استفاده کنید ، می توانید عملکرد وردپرس را بدون تغییر هسته وردپرس از طریق توسعه افزونه گسترش دهید. توسعه حرفه ای پلاگین وردپرس خواننده را با اقدامات و فیلترها آشنا می کند و اصول اولیه توسعه عملکرد وردپرس از طریق توسعه افزونه را برای ساخت فروشگاه اینترنتی آموزش می دهد. علاوه بر این ، می توانید موضوعات پیشرفته ای مانند مدیریت امنیت ، بهبود عملکرد ، انجام اعتبارسنجی داده ها و اجرای دستورات SQL را با این کتاب یاد بگیرید.

اگر می خواهید مهارت های وردپرسی خود را افزایش دهید و چیز های جدیدی از این سیستم مدیریت محتوا یاد بگیرید می توانید از آموزش های حرفه ای فرادرس که در زیر آورده شده است استفاده نمایید.

آیا خواندن کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php کافیست ؟

نه ، برای اینکه بتوانید فروشگاه حرفه ای با پی اچ پی ایجاد کنید باید تجربه و تمرین زیادی داشته باشید و آموزش های ویدیویی و مورد محور را مشاهده کنید. اگرچه کتاب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php می تواند گام درست برای شروع یادگیری پی اچ پی برای ایجاد فروشگاه باشد.

پس اگر می خواهید به عنوان یک حرفه ای فروشگاه اینترنتی طراحی کنید که ویژگی های جذاب داشته باشد بهتر است آموزش های آنلاین و ویدیویی را مشاهده کنید. در ادامه آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با اپن کارت OpenCart را قرار داده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *